Mayonaisse is toch ook van rauwe eieren, hoe zit dat dan?quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga een hele domme vraag stellen
Hebben jullie het over een rauw ei, zo te lezen wel ivm salmonella is dat toch niet best?
Absoluut.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:09 schreef Dandelion het volgende:
salmonella is way overrated
Puree is ook weer goed warm.. waardoor je dat risico in feite ook weer uitsluit.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Hebben jullie het over een rauw ei, zo te lezen wel ivm salmonella is dat toch niet best?
Dehitte van de aardappelen dood de bacterien grotendeelsquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Hallo zeg, wat is een planeetmengerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:22 schreef Euc- het volgende:
aardappelpuree moet naar aardappel smaken, niet naar nootmuskaat en al zeker niet naar kaas. Gewoon je aardappelen droogstomen, door de pureeknijper, dan door een fijn bolzeefje, dan in de planeetmenger met wat slagroom goed doorkloppen (Niet te lang, anders krijg je behangplaksel enzo), goed op smaak brengen met peper en zout en je hebt een heerlijke puree. Meer moet je er echt niet aan doen.
Jij hebt wel over behangplakselquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:22 schreef Euc- het volgende:
aardappelpuree moet naar aardappel smaken, niet naar nootmuskaat en al zeker niet naar kaas. Gewoon je aardappelen droogstomen, door de pureeknijper, dan door een fijn bolzeefje, dan in de planeetmenger met wat slagroom goed doorkloppen (Niet te lang, anders krijg je behangplaksel enzo), goed op smaak brengen met peper en zout en je hebt een heerlijke puree. Meer moet je er echt niet aan doen.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hallo zeg, wat is een planeetmenger
He wij lijken op elkaar.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik hou van puree als er nog een beetje structuur van aardappel in zit.
Dus eigenlijk grof gestampt.![]()
Of alleen de aard. kapotroeren met een vork en een beetje room of melk en een beetje boter erdoor.
Even onder de grill met wat kaas erover doe ik ook vaak.
Ik doe er nooit een ei door.
Zal het toch eens proberen.![]()
Zowiezo geen vastkokende nee, dat is basiskennis.. Maar als je teveel door puree gemaakt van kruimige aardappelen roert wordt het toch echt ook behangplaksel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:36 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jij hebt wel over behangplakselMaar het ligt er ook aan wat voor aardappelen word gebruikt !!
Als je vastkokend aardappels gebruikt..Dan zijn je aardappel-puree net als een behangplakselJe kan beste kruimige aardappels gebruiken dan heb je lekkere aardappel-puree
![]()
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:45 schreef Euc- het volgende:
[..]
Zowiezo geen vastkokende nee, dat is basiskennis.. Maar als je teveel door puree gemaakt van kruimige aardappelen roert wordt het toch echt ook behangplaksel.
Ok wat jij wilt, kruimige aardappelen worden geen behangplaksel als je er teveel door roert.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Door vastkokende aardappelen wel ja, maar niet door kruimende aardappelen
![]()
Outtaspace gewoonquote:
Ik werd op mijn werk door de kok bijna vermoord toen ik vertelde dat ik dat ook zo deedquote:Op woensdag 1 november 2006 21:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Bluezz, ik doe gewoon met een mixer aardappel-puree mixen![]()
Waarom ?quote:Op woensdag 1 november 2006 21:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik werd op mijn werk door de kok bijna vermoord toen ik vertelde dat ik dat ook zo deed
Zoiets denk ik... aardappelpuree en mixer, rare combinatiequote:Op donderdag 2 november 2006 11:12 schreef SHE het volgende:
Met een mixer?????
Krijg je dan niet een soort aardappelsoep??
Mmmm kruidenboter, ook een idee, net als mosterdquote:Op donderdag 2 november 2006 11:19 schreef hestria het volgende:
goh, ik maak aardappel puree gewoon met een stamper, en ipv boter gooi ik kruidenboter er door, verder gewoon melk.
Nee, tuurlijk niet !!quote:Op donderdag 2 november 2006 11:12 schreef SHE het volgende:
Met een mixer?????
Krijg je dan niet een soort aardappelsoep??
Nee joh, Haaibaaike gebruikt kruimige aardappelen, dat kan geen behangplaksel wordenquote:Op donderdag 2 november 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Met het gebruiken van een mixer of planeetmenger moet je heel voorzichtig zijn, je maakt er dan (heel) snel behangplaksel van
lijkt me lekker! Maandag eens kruidenboter halen en makenquote:Op donderdag 2 november 2006 11:19 schreef hestria het volgende:
goh, ik maak aardappel puree gewoon met een stamper, en ipv boter gooi ik kruidenboter er door, verder gewoon melk.
Ik heb begrepen dat die uit het assortiment zijn gehaald wegens tegenvallende verkoop.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:25 schreef MissHobje het volgende:
Verder zijn er ook ( als je zeker wil zijn) gepasteuriseerde eidooiers/eiwitten te koop bv. bij de appiehappie.
Die zijn ook nog eens prima geschikt voor koud gebruik, dan sluit je echt alles uit.
Ja dat lijkt me gezellig.quote:Op donderdag 2 november 2006 00:06 schreef kabouter.muts het volgende:
@ kaboutertje wat een toeval dat ik jou hier tref, ik dacht dat ik de enige uit het kabouterbos was die ontsnapt was. Mis jij de anderen ook zo? Ik ga misschien wel weer eens terug naar het kabouterbos. Ga je dan mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |