abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2006 @ 15:07:58 #101
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_43291915
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:34 schreef sandycoast het volgende:
Ik vind dat je niet zo moet zeuren over de Top 2000. Want luister je eigenlijk wel eens naar Radio 2? Als je zegt niet van 'oude meuk' houdt..
Was maar een grapje, uiteraard is het goede muziek
  maandag 6 november 2006 @ 15:20:11 #102
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_43292229
Oke gelukkig
Maar het was ook meer in het algemeen bedoelt tegen al die mensen die zeuren 'waarom staat die of die er niet in' nou omdat ze dat daar niet draaien misschien.

En ik ben Led Zeppelin helemaal vergeten in mijn lijstje Kom ik nu pas achter.
Mag je eigenlijk meerdere keren stemmen?
no one i think is in my tree
pi_43292312
De top 2000 is gewoon top. Veel nummers zijn wat ouwbollig maar zelf ben ik het er alleen maar mee eens. En bovendien was ik het eens met die mail van dat Radiohead misschien gewoon niet mainstream is of zo ...Op internet bij mensen als ons (nerds? ) is het superpopulair maar bij de volwassenen of wat minder vaak het internet bezoekende mensen is het al veel minder populair en dat zijn toch de mensen die de top 2000 samenstellen. Wat je hier op fok of op het internet tegenkomt is toch wel een vertekend beeld. In mijn vriendenkring (dat zelden op internet komt of wat ouder zijn) zullen weinigen uberhaupt van Radiohead gehoord hebben of bands als Muse en de RHCP verschrikkelijk vinden.

Wat ik dan absoluut niet snap is dat Michael Jackson elk jaar zo ongelooflijk laag staat (hoogste notering ergens rond de 300 of zo?)

Wel wat moeite mee hoor. Sommige artiesten verdienen wel meerdere stemmen van mijn maar ik wilde het zo breed mogelijk houden! (alhoewel dit toch wel in de buurt komt allemaal bij mijn echte top 10)
Supertramp - School (1974)
De Poema's - Zij maakt het verschil (2001)
Coldplay - The scientist (2002)
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond (1975)
Bruce Springsteen - The river (1981)
Boudewijn de Groot - Avond (1997)
Al Stewart - Year of the cat (1977)
Oasis - Don't look back in anger (1996)
USA for Africa - We are the world (1985)
Billy Joel - Piano man (1974)

En na het maken van dit lijstje heb ik al iets meer door waarom MJ niet zo hoog staat...Hij heeft gewoon geen nummers die ertussen uit springen

[ Bericht 12% gewijzigd door Norrage op 06-11-2006 15:40:35 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2006 @ 15:45:34 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_43292840
ik ga ook maar is binnenkort maar is een keuze maken
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 6 november 2006 @ 15:45:34 #105
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43292841
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:23 schreef Norrage het volgende:
De top 2000 is gewoon top. Veel nummers zijn wat ouwbollig maar zelf ben ik het er alleen maar mee eens. En bovendien was ik het eens met die mail van dat Radiohead misschien gewoon niet mainstream is of zo ...Op internet bij mensen als ons (nerds? ) is het superpopulair maar bij de volwassenen of wat minder vaak het internet bezoekende mensen is het al veel minder populair en dat zijn toch de mensen die de top 2000 samenstellen. Wat je hier op fok of op het internet tegenkomt is toch wel een vertekend beeld. In mijn vriendenkring (dat zelden op internet komt of wat ouder zijn) zullen weinigen uberhaupt van Radiohead gehoord hebben of bands als Muse en de RHCP verschrikkelijk vinden.
Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?
Man die nummers zijn zo vaak gedraaid dat ze niet eens meer onder alternatief zouden mogen vallen, als ze daar al toe behoorden.

Overigens was het belangrijkste punt wat ik maak in die mail het gegeven dat nummers die nu in de top 40 staan ook gewoon mee mogen doen. Hier ben ik fel tegenstander van, dus dit jaar geen Katie Melua op 23.
  maandag 6 november 2006 @ 15:50:10 #106
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_43292970
Ff een lijstje gemaakt van mijn liedjes:

Frank Sinatra - Fly me to the moon (1964)
Neil Diamond - I am, I said (1971)
Todd Rungren - I saw the light (1972)
ELO - Livin' thing (1976)
Doug Ashdown - Winter in America (1978)
Stef Bos - Is dit nu later (1991)
Jeff Buckley - Grace (1994)
Manu Chao - Me gustas tu (2000)
Robbie Williams - Supreme (2001)
Coldplay - Trouble (2002)

Eigen Keuze
Joe Jackson - Stepping Out

Ik heb nummers gekozen die ik iig in de lijst wil hebben. Misschien niet de beste nummers, maar imo zeker terecht als ze in de Top2000 staan. Hopen dat Neil Diamond in de top100 komt I am, I said . Wat een meesterlijk nummer is dat

[ Bericht 4% gewijzigd door Terreros85 op 06-11-2006 16:00:46 ]
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_43292987
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?
Man die nummers zijn zo vaak gedraaid dat ze niet eens meer onder alternatief zouden mogen vallen, als ze daar al toe behoorden.

Overigens was het belangrijkste punt wat ik maak in die mail het gegeven dat nummers die nu in de top 40 staan ook gewoon mee mogen doen. Hier ben ik fel tegenstander van, dus dit jaar geen Katie Melua op 23.
Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Melua e.a., toch echt voornamelijk muziek van voor de jaren 90 die de top 2000 bevolkt en daar valt spul als RH en RHCP absoluut niet onder....(niet dat ik het oneens ben dat die er meer in zouden moeten hoor....maar het is gewoon onmogelijk een top 2000 samen te stellen waar iedereen het mee eens is)
Eigenlijk zouden ze eens van alle radiostations samen een top moeten samen stellen (en misschien zelfs inclusief klassieke muziek (Radio 4)...ben benieuwd wat daar uit zou rollen...Ook al is het veels te breed (Wat dus ook de reden is dat Radio 2 niet aan iedereens smaak voldoet.)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 november 2006 @ 15:56:15 #108
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43293192
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Melua e.a., toch echt voornamelijk muziek van voor de jaren 90 die de top 2000 bevolkt en daar valt spul als RH en RHCP absoluut niet onder....(niet dat ik het oneens ben dat die er meer in zouden moeten hoor....maar het is gewoon onmogelijk een top 2000 samen te stellen waar iedereen het mee eens is)
Eigenlijk zouden ze eens van alle radiostations samen een top moeten samen stellen (en misschien zelfs inclusief klassieke muziek (Radio 4)...ben benieuwd wat daar uit zou rollen...Ook al is het veels te breed (Wat dus ook de reden is dat Radio 2 niet aan iedereens smaak voldoet.)
Ik wil nog 1 ding erover zeggen, omdat dit op zich niet het topic is om hier over te discussieren, maar ik vraag je wel iets, aangezien jij zegt dat je RHCP en RH niet mainstream vindt.
Waarom staan bands als Metallica, Guns n Roses en Nirvana dan wel in de lijst?
  maandag 6 november 2006 @ 16:00:02 #109
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_43293343
Maar, laten we eerlijk zijn. Deze lijst is toch veel en veel beter dan die van Veronica of alle andere radiostations. Bij Veronica is het helemaal een lijst voor de vaste luisteraar. Bij Radio2 is de variatie groter. Helemaal nu met artiesten zoals Iron Maiden, Muse, Radiohead en RHCP. Dit wordt een hele mooie lijst dit jaar. Die ouwbollige nummers horen er ook in. In een uurtje de Beatles, Spinvis, Hall&Oates, Michael Jackson, Frank Sinatra en Robbie Williams en Wim Sonneveld horen is toch het ultieme Top2000-gevoel
pi_43293362
Tsja....probeer een definitie van mainstream te maken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_43293377
Persoonlijk vind ik Metallica toch een niveau hoger dan RH en RHCP, Guns 'n Roses gaat al veel langer mee en Nirvana heeft toch wel wat andere factoren die bijdragen aan hun populariteit

Over het algemeen vind ik de top 2000 erg goed in elkaar zitten, maar misschien ben ik bevooroordeeld met mijn muzieksmaak (die waarschijnlijk mede door de top 2000 is ontstaan)
  maandag 6 november 2006 @ 16:07:22 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43293591
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:00 schreef Norrage het volgende:
Persoonlijk vind ik Metallica toch een niveau hoger dan RH en RHCP, Guns 'n Roses gaat al veel langer mee en Nirvana heeft toch wel wat andere factoren die bijdragen aan hun populariteit
Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!
De nummers van GNR zijn uit de 90-iger jaren. Nirvana ook. Metallica vind jij persoonlijk mooier. Kortom je hebt geen antwoord op mijn vraag? Geeft niet hoor als dat zo is... denk ook niet dat het antwoord zo simpel is.

En ik vind die ouwe meuk over het algemeen ook prachtig hoor.. wat dat betreft heb ik geen problemen met de lijst. Zoals uit de mails blijkt stel ik enkel wat vragen en heb ik een uitgesproken standpunt over hoe oud een nummer moet zijn voor het in de lijst zou mogen komen.

Maar persoonlijk vind ik dat bepaalde bands er in thuis horen. Zeker als zo'n over het paard getild wicht als Katie Melua met een liedje over "9 miljoen fietsen in Bejin, dat is een feit wat je niet kunt ontkennen" (briljant tekst ) ook in de lijst staat.

Kijk, ik vind persoonlijk Elvis niet veel aan, maar ik vind wel dat die in de lijst hoort.
pi_43293917
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!
De nummers van GNR zijn uit de 90-iger jaren. Nirvana ook. Metallica vind jij persoonlijk mooier. Kortom je hebt geen antwoord op mijn vraag? Geeft niet hoor als dat zo is... denk ook niet dat het antwoord zo simpel is.
Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op in
Maar goed. Een discussie als deze hoort hier niet perfect thuis en een antwoord is inderdaad nogal moeilijk te vinden.
  maandag 6 november 2006 @ 16:21:23 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43294012
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op in
Maar goed. Een discussie als deze hoort hier niet perfect thuis en een antwoord is inderdaad nogal moeilijk te vinden.
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP. Ow en Metallica werd pas in de 90-iger jaren commercieel succesvol bij niet-rockers....
Hmmm wat je over Nirvana zegt is niet juist, maar dat terzijde....
  maandag 6 november 2006 @ 17:29:25 #115
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43296215
Als Avond van BdG maar niet op 1 staat zoals vorig jaar
pi_43299261
Je kan op The Perfect Kiss van New Order stemmen.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 6 november 2006 @ 19:21:32 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43300209
Arcade Fire, Belle & Sebastian en KT Tunstall staan ook in de keuzelijst!
pi_43300482
David Gray - This years love als eigen keuze.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  maandag 6 november 2006 @ 19:30:43 #119
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43300572
The Jayhawks - Crowded in the wings als eigen keuze!
pi_43300852
New Order - The perfect kiss (1985)
Neil Young - Like a hurricane (1977)
Massive Attack - Unfinished sympathy (1991)
Spinvis - Voor ik vergeet (2002)
Split Enz - Message to my girl (1984)
U2 - The unforgettable fire (1985)
Paul Weller - You do something to me (1995)
Fleetwood Mac - Sara (1980)
Depeche Mode - Everything counts (1983)
Blue Nile - Tinseltown in the rain (1984)

Eigen keuze: Joe Jackson - Steppin' Out.

Motivatie voor New Order:
Het is het perfecte nummer van New Order. Het begin met de droge klappen op de drums van Stephen Morris, de bas van Peter Hook die invalt, de synths van Gilian Gilbert en als laatste de gitaar en ietwat zeurderige stem van Bernard Sumner. De cd-versie duurt acht minuten, en verveelt geen seconde. Jaren tachtig synthpop op z'n best.

True Faith stond er niet bij.
pi_43300890
er kan trouwens wel gestemd worden op Radiohead, RHCP, ... dus als ze genoeg stemmen halen zullen ze wel id lijst verschijnen.
  maandag 6 november 2006 @ 19:40:18 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43300953
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef BramKVO het volgende:
er kan trouwens wel gestemd worden op Radiohead, RHCP, ... dus als ze genoeg stemmen halen zullen ze wel id lijst verschijnen.
Wat gezien het totaal negeren van die bands door radio 2 waarschijnlijk niet zal lukken.... helaas....
pi_43301159
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP.
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.
  maandag 6 november 2006 @ 19:47:06 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43301236
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef dwerg het volgende:

[..]

Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.
Als ze dat ook deden met artiesten als Coldplay en Katie Melua zou ik je gelijk geven, maar nu niet......
  maandag 6 november 2006 @ 20:31:15 #125
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_43303097
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef dwerg het volgende:
Eigen keuze: Joe Jackson - Steppin' Out.
, met meer van zulke mensen komt dit nummer gewoon in de Top2000. Helemaal terecht overigens, want het is erg goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')