abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2002 @ 12:56:50 #1
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2743656
Vandaag kreeg ik erg leuke post, de nieuwe cd van Bløf viel op de deurmat. Weliswaar een dagje te vroeg, hij komt morgen pas officieel uit, maar dat maakt mij natuurlijk niets uit
Het is een erg mooie cd geworden (ik kende de meeste nummers al wel van live optredens). Er staan 12 nummers op. Het centrale thema van de cd is natuurlijk afscheid en er staan een aantal tracks op die echt specifiek over het afscheid van Chris gaan. Het is echter geen zware cd geworden, maar een erg mooie en positieve. De nummers die erop staan zijn:
Weggaan, Blauwe Ruis, Meer van Jou, Dichterbij dan ooit, Vrij, Mooie dag, Diamanten, Nieuwe Maan, Vraag me niet, Luchtbel, Terug en Vrienden. Vooral de laatste is een van mijn favorieten (kippevel nummer!).
Norman je bent een kei van een drummer en Chris je mag trots zijn op je vrienden (we vergeten je nooit hoor!)...
Vandaag is tevens de laatste dag dat je de cd Oog in oog, live in ahoy kunt bestellen. Een einde en een begin.
G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 16:28:35 #2
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_2746054
Interessant, ik neem aan dat er nog meer Blof-Liefhebbers zijn hier?

(Waar ik mezelf niet bij reken overigens)

Love will be my strongest weapon
pi_2746324
Goede zet van ze om er een keer gewoon 12 nummers op te zetten. De laatste 2 cd's gingen een beetje ten onder aan een overdaad van liedjes, terwijl er best heel goed spul tussen zat.

Wat ik op de radio heb gehoord vond ik in ieder geval erg goed klinken.

Hmmzz....
  dinsdag 8 januari 2002 @ 19:52:53 #4
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_2748033
Van wat ik gehoord heb op de radio, spelen ze naar mijn mening teveel in op de dood van de drummer. Op zich een tragedie uiteraard, en je wenst het niemand toe, maar (voor mij) een overkill aan dit onderwerp.

Alsof ze het commercieel willen uitbuiten.....

(tja, sorry, maar dit is mijn mening......)

pi_2748200
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:52 schreef Tovaho het volgende:
Van wat ik gehoord heb op de radio, spelen ze naar mijn mening teveel in op de dood van de drummer. Op zich een tragedie uiteraard, en je wenst het niemand toe, maar (voor mij) een overkill aan dit onderwerp.

Hmzz, het is natuurlijk logisch dat als je zo iets meemaakt je dat wil verwerken. En zij doen dat door er nummers over te schrijven. Ik had ook niet verwacht dat ze nu een hele vrolijke plaat zouden uitbrengen.

Als schrijver moet je het toch hebben van inspiratie, en een dergelijk ongeluk is heel droevig maar ook een bron van inspiratie. Ik denk dat de nieuwe plaat gewoon een eerbetoon aan Chris is. De band beschuldigen van commercieel uitbuiten vind ik veel te ver gaan.

Hmmzz....
  woensdag 9 januari 2002 @ 06:35:48 #6
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2753403
Commercieel uitbuiten vind ik het niet. Ze hebben een aantal maanden geleden, als eerbetoon aan chris, al een live cd uitgebracht. Hiervan ging de gehele opbrengst naar war child. Als ze het hadden willen uitbuiten, hadden ze de opbrengst zelf wel gehouden.
Daarnaast gaan veel nummers op de plaat over afscheid, logisch. Ze schrijven over wat dicht bij hun staat en dat is toch het afscheid van Chris. Je kunt alleen de nummers ook anders bekijken, want veel nummers kunnen net zo goed over een verloren liefde gaan, t is maar net wat je je erbij bedenkt. Nergens wordt er met naam over chris gezongen, nergens over het ongelukj... T is gewoon dat wij weten dat het voor hun (en voor de liefhebbers) vooral over chris gaat.
Ik vind het gewoon een kei mooie plaat en had het ook erg vreemd gevonden als er een hele vrolijke plaat was uitgekomen (al zijn de nummers wel erg positief).
pi_2756129
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 06:35 schreef Catkin_ het volgende:
Commercieel uitbuiten vind ik het niet. Ze hebben een aantal maanden geleden, als eerbetoon aan chris, al een live cd uitgebracht. Hiervan ging de gehele opbrengst naar war child. Als ze het hadden willen uitbuiten, hadden ze de opbrengst zelf wel gehouden.
Daarnaast gaan veel nummers op de plaat over afscheid, logisch. Ze schrijven over wat dicht bij hun staat en dat is toch het afscheid van Chris. Je kunt alleen de nummers ook anders bekijken, want veel nummers kunnen net zo goed over een verloren liefde gaan, t is maar net wat je je erbij bedenkt. Nergens wordt er met naam over chris gezongen, nergens over het ongelukj... T is gewoon dat wij weten dat het voor hun (en voor de liefhebbers) vooral over chris gaat.
Ik vind het gewoon een kei mooie plaat en had het ook erg vreemd gevonden als er een hele vrolijke plaat was uitgekomen (al zijn de nummers wel erg positief).
Al favoriete nummers?
Ik zal hem van de week ook even proberen te luisteren. Is vast wel iemand die hem heeft. Als hij echt heel leuk is koop ik hem wel.
Hmmzz....
  woensdag 9 januari 2002 @ 16:49:24 #8
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_2758456
Kheb ze begin december in Zaandam gezien, en toen hadden ze er in ieder geval wel weer lol in.

Vrijdag in Paradiso maar ff kijken of het ze nog steeds bevalt

woensdag 9 januari 2002 @ 18:49:50 #9
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2759622
Mijn favo nummers van de cd: vrienden en luchtbel (op dit moment). Ook blauwe ruis en vrij zijn erg goed (mooie dag is mooi, maar erg triest muziekje..)

Ik heb ze nu in nieuwe bezetting 5 keer gezien en het bevalt me nog steeds prima 18 en 20 januari mag ik weer. Ze hebben inderdaad weer veel lol in het spelen. Ze genieten gewoon, al hebben ze het soms bij bijv. vrienden erg moeilijk.

woensdag 9 januari 2002 @ 21:02:01 #10
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2761571
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:52 schreef Tovaho het volgende:

Ze zijn een band die liedjes maakt en daarmee verdienen ze hun geld. Plots gaat de drummer dood, dus dan lijkt het me logisch dat hun eerstvolgende album niet over koetjes in de wij gaat. En tsja dat ze daar dan geld aan verdienen lijkt misschien voor sommige mensen "uitbuiten", maar het feit dat je je drummer kwijt raakt moet toch niet betekenen dat je opeens meer geen geld aan je muziek kunt verdienen?

Ze hebben overigens een live registratie via hun website verkocht als ode aan Chris. De opbrengst daarvan gaat geheel naar Warchild.

En dan noem je hun uitbuiters?

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 9 januari 2002 @ 22:13:40 #11
16273 Tovaho
pi_2762830
Nee, dat niet.

Maar zoiets heeft veelal het gevolg dat er ook andere cd's van blof worden verkocht. Indirect dus extra verkopen = extra omzet.

Hetzelfde deed zich voor een aantal jaar geleden bij elton john, bij die ode aan lady di. Die is er echte enkele tonnen van beter geworden.

woensdag 9 januari 2002 @ 22:29:36 #12
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2763085
Maar wat voor zin heeft het om zo'n conclusie te trekken?

Zo werkt het nou eenmaal.

De enige manier om dit effect tegen te gaan is voor Blof om te stoppen met muziek maken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 10 januari 2002 @ 18:43:53 #13
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2772659
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 22:29 schreef Metamorphozis het volgende:
Maar wat voor zin heeft het om zo'n conclusie te trekken?

Zo werkt het nou eenmaal.

De enige manier om dit effect tegen te gaan is voor Blof om te stoppen met muziek maken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Muziek is daarnaast niet alleen hun werk maar ook hun leven. Dat heeft al een hele andere wending gekregen dtoen chris overleed. Een goede manier om hun verdriet te verwerken is liedjes maken en optreden.
Chris zou nooit hebben gewilt dat Bløf zou stoppen, hij was er zo trots op! Ik vind (maar dat is mijn mening) dat ze heel goed zijn omgegaan met de dood van niet alleen hun drummer, maar tevens hele goede vriedn/ huisgenoot!
  donderdag 10 januari 2002 @ 18:48:39 #14
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_2772721
Wat heeft iedereen toch ineens met Blof?? Wordt er dus echt gewoon schijt-ziek van!!
Ok,dat laatste nummer van hun gaat wel...maar waarom moet nu ineens iedereen het erover hebben?? Omdat ze toevallig een nieuwe cd hebben.Ja en?? Als andere bands een cd hebben wordt je er ook niet meteen mee doogegooid...k snap al die heisa rond blof gewoon niet hoor.Ineens zie je overal reclames over die nieuwe cd...Yorin heeft een hele blof-week op de radio (daar wordt je pas gek van)...die tour is ineens ook helemaal Hot (en dan nog bij mij om de hoek in 013 ook!!).Mijn vriend is er ook helemaal fan van...is dus alweer een minpuntje voor em,maar goed.
Geef mij maar lekkere,harde muziek zoals linkin park,da's beter voor mij...
Maar goed,iedereen z'n eigen smaak hoor...
To infinity…and beyond!
pi_2776267
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef ivetje het volgende:

Precies. Dat is tenminste een band die niet gehyped wordt en waar je niet mee doodgegooid wordt!
Hmmzz....
  vrijdag 11 januari 2002 @ 11:33:07 #16
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2780458
quote:
Wat heeft iedereen toch ineens met Blof?? Wordt er dus echt gewoon schijt-ziek van!!
Ok,dat laatste nummer van hun gaat wel...maar waarom moet nu ineens iedereen het erover hebben?? Omdat ze toevallig een nieuwe cd hebben.Ja en?? Als andere bands een cd hebben wordt je er ook niet meteen mee doogegooid...k snap al die heisa rond blof gewoon niet hoor.Ineens zie je overal reclames over die nieuwe cd...Yorin heeft een hele blof-week op de radio (daar wordt je pas gek van)...die tour is ineens ook helemaal Hot (en dan nog bij mij om de hoek in 013 ook!!).Mijn vriend is er ook helemaal fan van...is dus alweer een minpuntje voor em,maar goed.
Als er een willekeurige nieuwe cd uitkomt van een bekende band ontstaat er hier bij Fok een discussie over. Ik snap je probleem niet:?
  vrijdag 11 januari 2002 @ 12:58:46 #17
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_2781320
Ik heb nog wel een telefoonnummer van De mannen in witte jassen een goede, welwillende vriend

Dat is nu de essentie van dit sub-forum.

Love will be my strongest weapon
pi_2782839
quote:
Misschien is het beter dat ik niet reageer, maar kan me ff niet inhouden.
Bovenstaande is weer typisch zo'n antwoord van een puber die denkt, als het niet in het engels is kan het niet goed zijn.
Want de Nederlandse taal is natuurlijk voor die oersaaie ouwe lullen
Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens, want vertel mij eens wat een tekst van blof niet heeft en een tekst van Linkin park wel heeft.
Het gaat tenslotte allemaal over liefdes, eenzaamheid en wat al niet meer.
Als het alleen maar om het geluids niveau gaat, tsja dan heb ik medelijden met je.
Moet je eens naar een concert van blof gaan.
Als je later (na het feest, want dat is het) weer naar huis fietst piepen je oren ook.
. X X X X X L
  vrijdag 11 januari 2002 @ 17:41:42 #19
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_2785777
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 14:47 schreef thefreezeman het volgende:

Misschien is het beter dat ik niet reageer, maar kan me ff niet inhouden.
Bovenstaande is weer typisch zo'n antwoord van een puber die denkt, als het niet in het engels is kan het niet goed zijn.
Want de Nederlandse taal is natuurlijk voor die oersaaie ouwe lullen
Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens, want vertel mij eens wat een tekst van blof niet heeft en een tekst van Linkin park wel heeft.
Het gaat tenslotte allemaal over liefdes, eenzaamheid en wat al niet meer.
Als het alleen maar om het geluids niveau gaat, tsja dan heb ik medelijden met je.
Moet je eens naar een concert van blof gaan.
Als je later (na het feest, want dat is het) weer naar huis fietst piepen je oren ook.

Ok,lees mijn verhaal nog maar eens...het gaat mij niet om de muziek die ze makne.Sommige nummers zijn inderdaad goed....ik snap alleen niet waarom je er nu mee dood wordt gegooid ineens!! Blof hier,blof daar...het is gewoon ineens overal blof...en daar wordt ik gek van. Je wordt nu ook niet ineens doodgegooid met linkin park ofzo dus waarom wel met blof....
maar goed,ik zie het al.Niemand hier snapt mij dus...houdoe!!
To infinity…and beyond!
pi_2785814
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:41 schreef ivetje het volgende:

[..]
Niemand hier snapt mij dus...houdoe!!

Boehoehoe

Wel je traantjes goed afvegen he!

Hmmzz....
  vrijdag 11 januari 2002 @ 18:20:22 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2786101
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:41 schreef ivetje het volgende:
maar goed,ik zie het al.Niemand hier snapt mij dus...houdoe!!
waarom reageer je dan in een topic over blof als je het teveel hoort?
dan vraag je er ook om!!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 11 januari 2002 @ 18:51:42 #22
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2786377
Natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar ik ga in een ander topic ook niet vertellen over hoe vervelend ik de aandacht voor die groep wel niet vind. Hoe je er niet van Prima, maar kijk dan gewoon ook niet in zo'n post. Er is inderdaad de laatste tijd veel aandacht voor Bløf, maar las je dat niet interessant vind, luister je toch niet. Laat degene die er wel van houden er gewoon hier lekker over lullen.

Dit is niet kwaad bedoelt, maar k snap het gewoon niet helemaal...

vrijdag 11 januari 2002 @ 19:37:04 #23
16273 Tovaho
pi_2786857
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:51 schreef Catkin_ het volgende:
Er is inderdaad de laatste tijd veel aandacht voor Bløf, maar las je dat niet interessant vind, luister je toch niet.
Kijk, en daar zit em het probleem.

'ns ff kijken, welke landelijke radiozender die in de ether zitten, draaien Blof?

3fm (inclusief actie rondom blauwe ruis (premiere van het album))
yorin fm (inclusief actie rondom blof (yorin 2 blof week)
radio 538 (inclusief actie (superprijs) rondom blof)
skyradio
noordzee fm
radio noordzee nationaal
radio 2
de regionale zenders

Dus de keuze om een andere zender op te zoeken en dus niet naar blof te hoeven luisteren....? Wordt moeilijk in het nederlandse radiolandschap. (niet dat blof daar zelf iets aan kan doen trouwens; tenslotte is iedere airplay voor hen belangrijk, en ze zouden wel gek zijn als ze er tegenin gingen)

En dan kan je zeggen, dan zet je een cd of weet-ik-veel-wat op, maar daar heb (op de werkplek bijvoorbeeld) niet altijd mogelijkheden toe.

En daarom is het zo belangrijk, dat kink FM en ID & T radio in de ether komen Voor de diversiteit van het radiolandschap; zo krijg je tenminste een keuze.

quote:
Natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar ik ga in een ander topic ook niet vertellen over hoe vervelend ik de aandacht voor die groep wel niet vind.
(..)
Laat degene die er wel van houden er gewoon hier lekker over lullen.
De basis van een discussie, is toch dat men kan lullen over de voors en tegens. M.a.w. er mag toch wel tegengas gegeven worden? Iedereen hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn? Of 'van bovenaf' opgedrongen te worden? Zoiets gaat dan ernstig op communisme lijken. (Je moet naar blof (maar ook andere bands hoor; het gaat heus niet alleen om blof!) luisteren via de ether) Maar ook: respecteer ieders mening (in welke discussie kan ook). Ook die van je tegenstanders.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 19:48:14 #24
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2786990
Mij boeit het absoluut niet wie er wat van vind. Ben juist blij dat niet iedereen het goede muziek vind. Maar als je zegt dat je (m.a.w.) schijtziek wordt van hun, vraag ik me gewoon af waarom je hier dan post. Ik ken genoeg mensen die Bløf niks vinden en eik vind ik dat alleen maar leuk. Iedereen mag zijn eigen smaak hebben.
Het is inderdaad waar dat ze nu misschien erg vaak op de radio komen. Ik heb de radio niet aan, dus merk daar wat minder van. Dat is nu even nu ze weer beginnen en over een tijdje is er weer een stuk minder aandacht. Voor de niet Bløffans: jullie zullen er ff doormoeten *evil grin*...
Mocht ik echt de indruk hebben gewekt dat ik niet van een discussie hou; dit is niet het geval en het spijt me als het is overgekomen alsof ik jullie mening niet respecteer. Ik respecteer alle meningen en ben blij dat iedereen een andere smaak heeft...
pi_2842012
Zo. Ik heb de cd vandaag ook maar gekocht. Lekker plaatje. Precies genoeg liedjes. Minder geforceerde rijm, iets waar ik me erg aan kan irriteren bij Nederlandse bandjes, hoewel Blof ondanks dat nog wel één van de bands in Nederland is die ik vaak sterke teksten vind schrijven.

Twee fragmenten van de plaat zijn me meteen bijgeblijven na het album één keer geluisterd te hebben:
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag
Voor de dood

In het liedje gaat het de hele tijd 'wat een mooie dag' en dan helemaal op het einde van het nummer komt die laatste zin erbij 'voor de dood'. Sterke tekst!

Een andere, echt hele mooie zin, vond ik de volgende:
Er is geen hemel en geen hel
Het is de oorzaak van zichzelf

Zo mooi simpel en mooi kan een tekst soms zijn. En de muziek is uiteraard weer dik in orde.

Hmmzz....
pi_2881179
Ik ben em nu aan het luisteren.

Indrukwekkend!

Ze worden echt met de cd beter.
Ik kan me nog herinneren dat, toen ze hun beklag deden over het feit dat 'Liefs uit Londen' niet naar het songfestival mocht, ik ze hartelijk heb uit lopen lachen.

Maar dit is een bijzondere Nederlandse band aan het worden, die het niveau van 'De Kast' en dergelijken ver aan het ontstijgen is en misschien zelfs in de voetsporen van de 'groten' zoals Ramses Shaffy, Frank Boeijen en Boudewijn de Groot aan het treden is.

De liedjes zijn zeer melancholiek van toon qua tekst EN muziek.
Subtiel, verrassend, origineel.

'Blauwe Ruis' gaat een van mijn favoriete cd's worden, vrees ik.
En ik heb nog maar de helft gehoord.

'Weggaan' is trouwens een ERG indrukwekkend nummer.

Wel of niet een dode drummer, dat doet er geen fuck toe. Ze kunnen gewoon in de belangstelling staan voor hun nummers, die zijn het meer dan waard.

pi_2881697
OK, nu heb ik hem helemaal gehoord.

Zeldzaam mooi.

Favoriete nummers:

Weggaan
Meer van jou
Blauwe ruis
Mooie dag
Vrij

pi_2881864
quote:
Op maandag 21 januari 2002 01:05 schreef Lamon het volgende:
OK, nu heb ik hem helemaal gehoord.

Zeldzaam mooi.

Favoriete nummers:

Weggaan
Meer van jou
Blauwe ruis
Mooie dag
Vrij

Ik vind alleen het laatste nummer (vrienden? even uit mijn hoofd) wat minder. Met name door die vervelende rijm: gek, bek, plek. Luchtbel is wat mij betreft de topper van de cd, hoewel ook Vrij er mag wezen (het nummer doet me trouwens een beetje aan een Borsato nummer denken ).

Ik vond Boven van Blof ook al een erg sterke cd, maar de vorige cd (Watermakers) vond ik tekstueel een stapje terug. Muzikaal was hij wel ok, maar het was teveel van hetzelfde.

Hmmzz....
pi_2881926
quote:
Op maandag 21 januari 2002 01:35 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik vind alleen het laatste nummer (vrienden? even uit mijn hoofd) wat minder. Met name door die vervelende rijm: gek, bek, plek. Luchtbel is wat mij betreft de topper van de cd, hoewel ook Vrij er mag wezen (het nummer doet me trouwens een beetje aan een Borsato nummer denken ).

Ik vond Boven van Blof ook al een erg sterke cd, maar de vorige cd (Watermakers) vond ik tekstueel een stapje terug. Muzikaal was hij wel ok, maar het was teveel van hetzelfde.

De teksten waren idd misschien wat minder, maar de muziek werd op die cd al melancholieker.
Ik vind er geen slecht nummer tussen zitten op deze cd. Eigenlijk vind ik 'Dichterbij dan ooit' nog het minste nummer, en zelfs die is OK...

Echt een indrukwekkende cd..

Stop eens even met die Borsato vergelijkingen trouwens (Ik denk dat je 'vrij zijn' bedoelt)!

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 21-01-2002 01:50]

pi_2882070
quote:
Op maandag 21 januari 2002 01:48 schreef Lamon het volgende:

[..]

Stop eens even met die Borsato vergelijkingen trouwens (Ik denk dat je 'vrij zijn' bedoelt)!

Ja! Dat is het! Ik wist dat ik niet zomaar een Borsato associatie legde .

En ik ben de laatste tijd gewoon een beetje kritisch op Nederlandse teksten vandaar af en toe mijn gezeur in dit topic over de teksten, ik weet ook niet wat het is, maar ik irriteer me nogal snel aan rijmende teksten op het moment. Zal wel een fase zijn Maar wie heeft dan ook bedacht dat een tekst moet rijmen.

Zucht.......ik ben aan slaap toe geloof ik want ik ga hier monologen voeren.

Hmmzz....
pi_2882098
quote:
Op maandag 21 januari 2002 02:23 schreef -Wepeel2- het volgende:

En ik ben de laatste tijd gewoon een beetje kritisch op Nederlandse teksten vandaar af en toe mijn gezeur in dit topic over de teksten, ik weet ook niet wat het is, maar ik irriteer me nogal snel aan rijmende teksten op het moment. Zal wel een fase zijn Maar wie heeft dan ook

Geeft niets, zolang het maar opbouwende kritiek is.

Slaap ze.

pi_2906634
Sorry dat ik em nog 1 keertje omhoog schop, maar ik ben ontzettend over iets aan twijfelen.

Ik ben er bij een aantal teksten (niet allemaal)logische wijs vanuit gegaan dat ze vooral met de dood van de drummer te maken hadden.

Maar als ik naar 'Mooie dag' (...nu toch echt mijn favoriete nummer) luister, interpreteer ik het steeds meer als een nummer over zelfmoord.
Je zou je kunnen voorstellen dat iemand die van plan was om er op die dag een einde aan te maken, deze tekst zou zingen.
Ook de muziek past er in dit geval heel goed bij naar mijn gevoel.
Dit klopt toch of niet?

pi_2913683
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 02:56 schreef Lamon het volgende:
Sorry dat ik em nog 1 keertje omhoog schop, maar ik ben ontzettend over iets aan twijfelen.

Ik ben er bij een aantal teksten (niet allemaal)logische wijs vanuit gegaan dat ze vooral met de dood van de drummer te maken hadden.

Maar als ik naar 'Mooie dag' (...nu toch echt mijn favoriete nummer) luister, interpreteer ik het steeds meer als een nummer over zelfmoord.
Je zou je kunnen voorstellen dat iemand die van plan was om er op die dag een einde aan te maken, deze tekst zou zingen.
Ook de muziek past er in dit geval heel goed bij naar mijn gevoel.
Dit klopt toch of niet?

Het kan ook zijn dat de tekst de klap beschrijft die je krijgt als er iemand uit je omgeving komt te overlijden. Je zit na te denken over alles wat gaat komen en wat is geweest. Je weet niet wat je met je gevoelens aanmoet. Maar de betreffende dag is, afgezien van het verlies dat je net hebt geleden, geen lelijke dag op de één of andere manier. Misschien schijnt de zon zelfs. Als je dan toch dood moet gaan dan kan je beter dood gaan op een mooie dag. Het is natuurlijk een beetje cynisch, maar zo probeert hij misschien de pijn enigzins te verzachten.

Wat jij zegt dat iemand het zingt die zelfmoord wil gaan plegen zou ook goed kunnen. Misschien gaat het nummer niet over de dood van Chris, en komt het gewoon voort uit een volkomen waardeloos gevoel dat de tekstschrijver die dag had waarbij de gedachte aan zelfmoord (heel) even in zijn hoofd kwam. Dit kan hij dan weer verwerkt hebben in een tekst.

Ik denk dat catkin_ er misschien wel meer van afweet als grote fan zijnde, maar die reageert dus voorlopig nog niet.

Hmmzz....
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:35:15 #34
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2916272
Vandaag kreeg ik erg leuke post, de nieuwe cd van Blof viel op de deurmat. Weliswaar wat dagjes laat, hij is allang officieel uit, maar dat maakt mij natuurlijk niets uit

Erg gave CD duidelijk hun beste werk tot nu toe als je t mij vraagt Het begin en het einde zijn echt fantastisch! de rest luisterd heel lekker weg zo van: 'huh!? noual het laatste nummer '

Trouwens zag laatst een duet van Blof met Heather Nova met het nummer mooie dag/beautifull day bij de vrienden van amstel, klonk schitterend viel erin in het door Heather Nova gezongen Engelse stuk en had eerst niets door Erg leuk gedaan!

Heb nu eeen blauwe ruis in m'n oor btw!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2916403
Tja, smaken verschillen en ik ken ook niet alles om er goed over te kunnen oordelen, maar van hetgene wat ik van Blof ken zijn de teksten mij allemaal te veel hoogdravende rijmelarij en poetisch geneuzel.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
pi_2916553
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:35 schreef Machiel het volgende:

Trouwens zag laatst een duet van Blof met Heather Nova met het nummer mooie dag/beautifull day bij de vrienden van amstel, klonk schitterend viel erin in het door Heather Nova gezongen Engelse stuk en had eerst niets door Erg leuk gedaan!

MP3!!!!
*start Kazaa op*

Kijken of een geflipte fan dat al heeft gecodeerd naar mp3

Hmmzz....
pi_2916569
Ik vind de muziek van Blof vaak wat tam en slap klinken.
pi_2916588
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:43 schreef yellow_snow_ het volgende:
Tja, smaken verschillen en ik ken ook niet alles om er goed over te kunnen oordelen, maar van hetgene wat ik van Blof ken zijn de teksten mij allemaal te veel hoogdravende rijmelarij en poetisch geneuzel.
Dat vind ik met name op 'Watermakers' het geval. Op 'Boven' en 'Blauwe Ruis' vind ik dat reuze meevallen. De laatste cd is erg down to earth wat de teksten betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 23-01-2002 23:39]

Hmmzz....
pi_2917295
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 18:51 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat de tekst de klap beschrijft die je krijgt als er iemand uit je omgeving komt te overlijden. Je zit na te denken over alles wat gaat komen en wat is geweest. Je weet niet wat je met je gevoelens aanmoet. Maar de betreffende dag is, afgezien van het verlies dat je net hebt geleden, geen lelijke dag op de één of andere manier. Misschien schijnt de zon zelfs. Als je dan toch dood moet gaan dan kan je beter dood gaan op een mooie dag. Het is natuurlijk een beetje cynisch, maar zo probeert hij misschien de pijn enigzins te verzachten.

Wat jij zegt dat iemand het zingt die zelfmoord wil gaan plegen zou ook goed kunnen. Misschien gaat het nummer niet over de dood van Chris, en komt het gewoon voort uit een volkomen waardeloos gevoel dat de tekstschrijver die dag had waarbij de gedachte aan zelfmoord (heel) even in zijn hoofd kwam. Dit kan hij dan weer verwerkt hebben in een tekst.

Ik denk dat catkin_ er misschien wel meer van afweet als grote fan zijnde, maar die reageert dus voorlopig nog niet.

Dat zijn precies de twee theorieen waartussen ik twijfel.

Maar de woorden
'Er is niets waar ik op wacht, morgen blijft het nacht'
en daaropvolgend
'Ik besloot wat een mooie dag voor de dood' doen mij toch meer richting het onderwerp zelfmoord denken...

pi_2917337
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:58 schreef Theeboon het volgende:
'Verstild' noemen wij dat.
pi_2917393
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:12 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat zijn precies de twee theorieen waartussen ik twijfel.

Maar de woorden
'Er is niets waar ik op wacht, morgen blijft het nacht'
en daaropvolgend
'Ik besloot wat een mooie dag voor de dood' doen mij toch meer richting het onderwerp zelfmoord denken...

Ik weet ook niet welke interpretatie klopt. Mijn inziens kan je het op twee manier interpreteren. Wat de exacte boodschap is vind ik dan niet zo heel belangrijk, misschien is dat juist wel leuk als het een beetje in het midden blijft.

Als hij zegt ''Er is niets waar ik op wacht, morgen blijft het nacht' dan zit hij op dat moment in een grote dip. Als hij dan stelt 'Ik besloot wat een mooie dag voor de dood' dan kan dat ook betekenen dat hij juist probeert weer wat positiever in het leven te staan.

Het is niet erg eenduidig dus. Ik moet wel eerlijk zeggen dat als dat met Chris niet was gebeurd ik ook eerder zou neigen naar het zelfmoord 'verhaal'.

Hmmzz....
pi_2917484
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:20 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als dat met Chris niet was gebeurd ik ook eerder zou neigen naar het zelfmoord 'verhaal'.
Dat is het inderdaad. Ik nam ook bijna automatisch aan dat de teksten daarover gaan, omdat het toch een grote impact heeft wanneer je een collega, en vooral ook vriend, op die manier verliest.
Dus, nam ik aan, zal dat wel in iedere tekst verwerkt worden.

Je zou ook kunnen zeggen dat dat ook in het 'zelfmoord-scenario' het geval is, aangezien je bij dat soort intense gebeurtenissen, vaak wat meer over het leven na gaat denken.

Ik weet eigenlijk niet eens zeker of alle teksten ook na zijn dood geschreven zijn....

pi_2917606
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:27 schreef Lamon het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet eens zeker of alle teksten ook na zijn dood geschreven zijn....

Ik heb wel ergens een interview gelezen met de band, in de FRET ofzo denk ik, en daar hadden ze het ook over het nieuwe album. Ze zeiden in ieder geval dat één van de liedjes over het verlies van een vriendin ging (derde nummer denk ik, staat ook 'voor Eva' bij) en dat het voor de zanger toch voelde of het over Chris ging als hij het zong. Ik zal eens kijken of ik dat blad nog kan vinden, maar meestal gooi ik ze na een tijdje weg. Ik denk in ieder geval dat een aantal teksten wel van voor het ongeluk zijn.
Hmmzz....
pi_2923428
Diamanten staat los van Chris. Vraag me niet gaat over een verbroken relatie naar mijn mening. Dit kun je ook opvatten als een nummer over Chris als je daaraan denkt. Het gaat nu eenmaal om iets dat voorbij is, maar toch komt het nummer hoofdzakelijk op mij over als over een verbroken relatie. Het goede is dat je veel nummers net iets anders kunt intreperen. Ipv de dood van iemand ook als een relatie die verbroken is, het weggaan vane en vriend/vriendin ver uit de buurt bijvoorbeeld. Het goede van een tekst is dat ieder hem op zn eigen manier kan intrepeteren zoals hij wil op dat moment. Mooie dag komt op mij over dat het er gewoon heel donker uitziet. Je vriend is bijv. dood, je relatie is voorbij. Je ziet het donker in, er is niets meer waar je op wacht, morgen blijft het nacht. Het is kut en het blijft kut. Erg depressief nummer, erg mooi, dat wel. Maar een sprankje hoop is moeilijk te vinden. Dat het een mooie dag is kun je enigzins positiefs opvatten dan misschien, maar als je bedenkt waaorm het een mooie dag is, nl voor de dood, dan is dat toch ook weer negatief. Geoown dat je je kut voelt, je hebt nergens meer zin in, alles gaat fout, je hebt het helemaal gehad. Dan krijg je zoiets als mooie dag. Ik beschouw het neit als een zelfmoordnummer, je voelt je kut je ziet het neit meer zitten het zou een mooie dag voor de dood zijn. Zo denk je, je bent depressief, je vertelt en denkt aan hoe kut het is,maar je pleegt geen zelfmoord. Dat is dan nog ver weg. Iedereen krijgt weleens en heeft weleens een moment dat het er aardig kut uitziet. Mensen kunnen dan zo denken zoals in mooie dag. Meer van jou beschouwde ik juist als een positief nummer. Ik heb ook gelezen dan Eva het dochtertje is van Peter Slager. Dat het juist een positief nummer is over de komst van haar. 'ik verwachtte je al lang. Het einde van de straat was nooit ver weg maar liefste toch was ik wel bang, dat je niet zou komen en voorbij zou gaan aan mij. Dus droomde ik maar iets dat echter was dan jij' Je kunt het ook als een lied beschouwen over de komst van een leuke meid.jongen waar je meer van wilt. Dat je blij bent dat je hem haar bent tegengekomen. Zo kun je het dus weer op verschillende manieren interpreteren. En dat maakt een goed nummer. Maar goed, genoeg geluld, het is een mooie cd. Groetjes, Pim
  vrijdag 25 januari 2002 @ 22:15:15 #45
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2938481
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:56 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

MP3!!!!
*start Kazaa op*

Kijken of een geflipte fan dat al heeft gecodeerd naar mp3

En en en!?
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:58 schreef Theeboon het volgende:
Uhuh maar dit is Blauwe ruis de ruis die door je kop blijft spoken en zeker niet slap klinkt vind ik dus zou m toch eens luisteren maar dat mot je lekker zelluf weten

Mijn echte favo nummers zijn blauwe ruis, vrij, mooie dag, terug en vrienden(door dit nummer in de docu op tv{live opgenomen} was ik om Blof is zwaar goed ).

pi_2938905
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 22:15 schreef Machiel het volgende:

[..]

En en en!?
[..]

Nog niet gevonden

Wil het liedje wel graag horen. Had ik nou maar naar die bewuste uitzending gekeken.

Hmmzz....
  zaterdag 26 januari 2002 @ 10:54:35 #47
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2942088
Owkee, ik ben een tijdje niet op FOK! geweest wegens drukte, maar ik zal even reageren op een aantal dingen die ik heb gelezen.

In de eerste plaats is het "hoofdthema" van deze plaat afscheid. De bandleden zelf hebben het verdriet weergegeven wat ze voelden na het overlijden van Chris. Als eerste hebben ze het nummer "weggaan" geschreven. Ze hebben zich even afgevraagd of ze dit nummer op cd moesten zetten, omdat het zo'n puur nummer was. Ook dichterbij dan ooit en vrienden gaan helemaal over Chris. Het is wel zo dat een ieder die net afscheid heeft genomen van een bepaald cd deze nummers kan luisteren. Ze wilden er geen nummers op hebben staan waar Chris, Middelburg of het ongeluk in genoemd zijn.
Over mooie dag kan inderdaad gediscusseerd worden. Heel veel nummers echter die geschreven zijn, zijn geschreven na aanleiding van de dood van Chris. Een nummer als mooie dag was er waarschijnlijk niet geweest als Chris nog geleefd had. Daarnaast merk ik, dat bij concerten, Paskal het ook wel eens wat moeilijk heeft met dit nummer, vandaar ik denk dat het voor hun inderdaad over Chris gaat.
Denk je er echter eerder bij aan een zelfmoord is dat ook "goed". Bløf wilde dat iedereen naar de teksten kon luisteren en er iets bij denken, zodat er over een tijd nog steeds naar deze cd geluisterd kan worden, zonder dat een bepaald persoon van Chris afweet.
Natuurlijk zijn de bandleden geinspireerd door de dood van een van hun beste vriend. Daar schrijven ze over, maar iedereen mag denken bij een tekst wat hij/ zij wil. Dat ook andere troost vinden in deze plaat is voor hun alleen een compliment.
De opbouw van de cd hebben ze wel met een bepaalde rede uitgekozen. Weggaan en vrienden, twee nummers die (althans voor hun) helemaal over chris gaan of voor chris zijn, sluiten de cd als het ware in. Het begin en het eind. De andere nummers worden ingeklemd door deze twee nummers.

[Dit bericht is gewijzigd door Catkin_ op 26-01-2002 10:59]

pi_2949566
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 10:54 schreef Catkin_ het volgende:
Owkee, ik ben een tijdje niet op FOK! geweest wegens drukte, maar ik zal even reageren op een aantal dingen die ik heb gelezen.

In de eerste plaats is het "hoofdthema" van deze plaat afscheid. De bandleden zelf hebben het verdriet weergegeven wat ze voelden na het overlijden van Chris. Als eerste hebben ze het nummer "weggaan" geschreven. Ze hebben zich even afgevraagd of ze dit nummer op cd moesten zetten, omdat het zo'n puur nummer was. Ook dichterbij dan ooit en vrienden gaan helemaal over Chris. Het is wel zo dat een ieder die net afscheid heeft genomen van een bepaald cd deze nummers kan luisteren. Ze wilden er geen nummers op hebben staan waar Chris, Middelburg of het ongeluk in genoemd zijn.
Over mooie dag kan inderdaad gediscusseerd worden. Heel veel nummers echter die geschreven zijn, zijn geschreven na aanleiding van de dood van Chris. Een nummer als mooie dag was er waarschijnlijk niet geweest als Chris nog geleefd had. Daarnaast merk ik, dat bij concerten, Paskal het ook wel eens wat moeilijk heeft met dit nummer, vandaar ik denk dat het voor hun inderdaad over Chris gaat.
Denk je er echter eerder bij aan een zelfmoord is dat ook "goed". Bløf wilde dat iedereen naar de teksten kon luisteren en er iets bij denken, zodat er over een tijd nog steeds naar deze cd geluisterd kan worden, zonder dat een bepaald persoon van Chris afweet.
Natuurlijk zijn de bandleden geinspireerd door de dood van een van hun beste vriend. Daar schrijven ze over, maar iedereen mag denken bij een tekst wat hij/ zij wil. Dat ook andere troost vinden in deze plaat is voor hun alleen een compliment.
De opbouw van de cd hebben ze wel met een bepaalde rede uitgekozen. Weggaan en vrienden, twee nummers die (althans voor hun) helemaal over chris gaan of voor chris zijn, sluiten de cd als het ware in. Het begin en het eind. De andere nummers worden ingeklemd door deze twee nummers.

Hey hardstikke bedankt voor je heldere reactie!

En voortaan vaker Fok!ken!

En kan jij misschien aan die mp3 komen van Blof met Heather Nova?

Hmmzz....
  zondag 27 januari 2002 @ 10:24:01 #49
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2950479
Haha, sorry... Ik zal het volgende keer beter bijhouden Had het alleen echt even druk met stage en verslagen...
Ik heb zelf het nummer van Bløf met heather op videoband, dus hoef hem niet perse op mp3 (heb hem dus ook niet). Kan natuurlijk wel eens rondvragen, ik denk wel dat ik eraan kan komen. Laat het dan wel even weten!
Groetjes Catkin
pi_2951247
quote:
Op zondag 27 januari 2002 10:24 schreef Catkin_ het volgende:
Haha, sorry... Ik zal het volgende keer beter bijhouden Had het alleen echt even druk met stage en verslagen...
Ah dan vergeef ik je
Ik heb zelf ook net stage achter de rug en daar kan inderdaad heel veel werk in gaan zitten. Hopelijk is het allemaal gelukt met je stage.
quote:
Ik heb zelf het nummer van Bløf met heather op videoband, dus hoef hem niet perse op mp3 (heb hem dus ook niet). Kan natuurlijk wel eens rondvragen, ik denk wel dat ik eraan kan komen. Laat het dan wel even weten!
Bueno!

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 27-01-2002 15:47]

Hmmzz....
  zondag 27 januari 2002 @ 16:39:17 #51
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2952618
Tot nu toe nog geen succes, helaas... Niet iedereen wil dat nummer op mp3 ook afstaan. Nou jah ik vind hem misschien nog wel us en kan hem ondertussen iig zelf beluisteren

Ik zit nu op de helft van mijn 10 maanden durende stage en heb dus binnenkort mijn middenevaluatie gesprek. Vandaar druk bezig met mijn verslag...

maandag 28 januari 2002 @ 23:56:55 #52
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2969689
Ik heb nog gezocht op audiogalaxy maar alleen heather nova op amstel live alleen, ook leuk maar daar hebben we niets aan

Duet was heel apart Pascal in het Nederlands en Heather in het Engels elkaar perfect aanvullend

pi_2970331
Nog 3 dagen, dan begint de voorverkoop voor het concert in Ahoy (mei)...

Ik ga daar zo ontzettend bij zijn.

dinsdag 29 januari 2002 @ 11:59:23 #54
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2972590
Wat toevallig, want zoals iedereen al wel verwachte ben ik 11 mei ook in ahoy te vinden. Maar eerst heb ik nog 4 kleinere Bløfconcerten voor de boeg

Groetjes Femke

ps. heb nog niks gevonden aan mp3 mooie dag/ beautyfull day

pi_2979862
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 11:59 schreef Catkin_ het volgende:
Wat toevallig, want zoals iedereen al wel verwachte ben ik 11 mei ook in ahoy te vinden. Maar eerst heb ik nog 4 kleinere Bløfconcerten voor de boeg

Groetjes Femke

ps. heb nog niks gevonden aan mp3 mooie dag/ beautyfull day

Damn

Ik ga niet naar Ahoy trouwens. Heb principieel iets tegen dat gedoetje daar. Ben er 1x geweest met Doe Maar en dat vond ik wel weer genoeg. Heb gelukkig Doe Maar eerst nog in een kleine zaal in Zwolle gezien zodat ik ook die beleving heb kunnen meemaken

Ik zal ook eens kijken of Blof binnenkort een keer in de buurt speelt. Ik heb ze nog nooit live gezien (in tegenstelling tot Acda en de Munnik die ik zo'n 6x live heb gezien ).

Hmmzz....
pi_2979910
quote:
Op maandag 28 januari 2002 23:56 schreef Machiel het volgende:
Duet was heel apart Pascal in het Nederlands en Heather in het Engels elkaar perfect aanvullend
JAJAJAJA HET WAS DUS HEEL LEUK EN NEE IK HEB HET NIET GEZIEN.....grmbl stomme Machiel grmbl

Hier staat overigens nog een interessant artikel over Blof en de totstandkoming van de nieuwe cd:
http://www.trouw.nl/artikelverdieping/1003988531174.html

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 29-01-2002 23:33]

Hmmzz....
pi_2985221
quote:
Op zondag 27 januari 2002 01:53 schreef -Wepeel2- het volgende:
[..]
En kan jij misschien aan die mp3 komen van Blof met Heather Nova?
Je kan die MP3 hier downloaden.
pi_2986219
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 13:24 schreef Filie het volgende:

[..]

Je kan die MP3 hier downloaden.

EINDELIJK! Om met de woorden van Van Dik Hout te spreken: "Wil je mijn held zijn?"

Bedankt!

-Edit: server ligt even plat. Straks nog maar een keer proberen -

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 30-01-2002 15:01]

Hmmzz....
pi_2989665
Wow. Mooie versie! Dat Nederlands en het engels door elkaar aan het eind klinkt een beetje vreemd, maar ook wel weer apart. Kippenvel nummer! Ook mooi hoe de tekst naar het engels vertaald is.

Nogmaals bedankt!

Hmmzz....
pi_2996695
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 14:35 schreef -Wepeel2- het volgende:
"Wil je mijn held zijn?"
Naamgenoten moeten elkaar helpen, toch?
En... BLØF is top!
pi_3002697
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 11:13 schreef Filie het volgende:

[..]

Naamgenoten moeten elkaar helpen, toch?
En... BLØF is top!

Nóg een Sander!
Das dan al de 4e (geloof ik)die regelmatig post op het muziekforum
Hmmzz....
pi_3004267
Sorry internetters
maar de gene die de mp3's van http://home.wanadoo.nl/rjdd/h&b/amstel%20live.htm willen download HEB EVEN GEDULT
het is nog al druk en daarom sluit geocities de site soms af
dus blijf het proberen het zal ooit wel wat stiller worden!!!
pi_3004413
oja als je nou echt niet kan wachten
en je heb zelf leuke mp3's kunnen we misschien via de mail iets ruilen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')