Doordat die rondstuiteren klop je de veren of whatever it is dat er in je dekbed of bijv. kussen zit los, anders wordt het zo'n ronddraaiende prop.quote:
quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:21 schreef Pendri het volgende:
Ja, dat was idd met tennisballen.
Het wasvoorschrift zegt heel simpel: niet wassen, niet drogen, niet bleken, niet etc.. Alle symbolen staan er met een kruis doorheenquote:Op zondag 29 oktober 2006 21:48 schreef DutchTSE het volgende:
Zit er geen wasvoorschrift label aan het dekbed? En inderdaad tennisballen gebruiken, zorgt ervoor dat het niet gaat klonteren, zeker niet uitkloppen, daarmee kneus je de veren
Dit had ik veel eerder moeten weten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:36 schreef doeka het volgende:
Als je een ski jack wast; moet je 'm daarna met tennisballen in de droger doen; dt idd om te voorkomen dat het gaat klonteren.
Dat zal met een donzen dekbed ook wel zo gaan.
lienslinnen.nl, bij hun kun je een 4-seizoenen los (winter en zomer apart) kopen en met drukknopen aan elkaar bevestigen...quote:Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Koningin het volgende:
Waar kan ik trouwens een goed donzen dekbed vinden?
Eentje wat het hele jaar door kan of iets van 4 seizoenen.
Ik heb een vier-seizoenen (ganzen)donszen dekbeed van V&D.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Koningin het volgende:
Waar kan ik trouwens een goed donzen dekbed vinden?
Eentje wat het hele jaar door kan of iets van 4 seizoenen.
Is het niet tijd voor een nieuwe?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:55 schreef E.T. het volgende:
Het fijnwas programma met Woolite (machine) wasmiddel maakt 't niet echt helemaal schoon (maar wel al een stuk beter als het was.. dekbed is 12 jaar oid in gebruik geweest, dus wel toe aan een wasbeurtje). Oplossing daarvoor zou nog kunnen zijn om 'm nog een keer te wassen.
...
Ja ik zou het zonder droger niet proberen zelf te wassen... geheid problemen...quote:Op zondag 5 november 2006 22:36 schreef Joky het volgende:
Hoe doe je dat als je geen droger maar alleen een wasmachine hebt? Komt het donsbed dan ook weer terug in z'n oude model, of heb je toch echt een droger nodig om alles weer los te krijgen?
Ja de buurvrouw heeft er wel één, maar daarom wilde ik even weten of een droger noodzakelijk is voor een optimaal resultaat.quote:Op zondag 5 november 2006 23:09 schreef Manonnetje het volgende:
[..]
Ja ik zou het zonder droger niet proberen zelf te wassen... geheid problemen...
Of een vriendin ofzo moet een droger hebben (ideetje?)
Die zijn volgens mij nu in de aanbieding bij de V&D, deze week eens gaan kijken!quote:Op zondag 5 november 2006 22:35 schreef Joky het volgende:
[..]
Ik heb een vier-seizoenen (ganzen)donszen dekbeed van V&D.
Bevalt perfect, heerlijk zacht en warm (in de zomer onder één deel niet té warm) en realtief betaalbaar.
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |