NEEN.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:34 schreef arneaux het volgende:
Kwesties omtrent geld komen altijd uit. Geld is niets meer dan een middel waarmee je bedankt voor voore en dienst die je levert, gezien t feit dat je geen dienst hebt geleverd moet je t geld gewoon terugstorten.
En ja, het is dus strafbaar als je dat niet doet.
Ook als je weet dat het niet correct is dien je de bank te verwittigen, ook al is het bedrag niet bijster groot.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:
[..]
NEEN.
Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.
Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
wat een onzin..quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:
[..]
NEEN.
Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.
Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
Mag dit echt?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:47 schreef FUFR het volgende:
10 % houden als vindersloon (jij vindt het tenslotte op jouw rekening) en de rest terugstorten
Administratiekosten in rekening brengenquote:
dit mag dus wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Administratiekosten in rekening brengen
iddquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:57 schreef Ultralaser het volgende:
gewoon op een aparte spaarrekening zetten. En mochten ze contact opnemen ken je zeggen zal eens kijken als dat zo is en als dat het geval is zal ik het terug storten. 150 euro is nou niet echt een heel hoog bedrag als het op mijn rekening wordt bijgeschreven heb ik het vaak nog geen eens door.
Ik zou toch maar wel even contact opnemen, ipv rucksichtslos terug te storten. Bij grote instanties is het niet ongebruikelijk dat alles langs elkaar heen loopt, en je zit echt niet te wachten op dagvaardingen mbt onverschuldigde betalingen, terwijl je al lang betaald hebt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:49 schreef arneaux het volgende:
Luister nou, iemand gaat dat geld ergens missen, dat kán niet anders. Die belt zijn bank op, de bank kijkt naar welke rekening t gestort is en jij mag t weer terugstorten. Doe t nou maar gewoon meteen, die 150 euro die je nu op je rekening hebt staat is fictief geld.
Je hebt toch bankafschriften waarop alles geregistreerd staat En prima, laat maar dagvaarden, dat zal niets aan de waarheid veranderen, namelijk dat hij teruggestort heeft. Tuurlijk hij zou er ook ff achteraan kunnen bellen maar dat lijkt me niet eens nodig.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik zou toch maar wel even contact opnemen, ipv rucksichtslos terug te storten. Bij grote instanties is het niet ongebruikelijk dat alles langs elkaar heen loopt, en je zit echt niet te wachten op dagvaardingen mbt onverschuldigde betalingen, terwijl je al lang betaald hebt.
Als het goed is wel ja.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:55 schreef arneaux het volgende:
[..]
Je hebt toch bankafschriften waarop alles geregistreerd staat
Dat kan wel zijn, maar dan moet je toch weer verweer gaan voeren, brieven schrijven. Allemaal zonde van je tijd.quote:En prima, laat maar dagvaarden, dat zal niets aan de waarheid veranderen, namelijk dat hij teruggestort heeft.
En waarom zou t niet goed gaan? Sorry maar dit word echt een hele triviale discussie waar ik geen zin in heb, zonde van mn tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als het goed is wel ja.
[..]
Dat kan wel zijn, maar dan moet je toch weer verweer gaan voeren, brieven schrijven. Allemaal zonde van je tijd.
Heb ik ook gedaan toen een uitzendbureau mijn salaris 3x overmaaktequote:Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:
[..]
NEEN.
Dan hoop ik dat ze 3x keer salaris niet storten, dat is wel zo eerlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:10 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan toen een uitzendbureau mijn salaris 3x overmaaktena 6 jaar heb ik het maar gewoon uitgegeven
![]()
Heb je mischien ooit voor hun gewerkt en nu niet meer?? misschien is het nog een afrekening van opendstaand vakantiegeld ofzo??? had mijn zus ook eens gehad... die had voor een uitzendbureau gewerkt, maar kreeg later een vaste baan en toen later kreeg ze nog geld van het uitzend bureau, bleek nog van vrije dagen te zijn en vakantie geld waar ze nog recht op had etc etcquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
Hey,
ik heb een vraagje. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan, want ik heb 150 euro van een uitzendbureau overgemaakt gekregen terwijl ik niks met ze te maken heb... Nu vraag ik me af of ik het (puur wettelijk gezien, ik snap dat het niet zo netjes is) strafbaar is als ik het hou? Of moet ik het misschuien terugbetalen als ze er achter komen?
Dirk.
Je moet het zelf weten hoor, maar dit is ervaringskennis. En als je wordt gedagvaard en je voert geen verweer, verleent de rechter verstek tegen je en wijst de vordering toe, 139 Rv. (tenzij de rechter de vordering onrechtmatig of onggrond voorkomt, wat zeer onwaarschijnlijk is). Dan mag je dus nog een keer dokken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:06 schreef arneaux het volgende:
[..]
En waarom zou t niet goed gaan? Sorry maar dit word echt een hele triviale discussie waar ik geen zin in heb, zonde van mn tijd..
Ik vind het fijn voor je dat je rechten studeert en dat je op deze manier je triviale kennis een keer tot uiting kan brengen maar ik heb nergens gesteld dat ik geen verweer zou voeren. Het enige wat ik heb ik gezegd is dat dat de waarheid de waarheid is en daar niets aan veranderd, dus daarom, laat maar voorkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten hoor, maar dit is ervaringskennis. En als je wordt gedagvaard en je voert geen verweer, verleent de rechter verstek tegen je en wijst de vordering toe, 139 Rv. (tenzij de rechter de vordering onrechtmatig of onggrond voorkomt, wat zeer onwaarschijnlijk is). Dan mag je dus nog een keer dokken.
dat zou wel zo eerlijk zijnquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:13 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze 3x keer salaris niet storten, dat is wel zo eerlijk.
De waarheid is van volstrekt ondergeschikt belang in het rechtquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik vind het fijn voor je dat je rechten studeert en dat je op deze manier je triviale kennis een keer tot uiting kan brengen maar ik heb nergens gesteld dat ik geen verweer zou voeren. Het enige wat ik heb ik gezegd is dat dat de waarheid de waarheid is en daar niets aan veranderd, dus daarom, laat maar voorkomen.
Maargoed, nogmaals, het lijkt me héél stug dat die scenario zich zou voltrekken.
Prachtige link, die gaan we vaker gebruiken!quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:13 schreef klipper het volgende:
http://www.mijnrechtsbijs(...)elf_fout_gemaakt.htm
Dus waarom zou TS er actief achteraan gaan? Het uitzendbureau heeft zelf de fout gemaakt en moet dus ook maar zelf initiatief tonen als ze haar geld terugwil.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:13 schreef klipper het volgende:
http://www.mijnrechtsbijs(...)elf_fout_gemaakt.htm
Omdat dat wel zo netjes/aardig etc. etc. is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dus waarom zou TS er actief achteraan gaan? Het uitzendbureau heeft zelf de fout gemaakt en moet dus ook maar zelf initiatief tonen als ze haar geld terugwil.
De TS hoeft er zelf niet actief achteraan te gaan, echter als hij het verzoek krijgt om het bedrag terug te storten dan is het wel handig om te weten wat zijn rechten en plichten zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dus waarom zou TS er actief achteraan gaan? Het uitzendbureau heeft zelf de fout gemaakt en moet dus ook maar zelf initiatief tonen als ze haar geld terugwil.
Heeft de bank van TS een fout gemaakt in het dagafschrift? Nee, de fout zit op een andere plekquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:40 schreef pentas het volgende:
Controle bankbescheiden
Indien de bank constateert dat zij in bevestigingen, rekeningafschriften,
nota’s of andere opgaven aan de cliënt een fout of een vergissing
heeft gemaakt, is de bank verplicht de cliënt daarvan zo spoedig
mogelijk in kennis te stellen.
Alles opgeteld klopt het hele briefje (dat er een post ten onrechte op staat staat de bank van TS buiten)quote:De cliënt is verplicht de door de bank aan hem gezonden bevestigingen,
rekeningafschriften, nota’s of andere opgaven terstond na ontvangst
te controleren.
Er is geen door TS opgegeven opdracht fout uitgevoerd, de bank heeft dus geen mogelijkheid om eigenmachtig op basis van jouw tekst te gaan herstellenquote:Voorts dient de cliënt te controleren of door of
namens hem gegeven opdrachten door de bank juist en volledig zijn
uitgevoerd. Bij constatering van een onjuistheid of onvolledigheid is
de cliënt verplicht de bank daarvan zo spoedig mogelijk in kennis te
stellen. In de hiervoor bedoelde gevallen is de bank verplicht om de
door haar gemaakte fouten en vergissingen te herstellen.
Wat een hopeloze ***-kick is ditquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef Socios het volgende:
Je kan een brief van het uitzendbureau verwachten waarin ze verzoeken het terug te storten.
Ja hoor, en TS zit al sinds 2006 op een caraibisch eiland om die 150 euro te verbrassenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef Socios het volgende:
Hoezo?Een post van dezelfde datum, hoor. Erg benieuwd hoe dit afgelopen is.
haha, nooit meer iets van gehoord, wat een hopeloze kick iddquote:Op zondag 1 november 2009 00:02 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja hoor, en TS zit al sinds 2006 op een caraibisch eiland om die 150 euro te verbrassen
Dus je hebt het nooit terugbetaald?quote:Op zondag 1 november 2009 01:04 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
haha, nooit meer iets van gehoord, wat een hopeloze kick idd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |