Juist! Dat ziet er logisch uitquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:11 schreef Lienekien het volgende:
Fauteuil.
Weet je wat ook zo'n mooi woord is, daar moest ik door 'fotui' aan denken: flottielje.quote:
Nooit van gehoord!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je wat ook zo'n mooi woord is, daar moest ik door 'fotui' aan denken: flottielje.![]()
quote:
quote:1·groep van in tactisch verband opererende oorlogsschepen onder centraal commando
2·konvooi van zeilvaartuigen
Maak eens een mooie zin met alledrie die woorden, Erik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Fnuiken is ook mooi. En ik vind "herfst" een prachtig woord. En "noest".
Ja, ik had het ook al opgezocht. En er meteen op gegoogled.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:15 schreef Lienekien het volgende:
Wellicht. Het ruikt heerlijk maar is niet zo gemakkelijk te combineren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, venkel is een onderschatte groente.
Ik maak een mooie zin met de woorden fnuiken, herfst en noest.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maak eens een mooie zin met alledrie die woorden, Erik.
Gisteren reed ik toevallig nog door het oord Harskamp, en zag bij binnenkomst dat oom Hans 50 jaar geworden was. Ken je die?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, dat is behoorlijk vreselijk. Er was zo'n periode dat iedereen van die uitgesneden houten eendjes had, in Harskamp dan. En zaken als de Trendhopper proberen me te vertellen hoe ik mijn interieur evenwichtig kan voorzien van accessoires. Je maakt je huis er juist compleet inwisselbaar mee.
Als je daar nou van maakt: In de herfst is het vanwege de kou en natheid fnuikend voor de gewrichten om te veel noeste arbeid te verrichten. Dan heb je ook nog mooi wat van de betekenis verwerkt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik maak een mooie zin met de woorden fnuiken, herfst en noest.
In de herfst is het fnuikend om te veel noeste arbeid te verrichten.
Twee stuks.
Ja, jufquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je daar nou van maakt: In de herfst is het vanwege de kou en natheid fnuikend voor de gewrichten om te veel noeste arbeid te verrichten. Dan heb je ook nog mooi wat van de betekenis verwerkt.
(Ja juf.)
![]()
Zijn die twee niet een beetje tegenstrijdig?quote:on·ver·hoopt (bn.)
1 beter dan men had gehoopt
2 waarvan men hoopt dat het niet gebeurt
Ik vermoed dat de zinsconstrucie wel duidelijk maakt welke van de twee betekenissen het is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Zijn die twee niet een beetje tegenstrijdig?
Die twee zijn heel erg tegenstrijdigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
Ja, oké. Dat denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de zinsconstrucie wel duidelijk maakt welke van de twee betekenissen het is.
Maar ik kan even niet zo hard nadenken, hoor.![]()
Zeg, hoor eens even. Waaruit heb je dat geciteerd?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Bij vrouwen kan alles twee hele tegenstrijdige betekenissen hebbenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, oké. Dat denk ik ook wel.
Maar dan nog is het raar dat een woord twee tegenstrijdige betekenissen kent.
Jij kent de vrouwen slecht, Erik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bij vrouwen kan alles twee hele tegenstrijdige betekenissen hebben.
.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=onverhooptquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg, hoor eens even. Waaruit heb je dat geciteerd?
Want de ene betekenis is een bijwoord en de andere een bijvoegelijk naamwoord. Ik zat dus goed met mijn vermoeden.
INderdaad. Ik zei het ook alleen omdat het altijd gezegd wordt. Wanneer vrouwen ja zeggen, dat ze nee bedoelen en dat soort nonsens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kent de vrouwen slecht, Erik.![]()
quote:onverhoopt
I
bijv. naamw.
1·zó als men niet had durven hopen
synoniem: verrassend
een geheel onverhoopte en niet minder welkome verrassing
een onverhoopt genot
II
bijw.
1·tegen hoop of tegen verwachting in
mocht u onverhoopt een ongeluk overkomen
Heel goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
INderdaad. Ik zei het ook alleen omdat het altijd gezegd wordt. Wanneer vrouwen ja zeggen, dat ze nee bedoelen en dat soort nonsens.
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef IQM het volgende:
Nou, dan ga ik maar eens mailen naar de meneren en mevrouwen van Van Dale Taalweb.
Ik vind een definitie waarin het woord als een onverwachte gebeurtenis wordt uitgelegd veel beter.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Zou je het dan niet in beide gevallen kunnen vergelijken met onverwacht?
In het tweede geval (het onverhoopte ongeluk) gaat er dan toch wel een betekenisnuance verloren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Die is niet bepaald profijtigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."![]()
'Onverwacht' klinkt zo...neutraal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, ik ging er eigenlijk van uit dat ze mij die kosteloos zullen toesturen om de zojuist geleden pijn te verzachten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die zeggen dan: "Meneer, koopt u dan toch fijn onze driedelige Van Dale, inclusief CD-rom."![]()
In de meeste gevallen werkt het best aardig als je een betekenis van een woord zoekt, of zoekt naar een passend synoniem.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:35 schreef IQM het volgende:
[..]
Nou, ik ging er eigenlijk van uit dat ze mij die kosteloos zullen toesturen om de zojuist geleden pijn te verzachten.
Nu vertrouw ik nooit meer op Van Dale Taalweb. Ze hebben gefaald! Gefaald, zeg ik je!
Fijn dat je het even relativeert voor ons IQ-mannetje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In de meeste gevallen werkt het best aardig als je een betekenis van een woord zoekt, of zoekt naar een passend synoniem.
vergeet je niet het grote glas water ook op te drinken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb nog maar een pijnstiller genomen.
Ik doe het direct, al voelt het niet als uitdrogingshoofdpijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
vergeet je niet het grote glas water ook op te drinken?
Wanneer je zelfs in je dromen aan het slowchatten bent, dan zit je misschien toch nét iets te vaak hier op het forum.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Zal ik eens wat grappigs zeggen? Ik drommde vannacht dat er opeens nieuwe TTK-mods waren, en ik had er een naar gevoel van toen ik wakker werd.
Nee, da's juist een goed teken!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer je zelfs in je dromen aan het slowchatten bent, dan zit je misschien toch nét iets te vaak hier op het forum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |