abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43298421
Hoe kan je het wel doen zonder tactloos te zijn, dan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 6 november 2006 @ 18:40:20 #252
64781 bonke
pipo koeie
pi_43298435
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je ziet dergelijke opmerkingen ook als iemand gewoon de post in de quote verbetert met bold. Is dat tactloos?
als je niks aan het topic toe te voegen hebt en aleen zo'n infantiel quotje neer kan zetten is dat behoorlijk tactloos ja
pies on joe toe
pi_43298547
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:40 schreef bonke het volgende:

[..]

als je niks aan het topic toe te voegen hebt en aleen zo'n infantiel quotje neer kan zetten is dat behoorlijk tactloos ja
Wie zegt dat het alleen zo'n quoteje is? Misschien wordt er wel heel gewoon op de quote gereageerd, alleen wordt er tussen neus en lippen door wel even vermeld dat de gequoteerde post stikvol fouten staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 6 november 2006 @ 18:44:31 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43298619
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:39 schreef Jordy-B het volgende:
Als je weet dat iemand er prijs op stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_43298820
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:44 schreef Lienekien het volgende:
Als je weet dat iemand er prijs op stelt.
En wat als je glazen bol toevallig net bij de reparateur ligt, maar je het wèl nodig vindt om er wat van te zeggen?
  maandag 6 november 2006 @ 18:54:36 #256
64781 bonke
pipo koeie
pi_43298996
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En wat als je glazen bol toevallig net bij de reparateur ligt, maar je het wèl nodig vindt om er wat van te zeggen?
tja, dan ben je een zeikerd
pies on joe toe
pi_43299149
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

M'n broertje is dyslectisch... zo dysclectisch dat 'ie al achterstand kreeg op de basisschool. Dus het kan een terechte opmerking zijn, maar je hebt gelijk dat er wel onwijs veel dyslectische mensen zijn, als je kijkt hoe vaak dat als oorzaak voor schrijffouten wordt gegeven.
Ik bedoelde dus dat het als reden wordt opgegeven. Zoveel dyslectische mensen bestaan er niet, dat is dus gewoon een kut smoes om slecht te spellen.
pi_43299247
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:54 schreef bonke het volgende:

[..]

tja, dan ben je een zeikerd
Dat is geen antwoord.
De vraag was: "Hoe kan je het wel doen zonder tactloos te zijn, dan?", niet "Bij wie... ", of "Wanneer... ".
pi_43299331
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:58 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus dat het als reden wordt opgegeven. Zoveel dyslectische mensen bestaan er niet, dat is dus gewoon een kut smoes om slecht te spellen.
Dat zeg ik ook. Het italic geschreven onwijs doelt erop dat het gaat om een ietwat sarcastische opmerking.
  maandag 6 november 2006 @ 19:02:28 #260
64781 bonke
pipo koeie
pi_43299367
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Da's geen antwoord.
De vraag was: "Hoe kan je het wel doen zonder tactloos te zijn, dan?", niet "Bij wie... ", of "Wanneer... ".
dat weet je dan dus niet he
en als je het dan toch doet ben je een zeikerd in 99% van alle gevallen
pies on joe toe
  maandag 6 november 2006 @ 19:03:28 #261
83951 rashudo
project 2501
pi_43299415
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:39 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan tegenwoordig een privebericht sturen, zodat die zak niet publiekelijk voor lul wordt gezet. Dat is al iets meer tactvol.
Their eyes opaque.
  maandag 6 november 2006 @ 19:03:41 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43299430
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan vind je het maar níet nodig om er wat van te zeggen. Want het ís ook helemaal niet nodig. Je kunt dat soort fouten prima negeren of, als het echt de spuigaten uitloopt, de hele post of topic negeren.
pi_43299793
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:03 schreef rashudo het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig een privebericht sturen, zodat die zak niet publiekelijk voor lul wordt gezet. Dat is al iets meer tactvol.
Leuk, dan krijg je tenminste alleen via de pm een grote bek terug.
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:03 schreef Lienekien het volgende:
Dan vind je het maar níet nodig om er wat van te zeggen. Want het ís ook helemaal niet nodig. Je kunt dat soort fouten prima negeren of, als het echt de spuigaten uitloopt, de hele post of topic negeren.
Posts vol met schrijffouten zijn ook helemaal niet nodig, toch worden die ook geplaatst.
  maandag 6 november 2006 @ 19:19:59 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43300142
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Posts vol met schrijffouten zijn ook helemaal niet nodig, toch worden die ook geplaatst.
Prima. Maar dan niet zeuren als je a. een grote bek terug krijgt en b. het niks uithaalt.
pi_43300598
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook. Het italic geschreven onwijs doelt erop dat het gaat om een ietwat sarcastische opmerking.
Het was ook niet aan jou gericht, aangezien ik snapte dat jij mij al begrepen had. Het was meer een algemene boodschap.

edit
Lienekien,

Als er helemaal niemand meer is die mensen op hun fouten wijst dan leert men het helemaal nooit. Dat lijkt mij een slechte zaak.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:26:09 #266
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_43336544
quote:
Ja dat is tactvol

PM:
quote:
Zeg <user>, ik las je post in dat ene topic, en daar schreef je 'ik wordt gek'. Maar bij de eerste persoon enkelvoud komt er helemaal geen t achter de stam! Het had 'ik word gek' moeten zijn.

Niet meer doen he!

Groetjes,

Rasing
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_43341770
Ik ben blij te vernemen dat mijn initiatief zoveel gehoor krijgt. Helaas moet ik daarbij tevens vernemen dat een deel van dat gehoor als een kritisch geluid de oren binnenkomt. Ik begrijp de afkerige gevoelens, maar ik vind dat correct taalgebruik (en dan bedoel ik echt niet voor te staan dat op alle slakken zout wordt gelegd) toch wel van meer waarde dan de vraag of het corrigeren wel of niet tactisch is met betrekking tot de gemoederen in de discussie. Het is mijn mening dat als een correctie beantwoord wordt met een grote bek, zoals Lienekien postuleert, diegene zich nog eens dubbel mag schamen als zijnde een malloot zonder respect die niet tegen zijn verlies kan.
pi_43344529
quote:
Je kan tegenwoordig een privebericht (sic) sturen, zodat die zak niet publiekelijk voor lul wordt gezet. Dat is al iets meer tactvol.
Waarom zou je dat doen? Gewoon voor lul zetten die eikel. Het schandpaal-effect zorgt er juist voor dat de plaatser van het bericht de volgende keer zijn misbaksel nog een keertje doorleest. Het werkt natuurlijk het beste als iedereen hem uitlacht.

Tevens wil ik iedereen er op wijzen dat Vuurvos 2.0 beschikt over een ingebouwde spellingscontrole.
pi_43344802
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:21 schreef Golradir het volgende:
Tevens wil ik iedereen er op wijzen dat Vuurvos 2.0 beschikt over een ingebouwde spellingscontrole.
Nou ja... Hij heeft gewoon een woordenboekje. Het is geen spellingscontrole die rekening houdt met grammatica. Ook is het woordenboek ietwat beperkt (zo herkent hij geen samenvoegingen). Het werkt echter erg prettig en zorgt er wel voor dat typo's worden opgemerkt.
pi_43351675
Wat nou spellingscontrole? Leer zelf de Nederlandse taal te beheersen, luie zak (in het algemeen gericht aan een ieder die zich als een onderdanige SM-slaaf nederig opstelt tegenover een spellingscontroleprogramma). Het is helemaal niet erg dat iemand publiekelijk wordt vernederd als hij of zij een taalfout maakt. Dat maakt de mens hard.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:37:16 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43351888
Het is mij reeds lang duidelijk, FuifDuif, dat jouw houding in dit soort kwesties fundamenteel verschilt van die van mij.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:06:17 #272
64781 bonke
pipo koeie
pi_43363778
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:26 schreef FuifDuif het volgende:
Wat nou spellingscontrole? Leer zelf de Nederlandse taal te beheersen, luie zak (in het algemeen gericht aan een ieder die zich als een onderdanige SM-slaaf nederig opstelt tegenover een spellingscontroleprogramma). Het is helemaal niet erg dat iemand publiekelijk wordt vernederd als hij of zij een taalfout maakt. Dat maakt de mens hard.
pies on joe toe
  woensdag 8 november 2006 @ 17:59:51 #273
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_43365627
Vandaag las ik in Schopenhauers boutade “Über Schriftsellerei und Stil” in zijn “Parerga und Paralipomena”. Hierin trekt hij ook flink van leer tegen iedereen die in zijn ogen de taal verminkt, waarbij met name journalisten en andere lieden die om den brode schrijven het moeten ontgelden. Met zulke filisters en hun gebrek aan stijl heeft hij het duidelijk niet heel erg op.

Ook online is het het essay te vinden, maar het is tamelijk lang om van het scherm te lezen.

Bij dezen enkele citaten:
quote:
Dies alles sind keine Kleinigkeiten: es ist die Verhunzung der Grammatik und des Geistes der Sprache durch nichtswürdige Tintenkleckser, nemine dissentiente. Die sogenannten Gelehrten, welche sich widersetzen sollten, wissenschaftliche Männer, eifern vielmehr den Journal- und Zeitungsliteraten nach: es ist ein Wettstreit der Dummheit und Ohrenlosigkeit. Die deutsche Sprache ist gänzlich in die Grabuge geraten: alles greift zu, jeder tintenklecksende Lump fällt darüber her.

Het gaat hier niet om kleinigheden, maar om de verminking van de grammatica en de geest van de taal door kladderaars, nemine dissentiente. De zogenaamde geleerden wetenschappelijke mannen, die toch eigenlijk protest zouden moeten aantekenen, proberen veeleer de kranten- en tijdschriftliteraten te evenaren; het is een wedstrijd in domheid en doofheid. De Duitse taal is volstrekt vogelvrij geworden: iedere inktverspillende schooier doet ermee wat hij wil.–
quote:
§ 285 — Wer nachlässig schreibt, legt dadurch zunächst das Bekenntnis ab, daß er selbst seinen Gedanken keinen großen Wert beilegt. Denn nur aus der Überzeugung von der Wahrheit und Wichtigkeit unserer Gedanken entspringt die Begeisterung, welche erfordert ist, um mit unermüdlicher Ausdauer überall auf den deutlichsten, schönsten und kräftigsten Ausdruck derselben bedacht zu sein – wie man nur an Heiligtümer oder unschätzbare Kunstwerke silberne oder goldene Behältnisse wendet.

Wie slordig schrijft legt daarmee in de eerste plaats de verklaring af dat hij zelf geen grote waarde hecht aan zijn gedachten. Want alleen uit de overtuiging van de waarheid en de belangrijkheid van onze gedachten vloeit de geestdrift voort die nodig is om met onvermoeibare volharding steeds naar de duidelijkste, fraaiste en krachtigste formulering te zoeken – zoals men alleen heilige voorwerpen of onschatbare kunstwerken in zilveren of gouden kastjes opbergt.
quote:
§ 286 — Wenige schreiben, wie ein Architekt baut, der zuvor seinen Plan entworfen und bis ins Einzelne durchdacht hat – vielmehr die meisten nur so, wie man Domino spielt. Wie nämlich hier, halb durch Absicht, halb durch Zufall, Stein an Stein sich fügt – so steht es eben auch mit der Folge und dem Zusammenhang ihrer Sätze. Kaum daß sie ungefähr wissen, welche Gestalt im Ganzen herauskommen wird und wo das alles hinaussoll. Viele wissen selbst dies nicht, sondern schreiben, wie die Korallenpolypen bauen: Periode fügt sich an Periode, und es geht, wohin Gott will.

Weinig mensen schrijven zoals een architect bouwt die van tevoren zijn bestek heeft gemaakt en tot in detail heft doordacht. De meeste mensen schrijven zoals men domino speelt: zoals hierbij de stenen aan elkaar worden gelegd, ten dele door berekening, ten dele door toeval, zo staat het ook met de volgorde en het verband van hun zinnen. Ze weten nauwelijks welke vorm het geheel moet krijgen en waar het allemaal heen gaat. Velen werken volstrekt niet met een vooropgezet plan, maar schrijven zoals koraalpoliepen bouwen: zin volgt op zin en alleen God weet waar het naartoe gaat.
Vertalingen: Hans Driessen
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_43367136
Ja hoi

Ik moet zeggen, ik kan redelijk spellen, en ik hou er eigenlijk ook helemaal niet zo van om gecorrigeerd te worden (tenzij iemand gewoon gelijk heeft en ik iets doms gedaan heb natuurlijk, dan boeit het me niet ) maar nou schreef ik ergens "overkappingkjes" en een of ander betweterig figuur meende dat dat zonder g moet

Ben ik nou gek? Of mag het misschien gewoon allebei?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 november 2006 @ 18:48:21 #275
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_43367357
quote:
Als het grondwoord eindigt op de klank /ng/, geschreven als -ng, eindigt het verkleinwoord op ­-kje of -etje.

camping - campinkje

leerling - leerlingetje
http://woordenlijst.org/leidraad/15/1/
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_43367540
de tering

Nou, bedankt iig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43374611
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb toch liever dat ze een spellingscontrole gebruiken. Leest net iets fijner. Maar je hebt gelijk, het blijven luie donders.
  woensdag 8 november 2006 @ 21:59:26 #278
64781 bonke
pipo koeie
pi_43375667
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:38 schreef Golradir het volgende:

[..]

Ik heb toch liever dat ze een spellingscontrole gebruiken. Leest net iets fijner. Maar je hebt gelijk, het blijven luie donders.
liever lui dan zo`n bemoeizuchtig taalpuristje
pies on joe toe
pi_43376643
Mensen!!!
Zijn we al begonnen met organiseren van het Rode Pen Gala??
Bel de commisie!
Regel sponsors!
Rode pennen bestellen!
Taalpurisme publiciteit platform bellen!
pi_43377412
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:18 schreef ki_ki het volgende:
Mensen!!!
Zijn we al begonnen met organiseren van het Rode Pen Gala??
Bel de commisie!
Regel sponsors!
Rode pennen bestellen!
Taalpurisme publiciteit platform bellen!
Moest je een beetje giechelen toen je dat schreef?
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:02:53 #281
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_43434538
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben blij te vernemen dat mijn initiatief zoveel gehoor krijgt. Helaas moet ik daarbij tevens vernemen dat een deel van dat gehoor als een kritisch geluid de oren binnenkomt. Ik begrijp de afkerige gevoelens, maar ik vind dat correct taalgebruik (en dan bedoel ik echt niet voor te staan dat op alle slakken zout wordt gelegd) toch wel van meer waarde dan de vraag of het corrigeren wel of niet tactisch is met betrekking tot de gemoederen in de discussie. Het is mijn mening dat als een correctie beantwoord wordt met een grote bek, zoals Lienekien postuleert, diegene zich nog eens dubbel mag schamen als zijnde een malloot zonder respect die niet tegen zijn verlies kan.
Tautologie. Hij mag zich schamen, als malloot; of hij mag zich schamen, malloot zijnde. Niet allebei.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')