Maar scheelt mij weer geldquote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef italiaan1987 het volgende:
dit geintje kost de RR veel geld
http://www.rtl.nl/(/actue(...)tadrail_toekomst.xmlquote:laatst gewijzigd: 12-01-2007 16:34
Nog geen datum voor herstart RandstadRail
Het blijft nog onduidelijk wanneer de treinen van RandstadRail weer gaan rijden. De projectorganisatie meldde op een persconferentie alleen dat het in februari gaat beginnen met testritten.
RandstadRail nog gestremd
Stilgelegd
Het nieuwe lightrailsysteem in de regio Den Haag-Rotterdam kampt sinds de start vorig jaar met grote problemen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november zelfs compleet stil na enkele ontsporingen.
Combinatie
Bij het ernstigste incident raakten 17 mensen gewond. "RandstadRail gaat pas weer rijden als de proefritten succesvol verlopen", aldus de algemeen directeur van de Haagse vervoerder HTM. Randstadrail is een nieuw systeem dat tram-, trein- en metrovervoer combineert.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dstadRail.html?p=8,1quote:Siemens waarschuwde over RandstadRail
DEN HAAG - Siemens heeft RandstadRail voordat deze ging rijden al meerdere malen gewaarschuwd over haperende wissels.
Een woordvoerder van de elektronicaleverancier heeft dit vrijdag bevestigd. Het bedrijf heeft de elektronische beveiliging van de RandstadRail aangelegd.
Al in juli sloeg Siemens alarm. De wissels waren niet goed gelast, ze werden onvoldoende getest en twee wissels waren niet onder controle te krijgen. Ook later correspondeerde Siemens nog een paar keer over ernstig haperende wissels.
Op 29 oktober is de RandstadRail toch gaan rijden. Meerdere malen deden zich ontsporingen voor, met als hoogtepunt die bij Forepark waarbij zeventien gewonden vielen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat legde RandstadRail eind november stil.
„We hebben ze een aantal keren gewaarschuwd”, zegt de woordvoerder van Siemens. „Het is aan de klant wat zij daarmee doen, zij zijn verantwoordelijk.” De zegsman vindt het niet kies om te zeggen of de start van de lightrailverbinding verantwoord was of niet.
Een woordvoerster van de projectorganisatie RandstadRail zegt dat veiligheid altijd het uitgangspunt is geweest. „De start was verantwoord en was met toestemming van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.”
quote:[...]
De ontsporing bij halte Forepark, eveneens in Den Haag, werd veroorzaakt door een storing in de wissels. Op het traject van de RandstadRail liggen in totaal zestig wissels, waarvan er inmiddels twintig zijn gecontroleerd. Bij tien daarvan zijn beschadigingen ontdekt. ,,We zullen deze allemaal herstellen.’’
De inspectie en de herstelwerkzaamheden nemen nog zeker een maand in beslag. HTM hoopt in februari op dit deel van het tracé proefritten te kunnen uitvoeren.
Het is volgens Kaper nog niet duidelijk wie aansprakelijk wordt gesteld voor de geleden schade. Een rekensom leerde dat het vervangend vervoer HTM 150.000 euro per week kost. Bovendien mist de Haagse vervoerder inkomsten uit de RandstadRail. ,,We schatten dat op nog eens 150.000 tot 200.000 euro per week. Het loopt daarmee dus in de miljoenen.’’
Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soepquote:Op zondag 7 januari 2007 22:59 schreef Zephyrus het volgende:
Die bussen zijn een crime om mee te reizen.
Ze rijden gewoon wanneer het hen uitkomt lijkt het wel. Op de dienstregeling staat vertrek .10, .20, .30...etc. Hoe laat vertrekt de bus? De ene keer bijvoorbeeld .15 dan weer .10 of ergens daartussen in, maakt niks uit. Dan ren je de longen uit het lijf om de bus te halen, kom je eindelijk daar staat er niet eens een bus. Ook vanuit Den Haag naar Zoetermeer, ben je meteen je aansluiting met Extra Vervoer kwijt. Sta je een half uur, vooral in de avonduren. HTM zal zeker denken ze mogen blij zijn de we extra vervoer inzetten, maar een redelijke dienstregeling, ho maar![]()
Ow...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:40 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelaat jij daar ben dan, maar ze rijden elke 10 minuten en in de ochtend elke 7 minuten. Met een snelle (A12 en voorweg) en een langzame (Alle haltes op de RR) verbinding. Ik heb elke ochtend de snelle verbinding van half 8, vanochtend was er alleen een ongeluk gebeurd net voor knooppunt met a4 waar de buslijn stopte, en dus stonden we half uur ofzo vast. was wel zwaar irritant. Voor de rest is het goed vervoer hoor. Relaxte bussen, gratis (heb wel ov maar tog) en gratis soep(al is die nu weg
). Alleen het stuk tussen Leidscheveen en voorweg is klote als je langzame verbinding heb, wat een kutweggetje is dat
![]()
Okquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:22 schreef Jodelaar het volgende:
Euh moeilijk uit te leggen zijn gewoon nr 5 maar zijn de dubbeldekkers die om het half uur gaan (bij drukte, kwartier). Bij centrum west staan ze op de uitrit ( dus niet op een halte ) en bij Centraal staat hij in die bocht waar de HTM bussen keren. De dubbeldekker nemen dus. Alleen was de bus van vanmiddag veel later dan de "langzame" bus door het ongeluk op de A12 op het stuk waar er geen busbaan is
.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Petre het volgende:
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
Owja, en er zijn maar weinig plaatsen waar een raam naast je hebt. Vooral bij de vierzitters zit je constant naast zo'n tussenstuk van een raam. (of kies ik nou steeds de verkeerde plek?). Om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee de treintjes over de rails sloffen...quote:Op woensdag 4 april 2007 18:58 schreef Ericr het volgende:
Vind het in ieder geval geen vooruitgang die nieuwe voertuigen, krappe bende als je tegen over elkaar zit en de bankjes waar je niet tegen over elkaar zit zijn ook niet veel soeps. Of in een hoek of je zit zo gepositioneerd dat staande passagiers in je nek staan te hijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |