abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2002 @ 22:56:38 #1
19935 gate-keeper
achter elke wolk is een ster
pi_2740120
sorry dat ik dit hier neer zet , maar ik moet m'n verhaal kwijt.Toen ik vanmiddag tegen 5 uur thuis kwam ,lang m'n vriendin nog in bed , en was niet meer aanspreekbaar.
Ik schrok me een ongeluk en probeerde haar wakker te maken , wat ook wel lukte . Maar ze was helemaal versufd
Met veel moeite vertelde me dat ze de hele voorraad Ritalin,Antie depri etc etc ingenomen had. ze zag gewoon geen uitweg meer.terwijl .........
pfff
euh ik heb als een speer m'n auto gehaald en naar de eerste hulp gereden.
Daar hebben ze haar maag leeg gepompt .en ze ligt nu op de intensive-care . Wel stabiel gelukkig .
sjees ik kan nu alleen nog maar janken...........
Ze vertelde dat het haar speet , en ja ze gunde mij dit leed niet.Ze zit zo met haar zelf in de knoop dat ze er zelf niet meer uit komt.
(ik had hier al eerder over gesproken hier)
Donderdag zou ze dus al een afspraak hebben bij het riagg
maar nu heeft ze morgen al een gesprek. pfff en vrijdag is ze jarig ...25 jaar .
ohhh ik hou zoveel van haar , en dan zegt ze nog dat ze mij al dat leed wil besparen.Dat ik beter verdien.
Maar ik wil met haar verder.

ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit hier neer zet, maar ik lees al jaren Fok .En leer daar best wel van jullie ervaringen .

sorry ik zit er nu ff doorheen
ik kan wel schreeuwen van pijn ........................

with love
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2002 @ 22:58:37 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2740139
sterkte
pi_2740148

Wat moet dit erg zijn zeg, veel sterkte toegewenst
  maandag 7 januari 2002 @ 22:59:45 #4
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_2740149
heee dat is zwaar klote man!!
heb ook een vriendin gehad die met zichzelf in de knoop zat, en dat viel niet mee!

Suc6 met alles.

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  Milf maandag 7 januari 2002 @ 22:59:53 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_2740150
ben er een beetje stil van

sterkte!

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_2740177
Dat zijn ervaringen die je niet mee wilt maken
Sterkte ..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_2740183
Ik heb geen woorden, weet niet wat te zeggen. Het roept een hoop ellendige gevoelens in mij op die ik niet meer voelen wil.

Heel, héél erg veel sterkte gewenst en denk ook aan jezelf. Ook jij hebt een luisterend oor en een schouder om op te huilen nodig. Wees niet alleen sterk voor je vriendin, maar probeer ook je eigen emoties te uiten, loop jezelf niet voorbij, cijfer jezelf niet weg.

Nogmaals sterkte.

#geen
  maandag 7 januari 2002 @ 23:03:03 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2740186
Volgens mij is het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn...

Sterkte!

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2740211
Ook van hieruit heel erg veel sterkte...

Blijf haar bijstaan, en idd. cijfer jezelf niet weg.. zoek gerust een schouder op !!..

Dit wens ik mijn ergste vijand niet eens toe..

Sterkte !

pi_2740247
Sterkte ermee

Soms zien mensen geen uitweg meer

Een lichtpuntje is dat het vaak toch nog goed komt na een poging. Duurt alleen verrekte lang zoiets.

Ikzelf heb een paar gevallen meegemaakt waarbij het uiteindelijk super goed mee is gekomen. Op een uitzondering na dan maar dat was veel erger dan wat jou vriendin heeft gedaan. ( alsof je bij zoiets van erger kan spreken, het is al erg als mensen gewoonweg geen zin meer hebben erin)

[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 07-01-2002 23:14]

maandag 7 januari 2002 @ 23:08:49 #11
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_2740250
Sterkte man...
Dat jullie liefde jullie er maar door mag slepen.
Time is what keeps everything from happening at once.
pi_2740254
sterkte!en hopelijk komen jullie gauw uit deze rottige periode,er is niets mooier dan samen oud te worden,hopelijk bedenkt zij dit ook,want ze doet vele mensen verdriet hier mee
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 januari 2002 @ 23:09:11 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_2740255
Hopelijk komt alles toch weer goed. Sterkte voor jullie beiden.
  maandag 7 januari 2002 @ 23:09:31 #14
14925 Little_Plough
fladder fladder fladder
pi_2740262
Heel veel sterkte de komende dagen, maar ook zeker de tijd ernaa... Ik weet niet hoe het is, heb zoiets nog nooit meegemaakt ook niet in mijn omgeving. Kreeg wel een brok in mijn keel toen ik je verhaal las..

Ontzettend veel sterkte, ik hoop dat jullie hier samen door heen kunnen komen... Nogmaals sterkte!

Soms is iemand met wie je verschrikkelijk gelukkig bent als de zon schijnt, niet de juiste persoon om je te troosten als het regent...
pi_2740266
Wat zul je geschrokken zijn.
En het machteloze gevoel,dat je eigenlijk niets hebt kunnen doen om haar tegen te houden.
Ik vind het heel mooi dat je zoveel van haar houdt,en haar zo wil steunen,en ik hoop dat ze dat een beetje toe gaat laten.
Ze gebruikt al medicijnen tegen haar depressie begrijp ik,
en gelukkig neemt het RIAGG het serieus genoeg en kunnen ze iets voor haar doen.
Ik denk dat het goed is als jezelf ook wat steun zoekt de komende tijd,want dit is heel zwaar en legt een grote verantwoordelijkheid op jouw schouders.
Ik wens jou en je vriendin heel veel kracht en sterkte de komende tijd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 7 januari 2002 @ 23:10:01 #16
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2740267
Sterkte...
Action is the enemy of thoughts
pi_2740284
je gaat een moeilijke tijd tegemoet, als je kan, wees er voor haar...
pi_2740307
Sterkte.... Zullen jullie wel nodig hebben. Het lijkt mij bijna het ergste dat je kan overkomen. Zoek vooral veel steun bij goede vrienden...
Lachen is gezond :D!
  maandag 7 januari 2002 @ 23:14:34 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_2740318
Heel veel sterkte gate-keeper.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_2740344
Sterkte, be there & hang tight.

Jammergenoeg zien mensen in sommige momenten in hun leven niet hoe extreem waardevol het leven is.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_2740354
Het zal de komende tijd erg moeilijk voor je worden, ik hoop dat je de kracht hebt om sterk te blijven, voor jullie beiden.

Veel sterkte.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 7 januari 2002 @ 23:17:49 #22
4493 devvos
GoT roels!
pi_2740357
Sterkte
  maandag 7 januari 2002 @ 23:17:57 #23
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_2740360
woorden schieten te kort, kan je alleen veel erg veel sterkte toewensen.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_2740393
Veel sterkte jullie 2!!
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
pi_2740395
Heel veel sterkte...
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  maandag 7 januari 2002 @ 23:29:32 #26
13761 fratzz
eikelig...
pi_2740491
*erg stil van wordt maar sterkte wenst*
hobba bobbaa
  maandag 7 januari 2002 @ 23:34:45 #27
20731 SupaMouse
Are you prepared to dance..
pi_2740540
Het enige wat ik kan zeggen is heel veel sterkte!
pi_2740596
Wat verschrikkelijk gate-keeper
Ik hoop echt dat je vriendin heel snel met de juiste hulpverlening in aanraking komt en dat ze haar de mogelijkheid zullen bieden om therapieën en dergelijke te gaan volgen, zodat je vriendin de pijn die ze bij zich draagt kan gaan verwerken.
Hopelijk kan ze dat ene sprankje hoop gaan zien dat nodig is om haar levenslust terug te krijgen, kan ze zien dat ze zoveel meer verdiend en waard is dan wat het leven haar tot nu toe gaf.
Ik wens niet alleen je vriendin, maar ook jou heel veel sterkte, neem alle steun aan die je kunt krijgen, je zult het nodig hebben.

Altertje

Freestyle
pi_2740663
Ik denk dat je vriendin wel ziet dat ze superblij met je is. Ik vind het zelf ook supergoed van jezelf dat je bij haar blijft om haar te steunen. Dat je haar leert weten dat je voor haar wilt vechten.

Verdomd veel sterkte

maandag 7 januari 2002 @ 23:50:05 #30
19935 gate-keeper
pi_2740689
Aller eerst bedankt voor jullie steun

voor dat ik naar het ziekenhuis scheurde duwde ze me een kaart in m'n hande,ik had nog niet eens de tijd gehad om het te lezen .....
nu door m'n tranen heen .......

Ik hou van je met heel m'n hart.
Het spijt me , maar ik kan niet meer.
Ik wou dat ik je nooit had leren kennen , dan was deze misere je bespaard gebleven.
Ik zak altijd bij je zijn en je beschermen
Ik hoop dat je me dit kan vergeven

sorry liefste engel van me xxx

with love
  maandag 7 januari 2002 @ 23:55:36 #31
13761 fratzz
eikelig...
pi_2740743
*nog stiller wordt*
hobba bobbaa
  dinsdag 8 januari 2002 @ 00:01:39 #32
17652 Rolf
just keeps going ..
pi_2740796
sterkte ...
pi_2740823
quote:
Op maandag 07 januari 2002 23:50 schreef gate-keeper het volgende:
Aller eerst bedankt voor jullie steun

voor dat ik naar het ziekenhuis scheurde duwde ze me een kaart in m'n hande,ik had nog niet eens de tijd gehad om het te lezen .....
nu door m'n tranen heen .......

Ik hou van je met heel m'n hart.
Het spijt me , maar ik kan niet meer.
Ik wou dat ik je nooit had leren kennen , dan was deze misere je bespaard gebleven.
Ik zak altijd bij je zijn en je beschermen
Ik hoop dat je me dit kan vergeven

sorry liefste engel van me xxx

slik

ik hoop echt dat je haar kan laten zien dat het de moeite waard is om te blijven leven.

pi_2741089
* Achter elke wolk schijnt een ster *
Dit zijn jouw woorden.....

Probeer jij die ster te zijn achter al die wolken die nu om haar heen hangen.
Meer kun je niet doen.

Heel veel sterkte!

Liefs, Jeannette.

dinsdag 8 januari 2002 @ 00:48:15 #35
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_2741269
Met een brok in mijn keel wil ik je ook enorm veel sterkte wensen.

Klinkt misschien wel heel lullig, maar ze leeft gelukkig nog (dank zij jou als ik het zo lees), dat is een positief punt... (ik bedoel het goed ) Ik hoop écht dat ze je er ooit dankbaar voor zal zijn.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 00:54:07 #36
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2741328

Heel veel sterkte... Laat vooral nu zien dat je er bent voor haar. Dat heeft ze nodig, vooral nu.

Ook bij mij roept het nare herinneringen op...

Echt heel veel sterkte, vooral de eerste week, anderhalve week zal ze denk ik erg afwezig zijn, omdat ze eik nog onder invloed is en die zooi verdwijnt niet zomaar.

* micha zou eik z'n ervaring willen posten maar durft niet.

pi_2741341
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 00:54 schreef micha het volgende:

Waarom niet?
pi_2741367
Ik vind het heel erg voor jou, maar tamelijk egoïstisch van je vriendin, dit is wel de makkelijkste uitweg.
Er zijn zoveel mensen die het niet zien zitten, die er echt het liefst een einde aan maken, maar het niet doen, en doorvechten voor degenen die van hen houden.

Vat dit niet verkeerd op, het is geen verwijt naar je vriendin, maar uit liefde voor jou moet had ze moeten vechten, ookal is hulp soms moeilijk te krijgen.

Sterkte, maar wees ook hard en niet alleen maar lief.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 8 januari 2002 @ 01:05:42 #39
19935 gate-keeper
pi_2741379
het gevoel van machteloosheid , zou het tot haar door dringen?

dat ik van haar hou
dat ik door het vuur zou gaan
dat ik samen met haar wil vechten

ik voel me zo machteloos

nogmaals bedankt voor al jullie reacties

with love
pi_2741401
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 01:05 schreef gate-keeper het volgende:

dat ik van haar hou

ik voel me zo machteloos

Geen gevoelens van boosheid?
Wanneer ik jouw posts lees voel ik zelfs een lichte boosheid tov jouw vriendin, dit kun je iemand niet zomaar aandoen.
En nu moet jij je elke dag ongerust voelen, dat vind ik heel erg.
Zoek alsjeblieft snel hulp, en denk ook aan jezelf.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 01:29:51 #41
19935 gate-keeper
pi_2741496
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 01:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wanneer ik jouw posts lees voel ik zelfs een lichte boosheid tov jouw vriendin, dit kun je iemand niet zomaar aandoen.

nee niet het gevoel van boosheid .
eerder het gevoel van machteloosheid
De vraag aan me zelf is ben ik dat te soft geweest ?
was dit ook gebeurt als ze niet zo snel bij me was komen wonen ? Dit gun ik haar gewoon niet .
Ik weet dat het niet makkelijk voor haar geweest is om huis
en haard te verlaten voor mij .
Ander werk te zoeken . etc etc
Nee niet boos .

Maar idd in het begin , toen de depressi begon
leef je wel in onzekerheid , je moet dan voor je zelf
een weg zien te vinden om daar mee omtegaan .
En dat valt niet altijd mee
Maar in goede tijden , is het o zo mooi , en dat geeft me
kracht .Die glans in haar ogen had ik nog nooit eerder
gezien in een vrouw .

The first time i feel love

with love
  dinsdag 8 januari 2002 @ 01:39:03 #42
19526 Hummer_
Is niet meer.
pi_2741524
quote:
Op maandag 07 januari 2002 22:56 schreef gate-keeper het volgende:
sorry dat ik dit hier neer zet , maar ik moet m'n verhaal kwijt.Toen ik vanmiddag tegen 5 uur thuis kwam ,lang m'n vriendin nog in bed , en was niet meer aanspreekbaar.
Ik schrok me een ongeluk en probeerde haar wakker te maken , wat ook wel lukte . Maar ze was helemaal versufd
Met veel moeite vertelde me dat ze de hele voorraad Ritalin,Antie depri etc etc ingenomen had. ze zag gewoon geen uitweg meer.terwijl .........
pfff
euh ik heb als een speer m'n auto gehaald en naar de eerste hulp gereden.
Daar hebben ze haar maag leeg gepompt .en ze ligt nu op de intensive-care . Wel stabiel gelukkig .
sjees ik kan nu alleen nog maar janken...........
Ze vertelde dat het haar speet , en ja ze gunde mij dit leed niet.Ze zit zo met haar zelf in de knoop dat ze er zelf niet meer uit komt.
(ik had hier al eerder over gesproken hier)
Donderdag zou ze dus al een afspraak hebben bij het riagg
maar nu heeft ze morgen al een gesprek. pfff en vrijdag is ze jarig ...25 jaar .
ohhh ik hou zoveel van haar , en dan zegt ze nog dat ze mij al dat leed wil besparen.Dat ik beter verdien.
Maar ik wil met haar verder.

ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit hier neer zet, maar ik lees al jaren Fok .En leer daar best wel van jullie ervaringen .

sorry ik zit er nu ff doorheen
ik kan wel schreeuwen van pijn ........................

Sterkte man!
Zorg i.i.g dat je er zelf niet aan onderdoor gaat!
pi_2741549
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 01:29 schreef gate-keeper het volgende:

[..]

nee niet het gevoel van boosheid .
eerder het gevoel van machteloosheid
De vraag aan me zelf is ben ik dat te soft geweest ?
was dit ook gebeurt als ze niet zo snel bij me was komen wonen ? Dit gun ik haar gewoon niet .
Ik weet dat het niet makkelijk voor haar geweest is om huis
en haard te verlaten voor mij .
Ander werk te zoeken . etc etc
Nee niet boos .

Maak jezelf iig geen verwijten, het komt echt niet doordat ze bij jou is komen wonen en aan de buurt moest wennen, iemand wordt niet zomaar depressief of suicidaal.
Mogelijk was juist de situatie waarin ze verkeerde voor ze bij jou kwam wonen tamelijk zwaar, en wanneer eenmaal uit die spanning komt alles naar boven.
Te soft, misschien wel, met iemand meehuilen/voelen je heel begripvol opstellen etc. is lief, maar maakt het er niet beter op, op elke voorstelling die jij schetst (bv straks is het weer zomer en gaan we etc.) komt toch een "ja..maar..".
Ze moet jou eerlijk vertellen wat haar probleem is, en er moet snel hulp voor haar gezocht worden, en jij moet ook hard kunnen zijn, stel je voor, straks durf je niet meer naar je werk omdat je bang bent dat je vriendin zich iets aandoet.
Waarom is ze niet gelijk opgenomen?
Daar zijn toch crisisdiensten voor?

Laat haar jou beloven nooit meer zoiets te zullen doen, en je mag naast verdrietig ook boos zijn, want dit hakt in op jullie positie tov elkaar, en maakt jou onzeker en verdrietig.
ik hoop dat de boosheid nog komt, dan ben je nl over de eerste schrik en het verdriet heen.
Besef ook dat je nooit iemand kunt tegenhouden die eruit wil stappen.

quote:
Maar idd in het begin , toen de depressi begon
leef je wel in onzekerheid , je moet dan voor je zelf
een weg zien te vinden om daar mee omtegaan .
En dat valt niet altijd mee
Nee dan probeer je een weg te vinden, maar je moet ook grensen aangeven, bv zeggen, je mag nu een half uur praten over ..... en dan gaan we het over iets anders hebben, een depressie kun je ook voeden, ookal is dat nooit iemands bedoeling.
quote:
Maar in goede tijden , is het o zo mooi , en dat geeft me
kracht .Die glans in haar ogen had ik nog nooit eerder
gezien in een vrouw .

The first time i feel love

Dat is heel mooi, hopelijk komt alles weer goed, en staat je vriendin open voor therapie en medicatie.
pi_2741580
Ik wens jou ook, zoals vele anderen, heel veel sterkte. Vergeet idd niet, dat je zelf ook misschien wel met iemand wil praten. Die zal jou niet alleen steunen en heel goed naar je luisteren, maar jou misschien ook wat info geven over wat in haar omgaat. Blijf sterk..maar het is ook goed om met haar samen pijn te hebben. Zoek troost in elkaar.
Ik hoop dat het snel o0dIpbeter zal gaan!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 03:28:06 #45
18151 Marieke.J
Ook al hier!
pi_2741803
Om je een beetje te steunen: ik heb een soortgelijke ervaring gehad, iemand die me erg na aan m'n hart stond (en gelukkig nog steeds staat) heeft ook iets dergelijks ondernomen, uit pure wanhoop.

Nu, twee jaar verder, is ze er nog steeds, en is ze sterker dan ooit! Destijds was ze wanhopig, nu is ze sterk, sterker dan ik haar ooit gekend heb!

Zie het niet allemaal té negatief, je kunt het - ondanks alle pijn en verdriet die je ongetwijfeld hebt - ook als een (beslissende) fase in iemands ontwikkeling zien.

Ik wens je veel geluk, geduld en vooral wijsheid in de tijd die komen gaat!

Looking for love in all the wrong places.........
  Moderator dinsdag 8 januari 2002 @ 06:45:54 #46
5428 crew  miss_sly
pi_2741862
Heel veel stertke!
Wees sterk voor haar, steun haar, maar misschien kun je haar ook vertellen (niet nu, maar binnenkort) wat het met jou heeft gedaan. Niet als verwijt, zeker niet, maar om te vertellen hoeveel je voor haar voelt en hoeveel pijn dit doet, hoe machtelooos je je voelt.

En, zoals er al meer zeifen: zorg ook goed voor jezelf, waarschijnlijk kun jij nu ook wel wat steunen een luisterend oor gebruiken!

Nogmaals, stertke in deze heel moeilijke tijd!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2002 @ 06:50:38 #47
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_2741864
Heel veel sterkte voor jullie allebei...
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_2742007
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 00:54 schreef micha het volgende:

Heel veel sterkte... Laat vooral nu zien dat je er bent voor haar. Dat heeft ze nodig, vooral nu.

Ook bij mij roept het nare herinneringen op...

Echt heel veel sterkte, vooral de eerste week, anderhalve week zal ze denk ik erg afwezig zijn, omdat ze eik nog onder invloed is en die zooi verdwijnt niet zomaar.

Micha

*knuft*

#geen
pi_2742013
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 01:05 schreef gate-keeper het volgende:

dat ik van haar hou

ik voel me zo machteloos

Vertel haar dat, overspoel haar met jouw liefde. Laat haar weten dat je haar steunt, dat je er voor haar bent. Méér kun je niet doen.

Liefs,

Duch.

#geen
pi_2742045
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 01:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Lieve CS,

ik merk uit jouw postings dat het voor jou moeilijk is om te begrijpen wat zij voelde. Soms komt er een moment in iemands leven, dat het leven zo zwaar is dat je niet meer verder kunt. Als iemand besluit om uit zijn of haar leven te stappen, doet hij of zij dat niet om anderen pijn te doen maar om aan zijn of haar eigen pijn te ontsnappen. Dit is niet laf. Dit is niet egoïstisch. Dit wordt niet gedaan om anderen pijn te doen maar om aan ondraaglijke pijn, een uitzichtloze situatie een eind te maken. Er zijn dan geen andere oplossingen meer voor die persoon. (Ter vergelijk: wanneer iemand lichamelijk ongeneeslijk ziek is en aan vreselijke pijnen lijdt wordt vaak ook overgegaan tot euthanasie om die persoon uit zijn of haar lijden te verlossen. Dit meisje heeft waarschijnlijk ook vreselijke pijnen. Het enige verschil is, dat die pijnen geestelijk zijn.)

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie aan te slingeren of zelfmoord egoïstisch is. Dit is slechts een poging om duidelijk te maken hoe iemand zich voelt die ervoor kiest uit het leven te stappen. Je kunt er niet zo eenvoudig over oordelen als je zelf dergelijke gevoelens nooit gehad hebt.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat boosheid bij de achterblijvers niet mag. Mensen die achterblijven zullen zeker boos zijn en zich in de steek gelaten voelen maar dienen tevens ook de keus van die persoon te respecteren.

Duch.

#geen
  dinsdag 8 januari 2002 @ 10:31:01 #51
19935 gate-keeper
pi_2742512
over een half uur kan ik het ziekenhuis bellen .
pff ik loop nu alweer vol .

euhh gisteravond haar ouders gebeld ,ik mocht dat eigenlijk
niet doen van haar , maar dat kan je niet maken .dacht ik.
haar ouders komen vanmiddag naar mij.
Het zal wel een waterige dag worden.

Ik hoop dat de hulpverlening nu goed op gang komt,
en dat ze in dagterapie gaat , wat ze zelf wil.

Het doet me goed dat jullie me steunen , en er zo over
praten , hoe moeilijk het voor sommige ook is.
Mischien maar ik hiermee wel een hoop los bij
sommigen , sorry , en sterkte .

Ik zal er voor haar zijn.

Ze heeft nu net zelf gebeld naar me
ik nu naar haar toe .
M'n hard klopt in m'n keel.
Sjees wat heerlijk om haar stem te hebben gehoort zeg

veel liefs

with love
pi_2742806
Heel veel sterkte man!!

En maak jezelf geen verwijten want dat is ook niet goed voor jezelf maar ook niet voor haar. Het is niet jouw schuld, het ligt niet aan jou.

Nogmaals vreselijk veel sterkte toegewenst

pi_2743386
Enorm veel sterkte toegewenst.
leven zuigt...........maar niet altijd!!!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 15:17:00 #54
20736 Tubbietje
Here comes Tubbie:)
pi_2744925
Veel sterkte en juist in deze tijd moet je er voor der zijn.
Wat ik ook wel denk dat je doet!
Where do you want to go today?
pi_2745097
Ik wil jou veel sterkte wensen met het steunen van je vriendin, volgens mij kun je het niet beter doen dan je nu doet. Je vriendin wil ik veel geluk wensen in het vinden van een goede hulpverlener die haar problemen serieus neemt. Juist nu is dat zo belangrijk.
Intimidation is the crudest form of headology, though
ACWW: 1031-4257-7907 Juice in Wildtown
ACCF: 4855-0328-6610 Niccie in Swoppa
pi_2745141
veel meer dan jou en je vriendin ontzettend veel sterkte toewensen kan ik niet doen.

maar ik wil het toch even zeggen.

dinsdag 8 januari 2002 @ 15:40:04 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2745300
Oef, ik weet bijna niet wat ik moet zeggen...dit lijkt me zo vreselijk moeilijk!

Ik wens je in elk geval héél veel sterkte voor de komende tijd. Pas je een beetje op jezelf?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2745454
Sterkte...
JapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJapJap
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:43:25 #59
19935 gate-keeper
pi_2746509
Gister rond deze tijd vond ik haar , op de zelfde plek
waar ze nu ligt .
Maar nu ligt ze te slapen,moe van een moeilijke dag.
En er zullen nog meer moeilijken dagen komen.

Vandaag hebben we veel gehuild en gepraat,
en ik heb haar deze topic laten lezen.
Dat deed haar wel wat.Ik moet jullie
bedanken voor deze steun , namens haar.
Hoe dubbel dat ook klinkt . het zei zo .

Verder voel ik me nu een beetje leeg .
Morgen weer een dag .

with love
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:49:48 #60
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_2746587
Dit komt me wel bekend voor...heb zelf ook last van problemen waar ik niet uit kan komen.Heb ook vaak hieraan gedacht,maar nu ik lees hoeveel mensen je er pijn mee doet en hoe erg het voor hen is, denk ik er toch niet meer aan.Ik heb een hele lieve vriend,en die kan ik zoiets gewoon niet aan doen dus...

In ieder geval heel veel sterkte samen...

To infinity…and beyond!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:54:37 #61
11682 Moonah
Jolie femme
pi_2746650
Gate-keeper,
Wat een moeilijke tijd zul jij hebben... Zoals jij je gevoelens hier neerschrijft... kippenvel en tranen
Sterkte en liefs, ook voor je vriendin.
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 09:01 schreef DuchessX een heel goed stuk dat ik zelf niet beter had kunnen doen.
Waarvoor dank Duch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:59:51 #62
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2746714
sterkte
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_2746850
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 10:31 schreef gate-keeper het volgende:
......

euhh gisteravond haar ouders gebeld ,ik mocht dat eigenlijk
niet doen van haar , maar dat kan je niet maken .dacht ik.
haar ouders komen vanmiddag naar mij.
Het zal wel een waterige dag worden.

.,,,,,,,

Een vriendin van mij heeft ook een zelfmoordpoging gedaan, en loopt nu met gigantische littekens op haar polsen rond. Ik heb gelukkig haar vertrouwen kunnen winnen, en nu verteld ze mij bijna alles (behalve haar gewicht en ze is echt niet dik!!) We praten heel erg veel en luchten allebei ons hart bijelkaar.

Ondanks dat het bij haar ook heel duidelijk zichtbaar was, wilde ze het de eerste dagen aan niemand vertellen, ook niet aan haar ouders. Ik heb dan nattuurlijk ook niets verteld (misschien dat ik zo juist haar vertrouwen heb). Is bij jou je vriendin niet teleurgesteld dat je haar ouders hebt gebeld??

Heel Veel Sterkte,
Golfen

dinsdag 8 januari 2002 @ 18:53:03 #64
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2747382
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 00:56 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Waarom niet?

Bang voor de reactie's en heb het al eens gepost, maar vandaag kwam het ook nog eens extra terug. (Die gedachten dan) Over twee maanden, 12 maart, is het nl. een jaar geleden dat ik ook een hele zooi anti-deprizooi, die ik daarvoor weigerde te slikken, naar binnen gewerkt hebt. Inmiddels een jaar verder, een hele tijd niet aan gedacht, maar nu komen die dingen weer naar boven. Zelfde schaamtegevoel, zelfde verdriet, etc. En tis lang verhaal...
  dinsdag 8 januari 2002 @ 18:53:50 #65
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2747393
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 08:45 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Micha

*knuft*

Dankje!!!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 19:00:30 #66
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2747455
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 19:16:44 #67
17303 star9
Star9 houdt veel van Matthijs!
pi_2747621
Beste gatekeeper,

Ik wens je heel veel sterkte toe in deze ook voor jou zware tijd..
Ik weet ongeveer hoe je vriendin zich gevoeld moet hebben. Ook ik heb op het punt gestaan om die bepaalde stap te zetten. Maar ik heb het nooit gedaan. Een bepaalde bijzondere jongen (die nu mn vriend is) heeft het uit mn hoofd gepraat zonder dat hij er zelf in begin vanaf wist.
Ook ik was lange tijd erg depri, en ik leek er maar niet uit te komen in m'n eentje.
Maar de rest van mijn verhaal zal ik je besparen. Jij hebt nu al genoeg aan jezelf en je vriendin.

Wat ik nog wel wil zeggen, is dat bij mij het heel erg geholpen heeft dat mn vriend geduld met me had.
Ik weet van mezelf dat zodra hij boos was geworden omdat er geen vooruitgang in leek te zitten, dat ik dan weer een stukje dichterbij die stap was geweest. Alles wat ik fout deed (of fout dacht te doen) bezorgde me een enorm schuldgevoel en het gevoel dat ik er beter maar niet meer kon zijn. Want wat deed ik nu eigenlijk voor goeds??

Bij mij was geduld dus erg belangrijk, en iemand die er altijd voor me was (en is), iemand die me vasthield wanneer het nodig was.. die me het gevoel gaf dat ik geliefd was.
Boosheid kon ik absoluut niet hebben.

Heb alsjeblieft geduld met je vriendin. Peper er bij haar ontzettend in dat je er voor haar bent, dat je van d'r houdt, dat zij belangrijk genoeg is om te mogen leven.

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe.
Als je wilt, mag je me mailen. Maar ik denk niet dat je daar behoefte aan hebt..

*hug*

Star9

dinsdag 8 januari 2002 @ 19:18:42 #68
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2747648
Oef, met veel pijn heb ik dit gelezen. Afgelopen jaar heeft mijn broer zelfmoord gepleegd. Ik heb nooit de kans gekregen om hem te helpen. Gelukkig was jij er wel op het juiste moment voor je vriendin. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb bewondering voor je hoe je er mee omgaat en hoe je er voor haar bent.
Maak vooral jezelf geen verwijten, dat heb je al veel gehoord, maar verwijt haar ook niets (wat je volgens mij ook niet echt doet). Zoals DuchessX al schreef: er valt haar ook niets te verwijten.
Je vriendin mag gelukkig zijn met zo'n liefhebbende vriend.
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie beiden, ik denk aan jullie!
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_2747674
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 18:53 schreef micha het volgende:

[..]

Bang voor de reactie's en heb het al eens gepost, maar vandaag kwam het ook nog eens extra terug. (Die gedachten dan) Over twee maanden, 12 maart, is het nl. een jaar geleden dat ik ook een hele zooi anti-deprizooi, die ik daarvoor weigerde te slikken, naar binnen gewerkt hebt. Inmiddels een jaar verder, een hele tijd niet aan gedacht, maar nu komen die dingen weer naar boven. Zelfde schaamtegevoel, zelfde verdriet, etc. En tis lang verhaal...

Lieve Micha, dat doet pijn hé?

*begrijpt & meevoelt*

Dikke knuf voor jou

#geen
pi_2747703
Gate-keeper nogmaals enorm veel sterkte gewenst. Jouw pijn is ook een klein beetje mijn pijn. Wij kunnen hier niet meer doen dan naar jou luisteren en jullie heel veel sterkte wensen. Vanuit het diepst van mijn hart hoop ik dat jullie sterk genoeg zijn om door te gaan, om verder te kunnen gaan. Een heel dikke knuffel voor je vriendin ik hoop dat ze een heel goede hulpverlener én de kracht in zichzelf vindt om door te gaan.

Duch

#geen
pi_2748079
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 09:01 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Lieve CS,

ik merk uit jouw postings dat het voor jou moeilijk is om te begrijpen wat zij voelde. Soms komt er een moment in iemands leven, dat het leven zo zwaar is dat je niet meer verder kunt. Als iemand besluit om uit zijn of haar leven te stappen, doet hij of zij dat niet om anderen pijn te doen maar om aan zijn of haar eigen pijn te ontsnappen. Dit is niet laf. Dit is niet egoïstisch. Dit wordt niet gedaan om anderen pijn te doen maar om aan ondraaglijke pijn, een uitzichtloze situatie een eind te maken. Er zijn dan geen andere oplossingen meer voor die persoon. (Ter vergelijk: wanneer iemand lichamelijk ongeneeslijk ziek is en aan vreselijke pijnen lijdt wordt vaak ook overgegaan tot euthanasie om die persoon uit zijn of haar lijden te verlossen. Dit meisje heeft waarschijnlijk ook vreselijke pijnen. Het enige verschil is, dat die pijnen geestelijk zijn.)

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie aan te slingeren of zelfmoord egoïstisch is. Dit is slechts een poging om duidelijk te maken hoe iemand zich voelt die ervoor kiest uit het leven te stappen. Je kunt er niet zo eenvoudig over oordelen als je zelf dergelijke gevoelens nooit gehad hebt.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat boosheid bij de achterblijvers niet mag. Mensen die achterblijven zullen zeker boos zijn en zich in de steek gelaten voelen maar dienen tevens ook de keus van die persoon te respecteren.

Duch.

Lieve Duch (fijn je weer te zien!!!)
Ik hoop dat je begrijpt dat ik een reden had met mijn postings, en dat ik de gevoelens van het meisje geenzins wilde bagataliseren.
Ik zie 2 pagina's replys waarin mensen tranen wegpinken, en ookal is het tegen mijn principes om zo fel te posten (voor mijn doen in zo'n vreselijke situatie), ik wilde gate_keeper sterken.

Boosheid is echt wel een oprechte emotie bij zo'n gebeurtenis, veel mensen voelen zelfs boosheid wanneer hun partner is overleden, ze voelen zich in de steek gelaten, en zijn naast verdrietig soms ook heel boos, ookal klinkt dat raar.
Verdriet sterkt iemand niet in een dergelijke situatie, en jezelf verwijten maken al helemaal niet, boosheid geeft energie om de zaken grondig aan te pakken, ik hoopte met mijn postings dus iets anders te bereiken.
Gate-keeper zal een strijd moeten gaan leveren om zijn vriendin op psychisch gebied bij te staan en om op te boksen tegen de helaas gebrekkige opvang in ons land wanneer iemand er psychisch doorheen zit.
Overmand door emoties ben je niet sterk, maar heb je eerder de neiging te berusten.
En het is wel duidelijk dat er snel iets moet gebeuren.

voor Duch en voor gate-keeper.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 08-01-2002 20:04]

pi_2748132
ik heb het zelfde pas meegemaakt met mijn schoonzus,ze had eerst twee pogingen gedaan en de derde keer ging het fout,en ze is dus overleden,ze heeft hier bewust voor gekozen,maar de pijn die de mensen hebben die achterblijfen
(vooral ouders,patner)die is onvoorstelbaar,ik hoop dat je vriendin gauw uit deze depressie komt,en dat ze goed begrijpt wat ze anderen aan doet,als je veel van iemand houdt doe je dit niet!sterkte en veel goeds voor jullie beide
  dinsdag 8 januari 2002 @ 20:14:15 #73
20741 generalist
Watch me do it!
pi_2748288
Wow, ze zeggen "What doesn't kill you makes you stronger", maar hier kan ik alleen maar zeggen wat DuchessX al zei
quote:
Ook jij hebt een luisterend oor en een schouder om op te huilen nodig
Sterkte, heel veel sterkte!
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_2748380
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 18:53 schreef micha het volgende:
Ik snap het.
Maar misschien helpt het de topicstarter een beetje om te zien dat het nu beter met je gaat,
dat neem ik tenminste aan.(?)

Jij ook sterkte.

pi_2748436
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Lieve Duch (fijn je weer te zien!!!)
Ik hoop dat je begrijpt dat ik een reden had met mijn postings, en dat ik de gevoelens van het meisje geenzins wilde bagataliseren.
Ik zie 2 pagina's replys waarin mensen tranen wegpinken, en ookal is het tegen mijn principes om zo fel te posten (voor mijn doen in zo'n vreselijke situatie), ik wilde gate_keeper sterken.

Boosheid is echt wel een oprechte emotie bij zo'n gebeurtenis, veel mensen voelen zelfs boosheid wanneer hun partner is overleden, ze voelen zich in de steek gelaten, en zijn naast verdrietig soms ook heel boos, ookal klinkt dat raar.
Verdriet sterkt iemand niet in een dergelijke situatie, en jezelf verwijten maken al helemaal niet, boosheid geeft energie om de zaken grondig aan te pakken, ik hoopte met mijn postings dus iets anders te bereiken.
Gate-keeper zal een strijd moeten gaan leveren om zijn vriendin op psychisch gebied bij te staan en om op te boksen tegen de helaas gebrekkige opvang in ons land wanneer iemand er psychisch doorheen zit.
Overmand door emoties ben je niet sterk, maar heb je eerder de neiging te berusten.
En het is wel duidelijk dat er snel iets moet gebeuren.

voor Duch en voor gate-keeper.

CS

Ik begrijp jouw standpunt, ik heb het waarschijnlijk anders opgevat als bedoeld.
Door met zijn allen te snotteren kom je idd niet verder. Maar misschien heeft de topicstarter nu nog geen behoefte aan het uiten van boosheid, hij geeft zelf al aan dat hij dat nog niet voelt. Misschien is het voor nu even voldoende om luisterende oren te hebben?

Het is wel reëel om in gedachten te houden dat andere gevoelens, zoals boosheid, straks wel aan de oppervlakte zouden kunnen komen. Als dit zo is, zou het in ieder geval erg verstandig zijn om daar over te praten. Stop het niet weg!

Wij doen allemaal ons best om hier met jullie mee te denken, Gate-keeper en vriendin
In ieder geval, niks is gek, bespreek je emoties en gevoelens, wees open tegen elkaar en evt. hulpverlening.

#geen
  dinsdag 8 januari 2002 @ 22:18:02 #76
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2750027
Het gaat zeer zeker stukken beter. De weken erna waren echt raar, onwerkelijk. Nu, 10 maanden later gaat het best goed. Ok, ik heb nog zo m'n dingen, maar ik werk er heel erg aan. En ondanks alles, voel ik me (meestal) erg goed. Ik denk er nog wel regelmatig aan, en het blijft een gapend gat in mijn geheugen, ben er veel van kwijt, heb ook niet echt de kans gehad om dingen te achterhalen, maar ondanks alle verdriet, voel ik me denk ik beter als ooit tevoren. Het klinkt ms heel stom, maar ik ben eigenlijk opnieuw begonnen toen...
  dinsdag 8 januari 2002 @ 22:25:17 #77
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_2750165
Een poging is een schreew voor aandacht, probeer die haar zoveel mogelijk te geven.

Geloof me, ik weet het, alleen....

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_2751129
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 22:18 schreef micha het volgende:
maar ondanks alle verdriet, voel ik me denk ik beter als ooit tevoren. Het klinkt ms heel stom, maar ik ben eigenlijk opnieuw begonnen toen...
Daar ben ik dan heeeel blij om.
pi_2751213
allereerst sterkte.

Ritalin? ADHD?

Wellicht dat je haar zo grafisch mogelijk duidelijk moet maken hoe egoistisch het is om zelfmoord te plegen en hoeveel pijn zij haar geliefden aandoet met zoiets.

Werkte in ieder geval bij m'n ex....

Succes man

Assumption is the mother of all fuckups!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')