abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:11:36 #1
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43041801
nouja, ik ben dus genaaid door een mede user (ik heb wel betaald, maar niets gekregen) en nou had ik van een Mod gehoord dat iemand na een soortgelijk geval naar de politie was gestapt en dat hij zijn geld uiteindelijk toch teruggekregen had.

Hoe gaat dat aangifte doen in zijn werk en is dat de moeite waard . . .

O, en vertel me hier hoe dom ik ben: Genaaid na aankoop in V&A
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_43041994
De politie pleegt zich niet te bemoeien met strikt privaatrechtelijke aangelegenheden en dat lijkt me terecht. Je moet zelf maar zien dat de verkoper zijn leveringsverplichting nakomt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:21:05 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_43042027
TVP!
Huilen dan.
pi_43043086
[V&A] Ervaringen is het topic daarvoor, overigens en anders stuur je ElisaB een mailtje.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:08:34 #5
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_43043189
Je maakt dit topic om antwoorden in een ander topic te krijgen?

EDIT: Na één minuut besefte ik dat dat andere topic een ander doel heeft. Ik zei niks.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_43044123
dan maar even hier heb je hem gemachtigd? Zo ja dan kun jet geld via je bank laten terughalen met als reden: product niet geleverd door leverancier. Met overschrijvingen weet ik niet of dat kan
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:43:20 #7
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43044247
overgeschreven . . .
pi_43044290

TVP

Moet makkelijk op te sporen zijn. Naam, opleiding en foto.
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:45:25 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43044312
Genaaid na aankoop in V&A

daar waren we ook al vrij ver mee, maar toen mocht het niet meer
pi_43044317
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef One_conundrum het volgende:
overgeschreven . . .
Dan kun je het niet terughalen.

* verder alvast als waarschuwing (dat schijnt te moeten, de laatste weken): er worden hier geen pogingen ondernomen om de "oplichter" te achterhalen, adressen te achterhalen/uit te wisselen. Fijn bedankt...
pi_43044325
quote:
overgeschreven . . .
zal eens ff kijken wat ik er nog van weet, ik heb dit soort gevallen ooit op school gehad bij consumenten recht
pi_43044369
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan kun je het niet terughalen.

* verder alvast als waarschuwing (dat schijnt te moeten, de laatste weken): er worden hier geen pogingen ondernomen om de "oplichter" te achterhalen, adressen te achterhalen/uit te wisselen. Fijn bedankt...
ook niet door de mods?
pi_43044428
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:47 schreef postmortum het volgende:

[..]

ook niet door de mods?
Nee. De normale manier (ik weet niet of TS dat al gedaan heeft) is zoals ik al in dit topic heb gezet (naar het ervaringen-topic en ElisaB mailen. We willen hier gewoon geen klopjacht-topics hebben.
pi_43044616
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. De normale manier (ik weet niet of TS dat al gedaan heeft) is zoals ik al in dit topic heb gezet (naar het ervaringen-topic en ElisaB mailen. We willen hier gewoon geen klopjacht-topics hebben.
nou ja zeg, ik was me al aan het voorbereiden
pi_43045704
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:19 schreef Argento het volgende:
De politie pleegt zich niet te bemoeien met strikt privaatrechtelijke aangelegenheden en dat lijkt me terecht. Je moet zelf maar zien dat de verkoper zijn leveringsverplichting nakomt.
Mwah..
Er zijn wel mogelijkheden voor het doen van aangfite.

Artikel 326
Wetboek van Strafrecht

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie
pi_43048127
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:26 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Mwah..
Er zijn wel mogelijkheden voor het doen van aangfite.

Artikel 326
Wetboek van Strafrecht

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie
Ja en zo is het veroorzaken van schade ook strafbaar gesteld en toch verwijzen agenten dan maar wat graag naar verzekeraars c.q. de aansprakelijke partij. En ook wel terecht denk ik. In dit soort zaken gaat het om de 'vermogensrechtelijke belangen van een specifieke burger. En dergelijke belangen worden bij voorkeur met privaatrechtelijke middelen beschermd.

Als het allemaal uit de klauwen gaat lopen, kun je altijd nog aan het strafrecht gaan denken, maar het lijkt me fundamenteel onjuist om in eerste instantie naar de politie te rennen. De agent die je vervolgens weer wegstuurt en zelfs weigert een aangifte op te nemen, heeft m.i. wel een punt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:28:53 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_43057889
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:48 schreef Five_Horizons het volgende:
De V&A-mods hebben zoveel mogelijk gedaan om TS te helpen. Maar het ziet er naar uit, dat Fok! niet veel meer kan doen voor de TS.
So we just called him Fred
pi_43058074
TS, je kan ten alle tijden je geld terug laten stoneren via je bank.
Volgende doet zich dan voor:

Jij gaat naar de bank en verteld dat je geld heb overgemaakt naar een persoon wat je terug wil.
Bank zal vertellen dat je dat zelf moet doen, echter zeg jij gewoon droog dat je niet weet wie die persoon is en waar hij woont.

Bank gaat voor jou een brief opstellen naar de bank van die persoon, met het verzoek om die persoon het geld terug te laten storten. Die bank stuurt uit eindelijk een brief door naar die Pascal.

Dit kan natuurlijk een week of 3 overeen gaan, echter heeft het vaak succes.
Mocht dat niet lukken kan je altijd nog naar politie gaan, want die kan via de Bank dan zijn adresgegevens achterhalen
Hij heeft er geen recht op, maar ik denk dat als je nu naar de politie ga ze er niet veel aan doen.

Dit bovenstaande heb ik zelf ook al meegemaakt...en werk nu ook bij de Rabo dus..
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:01:21 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43058249
quote:
overgeschreven . . .
naar je bank gaan en zeggen dat je het per-ongeluk verkeerd hebt gestort. Alst goed is krijgt meneer de oplichter dan een brief van de bank om het terug te storten. Doet hij dit niet moet de bank het na 3 weken voor je terug halen als ik me niet vergis.

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:03:11 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43058266
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De V&A-mods hebben zoveel mogelijk gedaan om TS te helpen. Maar het ziet er naar uit, dat Fok! niet veel meer kan doen voor de TS.
Dan moeten arma en Qwea het maar oplossen he
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Licht Ontvlambaar maandag 30 oktober 2006 @ 09:09:33 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43058355
En deze is ook afgehandeld
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')