hij reset zichzelf bij 2010 als het goed is.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:00 schreef Rianne84 het volgende:
Nu kan ik wel meespelen, wordt ie nog gereset?
Ja, dat mag nooit.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooral handig dat je dan geen nutteloze post meer hoeft te plaatsen
Deze gaat nog geen 2 topics meequote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef maartena het volgende:
Ik wilde de OP aanpassen en een nieuwe bouwen
Ik was er idd net zat vanquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:01 schreef maartena het volgende:
Ik doe een geplande herstart. Over een uur ongeveer, 19:00 NL tijd, beginnen we weer met een nieuw spel. Hij loopt nu al in 2001, renesite is nog vrolijk bezig momenteel, en zo tegen 19:00 zitten we denk ik in 2007 ofzo, en dan knal ik em eruit voor een herstart.
Ja, 's goedquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:56 schreef maartena het volgende:
Om 19:00 Nederlandse tijd herstart ik em weer.
Er was gisteren vraag naar het woestijnklimaat.... Ik vind dat zelf ook wel eens leuk om te doen (maar dan begin ik wel in 1980 tot 2050 ofzo), maar voordat ik dat aanpas nog meningen van anderen?
Ik heb em al naar 300k opgeschroeft laatst (was 200k). Is 500k meer wenselijk dan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:14 schreef Nevermind het volgende:
Beginnen we dan ook met iets meer startkapitaal?
Maarquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
OkayVanwege de tragere treinen begin ik in 1980 met het woestijnklimaat. Dan beginnen we meteen met een model wat 160 km/u aankan, en natuurlijk in 1999 ofzo de monorails.
Dito verhaalquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:
Ik nu al rsi van op het 'ververs server'-knopje drukken. Dat wordt nog wat
Zware dag gehadquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:06 schreef Maikalo het volgende:
Hij staat er niet tussenbij mij. Wat heb ik verkeerd staan?
Owquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Zware dag gehad![]()
Hij staat er bij niemand
Staat er toch al? Zij het enigzins aangepast?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:18 schreef Piles het volgende:
Mag deze trouwens nog ff in de OP: OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
Dat is een ander topic. Dat gaat over Transport Tycoon. Dit gaat over OpenTTD server.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Staat er toch al? Zij het enigzins aangepast?
Is het vorige deel in deze reeksquote:Op woensdag 1 november 2006 10:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Staat er toch al? Zij het enigzins aangepast?
Misschienquote:Op woensdag 1 november 2006 13:03 schreef Maikalo het volgende:
Wie is er vanavond weer bij?
1024 * 256 is ook wel tof, ik bedoel, lange spoorlijnen krijg je daar vnaquote:Op woensdag 1 november 2006 16:32 schreef maartena het volgende:
Ik doe wel weer een herstart om 19:00 - deze keer weer normale kaart, 300k lening, 1960-2010 zoals gewoonlijkEn geen gekloot met routers deze keer.....
Wat hebben julie liever, 512x512 of 1024x256? - groter dan dat wil ik em niet hebben, anders wordt het downloaden van de kaart een kolossaal bestand. Ligt nu al zo rond de 400-500 Kb, en dat is net mooi
Zelfde grootte als gisteravond. Pastte iedereen in toch?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:32 schreef maartena het volgende:
Ik doe wel weer een herstart om 19:00 - deze keer weer normale kaart, 300k lening, 1960-2010 zoals gewoonlijkEn geen gekloot met routers deze keer.....
Wat hebben julie liever, 512x512 of 1024x256? - groter dan dat wil ik em niet hebben, anders wordt het downloaden van de kaart een kolossaal bestand. Ligt nu al zo rond de 400-500 Kb, en dat is net mooi
Is alleen wel vrij snel vol merk ikquote:Op woensdag 1 november 2006 16:34 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Zelfde grootte als gisteravond. Pastte iedereen in toch?
Welke grootte was het gisteravond dan?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is alleen wel vrij snel vol merk ik
512 * 512 dacht ikquote:Op woensdag 1 november 2006 16:35 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Welke grootte was het gisteravond dan?
Ik viel ook wegquote:Op woensdag 1 november 2006 21:58 schreef maartena het volgende:
Het ging niet zo lekker
Ik heb even wat instellingen gewijzigd, en ga em over 10 minuten weer met een verse 512x512 kaar lanceren
Ik was werkenquote:Op donderdag 2 november 2006 18:03 schreef maartena het volgende:
Zal ik trouwens om 19:00 weer een server beginnen?
hulde.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:49 schreef maartena het volgende:
Ik heb gisteravond de server geformatteerd en Windows 2003 eraf gehaald, en vervangen door Xubuntu Linux. Uiteraard meteen even OpenTTD gecompiled etc, en afgelopen nacht (dag voor julie) heeft de server perfect gedraaid. Linux is een goed server platform, dus mischien dat de server sowieso beter draait nu.
Ik denk dat dat voor een deel ook komt door de afstand. Mijn server staat in de USA, dus 10.000 km verderop. Aan de andere kant heb ik Polen en Australiërs die regelmatig langskomen, en die spelen meestal echt zonder problemen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:42 schreef Merovingian het volgende:
ja ik ben gestopt met online spelen op de server, werd er toch telkens afgeflikkerd
Vorige keer wilde je per sé wachten omdat het nog een RC1 was, toen 0.4.8 uitkwamquote:Op zaterdag 23 december 2006 09:16 schreef maartena het volgende:
Mijn server is geupgrade naar 0.5.0 RC1
Aangezien er veel nieuwe functionaliteit in zit wilde ik met deze versie niet wachten en draait de server ook meteen op 0.5.0 RC1. Ik kan als het fout gaat nog altijd terug naar 0.4.8.
0.5.0 heeft o.a. YAPF, een nieuwe pathfinder, dus ik heb de map een stukje groter gemaak.
Eens zien hoe het loopt..... server is net gestart, dus ik begin gewoon een spel
Ergens om 4 uur 'snachts mijn tijd:quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:20 schreef Nevermind het volgende:
Hey, de server is opeens offline?
Ja, maar dat waren alleen een paar lousy bugfixes..... in 0.5.0 zit een hele reutel nieuwe features, zoals YAPF en de nieuwe terrain generator!quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:51 schreef MaxMark het volgende:
Vorige keer wilde je per sé wachten omdat het nog een RC1 was, toen 0.4.8 uitkwam
Windows Installer werkt primaquote:Op zondag 31 december 2006 09:26 schreef Merovingian het volgende:
Hmm windows zip file ervan is corrupt
Mijn ook. Ik was de allereerste open server die op RC3 draaidequote:Op maandag 8 januari 2007 18:43 schreef Merovingian het volgende:
Barts Server is nu geupdate naar 0.5.0 RC3
Als jij ze hebt aangeraakt, mag ik jou dan aanraken?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:52 schreef Allochtoon het volgende:
Mag ik je aanraken?
Voor 1 miljoen in-game euro'squote:Op maandag 8 januari 2007 20:52 schreef Allochtoon het volgende:
Mag ik je aanraken?
Ach je moet toch wat over hebben voor je fans, ook al zijn ze plebsquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:12 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Daar kom ik zelf mijn bed niet voor uit.
Sloeber
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:50 schreef JapyDooge het volgende:
Ja dus, in slaap gevallen bovenop mn toetsen bord en mn bedrijf was smorgens weg![]()
Natuurlijk niet helemaal 2xquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:38 schreef vanOekelen het volgende:
Even twee vraagjes:
Hoe kan je als je op je eigen pc een server draait je bedrijf zeg maar verlaten (zodat de server op pauze gaat als de laatste andere speler die nog aan het spelen is er mee stopt)? En is het ook mogelijk om als je een save-game hebt van een andere server om zelf een server op te starten en verder te gaan met je eigen bedrijf in plaats van het bedrijf wat bovenaan stond?
edit: Het kan niet op de manier hoe ik wil...
Wat wel kan waar ik achter ben gekomen, je kunt op een pc een dedicated server draaien (dmv het opstarten van openTTD met -D er achter), deze heeft dan geen gebruikers in zich. Als je vervolgens het daar insteld dat je tenminste 1 speler wilt hebben voordat hij op pauze gaat gaat alles zoals ik wil. Alleen wel jammer dat je als je op een pc een server en een client draait je twee keer zoveel processor kracht kwijt bent.
plus dat de dedicated server geen grafische schil hoeft weer te geven. En dan nog, processorkracht bij ttdquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:44 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Natuurlijk niet helemaal 2xOmdat er geen player meedraait
En doe nu eens datzelfde met een map van 2048x2048quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef Merovingian het volgende:
[..]
plus dat de dedicated server geen grafische schil hoeft weer te geven. En dan nog, processorkracht bij ttdEen normale map met een stuk of 400 treinen gebruikt bij mij volgens Taakbeheer 0% processorkracht, met een uitschieter naar 1%...
Ik heb net even dezelfde map in 6 vensters geladen (dus 2400 treinen) en ik gebruik wel tussen de 10% en 20%
Ja trouwensquote:
Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruiktquote:Op maandag 19 maart 2007 10:38 schreef vanOekelen het volgende:
Ik heb een mooi save-gamepje gevonden, ongeveer 400 treinen, een aantal schepen en een stel busjes in een 2048x2048 map.
Op mijn Intel Core Duo T2050 (1,6GHz, 1GB geheugen) neemt een keer draaien van deze game al een nette 30% van de totale processor capaciteit in. Op mijn oude pc, een 1Ghz pentium 3 met 512 mb geheugen draait het al niet meer in een multiplayergame, de pc is er gewoon te langzaam voor, laat staan om dit 2 keer te draaien, bij de laptop zou dit wel mogelijk zijn alleen ook maar tot een treintje of 6 a 700.
zie:
http://rapidshare.com/files/21779617/KLE__16_Jun_2046.sav.html
Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruikt
Was bij mij ookquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:
Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:09 schreef Gamer_V het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom we 2 aparte topics hiervoor hebben .. ik bedoel, een apart server topic?
"" Zoals ze in ONZ zouden zeggen.
YAPF staat standaard uit voor schepen omdat YAPF nogal moeite heeft met schepen. Dan gaat de processortijd aanzienlijk omhoog voor lange routes. De oplossing als je toch YAPF voor schepen wil hebben is heel veel boeien plaatsen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!
Overigens scheelt NTP of NPF als globale routeplanner niet zo heel erg veel qua processortijd maar de routes waar NTP soms mee aankomt zijn over het algemeen nou niet echt ideaal te noemen.
Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 00:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsen
Ik kan verder ook geen spellen bedenken waarbij een soortgelijke topicsplitsing is geweest...quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:49 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen.(In klaagbaak, dat dan weer wel)
1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.quote:Op woensdag 18 april 2007 02:56 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
ik vind net dit topic! wat leuk dat dit spel nog steeds "leeft" ik speelde dit vroeger vaak! ben meteen aan het instaleren geslagen en begonnen, maar nu heb ik iets vreemds, ik dat scenario van nl gedownload, maar nou zijn er helemaal geen voertuigen verkrijgbaar.... kan iemand mij vertellen wat voor domme fout ik maak?
bedankt voor de hulp!quote:Op woensdag 18 april 2007 09:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.
2. Ja dat kan ik.
3. Ik zal het gelijk maar zeggen.
4. Je moet je startjaar wel instellen op een jaar waarin voertuigen te koop zijn. NL scenario start geloof ik standaard in 1930. Eerste voertuigen kun je vanaf 1950 kopen, tenzij je newgrfs gebruikt met andere voertuigen die wel eerder te koop zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |