Vlotte praatster Al woont Stasja al twee jaar samen met haar vriend, pas vandaag hoorde hij Stasja voor het eerst zingen.
FelStasja zingt al vanaf haar achtste. Maar haar vriend, een schipper met wie ze al twee jaar samenwoont, heeft haar klanken nog nooit gehoord. Pas vandaag, toen ze uit Zeeland wegreden naar Rotterdam, zong ze voor het eerst voor hem. En hij vond het mooi, anders was hij niet meegegaan. Want, zo zegt hij: “Ze komt hier niet om zichzelf voor gek te zetten.” Sommigen zeggen dat Stasja wat wegheeft van soappersonage Nina Sanders. Ook zij kan namelijk wel eens fel uit de hoek komen. Qua uiterlijk werd ze ooit met Aaliyah vergeleken.
Vlotte babbelIn het dagelijks leven staat Stasja op de markt (“Ik wil nooit meer iets anders!”) en in het weekend werkt ze in een café. Voor vandaag is ze zenuwachtig en zelfverzekerd tegelijk. “Ik weet dat ik het kan, maar iedere keer als ik moet presteren, gaat het fout!” Ze auditeert met 'Killing me softly' van The Fugees. Na een paar zinnen stopt ze al, waarop Henkjan zegt: “Kom je daarvoor helemaal uit Zeeland?” Henk zegt volmondig ‘ja’, wat betekent dat zij wat hem betreft door mag naar de volgende ronde. Marianne geeft aan dat Stasja haar bijna heeft weten te overtuigen, al was het alleen maar om haar vlotte babbel. Want na haar lied laat Stasja van zich horen: “Ik verdien een kans, ik kan heel snel groeien, ik zal de belofte waarmaken!”
Ze praat meer dan Henkjan!Henkjan is in eerste instantie totaal niet overtuigd: “Veel te veel praatjes.” Toch krijgt de kandidate wat ze wil. “Je lijkt me een ramp om mee te werken, maar je bent door. En nu wegwezen!”, wijst hij haar de deur. Later verklaart hij zijn beslissing voor de camera: “Er zijn weinig mensen die meer praten dan ik, zeker met audities. Dit meisje uit Zeeland presteerde dat. Eerst vond ik het irritant, maar later ook wel weer leuk. Daarbij zag ze er goed uit.”