Als het elke dag voorkomt, zou ik dat ook niet prettig vinden hoor.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef ruud.nl het volgende:
Goed instelling!![]()
10 minuten onbetaald overwerken is inderdaad te gek voor woorden!![]()
ja! briljant! eerst mag je hard werken, om daarna ELKE WERKDAG 10 minuten over te werken. dit is dus 10 minuten op 3 uur werken. dat zou dus bij jou zo'n 25 minuten zijn, elke dag.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef ruud.nl het volgende:
Goed instelling!![]()
10 minuten onbetaald overwerken is inderdaad te gek voor woorden!![]()
ik heb al gezocht, maar niet gevondenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:14 schreef Troel het volgende:
Overigens heb je zelf als het goed is ook een afschrift van je contract.
ja, maar ik ga er toch vanuit dat ik alles betaald krijg?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:16 schreef teamlead het volgende:
hoezo moet je baast het contract voor je uitprintenDat heb je toch zeker gelezen voor je het tekende?
niet perse. In vrij veel contracten staat dat overwerk niet betaald wordt. Zat bedrijven die werken op basis van tijd voor tijd regelingen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja, maar ik ga er toch vanuit dat ik alles betaald krijg?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb al gezocht, maar niet gevonden![]()
kijk, op een werkdag van 8 uur is dat niet zo heel veel, maar zodra ik 2 minuten te lang in de kantine zit komt mijn baas al kijken waar ik blijf. en o wee als je niet 5 minuten van tevoren op de werkvloer bezig bent (dus die 5 minuten van tevoren, plus die 10 minuten achteraf is al een kwartier)quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:18 schreef teamlead het volgende:
overigens is het vrij gebruikelijk dat er in je contract of cao iets staat in de trant dat als het werk het noodzakelijk maakt dat je verplicht bent tot overwerk. Of overuren wel of niet betaald worden staat daar weer los van.
en zoals al eerder gezegd: tis fucking 10 minuten.
met mijn baas overleggen zou een goeie zijn, alleen hij is wel zo'n naaier dat hij zelfs uren afschrijft als je traag/slecht werkt. nu hou ik het bij, maar van anderen heb ik gehoord dat ze opeens 3 a 10 uur misten op hun loonstrook.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:20 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
![]()
Tip 1: Bewaar contracten e.d. op een plaats waar je ze altijd terug kan vinden
Tip 2: Ga er nooit van uit dat je alles betaald krijgt, hou het zelf ook bij.
Voor de rest is het te gek dat je altijd 10 minuten langer moet doorwerken, overigens ga ik 10 minuten niet declaren. Echter als het elke keer wordt is het wel wat anders. De meeste bedrijven rekenen per kwartier of zelfs per half uur overwerk, overleg anders eens met je baas of je al die tijd niet bij elkaar op mag tellen. En als ze er niet aan meewerken, tsja dan heb je pech. Voor jou vele anderen en reken er maar niet op dat er een rechtzaak voor begonnen wordt
Maak je niet zo druk om een half uurtje man.. Het leven is geven en nemenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
kijk, op een werkdag van 8 uur is dat niet zo heel veel, maar zodra ik 2 minuten te lang in de kantine zit komt mijn baas al kijken waar ik blijf. en o wee als je niet 5 minuten van tevoren op de werkvloer bezig bent (dus die 5 minuten van tevoren, plus die 10 minuten achteraf is al een kwartier)
en het is dus elke keer. per week werk ik dus al zo'n half uur over.
daar ben ik het mee eens, maar het is bij ons alleen maar geven, en niets terug krijgen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:23 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk om een half uurtje man.. Het leven is geven en nemenwees blij dat je werk hebt
Het zal inderdaad wel behoorlijk zwaar zijn, elke dag 3 uur werkenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja! briljant! eerst mag je hard werken, om daarna ELKE WERKDAG 10 minuten over te werken. dit is dus 10 minuten op 3 uur werken. dat zou dus bij jou zo'n 25 minuten zijn, elke dag.![]()
@areyoutalkingtome
toch iemand die me begrijpt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |