abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42957949
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
en dat is bij ons dus niet zo, krijg zoveel pauze en daar heb ik me aan te houden. en eerder weggaan? no way!
Raar heh? Als je al zeurt over 10 minuten langer daar zijn omdat je je werk niet af hebt....
pi_42958016
In de supermarkt kreeg ik overwerk (doorwerken tot het af is) betaald, het werd echter wel op een kwartiertje afgerond (naar beneden).

Nu werk ik keukendienst in een ziekenhuis, met diensten van 16:30 tot 22:00 met een half uur pauze. Ik krijg altijd 5 uur betaald, ook al zou je er tot half 11 over doen. Gewoon zorgen dat je op tijd klaar bent, maar over een kwartiertje doe ik niet zo moeilijk hoor.
Het mooi kotsende meisje.
pi_42958025
Al eens geprobeerd om te zorgen dat het werk af is met sluitingstijd, eventueel in overleg met de collega's?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:11:17 #54
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42960254
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:47 schreef BYM het volgende:
Wat een hoop sukkels hier zeg, gratis werken ......

Zodra het tijd is, is het tijd.
En gaan we over die tijd heen, dan begint mijn overwerk-klok te lopen :

Als ik 5 minuten te laat ben, of niet snel genoeg na de pauze weer aan het werk ga dan hoor ik dat toch ook, flexibiliteit komt van twee kanten.
Eens een keertje doortrekken is echt niet erg maar ik compenseer dat dan ook gewoon in tijd voor tijd. Ik werk dan ook niet in supermarkt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42960835
Volgens mij zeiken alleen mensen met ontzettende kutbaantjes over overwerken.
pi_42961029
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
kijk, op een werkdag van 8 uur is dat niet zo heel veel, maar zodra ik 2 minuten te lang in de kantine zit komt mijn baas al kijken waar ik blijf.
Ik heb ook ooit ergens gewerkt waar ze zo zeikerig waren over minuten, en daardoor creeer je als manager gewoon een sfeer waarin mensen tot niets meer bereid zijn. Daar was het ook altijd gezeik over 1 minuut te laat terug zijn van pauze, en als gevolg had dus ook niemand zin om ook maar 1 minuut te blijven zitten om nog even iets af te maken, begon om 10 voor 5 z'n PC al af te sluiten en alles rustig op te ruimen enz.

Als je als manager zo zeikerig gaat doen gaan je werknemers dat ook doen, simpel.

Ik zou het nog effe slikken als ik jou was, en intussen hard op zoek gaan naar een ander bijbaantje
pi_42968986
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

tijd om te werken, om half 10 geef ik een update
Vandaag iets langer dan 10 minuten over moeten werken?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:51:25 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42969516
vandaag was het weer geweldig! er was er 1 ziek, maar hij had niemand erbij geregeld "want er is toch niet zo veel vracht", met andere woorden 9:45 klaar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:55:13 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42969628
Supermarkten zijn nu niet bepaald de bedrijven die enige loyaliteit van hun medewerkers zouden moeten durven te verlangen. "Hart voor de zaak" vind ik in dit geval dus wat twijfelachtig.
Vampire Romance O+
pi_42969770
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
vandaag was het weer geweldig! er was er 1 ziek, maar hij had niemand erbij geregeld "want er is toch niet zo veel vracht", met andere woorden 9:45 klaar!
Waarom vraag je dan niet een gesprek aan met je baas waarin je vertelt wat je dwarszit?
En, zoals ik al eerder postte, is het niet beter om een ander bijbaantje te zoeken? Ik heb de indruk dat je het daar sowieso niet zo naar je zin hebt?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:27:38 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42970634
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan niet een gesprek aan met je baas waarin je vertelt wat je dwarszit?
En, zoals ik al eerder postte, is het niet beter om een ander bijbaantje te zoeken? Ik heb de indruk dat je het daar sowieso niet zo naar je zin hebt?
ik heb wel naar mijn zin hoor, goede werktijden (Afgezien van het niet uitbetalen natuurlijk ), leuke collega's etc.
en andere baantjes zijn moeilijk, aangezien er niet zo heel veel zaterdagbanen zijn.
ook zit er een groot gedeelte van mijn middelbare vrienden er, dus dan spreek ik die ook nog eens.
pi_42970772
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:31 schreef Maichel het volgende:

[..]

Ik vind dat TS geen gelijk heeft, wat is nou 10 minuten? Je hebt ook nog zoiets al "Hart voor de zaak".
Wat een bullshit. Hoezo hart voor de zaak, hij werkt in a goddamn supermarkt als bijbaantje om geld te verdienen! Voor hem 20 anderen. Als het iedere dag voorkomt zou ik er ook van balen maar goed, het is vrij gebruikelijk.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:42:00 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42971022
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Al eens geprobeerd om te zorgen dat het werk af is met sluitingstijd, eventueel in overleg met de collega's?
schat, wat denk je wat wij proberen? dit gaat door superstrake planningen gewoon niet! hun gaan er vanuit dat je 1 doos per minuut kan vullen, ongeacht wat het is.
bierkratten gaan lekker snel, daarvan doe ik er 10 in een minuut. maar ooit wel eens geprobeerd om potgroente te vullen? dan doe je er echt wel 2 keer zo lang over.
verder houden ze er ook geen rekening mee dat je een nieuwe kar vracht moet halen/karretjes halen/flessenband moet leegen/klanten helpen/collega's helpen/je troep opruimen.
ja, dan word het overwerken.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:47:24 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42971190
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:53 schreef Croga het volgende:

[..]

Raar heh? Als je al zeurt over 10 minuten langer daar zijn omdat je je werk niet af hebt....
ik werk er om me geld te verdienen, niet om dat ik het superleuk vind ofzo
pi_42971377
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik werk er om me geld te verdienen, niet om dat ik het superleuk vind ofzo
Ik neem aan dat je vindt dat je te weinig betaald krijgt dan?
Ik denk dat jij je ook wel voor kunt stellen dat het werk af moet zijn als je naar huis gaat.
Als je tegen het minimumloon staat te werken ok, dan mag je best wat zeuren, maar als je daar gewoon een stuk boven zit, is mijn mening dat je best wat loyaliteit mag tonen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:53:54 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42971447
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:52 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je vindt dat je te weinig betaald krijgt dan?
Ik denk dat jij je ook wel voor kunt stellen dat het werk af moet zijn als je naar huis gaat.
Als je tegen het minimumloon staat te werken ok, dan mag je best wat zeuren, maar als je daar gewoon een stuk boven zit, is mijn mening dat je best wat loyaliteit mag tonen.
tuurlijk kan ik me dat voorstellen! alleen ze plannen altijd zo dat het net slecht uitkomt,voor ons! het is nog nooit gebeurd dat ik om 8 uur de winkel uitliep!
en ik zit tegen het minimumloon te werken.
pi_42971515
Dan zou ik toch eens een gesprek met je baas aanknopen over jouw inzichten mbt je werk en die van hem.
Voor wat hoort wat.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:56:51 #68
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42971550
Och, als je te kritisch wordt flikkeren ze je er gewoon uit.
pi_42971716
Ik moet toch zeggen dat ik het enigszins eens ben met de TS, elke dag 15 minuten, en dat een maand lang. Het gaat na een tijdje toch wel veel 'kosten'.

'Hart voor de zaak' is dan echt bullshit, hij werkt er niet voor de zaak, maar voor zijn eigen zak!
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:05:04 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42971828
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:55 schreef ruud.nl het volgende:
Dan zou ik toch eens een gesprek met je baas aanknopen over jouw inzichten mbt je werk en die van hem.
Voor wat hoort wat.
tuurlijk! als ik 10 minuten overwerk mag ik een bullitje pakken van de baas!
en als je dan zegt, hee baas we hebben 10 tot 20 minuten overgewerkt, krijgen we dat betaald? krijg je te horen, je hebt toch wat te drinken gekregen?
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:56 schreef Slarioux het volgende:
Och, als je te kritisch wordt flikkeren ze je er gewoon uit.
dat valt wel mee, aangezien ik nu toch wel op goede voet leef met zo'n beetje iedereen daar (wat figuren uitgezonder uiteraard) zullen ze dat niet zo snel doen, aangezien er dan opeens een groot gedeelte van de vulploeg zal gaan klagen etc, maar dat terzijde
pi_42971975
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef MouseOver het volgende:
Supermarkten zijn nu niet bepaald de bedrijven die enige loyaliteit van hun medewerkers zouden moeten durven te verlangen. "Hart voor de zaak" vind ik in dit geval dus wat twijfelachtig.
Inderdaad..
Supermarkten zijn zelf een stelletje uitzuigers die alles behalve hart voor de werknemers hebben..
Als je eenmaal een leeftijd hebt bereikt dat je te duur bent (lees, een jaar of 19 a 20) dan flikkeren ze er het liefst zo snel mogelijk uit..

Hart voor de supermarkt

Ik ben het helemaal met de TS eens
pi_42973475
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:05 schreef kanovinnie het volgende:
dat valt wel mee, aangezien ik nu toch wel op goede voet leef met zo'n beetje iedereen daar (wat figuren uitgezonder uiteraard) zullen ze dat niet zo snel doen, aangezien er dan opeens een groot gedeelte van de vulploeg zal gaan klagen etc, maar dat terzijde
Die klagen een paar keer, baas negeert dat en zegt dat ze weer aan het werk moeten en na een week is dat over.
Vakkenvullers vind je altijd wel, voor jou 10 anderen die het wel pikken.

Ik ben het wel met je eens dat ze die overuren eigenlijk uit zouden moeten betalen maar zo werkt het nu eenmaal niet. Ik vind een bijbaantje als vakkenvuller voor 10 uur per week niet vergelijkbaar met fulltime werken waarbij je inderdaad niet moeilijk moet doen over 10 minuten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42975944
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
Simpel toch... Je baas zegt dat er in je contract staat dat je tot 15 minuten langer moet werken. Vraag je hem nu dus gewoon waar er staat dat je 45 minuten langer moet werken......

Die 10-15 minuten vindt je baas blijkbaar normaal, maar 45 minuten toch zeker niet?....
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:54:00 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_42977346
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 07:57 schreef Croga het volgende:

[..]

Simpel toch... Je baas zegt dat er in je contract staat dat je tot 15 minuten langer moet werken. Vraag je hem nu dus gewoon waar er staat dat je 45 minuten langer moet werken......

Die 10-15 minuten vindt je baas blijkbaar normaal, maar 45 minuten toch zeker niet?....
een half uur he, we staan ingeplant tot 8:15/9:15/7:00 (normaal/donderdag/zaterdag)
maar evengoed, dan krijg je te horen dat je het makkenlijk had moeten redden, en dat het je eigen schuld is.
Maar, zoals ik eerder al aangaf; stel dat er een doos met frituur/olijf olie valt. Die lekkere grote flessen (4 flessen X 2 liter) wat wel eens gebeurd is. Dan ben je een kwartier a half uur bezig met opruimen (ongeacht of het nou je eigen schuld is, ongelukjes gebeuren als je bezig bent). en dat is.... jammer voor jou, want de baas betaald het niet
pi_42981178
Dat kwartiertje onbetaald afhelpen, klopt. Indien het INCIDENTEEL van aard is. Oftewel, als dit 1x per maand/kwartaal voorkomt (zie een aantal arresten op rechtspraak.nl). Als dit dus vaker voorkomt; naar je directe chef en KLAGEN (heerlijk!).
Is dit een standaard omhooggevallen blaaskaak die z'n eigen naam niet kan schrijven (wat ze bijna allemaal zijn in de supermarktbranche), probeer je het lekker bij je filiaalmanager.
Meestal zijn deze figuren wat meer voor rede vatbaar, indien deze alsnog geen gehoor geeft aan je verzoek. Gewoon voordat je z'n kantoor verlaat even de zin laten vallen "Ik neem 't wel op met de FNV en de arbeidsinspectie". Succes gegarandeerd

Als die managerfiguren ergens bang voor zijn is het de arbeidsinspectie en de vakbond Want ze zien hun bonusjes als vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')