Na ruim een maand maar weer een lijstje met tussen haakjes de vorige stand.
1. (1) Sylvia, nog steeds mijn onbetwiste nummer 1. Ze is onafhankelijk, heeft geen andere bewoners nodig om zelf hoger te kunnen scoren bij anderen. En ik vind het gewoon een leuke meid.
Plek 2 t/m8 loop ik van beneden naar boven af, dan merk ik vanzelf aan wie ik het minst hekel heb / minst lief naar kijk in het huis.
8. (5) Nathanael, ik heb medelijden met die gast. Zo een kansloos figuur. En dat is projectmanager, die zet zichzelf zo voor lul met zijn gemaakte gedrag en die zogenaamde krokodillen tranen die volgens mij nog echt zijn ook. Wat een softie.
7. (3) Nena, sterk gedaald. Slettenbak, geen waardering voor anderen. Achter de ellenbogen, dom wicht. Niks iq van 140, wordt langzamerhand duidelijk dat het een hype was hier op FOK! om te denken dat ze een hoog iq heeft, de ene hersencel die ze heeft gebruikt ze om haar egoisme te voeden.
6. (2) Brian, die heeft lang bij mij op nummer 1 gestaan. Vorige maand schoof die naar nummer 2 vanwege zijn woede uitbarsting. Daar zijn er ondertussen alweer minstens 4 bijgekomen dus ook 4 plekken gedaald op mijn lijst.
5. (4) Bart, zelfingenomen oetlul. Denkt dat DGK om hem draait, botte hark in zijn omgang met Lesley. Egoistisch en bang voor Huub. Probeert dat laatste te verbergen door hem steeds af te zeiken, maar een goedoplettende kijker prikt daar wel doorheen.
4. (6) Ilona, en dat is dus echt bij gebrek aan beter. Vandaar dat ik van beneden naar boven dit lijstje afwerk, want ik had dit zelf niet kunnen voorspellen.
![]()
Waarschijnlijk zo hoog omdat ze een beetje op de achtergrond is de laatste paar weken, maar voor mij ook een type om plaatsvervangende schaamte van te krijgen.
3. (10) Natasia, van nummer laatst naar 3, ook dit had ik niet kunnen voorspellen. Ze heeft misschien wel het meest het bloed onder mijn nagels gehaald van alle bewoners. Maar goed dit lijstje is ook maar een moment opname. In het land der blinden is eenoog koning zegt men weleens. Voor mij is Natasia 1 van de weinige die altijd direct open kaart speelt en zegt wat op haar hart ligt, ook al is het confronterend overdreven dirct, dus voor het enige stukje in haar karakter wat ik nog heb, deze 3e plaats.
2. (-) Huub, zorgt weer voor wat leven in de brouwerij. Dankt deze plek ook maar omdat hij nog niet zo lang in het huis zit en op het moment min of meer de underdog is. Menselijk dat je daar dan even wat meer achter gaat staan. Verder vind ik zijn discussies vs NL en Bart wel leuk. Hij gaat het niet uit de weg.