Ik wacht nog even op die osswald gozert en het feestje is compleet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:46 schreef Zyggie het volgende:
Leuk, verander het maar weer in een privatiseringsdiscussie.![]()
En dan ook nog ' de maakbaarheid van de samenleving' erbij halen.
Politicologiestudenten.![]()
Als ze nu 30 zetels zouden krijgen knalt de boel inderdaad, mag je wel van uitgaan.quote:
Verkapt: WM-je-hebt-gelijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:46 schreef Zyggie het volgende:
Leuk, verander het maar weer in een privatiseringsdiscussie.![]()
En dan ook nog ' de maakbaarheid van de samenleving' erbij halen.
Politicologiestudenten.![]()
Ach de algemene consensus is natuurlijk wel dat privatisering goed is voor efficientie. Door de marktwerking ontstaat een druk die anders op politieke wijze zou moeten worden gemaakt. Als de overheid maar het laatste woord heeft en de ondernemingen niet kunnen worden weggekocht is het wel ok. Natuurlijk, (osswaldgast) moet je niet alles gaan wegprivatiseren. (quote:
Bwhehe het groene gras.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ach de algemene consensus is natuurlijk wel dat privatisering goed is voor efficientie. Door de marktwerking ontstaat een druk die anders op politieke wijze zou moeten worden gemaakt. Als de overheid maar het laatste woord heeft en de ondernemingen niet kunnen worden weggekocht is het wel ok. Natuurlijk, (osswaldgast) moet je niet alles gaan wegprivatiseren. ()
Niet je egootje laten strelen he, ik neem aan dat je in les 3 van het eerste jaar dit al hebt geleerd.![]()
Dat leer je verder niet hoor, dat is meer algemene kennis. Heb eerst een heao-opleiding gedaan. Dan leer je genoeg over economie, als je dat niet al weet door tijdschriften, nieuws en internet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ach de algemene consensus is natuurlijk wel dat privatisering goed is voor efficientie. Door de marktwerking ontstaat een druk die anders op politieke wijze zou moeten worden gemaakt. Als de overheid maar het laatste woord heeft en de ondernemingen niet kunnen worden weggekocht is het wel ok. Natuurlijk, (osswaldgast) moet je niet alles gaan wegprivatiseren. ()
Niet je egootje laten strelen he, ik neem aan dat je in les 3 van het eerste jaar dit al hebt geleerd.![]()
heao is toch gewoon de huishoudschool voor jongetjes?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat leer je verder niet hoor, dat is meer algemene kennis. Heb eerst een heao-opleiding gedaan. Dan leer je genoeg over economie, als je dat niet al weet door tijdschriften, nieuws en internet.
Ik heb je dit al best vaak horen zeggen. Krijg je er een harde van ofzo?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
heao is toch gewoon de huishoudschool voor jongetjes?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
heao is toch gewoon de huishoudschool voor jongetjes?
Is al lang geleden danquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik heb je dit al best vaak horen zeggen. Krijg je er een harde van ofzo?
Zelf heb ik er ook niet een al te hoge pet van op hoor. Toch was de HEAO waar ik op zat 1 van de beste van Nederland volgens de onderzoeken. Veelal praktijkgerichte opdrachten, soms in combinatie met werkgevers en tentamens die vaak niet onderdoen aan het niveau waar ik nu op zit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is al lang geleden dan.
Meer dat ik geen al te hoge pet op heb van de heao (maar dit is voornaleijk wat ik van horen zeggen heb van ervaringsdeskundigen).
Ik zie al dat wij het niet eens worden en dat moet kunnen dus daarom stem jij waarschijnlijk op een andere partij dan ik.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nee, dit zijn geen oplossingen. Slechts een verandering van het probleem. Ook bij het annuleren van de privatisering krijg je weer tal van problemen, die vaak nog erger zijn dan de huidige problematiek rond bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Verder heeft de overheid wel een voorbeeldfunctie, maar daar voldoen ze al zeker aan door een algemeen loonsniveau in te stellen en niet hele hoge marktprijzen te verwerken in hun salaris. Dit is dan ook geen oplossing.
[..]
Ze plaatsen zich niet op een voetstuk, jij zet ze erop. Dat is typisch gedrag van het volk dat afgeeft op de machthebbende instanties.
[..]
De NS heeft dat geld volgens mij niet nodig, maar pro-rail wel. Dat is een overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor de spoorwegen en het onderhoud ervan. Overigens is het fileprobleem erg interessant en vrij onoplosbaar ook nog. De mobiliteit neemt namelijk toe zodra files afnemen, waardoor weer meer mensen de auto pakken of verder weg gaan wonen. Hierdoor nemen de files weer toe. Het is dus de vraag wat de politiek moet doen om dit probleem te veranderen. Geld blijven stoppen in het openbaar vervoer terwijl dit geen vermindering van de files genereert? Moeten we een autoloze zondag instellen?
Het allergrootste probleem is dat we mobiliteit als iets vanzelfsprekends zijn gaan zien. Als je concreet wat aan het probleem wilt veranderen, moet eerst deze mentaliteit op de schop. En hoe realiseer je dit als overheid? Hele grote kans dat dit niet lukt, want de maatschappij is immers niet zo maakbaar.
[..]
Wat een onzin. Er zijn veel meer mogelijkheden gekomen t.a.v. informatievoorziening over het openbaar vervoer. Geen spoorboekje meer, maar digitale schermen bij het spoor. Je kan op elk moment 9292ov bellen. Bijna iedereen heeft toegang tot het internet en daar kan je op meerdere sites routes plannen. Verder heb je nog sms diensten en zijn er nog steeds informatiebalies op stations. Stop eens met je stigmatisering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |