abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53812137
Nog eventjes en we vertrekken!!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_53819723
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:11 schreef OA het volgende:
Nog eventjes en we vertrekken!!
ik wil ook ... ik heb nog een documentje over san Pedro dus als je die wilt mail me even op cathelijne punt snuverink at gmail punt com. Dan stuur ik het even op staat ook van het sandboarden en andere excursies in die je kunt doen in san pedro
pi_54702384
ik dacht ik post maar ff wat. Ik zit nu al ong. 3 maanden in chili, antofagasta om precies te zijn...en heb het naar mn zin, ik heb 3 mogelijke opleidingen gevonden die ik mischien ga volgen. En nou...woensdag is hier een aardbeving geweest van 7.7 op schaal van richter...en nou ik schrok me dood..maar als ik hier blijf zal ik hieraan moeten wennen. En het zal minimaal 2 maanden blijven naschokken.
verder ga ik volgend weekend mischien naar iquique, maar dat moeten we nog ff bekijken.

Nou...nu ga ik weer. Tot de volgende.
pi_54702572
Coole stad IQQ. Ga zeker naar de hoge stad en de oude mijn werkersstad. Naar de oase gaan, Ica volgens mij is ook wel leuk, maar dan moet je wel een auto hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 19 november 2007 @ 23:17:02 #180
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54728503
Santiago
Cerro San Christobal, dat was mijn achtertuin! De Funicular lag op ongeveer 20 meter van mijn huis af, tussen de Club Gay's daaro

Trouwens iedereen klaagde altijd over smog, maar zo heb ik 't helemaal niet ervaren. Heb een half jaar in Santiago gewoond, Constitución 283, zijstraat van Pio Nono nog in Providencia. (Pio Nono is de grens Providencia en Recoleta). De funicular is ook op Constitución. Heb er afschuw en ook met plezier gewoond. Heb er echt een heerlijke tijd gehad en als 't goed is ga ik er in augustus weer heen terug, zelfde huis maar nu dan voor de wintersport.

Boven op de cerro kun je overigens heerlijk zwemmen, op de top van een van de cerro's is er een zwembad (moet je wel weten, want de meesten gaan naar het wat lager gelegen zwembad met de Delta Airways water toren). Je zwemt dan gewoon op de top en hebt een prachtig uitzicht op een van de ligstoelen over de stad.

Da's boven op de cerro, net boven het stationnetje. Zat daar best vaak boeken te lezen of gewoon te chillen met de stad als uitzicht.

Meer verhalen zie mijn weblog (ook de mindere verhalen van diefstal en terug diefstal)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:22:51 #181
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_55271037
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar de oase gaan, Ica volgens mij is ook wel leuk, maar dan moet je wel een auto hebben
Dat is in Peru, op ongeveer 2 dagen reizen... Maar zeker de moeite waard, dat ben ik met je eens. En neem dan halverwege een kijkje in Arequipa
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_55271200
Dan is het geen Ica, geen idee hoe het heet, maar ze hebben er heet water baden en ligt op ongeveer 3 uur van IQQ
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:41:14 #183
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_55271439
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het geen Ica, geen idee hoe het heet, maar ze hebben er heet water baden en ligt op ongeveer 3 uur van IQQ
Arica??
wilde gok, ben daar niet geweest
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_55271457
Nee
pi_55271523
Pica dus

Pica, Chile
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Commune of PicaPica is a Chilean town and commune in Tamarugal Province, Tarapacá Region. Situated in the inland of the Atacama Desert on an oasis, Pica is famous for its small and unusually acidic lemons. The town has a communal spring with a surface temperature of 40º Celsius, which makes it a popular bath place in the middle of the dessert. It has hotels and all basic services.

This Chile location article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.
pi_55271557
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Putre?
pi_55285257
Zo ben inmiddels al weer een weekje bij mn oma thuis in antofagasta. En ben 3 dagen naar iquique geweest met mn ma.
Iquique is echt een mooie stad, vooral een soort wandelplek die ze hebben die paseo baquedano heet geloof ik, met de oude huizen die in de tijd van de mijnen werd gebruikt.
We zijn ook naar "alto hospicio " geweest met de bus. We zijn express rond een uur of 7 a 8 's avonds geweest en vanuit daar konden we iquique vanuit de hoogte zien met de zondondergang, echt super mooi.
Ook de stranden zijn mooi, met de "paseos", alleen het water is wel koud daar.
pi_55285998
Ik vond Iquique een van de leukere steden van Chili. De sfeer vond ik er ook een stuk gemoedelijker. Zeker in vergelijking met de steden ten zuiden van Santiago, waar ik me niet altijd op m'n gemak voelde helaas...
Die boulevard is idd een leuk stukje om te lopen!
Ik heb me laten vertellen dat het water zo koud is door de Humboldt stroom die hier het land bereikt.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55289985
De boulevard is alleen na 1 uur ´s nachts aan te bevelen, voor de rest is hij wel veilig
pi_55292876
Die boulevard was ok, maar Iquique was in de winter zelf nogal rustig. Wel gemoedelijk, maar niet zo levendig. We hadden er wel een erg prima avondje stappen, dat dan wel weer En die Alto Hospicio is ergens bovenaan die steile wand? Daar had ik op zich ook nog wel heen gewild dan.

Pica was inderdaad een soort oase in the middle of nowhere. Met uitstekende 'jugos naturales'. En ook in de winter lekker warm.
pi_55292936
In de winter kan je vrijdag en zaterdag goed op stap en woensdag en donderdag als je de weg weet
pi_55293263
Nou ja, we waren er maar een nacht en werden uitgenodigd bij een of andere bbq cq feestje van een kroeghouder bij hem thuis. Inclusief drank en Boliviaanse wiet. Het was een grappige avond, maar het stappen hebben we daardoor dus een beetje gemist.
pi_55351984
Chili is een mooi land, maar je moet wel tegen "natuurrampen" kunnen. Zaterdagnacht om 5 uur 's nachts werden we opeens letterlijk wakker geschud, het was een aardbeving, wel alleen naschokken maar van een graad of 5 op de schaal van richter..en een herrie dat er dan ontstaat.
En ze zeggen dat het nog wel 1 jaar z o door kan gaan..
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:11:55 #194
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375334
Een tvp mag niet, dus probeer ik het op een andere manier.

Ik ben aan het dromen om over zo'n half jaar MIJN giga reisje te maken van zo'n 6 maanden. Uiteraard zit zuidamerika er dan ook bij.

Welke landen ik wil zien weet ik nog niet.... maar ik denk dat ik maar zo'n 3 maanden voor dit prachtige continent kan nemen. Hoelang denken jullie dat ik nodig zal hebben om leuke dingen in Chile te zien? Heb ik aan zo'n 3/4 weken genoeg om beetje door het land te rond gaan?

Ik heb paar keer reisje van maand en 6 weken gedaan, en heb daar wel gemerkt dat ik van vliegen (snel reizen en alles zo snel mogelijk zien) niet zo hou. Dus als ik relaxed wil doen en maar 3 maanden heb ben ik bang dat ik maar zo'n 3 landjes kan bezichtegen, en geen 8 in ZA alleen al.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55375831
Chili...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2007 23:29:13 ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:34:44 #196
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55376029
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:28 schreef k_man het volgende:
Chili...

[ afbeelding ]
Deze foto is gewoon te mooi. Lijkt wel nep. Mag ik vragen hoe je op zo'n weggetje bent gekomen? Mee gelift of ergens uit de bus gestapt?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55376076
Gewoon met een georganiseerde reis meegeweest.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:05:53 #198
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_55414188
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:11 schreef jojomen4 het volgende:
Een tvp mag niet, dus probeer ik het op een andere manier.

Ik ben aan het dromen om over zo'n half jaar MIJN giga reisje te maken van zo'n 6 maanden. Uiteraard zit zuidamerika er dan ook bij.

Welke landen ik wil zien weet ik nog niet.... maar ik denk dat ik maar zo'n 3 maanden voor dit prachtige continent kan nemen. Hoelang denken jullie dat ik nodig zal hebben om leuke dingen in Chile te zien? Heb ik aan zo'n 3/4 weken genoeg om beetje door het land te rond gaan?

Ik heb paar keer reisje van maand en 6 weken gedaan, en heb daar wel gemerkt dat ik van vliegen (snel reizen en alles zo snel mogelijk zien) niet zo hou. Dus als ik relaxed wil doen en maar 3 maanden heb ben ik bang dat ik maar zo'n 3 landjes kan bezichtegen, en geen 8 in ZA alleen al.
Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 20 december 2007 @ 13:52:04 #199
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55415472
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:05 schreef Foeske het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!
Tuurlijk mag je me een tip geven, stel ik zelfs zeer op prijs

Genoteerd! Mag ik je vragen waarom je die andere landen leuker vond?
pi_55417123
Ik zou zeker ook naar het noorden gaan, als je de kans hebt. De Atacama bijoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')