Nopes, staat niet in het boekjequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:59 schreef raser het volgende:
Ik zoek me rot in het boekje en op internet op welke manier ik de min pool kan benaderen. Maar kan dit nergens vinden.![]()
Waarom niet? Er loopt al een massa kabel tusse de min van de accu en het blok hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:10 schreef densmee het volgende:
maar waar denk jij dan de minpool aan te sluiten want het motorblok kan ik niet aanraden
Ik wens je veel succes met een diesel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:32 schreef Devilnl het volgende:
ik plaats ook altijd de kabel voor de min op het frame.
altijd zo ellendig als de klem van de pool dondert..
iig. het geeft geen lekker gevoel als je weet dat er een "boem" kan komen
ennuh een auto alleen aan duwen kan ook wel.. gewoon de auto in ze vrij zetten.. wat duwen bij de portier.. snelheid maken. snel er in springen.. in ze 1 zetten.. koppeling laten schieten. en zodra je de motor hoort eigenlijk direct de koppeling weer in drukken voor ie weer afslaat
ik had het ook over een diesel..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:41 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes met een diesel.
krijg je hem idd makkelijker over het dode punt heen..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:02 schreef Impry het volgende:
Met aanduwen is het toch beter om hem in z'n twee te hebben? Dat heb ik tenminste een keertje gehoord
Aanduwen bij katalysator otoos moet je mee oppassen. Bij warme motor krijg je snel onverbrande benzine in de katalysator en die kan daar slecht tegen als het ineens ontbrandt/ontploft. Probeber maar met een hulp accu te starten, dat is veel beter.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:32 schreef Devilnl het volgende:
...
ennuh een auto alleen aan duwen kan ook wel.. gewoon de auto in ze vrij zetten.. wat duwen bij de portier.. snelheid maken. snel er in springen.. in ze 1 zetten.. koppeling laten schieten. en zodra je de motor hoort eigenlijk direct de koppeling weer in drukken voor ie weer afslaat
Vooral blijven denken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
Na een stukkie slepen in de versnelling heeft de dynamo meestal wel genoeg stroomcapaciteit om de boel aan de praat te krijgen denk ik
Idd, en als je "piekstroom" wilt opvangen kan je beter alle verbruikers aanzetten...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Vooral blijven denken.
Piekstroom is het tijdelijk verhoogde stroomverbruik bijv. tijdens de inschakeling van electrische apparatuur....heeft niets te maken met een nieuwe batterij of accu ergens in plaatsen...die leveren echt geen piekstroom als ze nieuw zijn....piekstroom wordt altijd getrokken nooit gegeven.
Er is geen verschil tussen overstarten en daarvoor een andere accu aansluiten op plus en min of de originele accu eruit halen en een andere erin.
Waar haal je die onzin toch vandaan?
( Het onbereikbaar maken en overkappen van onderdelen in nieuwere voitures heeft enkel te maken met de esthetische waarde en het ontmoedigen van zelf sleutelen. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |