abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43064203
Hey,

ik heb een vraagje. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan, want ik heb 150 euro van een uitzendbureau overgemaakt gekregen terwijl ik niks met ze te maken heb... Nu vraag ik me af of ik het (puur wettelijk gezien, ik snap dat het niet zo netjes is) strafbaar is als ik het hou? Of moet ik het misschuien terugbetalen als ze er achter komen?

Dirk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:34:12 #2
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43064236
Kwesties omtrent geld komen altijd uit. Geld is niets meer dan een middel waarmee je bedankt voor voore en dienst die je levert, gezien t feit dat je geen dienst hebt geleverd moet je t geld gewoon terugstorten.

En ja, het is dus strafbaar als je dat niet doet.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_43064348
Dit is een civiele kwestie, over het strafrecht zou ik me niet zo'n zorgen maken. Je kan altijd even bellen/briefje sturen waarom ze het hebben overgemaakt, of gewoon wachten tot ze iets van zich laten horen.
pi_43064414
Aangezien je weet dat het van een uitzendbureau komt, moet jij voor een x tijd moeite doen om het geld terug naar het uitzendbureau te krijgen. Als dit niet bekend was dan zou je alsnog voor een x tijd moeite moeten doen om het geld bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen (en dat is een kromme zin ).

Kortom als je het niet doet ben je strafbaar
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:40:43 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43064453
Ik zou gewoon wachten. Waarom zou jij er extra werk van maken als zij lopen te kutten?
Als het nou opeens een gewoonte wordt dat je geld van ze overgemaakt krijgt, dan zou ik het wel melden, maar bij een eenmalige fout dan hadden ze maar moeten opletten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:40:54 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43064462
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:34 schreef arneaux het volgende:
Kwesties omtrent geld komen altijd uit. Geld is niets meer dan een middel waarmee je bedankt voor voore en dienst die je levert, gezien t feit dat je geen dienst hebt geleverd moet je t geld gewoon terugstorten.

En ja, het is dus strafbaar als je dat niet doet.
NEEN.

Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.

Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_43064531
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:

[..]

NEEN.

Je mag dit geld houden zonder dat je er aktie hoeft te ondernemen. Edoch als men het aan je vraagt om terug te storten zul je dat -moeten- doen. Alleen indien het een buitensporig bedrag is en ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet korrekt is dien je je bank te verwittigen.

Mijn advies: stort het op je spaarrekening en rustig laten staan totdat men jou belt.
Ook als je weet dat het niet correct is dien je de bank te verwittigen, ook al is het bedrag niet bijster groot.
pi_43064584
Tja, je hebt er geen recht op. Stort het maar gewoon terug. Dan kan je een hoop gezeur in de toekomst besparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pendri op 30-10-2006 14:07:18 ]
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_43064655
10 % houden als vindersloon (jij vindt het tenslotte op jouw rekening) en de rest terugstorten

bedenk ook:
iemand heeft nu zn geld niet gehad. Licht ze effe in. zou je andersom ook graag hebben...
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_43064667
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:40 schreef wdn het volgende:

[..]

NEEN.

wat een onzin..
pi_43064769
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:47 schreef FUFR het volgende:
10 % houden als vindersloon (jij vindt het tenslotte op jouw rekening) en de rest terugstorten
Mag dit echt?
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:11 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_43064815
Ik zou het niet opmaken en een weekje wachten, hebben ze dan nog niet contact opgenomen, neem dan even contact met het bureau op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:34 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_43064832
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:50 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Mag dit echt?
Nee, natuurlijk niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:51:50 #14
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_43064845
terugstorten en niet memmen.
pi_43064853
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2006 @ 13:52:19 #16
13368 NiGeLaToR
pi_43064873
quote:

[..]

Mag dit echt?
Administratiekosten in rekening brengen

Volgens mij wordt er hier een hoop uit den aars gebabbeld en is het uiteraard voorbeeldig om het uit eigen beweging terug te doneren na overleg met de andere partij.
pi_43064897
quote:

[..]

Mag dit echt?
Neen. Het is een onverschuldigde betaling, dat geeft geen recht op vindersloon.
pi_43064950
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:52 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Administratiekosten in rekening brengen
dit mag dus wel.
pi_43065051
gewoon op een aparte spaarrekening zetten. En mochten ze contact opnemen ken je zeggen zal eens kijken als dat zo is en als dat het geval is zal ik het terug storten. 150 euro is nou niet echt een heel hoog bedrag als het op mijn rekening wordt bijgeschreven heb ik het vaak nog geen eens door.
pi_43065134
Ik zou alsnog een (spook)factuur sturen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43065274
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:57 schreef Ultralaser het volgende:
gewoon op een aparte spaarrekening zetten. En mochten ze contact opnemen ken je zeggen zal eens kijken als dat zo is en als dat het geval is zal ik het terug storten. 150 euro is nou niet echt een heel hoog bedrag als het op mijn rekening wordt bijgeschreven heb ik het vaak nog geen eens door.
idd

van oh was me niet opgevallen, eigenlijks? krijg zo vaak bij / afschrift, :p
en wie niet vraagt
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:35:29 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43066325
Als ze vragen of je het terug wil storten zou ik toch minimaal 10 euro administratie en verwerkingskosten rekeken.

140 euro terug boeken dus
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43066430
Ik zou gewoon lekker even afwachten. Dat je het niet gezien had dat dit bedrag gestort was, is bovendien een heel legitiem argument in de huidige tijden van e-bankieren en het veelal ontbreken van papieren afschriften.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:49:26 #24
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43066788
Luister nou, iemand gaat dat geld ergens missen, dat kán niet anders. Die belt zijn bank op, de bank kijkt naar welke rekening t gestort is en jij mag t weer terugstorten. Doe t nou maar gewoon meteen, die 150 euro die je nu op je rekening hebt staat is fictief geld.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_43066925
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:49 schreef arneaux het volgende:
Luister nou, iemand gaat dat geld ergens missen, dat kán niet anders. Die belt zijn bank op, de bank kijkt naar welke rekening t gestort is en jij mag t weer terugstorten. Doe t nou maar gewoon meteen, die 150 euro die je nu op je rekening hebt staat is fictief geld.
Ik zou toch maar wel even contact opnemen, ipv rucksichtslos terug te storten. Bij grote instanties is het niet ongebruikelijk dat alles langs elkaar heen loopt, en je zit echt niet te wachten op dagvaardingen mbt onverschuldigde betalingen, terwijl je al lang betaald hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')