Rianne84 | zondag 29 oktober 2006 @ 13:53 |
Wat is OpenTTD? OpenTTD is een Open Source kloon van Transport Tycoon. Het gebruikt exact dezelfde graphics, speelwijze, en kan op alle Windows machines worden gespeeld. Voor meer informatie over OpenTTD zelf, Transport Tycoon, en alles wat niet met een OpenTTD server te maken heeft verwijs ik je naar: Transport Tycoon Deel 11 (en de vervolgtopics daarop) Wat is een OpenTTD Server? OpenTTD heeft de mogelijkheid om Multiplayer Transport Tycoon te doen via Internet. Je kunt vanuit de OpenTTD client zelf een Multiplayer starten, of je kunt met de -D switch een dedicated server starten. Waarvoor dit topic? Kondig hier aan of je een server hebt draaien, wat eventueel de regels zijn, of de server up of down is, en of er wellicht problemen zijn met de server. OpenTTD is nog volop in ontwikkeling, en alhoewel versie 0.4.5 al behoorlijk stabiel is, komen bugjes hier en daar nog wel voor waardoor je de verbinding met de server verliest. In dit topic kun je alles bespreken over de OpenTTD server, en of je een server hebt draaien. Kan ik ook een server draaien? OpenTTD is vrij zuinig met bandbreedte en neemt ongeveer 1,2 kbyte/s per client in. Op een 128 kbit/s upload verbinding kun je dus nog een spel hosten met 8 spelers, wat tevens het maximum is. maartena heeft momenteel een server draaien: Naam: [EN/NL] Maarten's Server Waar: Terug te vinden in de "Find Servers" in het OpenTTD Multiplayer window. Kaart: 1024 x 256 Klimaat: Temperate Special Notes: vliegtuigen staat op 0. Je kun dus geen vliegtuigen bouwen. | |
Rianne84 | zondag 29 oktober 2006 @ 13:54 |
En hier verder ![]() ik wil ook wel eens zien hoe dat multiplayer werkt, maar ik zie de server van maarten niet... wie helpt mij? (als er uberhaupt mensen online zijn ![]() | |
Nevermind | zondag 29 oktober 2006 @ 14:01 |
Klik eens op 'Voeg server toe' en vul dan 'nl.mine.nu' (zonder aanhalingstekens) in. | |
Rianne84 | zondag 29 oktober 2006 @ 14:03 |
Dank je, heb 'm gevonden... kan alleen niet meespelen... | |
Rianne84 | zondag 29 oktober 2006 @ 17:00 |
Nu kan ik wel meespelen, wordt ie nog gereset? | |
MaxMark | zondag 29 oktober 2006 @ 19:28 |
Ik bookmark deze even. | |
Bart | zondag 29 oktober 2006 @ 19:45 |
quote:hij reset zichzelf bij 2010 als het goed is. | |
Rianne84 | zondag 29 oktober 2006 @ 19:49 |
hmm.. het is nu 2026 geloof ik... nou ja, wachten dan maar ![]() | |
Bart | zondag 29 oktober 2006 @ 20:08 |
oh dan is dat ook aangepast blijkbaar... is ook lang geleden dat ik een heel potje heb uitgespeeld ![]() | |
Piles | zondag 29 oktober 2006 @ 22:19 |
quote: ![]() | |
Allochtoon | zondag 29 oktober 2006 @ 22:48 |
ik was even geband ![]() | |
MaxMark | zondag 29 oktober 2006 @ 23:01 |
quote:Handige functie he? | |
Piles | zondag 29 oktober 2006 @ 23:05 |
quote:Vooral handig dat je dan geen nutteloze post meer hoeft te plaatsen ![]() | |
MaxMark | zondag 29 oktober 2006 @ 23:40 |
quote:Ja, dat mag nooit. | |
maartena | maandag 30 oktober 2006 @ 01:58 |
Ik wilde de OP aanpassen en een nieuwe bouwen ![]() Standaard is de kaart op mijn server 512x512, start in 1960 en eindigt in 2010. Vliegtuigen staan idd uit, en de lening bedraagt 300k in totaal in euro/dollars. | |
Maikalo | maandag 30 oktober 2006 @ 09:30 |
Vanavond maar eens een hernieuwde poging doen om OpenTTD te spelen. Vrijdagavond schoot het er namelijk bij in i.v.m. succesvolle Tactical Ops avond ![]() | |
MaxMark | maandag 30 oktober 2006 @ 10:16 |
quote:Deze gaat nog geen 2 topics mee ![]() | |
maartena | maandag 30 oktober 2006 @ 18:01 |
Ik doe een geplande herstart. Over een uur ongeveer, 19:00 NL tijd, beginnen we weer met een nieuw spel. Hij loopt nu al in 2001, renesite is nog vrolijk bezig momenteel, en zo tegen 19:00 zitten we denk ik in 2007 ofzo, en dan knal ik em eruit voor een herstart. ![]() | |
Nevermind | maandag 30 oktober 2006 @ 18:46 |
![]() crisisje tussendoor, ik doe niet mee ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Nevermind op 30-10-2006 18:55:59 ] | |
Rene | maandag 30 oktober 2006 @ 21:22 |
Helemaaaaaaaaaal vol ![]() | |
Rene | maandag 30 oktober 2006 @ 21:23 |
quote:Ik was er idd net zat van ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56 |
Om 19:00 Nederlandse tijd herstart ik em weer. Er was gisteren vraag naar het woestijnklimaat.... Ik vind dat zelf ook wel eens leuk om te doen (maar dan begin ik wel in 1980 tot 2050 ofzo), maar voordat ik dat aanpas nog meningen van anderen? ![]() ![]() | |
Rene | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:03 |
quote:Ja, 's goed ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:11 |
Okay ![]() | |
Nevermind | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:14 |
Beginnen we dan ook met iets meer startkapitaal? ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:15 |
quote:Ik heb em al naar 300k opgeschroeft laatst (was 200k). Is 500k meer wenselijk dan? ![]() | |
Troel | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:24 |
ja! | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:26 |
![]() Okay... om 19:00 een woestijnklimaat kaart met 500k aan geld, beginnend in 1980! | |
Nevermind | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:34 |
Ik ben erg benieuwd, heb vrijwel geen ervaring met woestijnklimaat.. maar dat maakt het ook weer uitdagend ![]() | |
Rene | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:48 |
quote:Maar De treinen daarvan zijn duurder. Dan kan je 1 trein en een aantal wagons á 160k, kan je geen dubbel spoort meteen doen | |
Rene | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:57 |
ff een muis gevangen, en ik kan zo ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:57 |
Geen probleem renesite, want je krijgt meer geld ![]() Server is nu even aan het rebooten (mocht ook wel, alweer 7 weken uptime ofzo) en over enkele minuten gaat ie weer aan ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:04 |
ben nog even snel mijn router aan het configgen, wil even QoS instellen voor de server.... paar minuutjes nog ![]() | |
Nevermind | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:05 |
Ik nu al rsi van op het 'ververs server'-knopje drukken. Dat wordt nog wat ![]() | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:06 |
Hij staat er niet tussen ![]() | |
Rene | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:06 |
quote:Dito verhaal ![]() | |
maartena | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:09 |
![]() ![]() | |
Piles | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:10 |
quote:Zware dag gehad ![]() Hij staat er bij niemand ![]() | |
Piles | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:11 |
Nu wel ![]() | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:11 |
quote:Ow ![]() | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:14 |
quote:Kom ik er opeens achter dat ik nog geen 0.4.8 heb ![]() | |
Piles | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:18 |
Mag deze trouwens nog ff in de OP: OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic | |
Troel | dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:43 |
Ding zit al een tijdje vol ![]() | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 09:23 |
Loopt de server van gisteravond ook vanavond nog? | |
MaxMark | woensdag 1 november 2006 @ 10:02 |
quote:Staat er toch al? Zij het enigzins aangepast? | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 10:06 |
quote:Dat is een ander topic. Dat gaat over Transport Tycoon. Dit gaat over OpenTTD server. Het andere topic is voor tips & trics, om het zo maar te zeggen. | |
Piles | woensdag 1 november 2006 @ 10:10 |
quote:Is het vorige deel in deze reeks ![]() | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 13:03 |
Wie is er vanavond weer bij? | |
Rene | woensdag 1 november 2006 @ 15:04 |
quote:Misschien ![]() | |
maartena | woensdag 1 november 2006 @ 16:32 |
Ik doe wel weer een herstart om 19:00 - deze keer weer normale kaart, 300k lening, 1960-2010 zoals gewoonlijk ![]() ![]() Wat hebben julie liever, 512x512 of 1024x256? - groter dan dat wil ik em niet hebben, anders wordt het downloaden van de kaart een kolossaal bestand. Ligt nu al zo rond de 400-500 Kb, en dat is net mooi ![]() | |
Rene | woensdag 1 november 2006 @ 16:33 |
quote:1024 * 256 is ook wel tof, ik bedoel, lange spoorlijnen krijg je daar vna | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 16:34 |
quote:Zelfde grootte als gisteravond. Pastte iedereen in toch? | |
Rene | woensdag 1 november 2006 @ 16:34 |
quote:Is alleen wel vrij snel vol merk ik | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 16:35 |
quote:Welke grootte was het gisteravond dan? | |
Rene | woensdag 1 november 2006 @ 16:40 |
quote:512 * 512 dacht ik | |
Piles | woensdag 1 november 2006 @ 17:15 |
Doe maar wat, ik doe toch wel mee ![]() | |
maartena | woensdag 1 november 2006 @ 18:54 |
Ik maak em 1024 x 512 - gewoon eens kijken hoe dat gaat. ![]() Pause_on_join zet ik ook even uit trouwens. | |
maartena | woensdag 1 november 2006 @ 18:59 |
Server draait ![]() | |
Troel | woensdag 1 november 2006 @ 19:02 |
'k word er weer uitgeflikkerd ![]() | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 20:50 |
Hij is vol ![]() | |
Maikalo | woensdag 1 november 2006 @ 21:21 |
Jammer, hij doet me steeds kicken. Wel tof dat ik in J.McClouds company mocht ![]() | |
maartena | woensdag 1 november 2006 @ 21:58 |
Het ging niet zo lekker ![]() Ik heb even wat instellingen gewijzigd, en ga em over 10 minuten weer met een verse 512x512 kaar lanceren ![]() | |
Piles | woensdag 1 november 2006 @ 22:14 |
![]() Toch niet ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Piles op 01-11-2006 22:30:41 ] | |
Rene | donderdag 2 november 2006 @ 07:20 |
quote:Ik viel ook weg ![]() | |
maartena | donderdag 2 november 2006 @ 10:05 |
Vanaf heden draait de server op Xubuntu Linux! ![]() Laat eens weten hoe het gaat.... | |
maartena | donderdag 2 november 2006 @ 17:49 |
Ik heb gisteravond de server geformatteerd en Windows 2003 eraf gehaald, en vervangen door Xubuntu Linux. Uiteraard meteen even OpenTTD gecompiled etc, en afgelopen nacht (dag voor julie) heeft de server perfect gedraaid. Linux is een goed server platform, dus mischien dat de server sowieso beter draait nu. ![]() | |
maartena | donderdag 2 november 2006 @ 18:03 |
Zal ik trouwens om 19:00 weer een server beginnen? | |
Rene | donderdag 2 november 2006 @ 19:46 |
quote:Ik was werken ![]() | |
Tijn | zaterdag 4 november 2006 @ 16:05 |
Ik heb net 3x geprobeerd de server te joinen, maar ik krijg elke keer een out of sync error zodra ik net ben ingelogd ![]() | |
maartena | zaterdag 4 november 2006 @ 18:45 |
Server draait weer ![]() | |
Allochtoon | zondag 12 november 2006 @ 10:54 |
quote:hulde. | |
Bart | zondag 12 november 2006 @ 15:33 |
nou hij knalt er nog steeds uit ![]() | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 19:01 |
Dr is steeds niemand ![]() | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 19:09 |
Ok... netwerksynchronisatie ![]() | |
maartena | zondag 10 december 2006 @ 19:11 |
Ik heb een tijdje niet meer gespeeld, maar ben net weer begonnen ![]() | |
Bart | maandag 11 december 2006 @ 19:42 |
ja ik ben gestopt met online spelen op de server, werd er toch telkens afgeflikkerd | |
maartena | maandag 11 december 2006 @ 22:03 |
quote:Ik denk dat dat voor een deel ook komt door de afstand. Mijn server staat in de USA, dus 10.000 km verderop. Aan de andere kant heb ik Polen en Australiërs die regelmatig langskomen, en die spelen meestal echt zonder problemen. Tevens weet ik dat als je torrents en/of andere p2p tegelijkertijd hebt draaien dat OpenTTD daar niet vrolijk van wordt.... P2P apps openen nogal wat connecties op je TCP/IP, en veel routers kunnen er niet meer aan dan 512 maximaal. En aangezien veel P2P apps het aantal connecties al vaak op iets van 200 per torrent o.i.d. hebben staan, loop je met 2 torrents al tegen problemen aan met een applicatie als OpenTTD. Webbrowsen, IRC, MSN, etc..... dat werkt allemaal perfect met een zooi lopende torrents, omdat deze niet veel connecties openen. OpenTTD is echter vrij gevoelig voor het op tijd ontvangen van het volgende pakketje met spelinformatie, en als dat niet gebeurd, dan heb je dus desyncs. Een andere veroorzaker van Desyncs zijn custom graphics. Je kunt voor OpenTTD eigen gebouwtjes, wegen, etc, etc downloaden, maar als je online speelt moeten alle spelers dezelfde graphics hebben. Kortom: De server draait de originele 0.4.8 met de officiële graphics en niets meer of minder. Als je als client dus eigen graphics hebt geïmporteerd, dan kun je vaak problemen krijgen. Mijn server zal altijd de officiële releases draaien, dus als 0.5.0 uitkomt zal ik em upgraden. Het vervelende van custom graphics is dat er ook wel eens foute info wordt verstuurd, waardoor anderen ook een desync ondervinden. Het heeft ook niet altijd met verbindingssnelheid te maken.... Ik heb ook wel eens last van desync, terwijl ik letterlijk op hooguit 6 meter UTP (2x3m kabel) en 100 Mbit/s LAN vanaf de server zit. Mijn router is trouwens uitgerust met een 3d party firmware en kan 4096 connecties per seconde aan, dus daar ligt het probleem ook niet. Tevens heb ik OpenTTD verkeer voorzien van QoS. Eigenlijk moet je de volgende checklist aanhouden als je gaat spelen. 1) Geen P2P of Torrents aanhebben. (Ook niet op andere PC's!!!) 2) Speel met de officiële 0.4.8. release, zonder custom graphics. 3) Geen andere apps die een hoop upload wegvreten, zoals iemand die van je FTP zit te leechen. ![]() Het is voor de meesten perfect mogelijk om op mijn server te spelen, en er ook op te blijven, ongeacht waar in de wereld.... maar soms heb zelfs ik last van desyncs, meestal omdat er iemand met custom graphics bij zit, of het spel zelf ergens een bug heeft. 0.4.8. is immers geen echte 1.0 versie. ![]() Mijn server draait nog steeds 24/7 op een linuxbakkie trouwens, en blijft ook gewoon draaien. | |
sk888er | woensdag 13 december 2006 @ 03:19 |
Binnenkort maar eens een sessie meemaken. | |
maartena | zaterdag 23 december 2006 @ 09:16 |
Mijn server is geupgrade naar 0.5.0 RC1 ![]() Aangezien er veel nieuwe functionaliteit in zit wilde ik met deze versie niet wachten en draait de server ook meteen op 0.5.0 RC1. Ik kan als het fout gaat nog altijd terug naar 0.4.8. 0.5.0 heeft o.a. YAPF, een nieuwe pathfinder, dus ik heb de map een stukje groter gemaak. Eens zien hoe het loopt..... server is net gestart, dus ik begin gewoon een spel ![]() | |
Nevermind | zaterdag 23 december 2006 @ 11:20 |
Hey, de server is opeens offline? | |
MaxMark | zaterdag 23 december 2006 @ 11:51 |
quote:Vorige keer wilde je per sé wachten omdat het nog een RC1 was, toen 0.4.8 uitkwam ![]() | |
maartena | zaterdag 23 december 2006 @ 17:20 |
quote:Ergens om 4 uur 'snachts mijn tijd: openttd: command.c:525: DoCommandP: Assertion `res == res2' failed. Aborted (core dumped) Hmmm.... maar eens melden, hij draait weer ![]() | |
maartena | zaterdag 23 december 2006 @ 17:21 |
quote:Ja, maar dat waren alleen een paar lousy bugfixes..... in 0.5.0 zit een hele reutel nieuwe features, zoals YAPF en de nieuwe terrain generator! ![]() | |
xKingPinx | zaterdag 23 december 2006 @ 18:55 |
zitten wel een paar handige nieuwe functies bij, en natuurlijk de vertaalfoutjes | |
maartena | zaterdag 30 december 2006 @ 06:52 |
![]() | |
Bart | zaterdag 30 december 2006 @ 10:26 |
maartena, ik heb nu zelf ook een server draaien, en wil dus ook een openttdserver opzetten. maar kun jij mij vertellen waar ik een dedicated openttd kan vinden voor windows, versie 0.5.0RC1? ik kan alleen maar de gewone versie vinden, maar dan heb je altijd weer een speler erbij toch? | |
Bart | zaterdag 30 december 2006 @ 20:54 |
Laat maar, gevonden... Ik ben alleen op zoek naar een command om een company te verwijderen. Iemand? Edit: ook al gevonden ![]() | |
maartena | zondag 31 december 2006 @ 08:07 |
0.5.0-RC2 is uit, dus ik heb de source gepakt en em even opnieuw gecompiled op mijn linuxbakkie.... en server draait dus nu op RC2 ![]() | |
Bart | zondag 31 december 2006 @ 09:26 |
Hmm windows zip file ervan is corrupt ![]() | |
Bart | zondag 31 december 2006 @ 16:22 |
Oke, mijn server is nu ook online! Naam: Barts Server IP: 85.144.78.174:3979 Eigenschappen: 1024*1024, temperate klimaat, 600.000 euro startgeld, 10 vliegtuigen max. Loopt van 1965 tot 2020. | |
maartena | zondag 31 december 2006 @ 18:09 |
quote:Windows Installer werkt prima ![]() | |
MaxMark | maandag 1 januari 2007 @ 06:43 |
quote:Bij mij is juist de installer corrupt en doet de zip het wél.... Vaag ![]() | |
Butterfly79 | maandag 1 januari 2007 @ 10:43 |
Bij mij deed gisteravond de zip het prima, en mijn server draait nu dus 0.5.0RC2 | |
Bart | maandag 1 januari 2007 @ 14:34 |
Bovenstaande bericht is van mij trouwens... Vriendin was nog ingelogd. | |
maartena | maandag 1 januari 2007 @ 22:23 |
Ik dacht al..... NOG een server? ![]() Ik heb mijn server eerst op windows gehad, toen op linux, toen weer op windows, en de laatste 5 maanden draait ie weer op linux en daar blijft ie op draaien. Ik heb het gevoel dat ik op linux een veel stabielere server heb dan ik op windows had. (En je hebt geen last van die command prompt op je desktop, alhoewel je die wel naar je tray kan minimizen met wat truukjes). | |
Bart | woensdag 3 januari 2007 @ 08:52 |
Ik heb sowieso geen last van een command prompt op mijn desktop, aangezien ik niet eens een monitor op mijn server heb aangesloten ![]() ![]() En die (in)stabiliteit, lag dat aan windows of aan openttd? Er staat me iets bij dat je ook niet een hele snelle pc had, en misschien vond windows dat niet zo leuk...Bij mij draait ie nu al een dag of 3 nonstop zonder problemen op WinXPSP2, op een Atlhlon 2600+ met 1.5GB ram. | |
maartena | woensdag 3 januari 2007 @ 15:42 |
Ik heb wel het gevoel dat 0.5.0 weer een stuk beter is m.b.t. desyncs, die komen een stuk minder voor. Verder moet je sowieso geen P2P of torrents draaien als je ook een server draait, dat wil ook nog wel eens voor vervelende dingen zorgen.... (zoals bijv. disconnects als iemand anders de kaart aan het downloaden is). Maar goed, dat doe ik toch al nauwelijks dus mijn server heeft daar geen last van ![]() Ik heb em hier ook tijden op mijn 2.5 Ghz P4 gedraait, maar ook daar had ik (onder windows) nog wel eens last.... het lijkt onder linux een stuk beter te gaan. E.e.a is natuurlijk ook erg afhankelijk van de afstand, ik krijg veel Nederlanders op mijn server, maar de server staat in de USA ![]() | |
maartena | woensdag 3 januari 2007 @ 15:45 |
Mero, ik zie jouw server trouwens niet in de serverlijst staan.... althans, ik vind zo geen "Bart's Server" in de lijst. | |
Bart | woensdag 3 januari 2007 @ 15:54 |
nu wel, was ff offline omdat ik ook mijn eigen dns server aan het opzetten ben ![]() Mijn server staat gewoon thuis in alkmaar, dus de afstand voor nederlanders valt wel mee denk ik ![]() | |
Bart | maandag 8 januari 2007 @ 18:43 |
Barts Server is nu geupdate naar 0.5.0 RC3 | |
maartena | maandag 8 januari 2007 @ 19:53 |
quote:Mijn ook. Ik was de allereerste open server die op RC3 draaide ![]() | |
Bart | maandag 8 januari 2007 @ 19:56 |
En ik de eerste server met RC3 die op Fok! gemeld was ![]() | |
Allochtoon | maandag 8 januari 2007 @ 20:52 |
Mag ik je aanraken? | |
MaxMark | maandag 8 januari 2007 @ 20:58 |
quote:Als jij ze hebt aangeraakt, mag ik jou dan aanraken? | |
Bart | maandag 8 januari 2007 @ 21:12 |
quote:Voor 1 miljoen in-game euro's | |
Allochtoon | dinsdag 9 januari 2007 @ 10:12 |
quote:Daar kom ik zelf mijn bed niet voor uit. Sloeber ![]() | |
Bart | dinsdag 9 januari 2007 @ 19:40 |
quote:Ach je moet toch wat over hebben voor je fans, ook al zijn ze plebs ![]() | |
maartena | vrijdag 2 februari 2007 @ 18:50 |
Mijn server is even tijdelijk uit de lucht, een dag of twee. Hardware problemen, harde schijf in de server heeft de geest gegeven. Verder geen probleem, er stond niets belangrijks op..... en ik heb nog een 120 Gb liggen die ik er toch in wilde zetten.... Alleen eventjes geen OpenTTD server voor mij meer. Met een beetje geluk weer in het weekend ![]() | |
maartena | zaterdag 3 februari 2007 @ 19:26 |
En server is weer up! ![]() Minus een 160 Gb schijf ![]() | |
engessa | donderdag 8 februari 2007 @ 18:33 |
Tof. Kwam er zojuist achter dat open ttd ook op mijn mac draait. | |
Bart | donderdag 8 februari 2007 @ 18:48 |
Ja, op ongeveer alle platformen. Maar waarom meld je dit in het server topic? | |
vanOekelen | woensdag 14 februari 2007 @ 15:49 |
Is er een manier om een server automatisch op pauze te laten gaan als er niemand actief is? | |
Bart | woensdag 14 februari 2007 @ 16:45 |
volgende in openttd.cfg toevoegen of wijzigen onder kopje [network]: min_players = 1 1 is minimum aantal spelers waarbij de server draait, daaronder staat ie op pauze. Dit kun je dus ook in een ander getal veranderen, naar gelang de situatie ![]() | |
vanOekelen | woensdag 14 februari 2007 @ 20:22 |
Ah mooi, dank je voor het snelle antwoord! Kan degene die op de server speelt ook op een manier aangeven dat hij niet meer meespeelt, dus dat de server op pauze moet gaan tot er iemand anders online komt(of degene waarvan de server is weer wil beginnen)? [ Bericht 72% gewijzigd door vanOekelen op 15-02-2007 16:27:34 ] | |
Gamer_V | zaterdag 17 februari 2007 @ 20:53 |
Hmz, ik speel nu op Maartens server, al zo'n 20 jaar, blijft een leuk spel. Ik merk ook zojuist op dat in RC5 electrische bannn zijn toegevegd. ![]() ![]() | |
JapyDooge | donderdag 22 februari 2007 @ 00:23 |
Iemand een snelle update op welke server ik nog kan starten om een beetje mee te doen? ![]() | |
maartena | donderdag 22 februari 2007 @ 00:23 |
Mijn server draait nog steeds 24/7 ![]() snel genoeg voor je? | |
JapyDooge | donderdag 22 februari 2007 @ 00:50 |
Nice ![]() ![]() welke build? | |
JapyDooge | donderdag 22 februari 2007 @ 01:20 |
Ah http://www.openttd.org/server_detail.php?id=1389 zeker, eens schien of ik daar op kan kriebelen | |
JapyDooge | donderdag 22 februari 2007 @ 10:50 |
Ja dus, in slaap gevallen bovenop mn toetsen bord en mn bedrijf was smorgens weg ![]() ![]() | |
MaxMark | donderdag 22 februari 2007 @ 10:56 |
quote:Meen je dat nou? ![]() | |
vanOekelen | dinsdag 27 februari 2007 @ 11:38 |
Even twee vraagjes: Hoe kan je als je op je eigen pc een server draait je bedrijf zeg maar verlaten (zodat de server op pauze gaat als de laatste andere speler die nog aan het spelen is er mee stopt)? En is het ook mogelijk om als je een save-game hebt van een andere server om zelf een server op te starten en verder te gaan met je eigen bedrijf in plaats van het bedrijf wat bovenaan stond? edit: Het kan niet op de manier hoe ik wil... Wat wel kan waar ik achter ben gekomen, je kunt op een pc een dedicated server draaien (dmv het opstarten van openTTD met -D er achter), deze heeft dan geen gebruikers in zich. Als je vervolgens het daar insteld dat je tenminste 1 speler wilt hebben voordat hij op pauze gaat gaat alles zoals ik wil. Alleen wel jammer dat je als je op een pc een server en een client draait je twee keer zoveel processor kracht kwijt bent. [ Bericht 21% gewijzigd door vanOekelen op 27-02-2007 20:49:11 ] | |
JapyDooge | donderdag 15 maart 2007 @ 23:44 |
quote:Natuurlijk niet helemaal 2x ![]() ![]() | |
Bart | vrijdag 16 maart 2007 @ 18:41 |
quote:plus dat de dedicated server geen grafische schil hoeft weer te geven. En dan nog, processorkracht bij ttd ![]() Ik heb net even dezelfde map in 6 vensters geladen (dus 2400 treinen) en ik gebruik wel tussen de 10% en 20% ![]() | |
vanOekelen | vrijdag 16 maart 2007 @ 22:40 |
quote:En doe nu eens datzelfde met een map van 2048x2048 ![]() Dan heb je toch echt maar een paar honderd treinen nodig om je pctje te laten blazen. Ook zie je dan goed dat die grafische schil in vergelijking totaal niet uitmaakt. Bij grote mappen gaat vooral de pathfinder exponentioneel meer processorkracht vragen. | |
Bart | zaterdag 17 maart 2007 @ 09:35 |
Doe mij eens een 2048x2048 map met 400 treinen dan, dan zal ik het eens uittesten. | |
vanOekelen | maandag 19 maart 2007 @ 10:38 |
Ik heb een mooi save-gamepje gevonden, ongeveer 400 treinen, een aantal schepen en een stel busjes in een 2048x2048 map. Op mijn Intel Core Duo T2050 (1,6GHz, 1GB geheugen) neemt een keer draaien van deze game al een nette 30% van de totale processor capaciteit in. Op mijn oude pc, een 1Ghz pentium 3 met 512 mb geheugen draait het al niet meer in een multiplayergame, de pc is er gewoon te langzaam voor, laat staan om dit 2 keer te draaien, bij de laptop zou dit wel mogelijk zijn alleen ook maar tot een treintje of 6 a 700. zie: http://rapidshare.com/files/21779617/KLE__16_Jun_2046.sav.html [ Bericht 81% gewijzigd door vanOekelen op 19-03-2007 14:21:55 ] | |
vanOekelen | maandag 19 maart 2007 @ 14:23 |
Oeps, dubbel... | |
maartena | maandag 19 maart 2007 @ 20:00 |
Mijn server was een weekje offline.... maar draait weer ![]() | |
JapyDooge | maandag 19 maart 2007 @ 20:29 |
quote:Ja trouwens ![]() | |
Bart | dinsdag 20 maart 2007 @ 22:17 |
quote:Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruikt ![]() | |
Gamer_V | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:09 |
Ik vraag me nog steeds af waarom we 2 aparte topics hiervoor hebben .. ik bedoel, een apart server topic? " ![]() ![]() | |
vanOekelen | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:40 |
quote:Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je! Overigens scheelt NTP of NPF als globale routeplanner niet zo heel erg veel qua processortijd maar de routes waar NTP soms mee aankomt zijn over het algemeen nou niet echt ideaal te noemen. Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan... | |
Piles | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:44 |
quote:Was bij mij ook ![]() | |
MaxMark | woensdag 21 maart 2007 @ 00:11 |
quote:Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsen ![]() | |
Bart | woensdag 21 maart 2007 @ 16:44 |
quote:YAPF staat standaard uit voor schepen omdat YAPF nogal moeite heeft met schepen. Dan gaat de processortijd aanzienlijk omhoog voor lange routes. De oplossing als je toch YAPF voor schepen wil hebben is heel veel boeien plaatsen. | |
Gamer_V | woensdag 21 maart 2007 @ 16:49 |
quote:Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen. ![]() | |
Bart | woensdag 21 maart 2007 @ 16:57 |
quote:Ik kan verder ook geen spellen bedenken waarbij een soortgelijke topicsplitsing is geweest... | |
maartena | maandag 16 april 2007 @ 06:47 |
Ik heb mijn server enigzins aangepast, dwz, ik draai er nu twee ![]() Mijn systeem en internet upload kunnen makkelijk twee servers aan, dus ik draai nu de volgende twee servers: 1) Maarten 1 - 1960 - 2010 2) Maarten 2 - 1980 - 2050 Beide servers draaien op Linux, en op een 1 Mbit/s upload pijp. De PC is gestationeerd in de Verenigde Staten. Van mij hoefde het ook geen apart topic te worden verder hoor.... ![]() | |
maartena | woensdag 18 april 2007 @ 02:30 |
0.5.1-RC3 is uit ![]() Servers zijn geupdate ![]() | |
JaapAapSmulPaap | woensdag 18 april 2007 @ 02:56 |
ik vind net dit topic! wat leuk dat dit spel nog steeds "leeft" ik speelde dit vroeger vaak! ben meteen aan het instaleren geslagen en begonnen, maar nu heb ik iets vreemds, ik dat scenario van nl gedownload, maar nou zijn er helemaal geen voertuigen verkrijgbaar.... kan iemand mij vertellen wat voor domme fout ik maak? | |
Bart | woensdag 18 april 2007 @ 09:47 |
quote:1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic. 2. Ja dat kan ik. 3. Ik zal het gelijk maar zeggen. 4. Je moet je startjaar wel instellen op een jaar waarin voertuigen te koop zijn. NL scenario start geloof ik standaard in 1930. Eerste voertuigen kun je vanaf 1950 kopen, tenzij je newgrfs gebruikt met andere voertuigen die wel eerder te koop zijn. | |
JaapAapSmulPaap | woensdag 18 april 2007 @ 11:39 |
quote:bedankt voor de hulp! ![]() |