Um, vrij kromme vergelijking. De meisjes die besneden worden hebben daar geen eigen keuze in. Een vrouw die een abortus wil komt daar zelf mee.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. De abortusboot. Wat een verschrikkelijke en verdoemde heksenschuit is dat.
En zoals je zegt: onze moreel opdringen aan andere landen. Eerst de calvinistische en nu de progressieve.
Wat zouden wij er van vinden als net buiten de territoriale wateren van Nederland een schuit kwam te liggen waarop vrouwenbesnijdenissen werden uitgevoerd?
Vrouwen die een abortus laten plegen denken ook geen eigen keuze te hebben!quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Um, vrij kromme vergelijking. De meisjes die besneden worden hebben daar geen eigen keuze in. Een vrouw die een abortus wil komt daar zelf mee.
Bij mij vooral bekend om het oprekken van de regels. Enige tijd geleden was er weer een discussie over de bedenktijd. Volgens de abortusartsen is die belerend omdat vrouwen die een abortus willen laten uitvoeren er al genoeg over hebben nagedacht. Onterecht m.i., men houdt met deze opvatting geen rekening met de emoties van de vrouwen. Sommige hebben de avond van tevoren naar "Aliens" zitten kijken en wensen de volgende morgen een abortus. Ook wordt de wettelijke termijn van 22? weken zwangerschap in Nederland met voeten getreden. Daarnaast wordt abortus vaak gebruikt als wraak op een ex. Abortus blijft dan ook een afgrijselijk misdrijf.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nederland staat er ook om bekend hier rekening mee te houden in de regelgeving met wettelijke bedenktijd etc.
Die besnijdingschuit zegt dan ook enkel meisjes die zich vrijwillig melden te helpen. Het gaat om het idee dat op deze manier de wetgeving/normbesef van een ander land uit paternalisme ontweken wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Um, vrij kromme vergelijking. De meisjes die besneden worden hebben daar geen eigen keuze in. Een vrouw die een abortus wil komt daar zelf mee.
Nah, dat is in het merendeel van de gevallen niet zo. Cijfers wijzen uit dat de meeste gevallen dingen zijn als "toch (nog) maar niet".quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vrouwen die een abortus laten plegen denken ook geen eigen keuze te hebben!
Mwa, nog niet zo'n zin in eigenlijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nah, dat is in het merendeel van de gevallen niet zo. Cijfers wijzen uit dat de meeste gevallen dingen zijn als "toch (nog) maar niet".
24 weken is het. En de cijfers over motieven voor het overgaan tot abortus zijn:quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bij mij vooral bekend om het oprekken van de regels. Enige tijd geleden was er weer een discussie over de bedenktijd. Volgens de abortusartsen is die belerend omdat vrouwen die een abortus willen laten uitvoeren er al genoeg over hebben nagedacht. Onterecht m.i., men houdt met deze opvatting geen rekening met de emoties van de vrouwen. Sommige hebben de avond van tevoren naar "Aliens" zitten kijken en wensen de volgende morgen een abortus. Ook wordt de wettelijke termijn van 22? weken zwangerschap in Nederland met voeten getreden. Daarnaast wordt abortus vaak gebruikt als wraak op een ex. Abortus blijft dan ook een afgrijselijk misdrijf.![]()
Momenteel geen kinderwens: Daar had je dan eerder over moeten nadenken. Verander je plannen dan, stel die wereldreis uit!quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
24 weken is het. En de cijfers over motieven voor het overgaan tot abortus zijn:
2002 2003
Momenteel geen kinderwens 14,04% 14,04%
Vrouw voelt zich te jong 12,10% 11,93%
Voltooid gezin 11,20% 11,30%
Financiële redenen 8,69% 8,62%
Relationele of familiale problemen 24,57 % 24,03%
Studente 8,18% 7,97%
Dus dat gegil van "afrgijselijk misdrijf" en beschuldigingen van "ze pakken gewoon hun ex" lijkt me vrij misplaatst. Tenzij we het over gezonde levensvatbare vruchten hebben natuurlijk.
De opsomming die ik geef is in te passen in de statistieken. De enige goede reden die ik voor abortus kan vinden zie ik niet in de statistieken terug en dat is een medische reden.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
24 weken is het. En de cijfers over motieven voor het overgaan tot abortus zijn:
2002 2003
Momenteel geen kinderwens 14,04% 14,04%
Vrouw voelt zich te jong 12,10% 11,93%
Voltooid gezin 11,20% 11,30%
Financiële redenen 8,69% 8,62%
Relationele of familiale problemen 24,57 % 24,03%
Studente 8,18% 7,97%
Dus dat gegil van "afrgijselijk misdrijf" en beschuldigingen van "ze pakken gewoon hun ex" lijkt me vrij misplaatst. Tenzij we het over gezonde levensvatbare vruchten hebben natuurlijk.
Eens. Het leek me alleen nuttig om wat feiten bij het gegil te halen van "veel vrouwen gaan over tot abortus omdat ze toevallig net Alien hebben gezien".quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Momenteel geen kinderwens: Daar had je dan eerder over moeten nadenken. Verander je plannen dan, stel die wereldreis uit!
Vrouw voelt zich te jong: Een erg subjectief begrip. 15 valt nog over te spreken, maar waarom is 21 te jong?
Voltooid gezin: Wat maakt één extra kind nu uit? Leer er mee leven.
Financiële redenen: "want anders kunnen we niet meer twee keer per jaar op vakantie?"
Dus in 50% van de gevallen vind ik de redenen al zeer dubieus. Nota bene: het gaat hier wel over het beëindigen van een menselijk leven! Niet over het uit het asiel halen van een hondje of katje!
Voor heel late abortussen wel ja. Voor binnen de 13 weken lijkt me "oeps, toch maar niet" wel haalbaar. Voor mij persoonlijk niet, maar die keuze moet voor een ander wel openblijven.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
De opsomming die ik geef is in te passen in de statistieken. De enige goede reden die ik voor abortus kan vinden zie ik niet in de statistieken terug en dat is een medische reden.
Jaha, in geval van verkrachting door een ex-vriendje, vader of zo. Als het een vreemde is die iemand op straat pakt, wordt er vrijwel altijd aangifte gedaan. Zo niet, dan laat je echt wel bijtijds onderzoeken op zwangerschap.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat schijnt een onzin verhaal te zijn van het doen van aangiften, er schijnt in verhouding veel minder aangiften gedaan te worden dan delichten die plaats vinden (ook vooral omdat slachtoffers bang zijn).
of je moet op kickboksen zittenquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, in geval van verkrachting door een ex-vriendje, vader of zo. Als het een vreemde is die iemand op straat pakt, wordt er vrijwel altijd aangifte gedaan. Zo niet, dan laat je echt wel bijtijds onderzoeken op zwangerschap.
Achteraf, als blijkt dat ze zwanger is, ineens op de proppen komen met een verkrachtingsverhaal.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh, dus jij wilt aangifte en onderzoek koppelen aan het beweren dat iemand verkracht is? En dan vooral bji "blijkt achteraf" denk ik: achteraf watte? De geboorte? De abortus?
Ja maar, dan laat mijn gezondheid het niet meer toe. Die wereldreis is nu of nooit. Als ik niet kan gaan, raak ik depressief en daar is zo'n kind ook niet mee geholpen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:13 schreef LXIV het volgende:
Momenteel geen kinderwens: Daar had je dan eerder over moeten nadenken. Verander je plannen dan, stel die wereldreis uit!
Tegenwoordig zijn meiden van 21 nog echt kinderen, die kun je toch niet aandoen om een kind te moeten krijgen!quote:Vrouw voelt zich te jong: Een erg subjectief begrip. 15 valt nog over te spreken, maar waarom is 21 te jong?
Met een extra kind, kunnen we alle kinderen niet voldoende opleiding geven en zullen ze allemaal aan de bedelstaf geraken. Beter een kind laten aborteren dan nog een erbij en allemaal met minder moeten doen. Toch?quote:Voltooid gezin: Wat maakt één extra kind nu uit? Leer er mee leven.
Is toch een heel geldige reden!! Weet je wel wat kinderen opsteken tijdens zo'n vakantie. Nieuwe cultuur, nieuwe taal enz... Dat kun je een gezin toch niet ontzeggen!quote:Financiële redenen: "want anders kunnen we niet meer twee keer per jaar op vakantie?"
Inderdaad.quote:Dus in 50% van de gevallen vind ik de redenen al zeer dubieus. Nota bene: het gaat hier wel over het beëindigen van een menselijk leven! Niet over het uit het asiel halen van een hondje of katje!
Dit topic gaat ook over uitzonderlijke gevallen waarin mensen oa door dit samenlopen van uitzonderlijke omstandigheden menen te moeten besluiten alsnog abortus uit te voeren. Dit gaat dus niet over de oepsjes en de ongewenste 4e kindjes.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Achteraf, als blijkt dat ze zwanger is, ineens op de proppen komen met een verkrachtingsverhaal.
Niet meteen na de verkrachting, maar pas maanden later.
Maar goed, krijgen we een scenario à la Moussie. De uitzondering op de uitzondering op de uitzondering.
Het kan zomaar zo zijn dat er ergens een meisje wordt verkracht, door een onbekende en ze schaamt zich zo dat ze thuis niets durft te zeggen. En toevallig is dit meisje zo'n uitzonderlijk geval dat ze gewoon elke maand ongesteld wordt EN ze zelfs na 5 maanden nog niets ziet c.q. voelt. Pas na 7 maanden begint ze te vermoeden dat ze zwanger is en dan pas valt het kwartje, dat dat wel eens door die verkrachting kan komen.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Theoretisch kan dat allemaal, maar hoe vaak komt het voor dat al bovenstaande gegevens van toepassing zijn?
Onzin, sta het kind dan gewoon af. Kijk is op Internet er zijn volgens mij tegenwoordig zelfs vondelingenluikjes waar je je kind door kan afgeven als het niet gewenst is. Er zijn genoeg gezinnen die dolgelukkig zijn met (nog een extra) spruitje erbij.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, dan laat mijn gezondheid het niet meer toe. Die wereldreis is nu of nooit. Als ik niet kan gaan, raak ik depressief en daar is zo'n kind ook niet mee geholpen.
[..]
Tegenwoordig zijn meiden van 21 nog echt kinderen, die kun je toch niet aandoen om een kind te moeten krijgen!
[..]
Met een extra kind, kunnen we alle kinderen niet voldoende opleiding geven en zullen ze allemaal aan de bedelstaf geraken. Beter een kind laten aborteren dan nog een erbij en allemaal met minder moeten doen. Toch?
[..]
Is toch een heel geldige reden!! Weet je wel wat kinderen opsteken tijdens zo'n vakantie. Nieuwe cultuur, nieuwe taal enz... Dat kun je een gezin toch niet ontzeggen!
[..]
Inderdaad.
Zoals ik al eerder zei. Als je zelf schuldig bent aan de zwangerschap, door onveilige sex en het kind is verder helemaal of redelijk gezond en er is geen gevaar voor de moeder, dan geen abortus. Ook niet na 2 weken.
ik heb het in de gatenquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:35 schreef roooosje het volgende:
[..]
of je moet op kickboksen zitten
sorry het zit me nogal hoog![]()
of je neemt gewoon een morning-after pilquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.
Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.
In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.
In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
Ahum, het woord sarcasme is je ook helemaal vreemd, hè? Of je leest gewoon de hele posting.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Onzin, sta het kind dan gewoon af. Kijk is op Internet er zijn volgens mij tegenwoordig zelfs vondelingenluikjes waar je je kind door kan afgeven als het niet gewenst is. Er zijn genoeg gezinnen die dolgelukkig zijn met (nog een extra) spruitje erbij.
En die baby dan? Heeft die geen rechten? Is zijn lichaam niet onaantastbaar?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik heb het in de gaten
iedereen is baas over eigen lichaam (dus ook over de vrucht, foetus en baby die zich binnen het lichaam bevindt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |