abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:44:40 #1
97348 Matness
Matt about you
pi_42931288
Wie maken er nog steeds surprises voor de sint?
wij wel met de familie, ook dit jaar moet ik er weer aan geloven.
vandaag mijn lootje gekregen, eens goed nadenken wat ik ga maken.
wat ga je maken? hoe? foto's?
alles willen we weten
pi_42931840
Wij vieren 't niet met surprises, maar weet nog wel een paar leuke

Big

• Ballon opblazen en met papier maché beplakken
  • Knip twee toiletrollen doormidden. Dit worden de biggenpootjes. Papier mache die aan de ballon vast en maak vervolgens op dezelfde manier een snuit.
  • Laat het geheel een dag of 2 goed drogen in de schuur

• Zodra ie droog is knip je je een gat in de 'buik' van het varken. Door de stevigheid van de papier maché is dat geen probleem. De ballonresten kun je eruit trekken.
  • Vul de big met vulmateriaal en stop je cadeautje erin.
  • Papier maché de big weer dicht en laat 'm nog een tijdje drogen

• Verf 'm tenslotte roze, geef 'm een staart, teken z'n oogjes, nagels en twee zwarte stippen op z'n neus maken het af.

• (Un)masking for the greater good.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 20:13:47 #3
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_42932311
    vorig jaar heb ik een kip caravan gemaakt, door een grote kip van papier mache te maken, en daar wielen onder te maken, en ramen en een deur op getekend
    en een paar kuikens op sleeptouw
    pi_42932362
    jij ziet weer pepernoten in de winkel, het eerste wat in je opkomt: SUPRISES!!
    bij mij: BIER!

ik zou het combineren
    -
      woensdag 25 oktober 2006 @ 20:18:00 #5
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_42932455
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 20:15 schreef BobdG het volgende:
    jij ziet weer pepernoten in de winkel, het eerste wat in je opkomt: SUPRISES!!

ik zou het combineren
    nee, ik kreeg net mijn lootje binnen voor de surprise
    pi_42932504
    jij ziet weer binnengekregen lootjes, het eerste wat in je opkomt: SUPRISES!!

ik zou het nogsteeds combineren

slowchat 4 life
    -
    pi_42959426
    Dat biggenidee
    Vorig jaar had ik een doosje met een cadeau. dichtgetaped, in een iets grotere doos, dichtgespijkerd, dat in een iets grotere doos etc. totdat het hele gebeuren in een bananendoos zat, succes met uitpakken pa
    pi_42962540
    Een doolhof als surprise is ook leuk
    Iemand dat wel eens gedaan?
    (Un)masking for the greater good.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 oktober 2006 @ 19:47:10 #9
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_42962647
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 19:43 schreef Natalie het volgende:
    Een doolhof als surprise is ook leuk
    Iemand dat wel eens gedaan?
    Nee, wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_42963780
    Best een karweitje, hoor. Maar dat mag met sinterklaas:)

Doos van een redelijk formaat zoeken. Bij voorkeur eentje waar je de deksel van boven af kan halen (zeg maar: schoenendoosdeksel-idee. Is makkelijker voor 't maken van de surprise). Aan de voorkant knip je een gat. Je weet wel, net zoals je vroeger ook wel eens een deurtje in karton knipte. En vanaf dat punt maak je 'gangen' van karton door de doos heen.

't Is de bedoeling dat degene voor wie de surprise is, bij dat gat een knikker naar binnen rolt en 't cadeau vindt. (je vindt het cadeau als je knikker niet uit de doos rolt).De 'nep-gangen' leiden de knikker naar buiten.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 oktober 2006 @ 20:33:13 #11
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_42964077
    Dat klinkt leuk Je maakt dus meerdere uitgangen waar de knikker weer uitrolt?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_42965197
    Ja

2 of 3 ofzo. Ligt eraan hoe groot de doos is.
    Als degene die 'm krijgt met de doos wiebelt dan kan ie de knikker laten rollen binnen de gangen. Zodra ie er niet uit komt, dan heb je bingo.

Kan het deksel eraf
    pi_42988759
    Ik maak om het jaar een surprise door het huis heen, moet diegene opdrachten doen.
    En dan aan het einde komt hij/zij bij het kado uit.
    Maar soms duurt dat ook wel wat lang hoor, we vieren het meestal met zon 11 mensen,
    en dan raken sommige aardig geirriteerd
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:05:33 #14
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_42999743
    ik heb op mijn werk de Kok getrokken, heeft iemand nog een beetje makkelijk maar leuke ideetjes? zat zelf aan een houten cirkel te denken waar ik dan met papier of wit vilt een koks muts boven op maak. en daarin de cadeautjes.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_43040479
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 16:45 schreef Nesle het volgende:
    Ik maak om het jaar een surprise door het huis heen, moet diegene opdrachten doen.
    En dan aan het einde komt hij/zij bij het kado uit.
    Maar soms duurt dat ook wel wat lang hoor, we vieren het meestal met zon 11 mensen,
    en dan raken sommige aardig geirriteerd
    Ja, dat heb ik ook wel een aantal keer gedaan. Een keer had ik alles zo gedaan dat het alleen in ons huis klopte, besloten mijn ouders de laatste dag dat het gezellig was als we bij oma de surprises zouden gaan doen In anderhalf uur tijd een paar nieuwe gedichten in elkaar moeten flansen en cadeau's opnieuw in en uit pakken
    pi_43148225
    quote:
    Op zondag 29 oktober 2006 17:18 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook wel een aantal keer gedaan. Een keer had ik alles zo gedaan dat het alleen in ons huis klopte, besloten mijn ouders de laatste dag dat het gezellig was als we bij oma de surprises zouden gaan doen In anderhalf uur tijd een paar nieuwe gedichten in elkaar moeten flansen en cadeau's opnieuw in en uit pakken

Schrikeffecten zijn ook mooi, vorig jaar een doos met een losse deksel gemaakt voor mijn zusje, alleen toen ze de deksel eraf haalde gingen er knalstrips af die van buiten op gewone repen karton lijken
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_43286549
    Ik heb een keer voor een computergek een kartonnen versie van Minesweeper gemaakt (grote doos met vakjes, dun papier er overeen om doorheen te prikken en nummertjes die aangeven hoeveel kadootjes er in de buurt zijn )
    Ik heb echt weer zin in surprises knutselen alleen die stomme gedichten
    pi_43286630
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 11:43 schreef omearos het volgende:
    Ik heb een keer voor een computergek een kartonnen versie van Minesweeper gemaakt (grote doos met vakjes, dun papier er overeen om doorheen te prikken en nummertjes die aangeven hoeveel kadootjes er in de buurt zijn )
    Ik heb echt weer zin in surprises knutselen
    Oei dat is een leuk idee zeg!

Ik heb een keer voor een Nesta fan (Italiaans voetbal) een Nesta pop gmaakt met papier maché. Was erg geslaagd. Cadeau's in een bijpassende voetbal verstopt.
    Whatever I want.
      maandag 6 november 2006 @ 11:52:15 #19
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_43286796
    Ik heb eens voor iemand die postzegels verzamelde een brievenbus gemaakt (op ware grootte!).
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      maandag 6 november 2006 @ 11:53:16 #20
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_43286835
    Een zak engelse drop maken van piepschuim.

Of een huishoudhandschoen vullen met gips en daar dan het kado in doen, en dan hard laten worden.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_43287493
    Ja, ik met het gezin en met vrienden, ik weet nog niet wat ik ga maken, mss dat ik hier wat ideetjes opdoe
    "The night of the living dead is on it's way,
    with a credit report for duty call"
    pi_43300610
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:46 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Schrikeffecten zijn ook mooi, vorig jaar een doos met een losse deksel gemaakt voor mijn zusje, alleen toen ze de deksel eraf haalde gingen er knalstrips af die van buiten op gewone repen karton lijken
    Hoe heb je dat gedaan? Klinkt leuk
      dinsdag 7 november 2006 @ 10:31:06 #23
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_43318228
    Dat vraag ik me ook af.
    pi_43325838
    Ik had toen een doos , waar ik in alle zijkanten een gleufje maakte.

Daar stak ik die strips bij elke kant aan de binnenkant doorheen en verboog de uitstekende kanten die aan de buitenkant uitsteken en plakte ze met tape vast.

De bovenkant deed ik door een zelfgemaakte deksel van karton heen en plakte ze ook vast.
    Hierna het cadeau "aankleden" en iets verzinnen waardoor het duidelijk is dat je de deksel eraf moet trekken.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_43341109
    Met de jongens van mijn voetbalteam (waar ik trainer van ben) gaan we een surprise-avondje doen .

Het zal dus een voetbalsurprise gaan worden.. iemand nog een niet al te moeilijk en toch origineel idee?

.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')