Inderdaad nog geen topic over gezien in onze landenlijst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:23 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Ik ga volgend jaar hiernaar toe op vakantie en zag dat er nog geen topic over Chili was.....bij deze wel en ik hoop dat er mensen zijn die ergens mee komen.......schnappie, had nog niet hier melding van gemaakt.
Same here.quote:
Wat ik me vooral herinner van Santiago is dat je er fantastisch salsa kunt dansen. Heb met een jongen van daar een aantal leuke (en geen dure) salsatecas bezocht en dat was geweldig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef zwahiel het volgende:
Ik woon in Santiago, in Bellavista, oftewel Providencía. Wat mij voornamelijk tegenvalt is het uitgaan. Ik woon hier nu al een geruime tijd maar ik erger me nog steeds aan het uitgaan. Óf het is super duur en dan is 't ok, óf het is goeiekoop en Chileense 80's or regeaton (). Niks daar tussenin, ik vind het moeilijk te vinden in elk geval.
Maar dat lukt niet in Peru denk ik. En ik ben officieel geen student meer helaas. Heb nog wel m´n universiteitspasje voor de zekerheid. Wie weet heb ik er er ergens wat aan.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:47 schreef zwahiel het volgende:
Ow ja, regel een ISIC card. Een studentenkaart. je krijgt namelijk op de meest debiele dingen korting. Zelfs op een telepizza krijg je ineens korting.Kost je 11 euro maar 't is 't echt waard. Je haalt 'm met je studentenkaart en een pasfoto.
Zie mijn eerder commentaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:11 schreef Foeske het volgende:
Hoe interessant is kort gezegd het noorden van Chili? Een andere optie zou namelijk kunnen zijn om Chili niet als doorreisland te gebruiken, maar alleen vanuit Argentinie het zuiden te bezoeken. Of mis ik dan toch veel mooie, interessante dingen?
studentenpas is ook alles wat je nodig hebt, als ie nog dit jaar geldig is (en zo heel nauw kijken ze er niet op!) dan krijg je als je een pasfoto inlevert en 11 euro dokt gewoon een ISIC card. En daarna heb je alleen maar die kaart nodig!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:11 schreef Foeske het volgende:
[..]
Maar dat lukt niet in Peru denk ik. En ik ben officieel geen student meer helaas. Heb nog wel m?n universiteitspasje voor de zekerheid. Wie weet heb ik er er ergens wat aan.
Maar iedereen verder erg bedankt voor de tips! Ik ben nu inderdaad aan het denken om de omgekeerde route te doen, dus vanuit Arequipa eerst Chili door, van noord naaar helemaal zuid, daarna argentinie en van daaruit naar uruguay en de iguazu falls, en dan door naar bolivia en zo terug naar Peru.
Hoe interessant is kort gezegd het noorden van Chili? Een andere optie zou namelijk kunnen zijn om Chili niet als doorreisland te gebruiken, maar alleen vanuit Argentinie het zuiden te bezoeken. Of mis ik dan toch veel mooie, interessante dingen?
In de LP staat dat er niet zoveel tankstations zijn... Verder wordt er niet zo heel veel aandacht aan besteed...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef k_man het volgende:
OA, heb je al gekeken of er in de LP (of andere reisgidsen) iets over staat?
Of anders inderdaad even een wegenkaart raadplegen bij de betere reisboekenwinkel.
Ik heb alleen van Santiago naar La Serena gereden (dodelijk saaie rit), en veel benzinepomps waren er idd niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:27 schreef OA het volgende:
[..]
In de LP staat dat er niet zoveel tankstations zijn... Verder wordt er niet zo heel veel aandacht aan besteed...
En ik heb onlangs een wegenkaart aangeschaft, schaal 1:1.500.000 bij Stanley & Livingstone (gedetailleerder is er niet te krijgen hier) en daar staat vrijwel niets op aangegeven.
Aangezien ik geen Spaans spreek, is het ook vrij lastig zoeken op 'locale' sites...
Oke, dat stuk sla ik precies over!quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:20 schreef Knakker het volgende:
[..]
Ik heb alleen van Santiago naar La Serena gereden (dodelijk saaie rit), en veel benzinepomps waren er idd niet.
Maar maak je niet druk: als je gewoon iedere keer gaat tanken wanneer je langs een benzinepomp komt, is er niks aan de hand.
Hele mooie foto's!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:01 schreef k_man het volgende:
Goed, ik heb dan toch eindelijk wat foto's van Chili en Paaseiland online gegooid. Het was in januari 2006 dat ik daar ben geweest.
Je vindt ze hier. En dan dus kiezen voor de mapjes 'Chili 2006' en 'Paaseiland 2006'.
Tnx.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:20 schreef OA het volgende:
Hele mooie foto's!![]()
Waar heb je die pinguins erop gezet?![]()
Otway02 zegt niet zoveel....
Ah, oké!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Tnx.
Otway zegt best veel hoor. Als je googlet op 'otway' en 'penguin' kom je al snel uit bij Seno Otway. Dat is een pinguinkolonie, een eind rijden buiten Punta Arenas.
Wij hebben geboekt bij Traveltrend/NBBSquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij zijn op het moment ook aan het kijken voor een reis naar Chili ... willen eigenlijk van noord naar zuid gaan rijden. De bedoeling is dat we een soort fly en drive boeken (maatwerk of niet) en dan dus de reis, auto en accomodaties al zijn geboekt. Verder moeten we dus nog wel even uitzoeken waar we precis heen willen
Ik heb gelezen dat het rijden met een huurauto als toerist weinig problemen oplevert, heeft iemand daar ervaring mee? Want dat lijkt ons toch wel het leukste
Zonde hoor! Hoe zuidelijker van Santiago je komt, hoe mooier het wordt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:03 schreef OA het volgende:
Ah, oké!![]()
Helaas ga ik niet zuidelijker dan Puerto Montt...
Ik zag trouwens wel zeeleeuwen of honden in Valdivia! Daar kom ik wel!![]()
Tnx! Ga je daar wel heen?quote:De foto's van Paaseiland zijn trouwens ook echt super!! [afbeelding]
Mooi. De kans dat we zeeleeuwen zien is dus vrij groot!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Zonde hoor! Hoe zuidelijker van Santiago je komt, hoe mooier het wordt.
Die zeeleeuwen in Valdivia kun je haast niet missen. Aan de kade is een vismarkt en die beesten zwemmen daar in de rivier. Soms klimmen ze er uit en gaan ze liggen zonnen op de kadetrappen. En soms komen ze de markt op geschuiveld en zie je een marktkoopman angstig vissen naar ze toe werpen om ze tevreden te houden. Je wilt geen ruzie met een paar honderd kilo zeeleeuw!
We hebben wel een dag of 2 Chiloë gepland. Meer tijd hebben we daar helaas niet, dus we zullen niet helemaal naar het zuiden van het schiereiland gaan...quote:Verder kun je in Valdivia ook roofvogels (zie een andere foto) in grote getale zien, net als aalscholvers. Kom je wel op Chiloe? Ook daar heb je zeeleeuwen en andere leuke dieren, zoals de zwartnekzwanen. Pinguins zul je inderdaad niet zien als je niet onder Puerto Montt komt.
[..]
Nee...quote:Tnx! Ga je daar wel heen?
Ik denk dat je eerst moet beslissen wanneer je precies wilt gaan!quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wat is het beste deel van Chili om te bezoeken dan? Als ik dan zou moeten kiezen? Naar het zuiden of in eht noorden blijven? Op dit moment neig ik het meeste naar het zuiden maar jullie inzicht zou ook wel handig zijn
Dan kan je ook aan het zuiden, Patagonië, gaan denken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:42 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het wordt iig het einde van het jaar ... eerder kunnen we nietdus oktober / november / december
wij zijn nogal flexibel
Klopt, veelal is het een combinatiereis, waarbij je voor het grootste gedeelte in Argentinië reist.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:47 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Die reizen heb ik ook zien staan inderdaad, maar die zijn vaak gecombineerd met argentinie? maar het zuiden trekt mij op het moment meer dus zal toch eens naar die reizen gaan kijken
Lastig... die keuzes...quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
dat laatste is denk ik waar we nu naar op zoek gaanzuiden en paaseiland ... vooral dat eiland wil ik zo graag heen .. ik heb nu ook zoiets: de kans dat je op korte termijn nog een keer in zo'n land komt is niet zo heel groot omdat ik nog zo veel wil zien, maar dan is natuurlijk het noorden makkelijker te combineren met een reis naar peru of zo ...
Op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken is het volgende te vinden:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:26 schreef babette21 het volgende:
In hoeverre is Chili (en Argentinië) veilig & leuk om alleen doorheen te reizen?
Heb zelf 't idee dat 't beter te doen is dan bv. het noorden van Zuid-Amerika, maar ook weer niet zo easy als bijv. Australië. Klopt dat een beetje?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:28 schreef OA het volgende:
Op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken is het volgende te vinden:![]()
http://www.minbuza.nl/nl/(...)ezen,Argentinie.html
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen?charselected=C&
Ik heb na 3 maanden in Arequipa, Peru te hebben gewoond 2 maanden alleen door Zuid-Amerika gereisd (Chili, Argentinie, 3 dagen Uruguay, 1 dagje Brazilie (Iguazu), Bolivia en toen terug naar Arequipa via Cuzco). Nergens problemen ondervonden al heb ik vooral in Peru en Bolivia wel redelijk wat verhalen gehoord van reizigers die bestolen waren (ikzelf tijdens die eerste 3 maanden in Puno, Peru). Chili en Argentinie lijken inderdaad veiliger dan Boliva en Peru en in die zin misschien easier. Leuk vond ik het in ieder geval overal en makkelijk is het overal, met als uitzondering Bolivia waar veel bussen ´s nachts gaan en de kwaliteit van het vervoer enzo wat minder is...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:26 schreef babette21 het volgende:
In hoeverre is Chili (en Argentinië) veilig & leuk om alleen doorheen te reizen?
Heb zelf 't idee dat 't beter te doen is dan bv. het noorden van Zuid-Amerika, maar ook weer niet zo easy als bijv. Australië. Klopt dat een beetje?
Sow! mooi seg! heeft iets weg van Argentinie m.i.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:19 schreef k_man het volgende:
Paar plaatjes van mijn vakantie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De excursie naar de Perito Moreno is al geboekt en die zal dan de dag voor de Upsula gletser zijn ... Maar ze hadden het er bij ons reisbureautje over dat het een redelijk exclusieve trip is en dat deze redelijk snel vol zat en daarom zo duur ... Het is een boot waar max 40 mensen (of zoiets) op kunnen ... vandaar ... en aangezien ik dus werkelijk geen idee heb hoe duur de trips daar zijn en of ze van dezelfde "kwaliteit" zijn twijfel ik dus ...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:05 schreef flipsen het volgende:
Op de gletsjer wandelen is inderdaad erg tofDe juiste volgorde is ook: eerst de Todos Glaciares (die je niet lokaal, maar bij Típica reizen boekt natuurlijk!), dán de Perito Moreno...
Het ging om de eerste ... met het wandelen en een bbq .. heb je toevallig voor mij een naam van een bureautje daar dat die excursies doet? Dan heb ik enig ideequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:10 schreef flipsen het volgende:
Het is nog geen hoogseizoen dan, dus lijkt me geen probleem. Op aankomstdag even de vele excursiebureaus binnenlopen en vragen.
Overigens zijn er 2 verschillende tours die vaak met elkaar verward worden. De Upsala tour en de Todos Glaciares. Met die Upsala ga je ook eenflink stuk wandelen en heb je een asado (bbq) inclusief. Todos Glaciares is echt een boot-excursie, met een kleine wandeling op Bahía Onelli, het 'kerkhof' van de ijsbergen (erg leuk als je een klein stukje verder loopt dan de rest van alle toeristen, zodat je inalle rust ervan kan genieten. Niet de boot missen dan trouwens!)
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een internationaal rijbewijs voor Chili (en vele andere landen) gehaald bij de ANWB winkel. Geen wachttijden (als de zaterdaghulpen doorwerken...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:27 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Het ging om de eerste ... met het wandelen en een bbq .. heb je toevallig voor mij een naam van een bureautje daar dat die excursies doet? Dan heb ik enig ideeEn wat de prijs daar dan ongeveer is?
Ik heb er ontzettend veel zin in !heb mijn reisverzekering al aangepast, vacinaties krijgen we volgende week .. alleen nog even een internationaal rijbewijs halen maar ik neem aan dat daar de wachttijd niet lang voor is bij de ANWB? (meteen mee te nemen?)
U zocht een bureatje?quote:heb je toevallig voor mij een naam van een bureautje daar dat die excursies doet? Dan heb ik enig idee![]()
Iig bedankt voor de linkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:09 schreef Knakker het volgende:
[..]
U zocht een bureatje?Kijk hier eens: http://www.welcomeargentina.com/elcalafate/agenciasdeturismo.html
Toerisme in Argentinië kenmerkt zich door een overdaad aan touroperators die dezelfde tour aanbieden tegen dezelfde prijs. Eén grote kartelvorming.Boeken via internet is áltijd (veel) duurder en redelijk overbodig.
Maar je gaat dus rijden in Chili en/of Argentinië? Welke stukken en wat voor auto ga je huren? Want daar moet je mee uitkijken... er is nou niet bepaald een wegennetwerk van Europese kwaliteit
Mooiquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:40 schreef OA het volgende:
[..]
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een internationaal rijbewijs voor Chili (en vele andere landen) gehaald bij de ANWB winkel. Geen wachttijden (als de zaterdaghulpen doorwerken...). Pasfoto en rijbewijs meenemen, even wachten, ¤13 pp afrekenen en je bent binnen 10 minuten klaar!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |