abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42944144
Op komt nog wel...

ik zag dat er nog geen nieuwe was... of kijk ik er overheen?
pi_42944180
Gisteren gespeeld en meteen verkocht

Spel speelt veel soepeler en eenvoudiger dan Fifa. Normaal gesproken hang ik qua voorkeur precies tussen beide spellen in maar het lijkt wel of PES wat meer richting Fifa is getrokken. Heeft erg goed uitpakt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42944202
gisteren na weken wachten thuis gekomen en wat lag daar op me te wachten. juist, mijn felbegeerde pes 6.

eerste indruk was niet al te best. moest er even aan wennen en vond de graphics ook niet echt heel super. vind het menu niet echt een vooruitgang na pes5. na een paar potjes spelen kreeg ik echter de smaak te pakken en het vernieuwde systeem bevalt me wel. moet zeggen dat toen ik daarna nog even pes 5 speelde ik wel merkte dat er best een verschil in de graphics zaten. de bekende spelers zijn nu echt heel duidelijk te herkennen in 6. eto'o leek zo uit mijn tv de kamer in te kunnen lopen

maar het live menu beviel me allerminst.... en co-op eruit gehaald.. waar halen ze het gore lef vandaan? '
heb maar 1 potje gespeeld, die was zonder lag, maarja ik weet niet hoe dat gaat als ik straks meerdere potjes heb gespeeld!
ow, had trouwens verloren... 3-4...
pi_42944207
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:20 schreef FJD het volgende:

Spel speelt veel soepeler en eenvoudiger dan Fifa. Normaal gesproken hang ik qua voorkeur precies tussen beide spellen in maar het lijkt wel of PES wat meer richting Fifa is getrokken. Heeft erg goed uitpakt
verkocht of gekocht?
pi_42944228
Super .
Alleen heel lame dat je geen spelers meer kan transferren.
Maar de gameplay is zooooo heerlijk dat dat eigenlijk niet uitmaakt. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_42944265
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:23 schreef rival het volgende:

[..]

verkocht of gekocht?
Ik denk verkocht.
Je kent die uitdrukking toch wel? .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:33:21 #7
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_42944275
tvp ole
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:42:49 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_42944350
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:33 schreef Robocock het volgende:
tvp ole
Ik doe met je mee
Ik ben inmiddels overleden
pi_42944359
quote:

Wat ik gisteren weer meemaak. Hele dag staat PES6 me op mijn bureau hier op kantoor aan te kijken. Ben ik eindelijk thuis...snel eten, PES6 erin, ik ga zitten...DING DONG...visite
pi_42944628
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:44 schreef Fargo het volgende:

[..]

Wat ik gisteren weer meemaak. Hele dag staat PES6 me op mijn bureau hier op kantoor aan te kijken. Ben ik eindelijk thuis...snel eten, PES6 erin, ik ga zitten...DING DONG...visite
dat had ik ook, maar het was me pes-maatje wij balen natuurlijk dat we niet samen konden spelen online!
pi_42944779
Na weer een avond PES6 op de X360 kan ik alleen maar zeggen dat het een super-spel is in alle opzichten.

En mensen die de graphics niet mooi vinden moeten eens een fatsoenlijke tv kopen denk ik, het ziet er allemaal haarscherp uit, en de animaties zijn levensecht.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:30:04 #12
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42944907
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:36:20 #13
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42944994
Ben benieuwd of er ook mensen in dit topic komen die zowel Fifa als PES spelen. En vooral benieuwd naar een objectieve vergelijking.
pi_42945116
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:36 schreef pdiscs het volgende:
Ben benieuwd of er ook mensen in dit topic komen die zowel Fifa als PES spelen. En vooral benieuwd naar een objectieve vergelijking.
de Power-Unlimited had Fifa een 8,8 gegeven en PES6 een 9,4 dat zegt genoeg.

Het is trouwens ook leuk dat wanneer je een vrije trap op t middenveld moet nemen je ook een snelle vrije trap kunt gaan nemen. Staat r soms ineens iemand vrij voor de goal
Het schieten is echt heel moeilijk. Het verdigen is ook een stukje moeilijker geworden. Maar je kunt nu wel af en toe een rush maken enzo 2 á 3 man voorbij spelen (mits je t goed doet natuurlijk).
pi_42945129
trouwens nog een aanvulling, de scheids! heeeeerlijk! geen nutteloos gefluit en bij grove overtredingen meteen kaarten trekken! moest alleen wel ff wennen aan de vrije trappen maken maar het is gelukt!

AC niet meer mijn favo pes team, dat is weer terug naar mijn favo buitenlandse club.... barca!

ik mis trouwens dat ik aan de rand van het beeld mijn icoontje zie (als ik een mannetje buiten het beeld wordt) dat is echt wennen (begrijpt iemand wat ik bedoel?)
pi_42945147
Ik heb gisteren laat nog wel één potje gespeeld. Met het NL elftal... Doorgaans speel ik met RBC, maar die moet ik er dus eerst nog in editten dit jaar.

Heeft iemand trouwens een lijst met correcte teamnamen? Ben gisteren ook nog wel begonnen met enkele namen van stadions te editten en wil de teams ook nog ff doen. De spelers van de non-licensed clubs laat ik altijd voor wat ze zijn. Kan iemand me helpen? Ik kan ze op de diverse fora zo gauw niet vinden
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:46:34 #17
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_42945152
Zo ik hoop toch echt dat ik hem vandaag binnen krijg van Nedgame. Kan niet wachten om een ML te beginnen met Ajax
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_42945588
quote:
*meld

Zoals gezegd speelt PES veel sneller, soepeler en met minder frustratie dan Fifa. Wederom teveel gekke dingetjes in Fifa, bal aannemen is lastig, man uitspelen op snelheid kun je ook wel vergeten, aannemen van passes is vreemd, steekpasses en passes worden naar de meeste vreemde personen gespeeld etc. etc.. Nee ik ben fervent voorstander van PES geworden, iig dit jaar Weet alleen niet of de PC (fifa) en de PS2 (PES) veel verschillen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:57:17 #19
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_42946636
Ik heb geen zin om het vorige topic helemaal door te lezen. (moet ook nig iets doen op m'n werk )

Maar wat zit er nu precies niet in de 360 versie ?

Kan je de mannetjes nog wel veranderen qua uiterlijk/of zelf iets maken ?
Welke competities zitten er wel en niet in ivm PES5 ?

* Enchanter gaat 'm halen vanmiddag
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:05:52 #20
152411 EvertonPride
we are the peoples club
pi_42946855
Nou ik heb ook 2 matchen gespeeld op de PC en ik zal mijn mening eens geven.

Ik speelde de eerste match AJAX-AZ. Het introfilmpje was leuk, de graphics zijn er weer net als voorafgaande jaren 5 % beter op vooruit gegaan. Vanaf de aftrap merkte ik tot de balbehandeling erg traag is en dat het timen van schoten, kopballen, passen en slidingen heel belangrijk zijn geworden. Je moet beter je best doen om nu een lopende aanval op te bouwen. Positief dus! De schoten op goal zijn beter geworden en ik heb al enkele schoten op goal gevuurd die ik in PES5 niet zou tegenkomen. De keeper komt nu ook realistischer over en het was genieten dat enkele buitenkantpoeierschoten fantastisch met alle moeite nog door de keeper werden tegengehouden. Dit wilt niet zeggen tot de keeper alles tegenhoudt want hij had ook een houdbaar schot van mij moeten hebben wat dus een goal opleverde. De schaduw vind ik wel altijd vervelend bij de goal, of zijlijn maar daar zal hopelijk binnenkort een patch iets aan doen. Ik heb 1 x de mogelijkheid gehad om een snelle vrije trap te nemen (R1+L1) maar die melding werd zo snel gegeven tot ik te laat was om het uit te voeren. Andere keertje dus sneller paraat zijn hehe..

De 2e match was Barcelona-Real Madrid en toen merkte ik tot de snelheid toch erg hoog kon liggen. Wat mooi om te zien was, was tot de tegenstander een verassend pass-stifje gaf over mijn verdediginglijn waar Van the Man net niet in buitenspelval alleen voor de keeper kwam. Maar zijn stifje belandde op de lat. Al met al is PES6 zeker weer erop vooruit gegaan en kan ik niet wachten op de aankomende superpatch/option file zodat ik weer proavonden kan organiseren.

Nu nog 2 vragen aan jullie,

1. Hoe bevalt PES6 online op de PC. Heb je geen last meer van een helft lag?
2. de LOD mixer module voor de kitserver van PES5 kun je die ook gebruiken voor PES6? Daarmee kun je namelijk de graphics nog iets gelikter mee maken.

ps: ik speelde op niveau regular (gemiddeld geloof ik) en dat was al redelijk pittig.
pi_42947180
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:57 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb geen zin om het vorige topic helemaal door te lezen. (moet ook nig iets doen op m'n werk )

Je kunt op de 360 in ieder geen replays saven. Vind ik behoorlijk jammer, want ik ga als 28-jarige gewoon nog op pad met mijn memory card om mijn goals aan mijn beste maat te laten zien. Dat is er bij de 360 dus niet meer bij..

De edit-mode is of flink uitgedund, of er helemaal uitgehaald. Dat weet ik niet zeker meer..

Qua competities is er volgens mij geen verschil..
pi_42947219
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:05 schreef EvertonPride het volgende:
Nou ik heb ook 2 matchen gespeeld op de PC en ik zal mijn mening eens geven.

Ik speelde de eerste match AJAX-AZ. Het introfilmpje was leuk, de graphics zijn er weer net als voorafgaande jaren 5 % beter op vooruit gegaan. Vanaf de aftrap merkte ik tot de balbehandeling erg traag is en dat het timen van schoten, kopballen, passen en slidingen heel belangrijk zijn geworden. Je moet beter je best doen om nu een lopende aanval op te bouwen. Positief dus! De schoten op goal zijn beter geworden en ik heb al enkele schoten op goal gevuurd die ik in PES5 niet zou tegenkomen. De keeper komt nu ook realistischer over en het was genieten dat enkele buitenkantpoeierschoten fantastisch met alle moeite nog door de keeper werden tegengehouden. Dit wilt niet zeggen tot de keeper alles tegenhoudt want hij had ook een houdbaar schot van mij moeten hebben wat dus een goal opleverde. De schaduw vind ik wel altijd vervelend bij de goal, of zijlijn maar daar zal hopelijk binnenkort een patch iets aan doen. Ik heb 1 x de mogelijkheid gehad om een snelle vrije trap te nemen (R1+L1) maar die melding werd zo snel gegeven tot ik te laat was om het uit te voeren. Andere keertje dus sneller paraat zijn hehe..

De 2e match was Barcelona-Real Madrid en toen merkte ik tot de snelheid toch erg hoog kon liggen. Wat mooi om te zien was, was tot de tegenstander een verassend pass-stifje gaf over mijn verdediginglijn waar Van the Man net niet in buitenspelval alleen voor de keeper kwam. Maar zijn stifje belandde op de lat. Al met al is PES6 zeker weer erop vooruit gegaan en kan ik niet wachten op de aankomende superpatch/option file zodat ik weer proavonden kan organiseren.

Nu nog 2 vragen aan jullie,

1. Hoe bevalt PES6 online op de PC. Heb je geen last meer van een helft lag?
2. de LOD mixer module voor de kitserver van PES5 kun je die ook gebruiken voor PES6? Daarmee kun je namelijk de graphics nog iets gelikter mee maken.

ps: ik speelde op niveau regular (gemiddeld geloof ik) en dat was al redelijk pittig.
Dat heb ik dus gisteren ook al een paar keer gemerkt. Je moet echt alert blijven..
pi_42947467
quote:

Je kunt alleen de namen en stats van spelers editten, niet het uiterlijk.

Verder kun je ook geen transfers doen in de standaard-data, en inderdaad geen replays saven.

Ook zitten er maar 8 stadions in PES6 op de 360, en schijnt het heel anders te spelen als de PS2 versie.

Ik vind m iig top.
pi_42947874
binnenkort maar even halen, gaat anders ten koste van m'n studie
pi_42948114
quote:

er zitten dus maar 8 stadions in (who cares?)

er zit geen co-op meer in als je live gaat
pi_42948431
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:43 schreef VoreG het volgende:
binnenkort maar even halen, gaat anders ten koste van m'n studie
ja dat is wel een nadeel
heb r ook last van
pi_42948468
Grappige game, maar ik speel nog Pro 5 tot volgende week zondag ivm toernooi, daarna stap ik wel over op pro 6 .
pi_42949153
Weet iemand hoe je een snelle vrije trap doet ? PC ?
Brett Holman
pi_42949242
kan je wel co-op online spelen met de pc-versie?
pi_42949314
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:28 schreef Rorata het volgende:
kan je wel co-op online spelen met de pc-versie?
voor zover ik weet wel ja!
pi_42949352
Wieh...

Ik heb hem ook sinds gisteren op de XBOX 360...

Ik heb al een paar keer gespeeld en ik vind hem heerlijk spelen.
Is wel weer effe moeilijk in het begin en ik heb het op regular redelijk pittig om te winnen...

Ik merkte wel dat op snelheid erlangs dmv op de R2 toets te drukken niet meer zo goed werkt bij deze
En die gebruikte ik zo vaak !!!

Hoe kun je nu het beste iemand uitspelen ? Wel met R2 toch, alleen dan gaat dat niet meer zo goed op snelheid...
pi_42949372
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:25 schreef endr0me het volgende:
Geen idee wat de besturing daarvan is. heb het boekje nog niet geleden en gisteren kwam het slechts een keer in beeld en dat ging toen te vlug voor me

Maar het kan dus niet altijd he..je krijgt soms de mogelijkheid geboden..
pi_42949445
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:25 schreef endr0me het volgende:
Als je een vrije trap (vaak op t middenveld indirect dus) krijgt. Dan moet je snel op R1 en L1 drukken op de pc vaak E en Q. Maar dat krijg je dan ook rechtsboven in beeld te zien. Er staat dan L1+R1.

Werkt goed als je m goed uitvoert anders kun je tegen een counter oplopen.
pi_42950085
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:46 schreef Cubewoods het volgende:
Zo ik hoop toch echt dat ik hem vandaag binnen krijg van Nedgame. Kan niet wachten om een ML te beginnen met Ajax
heb je een bericht gekregen dat hij verzonden is? Ik niet
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:58:07 #35
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_42950199
Ik ook niet....pre-orderen my ass!!!
Nu doe je het weer!
pi_42950392
Zet de Fatique shit is uit, volgens mij gaat het spel dan sneller.

Net Arsenal-Lyon en het ging kk snel, maar ik vind het spel op de 360 zeker vet.
pi_42950669
Is het dat ontzettend irritante onnodige buitenspel lopen inmiddels opgelost?
Dat de spelers op plekken gaan staan waar de meeste vrouwen zelfs van weten dat dat buitenspel is.
pi_42950915
Waarom kan ik haast nooit met iemand connecten online(360 Xbox Live). Krijg steeds de melding this match room doesn't exist anymore, als ik dan refresh staat ie nog wel in de lijst. Ik heb na tig keer proberen maar 1 match online kunnen spelen.
I'm not a businessman, I'm a business, mann
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:27:13 #39
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_42951052
quote:
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:44 schreef toma het volgende:

[..]

de Power-Unlimited had Fifa een 8,8 gegeven en PES6 een 9,4 dat zegt genoeg.
pi_42951137
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:22 schreef Capo85 het volgende:
Waarom kan ik haast nooit met iemand connecten online(360 Xbox Live). Krijg steeds de melding this match room doesn't exist anymore, als ik dan refresh staat ie nog wel in de lijst. Ik heb na tig keer proberen maar 1 match online kunnen spelen.
dat probleem had ik gisteren ook. heb het zeker 10 keer geprobeerd voordat ik 1 potje gespeeld had. das wel jammer... sowieso het hele online menu ben ik niet echt tevreden over.
pi_42951697
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:13 schreef VoreG het volgende:
Is het dat ontzettend irritante onnodige buitenspel lopen inmiddels opgelost?
Dat de spelers op plekken gaan staan waar de meeste vrouwen zelfs van weten dat dat buitenspel is.
Of dát is opgelost weet ik eerlijk gezegd niet. Wat me gisteren wel opviel was dat ik een aanval uitverdedigde (daarbij iemand omver liep van de tegenstander) en dat de computer de bal er weer inpompte op een diepgaande speler, terwijl die zojuist omhoog gekrabbelde speler vanuit buitenspelpositie terugkwam. En er werd niet gefloten!

*hulde*

Verder vond ik het publiek geweldig. Speelde een exhibition en elke keer als de bezoekers de bal hadden werd er gefloten. Ook na afloop (was gelijk) bij de strafschoppen steeds gejoel en een doodse stilte als die bal erin viel. Geweldig!
pi_42951916
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:22 schreef Capo85 het volgende:
Het schijnt dat dit komt doordat de konami-servers pas morgen online gaan.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:01:24 #43
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_42952032
Kwam net even in de free record shop hier in Rotterdam....staat gewoon in de winkel! (pc versie) gvd, ik pre-order NOOIT meer!!!
Nu doe je het weer!
pi_42952279
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:01 schreef Crush65 het volgende:
Kwam net even in de free record shop hier in Rotterdam....staat gewoon in de winkel! (pc versie) gvd, ik pre-order NOOIT meer!!!
of ergens anders. ik heb ge-orderd bij zuiderpark computers en had hem gisteren thuis liggen!
pi_42952883
iemand enig idee hoe iemand met een ps2 tegen iemand online kan spelen met een pc? Volgens de hoes van de pc game moet dit mogelijk zijn?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_42953200
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het schijnt dat dit komt doordat de konami-servers pas morgen online gaan.
Doen ze lekker dan..
quote:
Normaal gesproken hang ik qua voorkeur precies tussen beide spellen in maar het lijkt wel of PES wat meer richting Fifa is getrokken. Heeft erg goed uitpakt
Kan je verzekeren dat het echt niet zo is hoor!
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_42954617
Wat hebben ze met het schietsysteem gedaan. Bijna alles gaat huizenhoog over

Maar voor de rest is het weer geweldig.
Houd van een lijntje.
pi_42955308
Ik heb vreselijk veel moeite om op Live te connecten met iemand. Hebben anderen dit ook?

Maar voor wie in is voor een potje PES 6 trouwens; mijn gamertag = DriesNL
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:42:40 #49
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42955418
Vanaf morgen gaan de servers van Konami officieel de lucht in, tot die tijd is het nog in testfase ( volgens geruchten ).

Hopelijk vanaf morgen dus betere connections e.d.

Ik krijg morgen PES6 opnieuw binnen, en waag ik me er weer aan...
PieAir
pi_42955536
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:42 schreef jpg97 het volgende:
Vanaf morgen gaan de servers van Konami officieel de lucht in, tot die tijd is het nog in testfase ( volgens geruchten ).

Hopelijk vanaf morgen dus betere connections e.d.

Ik krijg morgen PES6 opnieuw binnen, en waag ik me er weer aan...
Zet die fatique shit is uit, ik speel met Arsenal nu en alles gaat tyfus snel
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:55:45 #51
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42955873
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:46 schreef Jasza het volgende:

[..]

Zet die fatique shit is uit, ik speel met Arsenal nu en alles gaat tyfus snel
Ik zal het proberen zodra ik hem heb!
PieAir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')