abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43057338
quote:
Extreem late abortussen in Spanje

` Een Spaanse kliniek voert abortussen
uit op baby's die meer dan 30 weken oud
zijn.Gisteren zond de Deense televisie
een reportage uit over de kliniek in
Barcelona.In 'speciale gevallen' is een
ingreep mogelijk tot 39 weken.

In Spanje is abortus na 22 weken niet
toegestaan,maar voor vrouwen die kampen
met psychische moeilijkheden zijn er
uitzonderingen.De kliniek trekt vrouwen
uit grote delen van Europa die in een
laat stadium van hun baby af willen.

Een Deense verslaggeefster belde met
een Nederlandse arts die in de kliniek
werkt.Hij zei dat een abortus tot 32
weken in de kliniek geen probleem is.
9 maanden zwanger = 36 weken

Dit is gewoon moord en niets anders. Een abortus voor 8 weken ok.. maar serieus dit zijn volgroeide babys die alleen door een paar ellendige dellen eruit geperst moeten worden.... maar ze laten liever hun eigen vlees en bloed vermoorden in de baarmoeder...... het wordt tijd dat de regering hier een stokje voor steekt en anonieme adoptie gaat toelaten met een no questions asked policy.

Ziek ziek ziek ziek!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43057379
vermoordT
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 06:40:59 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43057393
Misleidende TT.

Ik dacht dat heel ergens anders om zou gaan. Dat "nederlandse arts" heeft verder niks met het bericht te maken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:23:00 #4
3542 Gia
User under construction
pi_43057841
Vind het wel schandalig, dat zoiets kan.

Hè bah, voel me er helemaal akelig door, als ik me probeer voor te stellen hoe ze dat doen.
pi_43058365
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 06:40 schreef NorthernStar het volgende:
Misleidende TT.

Ik dacht dat heel ergens anders om zou gaan. Dat "nederlandse arts" heeft verder niks met het bericht te maken.
Die nederlandse arts wertk anders wel volgens het bericht in die betreffende arbotuskliniek.

Ik vraag me af waar deze artsen het vak ethiek gelaten hebben in hun opleidings geschiedenis.

Ik ben niet tegen abortussen, maar dan wel maar idd tot een maximale tijd dus niet tot 2 weken voor de geboorte zoals hier gebeurd.
pi_43058379
Jemig, nog heel even later en je bent te vroegen geboren...

RIL

Abortus is al omstreden genoeg, waarom zijn er dan altijd idioten die dit soort dingen gaan doen?
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 09:22:17 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43058530
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die nederlandse arts wertk anders wel volgens het bericht in die betreffende arbotuskliniek.

Ik vraag me af waar deze artsen het vak ethiek gelaten hebben in hun opleidings geschiedenis.

Ik ben niet tegen abortussen, maar dan wel maar idd tot een maximale tijd dus niet tot 2 weken voor de geboorte zoals hier gebeurd.
Bij de titel dacht ik aan een Nederlander die in Spanje op een killing spree was gegaan. Niet aan een abortuskliniek.

"Extreem late abortussen in Spanje" is beter. Dat er toevallig een Nederlander werkt is op zich irrelevant.

Verder onbelangrijk.

Wat die ethiek beterft, tja artsen zijn net zo verschillend als de rest van de mensen. Ook daar heb je erbij die bijvoorbeeld geld ietsje belangrijker vinden dan de vraag hoe ethisch ze bezig zijn. Elke abortus is kassa.

Ik ben ook niet tegen abortus en waar precies de grens te leggen zou ik niet kunnen zeggen, maar baby's die in feite levensvatbaar zijn kan natuurlijk niet.
pi_43058538
ziek idd, wat die kliniek doet, en van de "moeders" nog vele malen zieker.
kan bijna niet geloven dat dit echt is.

ik snap niet waarom je dat kind dan niet geboren laat worden en afstaat.
het is nu niet dat je een zwangerschap van 7 maanden verborgen kan houden of zo, tenzij je een kickbokster bent uiteraard.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 09:39:23 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43058802
Meer over deze praktijk(en), het speelt al langer:

Spain Abortion Facility Performs Illegal Abortions on British Women

"The abortion facility is getting around both British and Spanish law by performing 26-week and later abortions on women for approximately $2,000 and then claiming they are mentally handicapped."

"In Spain, abortions after 22 weeks of pregnancy can only be performed if the mother's physical or mental health is at risk.

Leonardo Llorente, one of the abortion practitioners at the Spanish center told an undercover reporter for the London Telegraph that, despite Spanish law, the center would never refuse to perform a late-term abortion on a woman after 26 weeks of pregnancy since "probably all women wanting to get an abortion at this stage will be psychologically affected."

English GP takes 32 week pregnant student to Spain for abortion
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:42:40 #10
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43058850
Schandalig, de arts zou uit zijn functie ontheven moeten worden. De tuchtcommissie kan een arts zijn bevoegdheid ontnemen, als ik het goed heb. Ik neem aan dat er actie volgt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43058901
Ziek...na 26 weken heeft zo'n kind namelijk een overlevingskans. Die ontneem je hem nu door hem een normale geboorte te ontzeggen. Waarom dan niet een keizersnee als het perse zo laat moet? Waarom moet het alsnog dood?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43059097
Inderdaad schandalig. Arts en 'moeders' strafrechtelijk vervolgen en verder geen woorden aan vuil maken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:53:51 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43060245
Niks mis mee. Het is het kind van de ouders, als die het niet willen is het helaas maar pech. Stom moreel gezeur altijd. De kerk, de staat en andere mensen moeten zich er niet mee bemoeien en zich lekker op hun eigen kinderen richten. Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43060361
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:53 schreef ethiraseth het volgende:
Niks mis mee. Het is het kind van de ouders, als die het niet willen is het helaas maar pech. Stom moreel gezeur altijd. De kerk, de staat en andere mensen moeten zich er niet mee bemoeien en zich lekker op hun eigen kinderen richten. Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Adoptie? Waarom zou het beëindigen van het leven van een gezond kind een betere optie zijn?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:05:57 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43060544
quote:
Het is gewoon het vermoorden van levensvatbare kinderen. Als je dit toestaat, kun je net zo goed toestaan dat baby's gedood worden nadat ze geboren zijn. En waar leg je de grens dan? Op de dag van de geboorte? De eerste week?
Of mogen ouders hun kind nog laten ombrengen wanneer het na een maand toch minder leuk lijkt als gedacht?

De vraag blijft natuurlijk wel of een moeder die tot zoiets in staat is überhaubt een goede moeder te zijn, maar dan nog...

Daarom is het standpunt van de paus: 'vanaf de conceptie is het een mens' nog niet zo gek. Dat is tenminste onomstotelijk en heeft geen grijs gebied.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:08:31 #16
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060600
Joh , net of het aan de lopende band gedaan wordt . Het zal best in extreme gevallen gebeuren, maar dan zal het ook wel nodig zijn
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:10:56 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43060657
Ik ben hartstikke VOOR abortusrecht.
Maar dit is gewoon moord en op geen enkele manier meer ethisch verantwoord.
pi_43060756
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:08 schreef Bep het volgende:
Joh , net of het aan de lopende band gedaan wordt . Het zal best in extreme gevallen gebeuren, maar dan zal het ook wel nodig zijn
dus jij vindt het in bepaalde gevallen prima dat een BABY, zo'n ding dat je al spartelend in een wiegje tegen kan komen gewoonweg in stukken gezaagd wordt ??

Kom zeg.

Ik geloof dat je het groeiproces van je zaadcellen na bevruchting niet helemaal op een rijtje hebt.

32 weken is een compleet en volgroeid kind hoor dat geboren wordt, enige echte hulp die ze nog moeten hebben is met de longen.

En in stukken zagen... idd !! je zaagrt een levende baby in stukken als je op dit moment in de zwangerschap nog wilt aborteren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43060777
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:10 schreef SHE het volgende:
Ik ben hartstikke VOOR abortusrecht.
Maar dit is gewoon moord en op geen enkele manier meer ethisch verantwoord.
dit is idd geen abortus meer.

Dit zou hetzelfde zijn als dat ik mijn pasgeboren babytje met een zaag zou bewerken.
En dan staat heel nederland op zijn kop.
geschift wijf dat een spuitje verdient wordt er dan geschreeuwd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43060795
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is gewoon het vermoorden van levensvatbare kinderen. Als je dit toestaat, kun je net zo goed toestaan dat baby's gedood worden nadat ze geboren zijn. En waar leg je de grens dan? Op de dag van de geboorte? De eerste week?
Of mogen ouders hun kind nog laten ombrengen wanneer het na een maand toch minder leuk lijkt als gedacht?

De vraag blijft natuurlijk wel of een moeder die tot zoiets in staat is überhaubt een goede moeder te zijn, maar dan nog...

Daarom is het standpunt van de paus: 'vanaf de conceptie is het een mens' nog niet zo gek. Dat is tenminste onomstotelijk en heeft geen grijs gebied.
En als het geen goede moeder blijkt te zijn, moet de peuter alsnog dood?

Vanaf de conceptie mens gaat me te ver. Maar er is niet voor niets een grens getrokken en boven 26 weken is een kindje levensvatbaar (in de VS zelfs met 24 weken en een hoop geluk). Dan is het m.i. niet minder dan moord om zo'n mensje alsnog het leven te ontzeggen.

Om even na te denken over de impact van belachelijk late abortussen...:
http://www.nd.nl/htm/dossier/abortus/artikelen/051130a.htm
pi_43060815
quote:
uuuh, het gaat hier om ongeboren kinderen van 30 weken.
mijn zoon is met amper 31 weken geboren, gezond en wel, maar uiteraard te klein, hij is nu 17 jaar.
zoon 2 idem dito, en is nu 13.

als je een zwangerschap 30 weken al weet uit te zingen, ongewenst, dan lukken die paar weken extra ook nog wel.
dan kun je het daarna alsnog afstaan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:18:58 #22
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060848
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:15 schreef Mirage het volgende:

[..]

dus jij vindt het in bepaalde gevallen prima dat een BABY, zo'n ding dat je al spartelend in een wiegje tegen kan komen gewoonweg in stukken gezaagd wordt ??

Kom zeg.

Ik geloof dat je het groeiproces van je zaadcellen na bevruchting niet helemaal op een rijtje hebt.

32 weken is een compleet en volgroeid kind hoor dat geboren wordt, enige echte hulp die ze nog moeten hebben is met de longen.

En in stukken zagen... idd !! je zaagrt een levende baby in stukken als je op dit moment in de zwangerschap nog wilt aborteren.
Zagen????
pi_43060857
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:08 schreef Bep het volgende:
Als de moeder zou overlijden bij voortzetting is het iets anders idd. Maar "oh nee toch maar niet" vind ik dan schofterig. Zelfs bij verkrachting heb je nog 24 weken om dat te bedenken. Na 24 weken ben je gewoon te laat: uitdragen, en als je het toch niet wilt, laat het dan aub adopteren, dr zijn er zat die een hoop liefde over hebben voor zon kindje.
pi_43060879
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:18 schreef Bep het volgende:

[..]

Zagen????
Ja, om een bevalling te vermijden (heel lichaam ineens) wordt de baby in de baarmoeder in stukken gezaagd en stuk voor stuk ter wereld gebracht na een bepaalde termijn
pi_43060890
Overigens ben ik pro-choice. Tot 24 weken, is lang zat om een keuze te kunnen maken.

http://www.wereldomroep.n(...)rtusbuitenland050413

Redelijk genuanceerd beeld waarom de vrouwen in kwestie het doen trouwens. Vaak gaat het dus om laat aan het licht gekomen handicaps die hier niet gelden als zwaarwegend genoeg voor abortus maar in het buitenland (mn Spanje) wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')