Nee, RR gaat nu tegelijk rijden met de NZ-Lijnquote:Op zondag 20 mei 2007 13:25 schreef Gamer_V het volgende:
Is de verwachte datum dat de RR trams weer gaan rijden nog steeds 2012?
quote:Op zondag 20 mei 2007 18:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nee, RR gaat nu tegelijk rijden met de NZ-Lijndat is dus eind 2014
![]()
Wil jij daar dan iets verstoren?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
voor hoelang rijd hetthats the question
Bas of Aad?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil jij daar dan iets vertoren?![]()
volgens mij is 1 eurocent op de rails al voldoende om dat ding er af te bonkenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil jij daar dan iets verstoren?![]()
Zozo, dat zou erg handig voor mij zijn. Ik hoop het. Maar ik geloof er niks meer vanquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoorde vandaag van een htm- en beveiligingsmeneer bij de halte van de vervangende bus (5S) dat de RR 8 oktober (2007 ja haha) eindelijk (met passagiers!) door gaat rijden naar Zoetermeer!
Maar goed, ff afwachten, ik vertrouw het niet meer![]()
Eerst zien dan geloven uiteraard!quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoorde vandaag van een htm- en beveiligingsmeneer bij de halte van de vervangende bus (5S) dat de RR 8 oktober (2007 ja haha) eindelijk (met passagiers!) door gaat rijden naar Zoetermeer!
Maar goed, ff afwachten, ik vertrouw het niet meer![]()
quote:Weer geen Randstadrail
ZOETERMEER - Randstadrail zal ook maandag nog niet rijden. Eerder meldden bronnen rondom de HTM dat op 24 september de lightrail tussen Zoetermeer-Oosterheem en Den Haag eindelijk zou gaan rijden.
Vorige week hielden chauffeurs van de vervangende bussen al rekening met deze datum. Ook controleurs spraken over 'betere tijden'.
Maandag nam de Zoetermeerse gemeenteraad nog unaniem een ‘motie van ongeduld’ van de PvdA aan over Randstadrail. Daarin sprak de raad zijn ongenoegen uit over het feit dat lijn 4 van Randstadrail nog steeds niet rijdt in Zoetermeer. De gemeenteraad constateerde in de motie dat 'het proefbedrijf op de Oosterheemlijn al begin vorige week aan de verwachtingen heeft voldaan; de Erasmuslijn in Rotterdam inmiddels al twee weken probleemloos met passagiers naar Den Haag CS rijdt en gebruikmaakt van dezelfde soort wissels als de Oosterheemlijn; de Inspectie Verkeer en Waterstaat eerder wel toestemming heeft gegeven om de Erasmuslijn voor passagiersvervoer vrij te geven en de informatieverstrekking aan de Zoetermeerse bevolking nog steeds niet of gebrekkig plaatsvindt.'
Randstadrail kent een lange geschiedenis. Steeds weer was er een reden om het rijden met de lightrail uit te stellen. Ontspoorde sneltrams, gewonde passagiers en technische problemen met wissels hebben de revue al gepasseerd.
Wanneer de sneltram wel in Zoetermeer en regio gaat rijden, is nog niet bekend. Een woordvoerster van Peter Smit, de Haagse verkeerswethouder en portefeuillehouder bij het stadsgewest Haaglanden, laat weten dat er nog steeds geen toestemming is van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
(AD.nl, 23 september)
quote:RandstadRail 4 vanaf maandag 8 oktober weer van start met reizigers
Vanaf maandag 8 oktober kunnen reizigers weer gebruik maken van het gehele traject van RandstadRail 4 (Den Haag De Uithof – Zoetermeer Javalaan). Dit heeft Peter Smit, regiobestuurder Verkeer en Vervoer van het Stadsgewest Haaglanden, vandaag besloten na een positief advies van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. “Ik ben blij dat wij met dit nieuws kunnen komen. Zeker voor de reizigers uit Zoetermeer, die al zo lang op RandstadRail wachten”, aldus Smit. RandstadRail 4 Sinds 3 september jl. is de dienstregeling van RandstadRail 4 op het traject Den Haag Centraal – Javalaan (Zoetermeer Oosterheem) getest. Het proefbedrijf is naar tevredenheid verlopen. Vanaf maandag kunnen reizigers vanuit Zoetermeer weer reizen naar Den Haag. RandstadRail 3 IVW heeft ook toestemming gegeven om op de Krakeling te beginnen met het proefbedrijf. Daarmee zal naar verwachting in de loop van volgende week mee worden begonnen. Vervangend vervoer De vervangend vervoerbussen 5, 5S en 9P, blijven de eerste paar dagen nog rijden. De puntenkaarten zijn nog tot het eind van het jaar geldig op RandstadRail 4 tussen Zoetermeer en Den Haag Centraal en op de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal. RandstadRail promotieteams van de HTM zijn aanwezig in de voertuigen en tijdens de spits bij de haltes Zoetermeer Centrum West, Den Haag Laan van NOI en Den Haag Centraal. Informatie over de dienstregeling en vervoerbewijzen vindt u op www.htm.net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |