abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43064203
Hey,

ik heb een vraagje. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan, want ik heb 150 euro van een uitzendbureau overgemaakt gekregen terwijl ik niks met ze te maken heb... Nu vraag ik me af of ik het (puur wettelijk gezien, ik snap dat het niet zo netjes is) strafbaar is als ik het hou? Of moet ik het misschuien terugbetalen als ze er achter komen?

Dirk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:34:12 #2
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43064236
Kwesties omtrent geld komen altijd uit. Geld is niets meer dan een middel waarmee je bedankt voor voore en dienst die je levert, gezien t feit dat je geen dienst hebt geleverd moet je t geld gewoon terugstorten.

En ja, het is dus strafbaar als je dat niet doet.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_43064348
Dit is een civiele kwestie, over het strafrecht zou ik me niet zo'n zorgen maken. Je kan altijd even bellen/briefje sturen waarom ze het hebben overgemaakt, of gewoon wachten tot ze iets van zich laten horen.
pi_43064414
Aangezien je weet dat het van een uitzendbureau komt, moet jij voor een x tijd moeite doen om het geld terug naar het uitzendbureau te krijgen. Als dit niet bekend was dan zou je alsnog voor een x tijd moeite moeten doen om het geld bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen (en dat is een kromme zin ).

Kortom als je het niet doet ben je strafbaar
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:40:43 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43064453
Ik zou gewoon wachten. Waarom zou jij er extra werk van maken als zij lopen te kutten?
Als het nou opeens een gewoonte wordt dat je geld van ze overgemaakt krijgt, dan zou ik het wel melden, maar bij een eenmalige fout dan hadden ze maar moeten opletten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:40:54 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43064462
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:34 schreef arneaux het volgende:
Kwesties omtrent geld komen altijd uit. Geld is niets meer dan een middel waarmee je bedankt voor voore en dienst die je levert, gezien t feit dat je geen dienst hebt geleverd moet je t geld gewoon terugstorten.

En ja, het is dus strafbaar als je dat niet doet.
NEEN.

Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.

Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_43064531
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:

[..]

NEEN.

Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.

Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
Ook als je weet dat het niet correct is dien je de bank te verwittigen, ook al is het bedrag niet bijster groot.
pi_43064584
Tja, je hebt er geen recht op. Stort het maar gewoon terug. Dan kan je een hoop gezeur in de toekomst besparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pendri op 30-10-2006 14:07:18 ]
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_43064655
10 % houden als vindersloon (jij vindt het tenslotte op jouw rekening) en de rest terugstorten

bedenk ook:
iemand heeft nu zn geld niet gehad. Licht ze effe in. zou je andersom ook graag hebben...
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_43064667
quote:

[..]

NEEN.

wat een onzin..
pi_43064769
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:47 schreef FUFR het volgende:
10 % houden als vindersloon (jij vindt het tenslotte op jouw rekening) en de rest terugstorten
Mag dit echt?
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:11 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_43064815
Ik zou het niet opmaken en een weekje wachten, hebben ze dan nog niet contact opgenomen, neem dan even contact met het bureau op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:34 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_43064832
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:50 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Mag dit echt?
Nee, natuurlijk niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:50 #14
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_43064845
terugstorten en niet memmen.
pi_43064853
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 13:52:19 #16
13368 NiGeLaToR
pi_43064873
quote:

[..]

Mag dit echt?
Administratiekosten in rekening brengen

Volgens mij wordt er hier een hoop uit den aars gebabbeld en is het uiteraard voorbeeldig om het uit eigen beweging terug te doneren na overleg met de andere partij.
pi_43064897
quote:

[..]

Mag dit echt?
Neen. Het is een onverschuldigde betaling, dat geeft geen recht op vindersloon.
pi_43064950
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:52 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Administratiekosten in rekening brengen
dit mag dus wel.
pi_43065051
gewoon op een aparte spaarrekening zetten. En mochten ze contact opnemen ken je zeggen zal eens kijken als dat zo is en als dat het geval is zal ik het terug storten. 150 euro is nou niet echt een heel hoog bedrag als het op mijn rekening wordt bijgeschreven heb ik het vaak nog geen eens door.
pi_43065134
Ik zou alsnog een (spook)factuur sturen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43065274
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:57 schreef Ultralaser het volgende:
gewoon op een aparte spaarrekening zetten. En mochten ze contact opnemen ken je zeggen zal eens kijken als dat zo is en als dat het geval is zal ik het terug storten. 150 euro is nou niet echt een heel hoog bedrag als het op mijn rekening wordt bijgeschreven heb ik het vaak nog geen eens door.
idd

van oh was me niet opgevallen, eigenlijks? krijg zo vaak bij / afschrift, :p
en wie niet vraagt
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:35:29 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43066325
Als ze vragen of je het terug wil storten zou ik toch minimaal 10 euro administratie en verwerkingskosten rekeken.

140 euro terug boeken dus
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43066430
Ik zou gewoon lekker even afwachten. Dat je het niet gezien had dat dit bedrag gestort was, is bovendien een heel legitiem argument in de huidige tijden van e-bankieren en het veelal ontbreken van papieren afschriften.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:49:26 #24
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43066788
Luister nou, iemand gaat dat geld ergens missen, dat kán niet anders. Die belt zijn bank op, de bank kijkt naar welke rekening t gestort is en jij mag t weer terugstorten. Doe t nou maar gewoon meteen, die 150 euro die je nu op je rekening hebt staat is fictief geld.
pi_43066925
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:49 schreef arneaux het volgende:
Luister nou, iemand gaat dat geld ergens missen, dat kán niet anders. Die belt zijn bank op, de bank kijkt naar welke rekening t gestort is en jij mag t weer terugstorten. Doe t nou maar gewoon meteen, die 150 euro die je nu op je rekening hebt staat is fictief geld.
Ik zou toch maar wel even contact opnemen, ipv rucksichtslos terug te storten. Bij grote instanties is het niet ongebruikelijk dat alles langs elkaar heen loopt, en je zit echt niet te wachten op dagvaardingen mbt onverschuldigde betalingen, terwijl je al lang betaald hebt.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:55:58 #26
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43066992
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zou toch maar wel even contact opnemen, ipv rucksichtslos terug te storten. Bij grote instanties is het niet ongebruikelijk dat alles langs elkaar heen loopt, en je zit echt niet te wachten op dagvaardingen mbt onverschuldigde betalingen, terwijl je al lang betaald hebt.
Je hebt toch bankafschriften waarop alles geregistreerd staat En prima, laat maar dagvaarden, dat zal niets aan de waarheid veranderen, namelijk dat hij teruggestort heeft. Tuurlijk hij zou er ook ff achteraan kunnen bellen maar dat lijkt me niet eens nodig.
pi_43067269
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:55 schreef arneaux het volgende:

[..]

Je hebt toch bankafschriften waarop alles geregistreerd staat
Als het goed is wel ja.
quote:
En prima, laat maar dagvaarden, dat zal niets aan de waarheid veranderen, namelijk dat hij teruggestort heeft.
Dat kan wel zijn, maar dan moet je toch weer verweer gaan voeren, brieven schrijven. Allemaal zonde van je tijd.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:06:11 #28
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43067327
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als het goed is wel ja.
[..]

Dat kan wel zijn, maar dan moet je toch weer verweer gaan voeren, brieven schrijven. Allemaal zonde van je tijd.
En waarom zou t niet goed gaan? Sorry maar dit word echt een hele triviale discussie waar ik geen zin in heb, zonde van mn tijd. .
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:10:24 #29
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_43067471
quote:

[..]

NEEN.

Heb ik ook gedaan toen een uitzendbureau mijn salaris 3x overmaakte na 6 jaar heb ik het maar gewoon uitgegeven
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_43067511
Waarom zou je gelijk een fout rechtzetten die een stelletje sukkels bij een uitzendbureau heeft gemaakt? Ik zou ze lekker even wat moeite ervoor laten doen.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:13:06 #31
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43067554
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:10 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan toen een uitzendbureau mijn salaris 3x overmaakte na 6 jaar heb ik het maar gewoon uitgegeven
Dan hoop ik dat ze 3x keer salaris niet storten, dat is wel zo eerlijk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:13:08 #32
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_43067555
Zeker niet terugstorten, niet omdat ik vind dat je het zelf moet houden maar je kunt er donder op zeggen dat een week nadat jij het teruggestort hebt, zij om hun geld komen vragen en niets weten van een teruggestort bedrag.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:15:20 #33
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_43067632
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
Hey,

ik heb een vraagje. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan, want ik heb 150 euro van een uitzendbureau overgemaakt gekregen terwijl ik niks met ze te maken heb... Nu vraag ik me af of ik het (puur wettelijk gezien, ik snap dat het niet zo netjes is) strafbaar is als ik het hou? Of moet ik het misschuien terugbetalen als ze er achter komen?

Dirk.
Heb je mischien ooit voor hun gewerkt en nu niet meer?? misschien is het nog een afrekening van opendstaand vakantiegeld ofzo??? had mijn zus ook eens gehad... die had voor een uitzendbureau gewerkt, maar kreeg later een vaste baan en toen later kreeg ze nog geld van het uitzend bureau, bleek nog van vrije dagen te zijn en vakantie geld waar ze nog recht op had etc etc bel ze gewoon, kleine moeite.
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_43067777
draai het es om.
Zou je het fijn vinden als ik jouw geld hield?
pi_43067900
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:06 schreef arneaux het volgende:

[..]

En waarom zou t niet goed gaan? Sorry maar dit word echt een hele triviale discussie waar ik geen zin in heb, zonde van mn tijd. .
Je moet het zelf weten hoor, maar dit is ervaringskennis. En als je wordt gedagvaard en je voert geen verweer, verleent de rechter verstek tegen je en wijst de vordering toe, 139 Rv. (tenzij de rechter de vordering onrechtmatig of onggrond voorkomt, wat zeer onwaarschijnlijk is). Dan mag je dus nog een keer dokken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:25:56 #36
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43067989
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten hoor, maar dit is ervaringskennis. En als je wordt gedagvaard en je voert geen verweer, verleent de rechter verstek tegen je en wijst de vordering toe, 139 Rv. (tenzij de rechter de vordering onrechtmatig of onggrond voorkomt, wat zeer onwaarschijnlijk is). Dan mag je dus nog een keer dokken.
Ik vind het fijn voor je dat je rechten studeert en dat je op deze manier je triviale kennis een keer tot uiting kan brengen maar ik heb nergens gesteld dat ik geen verweer zou voeren. Het enige wat ik heb ik gezegd is dat dat de waarheid de waarheid is en daar niets aan veranderd, dus daarom, laat maar voorkomen.

Maargoed, nogmaals, het lijkt me héél stug dat die scenario zich zou voltrekken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:28:05 #37
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_43068055
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:13 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ze 3x keer salaris niet storten, dat is wel zo eerlijk.
dat zou wel zo eerlijk zijn

ik heb maar 3 maanden voor dat uitzendburo gewerkt en heb toen ik er achter kwam meteen gebeld of het allemaal wel klopte, er werd mij verteld dat ze het gingen uitzoeken en dat ik er nog iets van zou horen.

is nu ongveer 10 jaar geleden en heb er tot nu toe niets meer van gehoord
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_43068132
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:25 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ik vind het fijn voor je dat je rechten studeert en dat je op deze manier je triviale kennis een keer tot uiting kan brengen maar ik heb nergens gesteld dat ik geen verweer zou voeren. Het enige wat ik heb ik gezegd is dat dat de waarheid de waarheid is en daar niets aan veranderd, dus daarom, laat maar voorkomen.

Maargoed, nogmaals, het lijkt me héél stug dat die scenario zich zou voltrekken.
De waarheid is van volstrekt ondergeschikt belang in het recht . Maar goed, zoals gezegd moet je het zelf weten hoor, als je geen prijs stelt op mijn "triviale" kennis. Ik heb genoeg van dit soort types nat zien gaan, altijd lachen.
pi_43069698
Art. 6:203 lid 2 BW
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:15:45 #41
153524 BoKo
Dat is de kracht...
pi_43071834
quote:
Prachtige link, die gaan we vaker gebruiken!
pi_43081401
quote:
Dus waarom zou TS er actief achteraan gaan? Het uitzendbureau heeft zelf de fout gemaakt en moet dus ook maar zelf initiatief tonen als ze haar geld terugwil.
pi_43083129
Ik zou het geld terugstorten.
Niet om het uitzendbureau maar om de persoon die het geld niet heeft ontvangen.

Kan me zelf nog een situatie herinneren dat ik een keer een week niet uitbetaald werd terwijl ik normaal wekelijks uitbetaald kreeg, ik baalde wel even! Bij mij hadden ze gelukkig niet op de verkeerde rekening gestort maar alleen mijn werkbriefje kwijtgeraakt.
pi_43083350
Je hebt geen recht op het geld, dat lijkt me duidelijk. Maar als je er nog wat extra lol van wilt hebben kan je over een paar weken best nog eens vragen waar die 150 euro blijft die je in oktober immers ook hebt gekregen
-
pi_43085146
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:15 schreef Serendips het volgende:

[..]

Dus waarom zou TS er actief achteraan gaan? Het uitzendbureau heeft zelf de fout gemaakt en moet dus ook maar zelf initiatief tonen als ze haar geld terugwil.
Omdat dat wel zo netjes/aardig etc. etc. is.

Voor 150 euro slecht zijn vind ik zo'n onzin.

Als het nou een miljoen was ofzo kan TS het erop wagen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_43085829
Controle bankbescheiden
Indien de bank constateert dat zij in bevestigingen, rekeningafschriften,
nota’s of andere opgaven aan de cliënt een fout of een vergissing
heeft gemaakt, is de bank verplicht de cliënt daarvan zo spoedig
mogelijk in kennis te stellen.
De cliënt is verplicht de door de bank aan hem gezonden bevestigingen,
rekeningafschriften, nota’s of andere opgaven terstond na ontvangst
te controleren.Voorts dient de cliënt te controleren of door of
namens hem gegeven opdrachten door de bank juist en volledig zijn
uitgevoerd. Bij constatering van een onjuistheid of onvolledigheid is
de cliënt verplicht de bank daarvan zo spoedig mogelijk in kennis te
stellen. In de hiervoor bedoelde gevallen is de bank verplicht om de
door haar gemaakte fouten en vergissingen te herstellen.
pi_43086165
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:15 schreef Serendips het volgende:

[..]

De TS hoeft er zelf niet actief achteraan te gaan, echter als hij het verzoek krijgt om het bedrag terug te storten dan is het wel handig om te weten wat zijn rechten en plichten zijn.
En recht heeft hij dus niet maar wel de plicht om aan het verzoek gehoor te geven, doet hij dat niet dan komen de eventuele incassokosten en rentederving voor zijn rekening.

De TS is dus niet verplicht om er actief achteraan te gaan, maar de kans dat ze dit laten zitten is wel erg klein.
Daarbij komt dat het wel zo netjes is om het zelf kenbaar te maken, als het jouw loon zou betreffen dan baal je ook stevig als je er langer op moet wachten.
pi_43087834
Het geld niet uitgeven maar apart houden,ik zou er niet actief achteraan gaan,het uitzendbureau heeft de fout gemaakt,die moeten het weer oplossen (daar leren ze van) als het lang duurt kun je wel eens bellen,tenslotte komen de papieren afschrijvingen 1 maal per maand en je had de vorige net ontvangen toen zij dat geld op de verkeerde rekening stortten!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_43090032
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:40 schreef pentas het volgende:
Controle bankbescheiden
Indien de bank constateert dat zij in bevestigingen, rekeningafschriften,
nota’s of andere opgaven aan de cliënt een fout of een vergissing
heeft gemaakt, is de bank verplicht de cliënt daarvan zo spoedig
mogelijk in kennis te stellen.
Heeft de bank van TS een fout gemaakt in het dagafschrift? Nee, de fout zit op een andere plek
quote:
De cliënt is verplicht de door de bank aan hem gezonden bevestigingen,
rekeningafschriften, nota’s of andere opgaven terstond na ontvangst
te controleren.
Alles opgeteld klopt het hele briefje (dat er een post ten onrechte op staat staat de bank van TS buiten)
quote:
Voorts dient de cliënt te controleren of door of
namens hem gegeven opdrachten door de bank juist en volledig zijn
uitgevoerd. Bij constatering van een onjuistheid of onvolledigheid is
de cliënt verplicht de bank daarvan zo spoedig mogelijk in kennis te
stellen. In de hiervoor bedoelde gevallen is de bank verplicht om de
door haar gemaakte fouten en vergissingen te herstellen.
Er is geen door TS opgegeven opdracht fout uitgevoerd, de bank heeft dus geen mogelijkheid om eigenmachtig op basis van jouw tekst te gaan herstellen
pi_74263397
Je kan een brief van het uitzendbureau verwachten waarin ze verzoeken het terug te storten.
pi_74264080
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef Socios het volgende:
Je kan een brief van het uitzendbureau verwachten waarin ze verzoeken het terug te storten.
Wat een hopeloze ***-kick is dit
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74264125
Hoezo? Een post van dezelfde datum, hoor. Erg benieuwd hoe dit afgelopen is.
pi_74266429
Even een belletje naar het uitzendbureau en desnoods het bedrag -24,95 aan administratiekosten terugstorten .
pi_74266482
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef Socios het volgende:
Hoezo? Een post van dezelfde datum, hoor. Erg benieuwd hoe dit afgelopen is.
Ja hoor, en TS zit al sinds 2006 op een caraibisch eiland om die 150 euro te verbrassen
-
pi_74267583
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:02 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ja hoor, en TS zit al sinds 2006 op een caraibisch eiland om die 150 euro te verbrassen
haha, nooit meer iets van gehoord, wat een hopeloze kick idd
  zondag 1 november 2009 @ 12:19:37 #56
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_74273276
Dan kun je natuurlijk best eens vertellen wat je ermee gedaan hebt Dan wordt het misschien nog wat.
pi_74273367
Sowieso mooi dat we eindelijk weten hoe het afgelopen is. Wel beetje jammer dat daar dan weer naar gevraagd moet worden. Geen enkel initiatief van TS na de OP.
pi_74273471
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:04 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

haha, nooit meer iets van gehoord, wat een hopeloze kick idd
Dus je hebt het nooit terugbetaald?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 1 november 2009 @ 12:27:20 #59
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_74273478
Nee triest he
Wel 150 euro krijgen maar om even op te brengen om ons op de hoogte te houden neee dat is teveel werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')