Was maar een grapje, uiteraard is het goede muziekquote:Op maandag 6 november 2006 14:34 schreef sandycoast het volgende:
Ik vind dat je niet zo moet zeuren over de Top 2000. Want luister je eigenlijk wel eens naar Radio 2? Als je zegt niet van 'oude meuk' houdt..![]()
Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?quote:Op maandag 6 november 2006 15:23 schreef Norrage het volgende:
De top 2000 is gewoon top. Veel nummers zijn wat ouwbollig maar zelf ben ik het er alleen maar mee eens. En bovendien was ik het eens met die mail van dat Radiohead misschien gewoon niet mainstream is of zo ...Op internet bij mensen als ons (nerds?) is het superpopulair maar bij de volwassenen of wat minder vaak het internet bezoekende mensen is het al veel minder populair en dat zijn toch de mensen die de top 2000 samenstellen. Wat je hier op fok of op het internet tegenkomt is toch wel een vertekend beeld. In mijn vriendenkring (dat zelden op internet komt of wat ouder zijn) zullen weinigen uberhaupt van Radiohead gehoord hebben of bands als Muse en de RHCP verschrikkelijk vinden.
Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Meluaquote:Op maandag 6 november 2006 15:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?
Man die nummers zijn zo vaak gedraaid dat ze niet eens meer onder alternatief zouden mogen vallen, als ze daar al toe behoorden.
Overigens was het belangrijkste punt wat ik maak in die mail het gegeven dat nummers die nu in de top 40 staan ook gewoon mee mogen doen. Hier ben ik fel tegenstander van, dus dit jaar geen Katie Melua op 23.![]()
Ik wil nog 1 ding erover zeggen, omdat dit op zich niet het topic is om hier over te discussieren, maar ik vraag je wel iets, aangezien jij zegt dat je RHCP en RH niet mainstream vindt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Meluae.a., toch echt voornamelijk muziek van voor de jaren 90 die de top 2000 bevolkt en daar valt spul als RH en RHCP absoluut niet onder....(niet dat ik het oneens ben dat die er meer in zouden moeten hoor....maar het is gewoon onmogelijk een top 2000 samen te stellen waar iedereen het mee eens is)
Eigenlijk zouden ze eens van alle radiostations samen een top moeten samen stellen (en misschien zelfs inclusief klassieke muziek (Radio 4)...ben benieuwd wat daar uit zou rollen...Ook al is het veels te breed (Wat dus ook de reden is dat Radio 2 niet aan iedereens smaak voldoet.)
Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!quote:Op maandag 6 november 2006 16:00 schreef Norrage het volgende:
Persoonlijk vind ik Metallica toch een niveau hoger dan RH en RHCP, Guns 'n Roses gaat al veel langer mee en Nirvana heeft toch wel wat andere factoren die bijdragen aan hun populariteit
Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op inquote:Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!
De nummers van GNR zijn uit de 90-iger jaren. Nirvana ook. Metallica vind jij persoonlijk mooier. Kortom je hebt geen antwoord op mijn vraag? Geeft niet hoor als dat zo is... denk ook niet dat het antwoord zo simpel is.
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP. Ow en Metallica werd pas in de 90-iger jaren commercieel succesvol bij niet-rockers....quote:Op maandag 6 november 2006 16:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op in
Maar goed. Een discussie als deze hoort hier niet perfect thuis en een antwoord is inderdaad nogal moeilijk te vinden.
Wat gezien het totaal negeren van die bands door radio 2 waarschijnlijk niet zal lukken.... helaas....quote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef BramKVO het volgende:
er kan trouwens wel gestemd worden op Radiohead, RHCP, ... dus als ze genoeg stemmen halen zullen ze wel id lijst verschijnen.
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.quote:Op maandag 6 november 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP.
Als ze dat ook deden met artiesten als Coldplay en Katie Melua zou ik je gelijk geven, maar nu niet......quote:Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef dwerg het volgende:
Eigen keuze: Joe Jackson - Steppin' Out.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |