abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:32:47 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43062659
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er vrouwen bestaan, die pas bij de geboorte erachter komen dat ze zwanger zijn, dan zijn er ook vrouwen die er pas na 7 maanden achter komen dat ze zwanger zijn.
Ik neem aan dat je na een verkrachting alert bent op dat soort dingen. Daarbij is het geen reden voor moord, het kind is onschuldig, of moeten alle nazaten van kampbeulen ook maar afgeschoten worden in jouw optiek? Als 50% genetisch materiaal voor jou "niets" is, waarom weegt die 50 % van de vader dan zo zwaar dat het kind ene monster zou zijn? Beetje krom he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43062851
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:54 schreef LXIV het volgende:

Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja.
Ja maar ook daar valt veel op af te dingen in ons moderne westen krijgen het voor elkaar om veelt e vroeg geboren kinderne te laten overleven (de vraag is soms alleen tegen welke prijs voor het kind omdat te vroege geborenen vaak wat lichamelijke ongemakken hebben). In 2e en 3e wereld landen hebben te vroeg geboren babys veel minder overlevingskansen dan in het westen.
pi_43063003
Nee het is idd veel beter om een kindje dat NIET gewenst is weg te geven aan het sysyteem. Zo kan het kind lekker in tehuizen vertoeven, van pleeggezin naar pleeggezin gaan. Wetend dat zijn ouders hem op de werled hebben gezet, omdat ze geen abortus mochten doen.

Nee het is VEEL beter om het kind zonder enige backup en zekerheid de wereld in te pleuren.....
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_43063129
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:49 schreef Sapientiea het volgende:
Nee het is idd veel beter om een kindje dat NIET gewenst is weg te geven aan het sysyteem. Zo kan het kind lekker in tehuizen vertoeven, van pleeggezin naar pleeggezin gaan. Wetend dat zijn ouders hem op de werled hebben gezet, omdat ze geen abortus mochten doen.

Nee het is VEEL beter om het kind zonder enige backup en zekerheid de wereld in te pleuren.....
Maar als de moeder zelf weet dat ze niet in staat is het kind liefdevol op te voeden dan kan ze het toch beter een kans geven door het af te staan?
Als je het vermoordt (na zeven maanden zwangerschap), dan heeft het kind sowieso geen kans.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43063219
Ik keur abortus af na 7 dagen laat staan 7 maanden. Abortus is moord. De SGP heeft gelijk.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43063236
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien leggen die meisjes die link niet, maar degene tegen wie ze vertellen dat ze verkracht zijn kunnen die link wel leggen.
Na 7 maanden besluiten dat je je zwangerschap af wilt breken en dan ineens met een verkrachtingsverhaal op de proppen komen, lijkt me ongeloofwaardig. Ik vermoed dan eerder vrijwillige onveilige sex en te dom om te snappen dat je er zwanger van kan raken. En dan maar een verkrachting verzinnen.

Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
Oh, dus jij wilt aangifte en onderzoek koppelen aan het beweren dat iemand verkracht is? En dan vooral bji "blijkt achteraf" denk ik: achteraf watte? De geboorte? De abortus?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43063242
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar als de moeder zelf weet dat ze niet in staat is het kind liefdevol op te voeden dan kan ze het toch beter een kans geven door het af te staan?
Als je het vermoordt (na zeven maanden zwangerschap), dan heeft het kind sowieso geen kans.
Het gaat hier toch niet over kansen? Je gooit een kind in de vernieling hiermee of denk jij dat tehuizen en pleeg gezinnen leuk zijn?
pi_43063289
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:58 schreef Mikrosoft het volgende:
Ik keur abortus af na 7 dagen laat staan 7 maanden. Abortus is moord. De SGP heeft gelijk.
Ja SGP heeft altijd gelijk als je binnen hun redenatie blijft zweven......
pi_43063339
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Het gaat hier toch niet over kansen? Je gooit een kind in de vernieling hiermee of denk jij dat tehuizen en pleeg gezinnen leuk zijn?
Adoptie nochtans...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43063378
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Op je 7e levensmaand vermoord worden is veel fijner dan in een tehuis opgroeien?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43063540
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Op je 7e levensmaand vermoord worden is veel fijner dan in een tehuis opgroeien?
Nou denk eens na over je eigen vraag......
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:15:22 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43063684
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kinderen worden zoals de ouders of erger. in die situatie is 50% niks. monster dus. Buiten het feit dat ze niet voor dat kind gekozen had, ze alleen kinderen wilt maken met een leuke vader, etc, etc.

maargoed ik vergeef jouw bekrompenheid.
Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen. Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Overigens is het een goede gewoonte om in een discussie met argumenten te komen, en niet op de man te spelen wanneer je het niet met iemand eens bent.
The End Times are wild
pi_43063761
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??
ja.
Pretentieus geneuzel.
pi_43063830
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen. Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Overigens is het een goede gewoonte om in een discussie met argumenten te komen, en niet op de man te spelen wanneer je het niet met iemand eens bent.
ik denk inderdaad dat een hoop genetisch is bepaald...

En verder gaat dit topic over abortus in het algemeen en ik vind dat in bepaalde omstandigheden een vrouw altijd het recht heeft om een abortus te doen.
We zijn allemaal baas over eigen lijf.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43063853
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen.
Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Vanwaar het weer een logische en kleine stap is naar het preventief ruimen van bevolkingsgroepen die iets meer dan gemiddeld in de misdaadstatistieken voorkomen.
Was laatst nog een Amerikaanse politicus die dit durfde te roepen.
pi_43063922
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik denk inderdaad dat een hoop genetisch is bepaald...

En verder gaat dit topic over abortus in het algemeen en ik vind dat in bepaalde omstandigheden een vrouw altijd het recht heeft om een abortus te doen.
We zijn allemaal baas over eigen lijf.
En dat vind ik dus ook. Een baby krijgen n.a.v. een verkrachting...? Dat kind hoort er niet te zijn. Maar 7 maanden ''bedenktijd'' is echt te veel van het goede. 22 weken en niet verder. Behalve wanneer je er niet eerder achter was. Maar we zijn niet allemaal zo als die toneelspelende kickbokster
Pretentieus geneuzel.
pi_43063947
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vanwaar het weer een logische en kleine stap is naar het preventief ruimen van bevolkingsgroepen die iets meer dan gemiddeld in de misdaadstatistieken voorkomen.
Was laatst nog een Amerikaanse politicus die dit durfde te roepen.
Daar hebben we B.A. Toch voor
Pretentieus geneuzel.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:29:09 #93
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43064102
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:53 schreef ethiraseth het volgende:
Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Vraag dat eens aan het kind zelf als hij wel gewoon geboren wordt. Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_43064174
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vraag dat eens aan het kind zelf als hij wel gewoon geboren wordt. Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
Vandaar het extreem hoge aantal zelfmoordpogingen onder geadopteerde jongeren en jongeren die te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn?
Ik kom in mijn werkveld veel kinderen tegen die werkelijk wilden dat ze een ander leven hadden gehad.
En als de mogelijkheid er zou zijn om het aan het ongeboren kind te vragen, dan zouden veel mensen (denk ik) dat wel doen.. dat hoop ik althans.
Pretentieus geneuzel.
pi_43064188
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef roooosje het volgende:

[..]

Daar hebben we B.A. Toch voor
If you got a problem, and no one else can help, you can call...the A-team
pi_43064254
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef TC03 het volgende:

[..]
Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43064369
Dit is gewoon moord.... niks meer of minder.. dit is echt brutale moord . Ik ben pro abortus maar dan wel in een vroeg stadium.. Je moet deze mensen voor de rechter slepen.
pi_43064502
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot:
pi_43064621
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:42 schreef buachaille het volgende:
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot: [afbeelding]
Nederland staat er ook om bekend hier rekening mee te houden in de regelgeving met wettelijke bedenktijd etc.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:47:06 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43064654
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:42 schreef buachaille het volgende:
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot: [afbeelding]
Inderdaad. De abortusboot. Wat een verschrikkelijke en verdoemde heksenschuit is dat.
En zoals je zegt: onze moreel opdringen aan andere landen. Eerst de calvinistische en nu de progressieve.

Wat zouden wij er van vinden als net buiten de territoriale wateren van Nederland een schuit kwam te liggen waarop vrouwenbesnijdenissen werden uitgevoerd?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')