paradoxquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Maargoed, je vergat dat je ook nog 2 jaar werkervaring nodig hebt voordat je ergens kan gaan werken.
Leg 'ns uit wat beiden zijn, ik vroeg me al af wat een paradox is.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Nee, Catch 22 heet dat. Paradox is iets anders. Met dat intellect valt het dus ook wel mee.
Mijn vriendin heeft twee jaar fulltime gewerkt en doet nu haar studie..quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Maargoed, je vergat dat je ook nog 2 jaar werkervaring nodig hebt voordat je ergens kan gaan werken.
Een paradox is een schijnbare tegenstelling, die echter bij nader onderzoek toch blijkt te kloppen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:54 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Leg 'ns uit wat beiden zijn, ik vroeg me al af wat een paradox is.
Catch 22 is toch juist een causaliteitsprobleem? Zoals de kip en het ei, zegmaarquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een catch 22 is iets dat volkomen idioot maar volgens de voorschriften is.
Nee, het gaat wel degelijk om voorschriften en bureaucratie. Catch 22quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:04 schreef Flurry het volgende:
[..]
Catch 22 is toch juist een causaliteitsprobleem? Zoals de kip en het ei, zegmaar
Het was maar een voorbeeld.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:58 schreef Snuwerd het volgende:
Wil jij wel bij ABN AMRO werken?
"Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand; iedereen vind dat ie er genoeg van heeft."quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:10 schreef thaleia het volgende:
Het hoeft ook helemaal niet erg te zijn toch? Ook mensen die geen Einstein heten vermaken zich prima in het leven
Nee, boven de tekst die je linkt staat:quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het gaat wel degelijk om voorschriften en bureaucratie. Catch 22
je moet ook niet voor de functie van portier soliciteren.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:14 schreef Repeat het volgende:
bij een bank werken is het ergste wat je kunt overkomen als jonge gast.
Dus je hoeft je nergens zorgen over te makenquote:Hoofd ABN AMRO Coporate Finance (UK) in zn speech aan net aangekomen talenten (die allemaal top CV's hadden)
"Dear graduates, the most frustrating thing you 'll experience is the fact that as from today you 'll merely feel average"
Hoe je er aan gekomen bent weet ik niet. Ik geloof het wel en bevestigd wel mijn beeld dat Corporate Finance de beste mensen aan trekt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:42 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken
Mooiequote:Op zondag 22 oktober 2006 19:12 schreef Malebolgia het volgende:
"Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand; iedereen vind dat ie er genoeg van heeft."
Mwah, dat hoeft nog steeds niet vervelend te zijn. Ken een paar mensen die ik inschat als een stuk intelligenter dan veel van mijn studiegenoten, die hun studie niet hebben afgemaakt, niet in topbanen werken, maar zich wel uitstekend vermaken. Het is maar hoe belangrijk je "intellectuele ontplooiiing/prestaties" vindt.quote:Het wordt pas vervelend als je wéét dat je minder presteert dan gemiddeld genomen van iemand met jouw intellect / intelligentie verwacht mag worden.
tuurlijk, wat jij wilt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:42 schreef Corelli het volgende:
[..]
je moet ook niet voor de functie van portier soliciteren.
Dat ligt ook aan de studie natuurlijk.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:56 schreef thaleia het volgende:
Nee, een VWO-diploma halen is geen intellectuele prestatie en een WO-studie afronden ook niet. Iedereen die niet zwakbegaafd is en beschikt over wat doorzettingsvermogen kan het.
Vind ik ook best goed maar ook heel opvallend.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de studie natuurlijk.
Ik heb zelf trouwens wel dat ik iets presteer. Niet dat ik nou zoveel studeer, maar ik ben vanuit mezelf niet bepaald technisch aangelegd denk ik. Hoop wel over anderhalf jaar mn natuurkundemaster te hebben gehaald. Vind het toch wel aardig dat ik het tot nu toe zo lang heb uitgehouden, terwijl ik op het VWO met een 5,5 voor wiskunde en krap een 7 voor natuurkunde ben geslaagd. Als ik daar soms op terugkijk, kan ik wel een beetje trots zijn.
Ik vond de studie in het begin vrij lastig, met name de wiskunde was voor mij onbegrijpelijk. Nu vind ik het wel meevallen, hoewel er soms nog wel concepten voorbij komen die behoorlijk abstract zijn, maar je groeit er een beetje in. Op het VWO had ik er gewoon nooit tijd aan besteed ( mijn motivatie op het VWO was redelijk 0,0 ) , en daaruit concludeerde ik denk ik dat ik er niet goed in was. Ik had ook hele andere plannen eerst dan natuurkunde, maar was wel geinteresseerd in populaire wetenschap. Zo ben ik een beetje bij natuurkunde ingerold. Was overigens wel veel beter in talen dan in wiskunde en natuurkunde op de middelbare schoolquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:06 schreef Corelli het volgende:
[..]
Vind ik ook best goed maar ook heel opvallend.
Hier zou je eigenlijk een aparte op aan moeten wijden. Ervaarde je de studie bijvoorbeeld als moeilijk, was je gemotiveerd voor beta op het vwo?
Herkenbaar verhaal.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef Corelli het volgende:
Heb je wel gelijk in. Ze willen graag iets extra's ja. Hetzij topsport, een bestuur of cum laude. Maar welke studie heb jij uiteindelijk gedaan en hoe ben je als nog bij een bank terechtgekomen?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal.
ABN heb ik ooit een afwijzing voor gehad obv mn cijfers (7 gemiddeld). Als je een betere indruk wil maken dan andere sollicitanten kan dat met je opleiding, cijfers, afstudeertempo, relevante ervaringen (hobbies, bestuurswerk). Werkervaring.
Scoor je daar gemiddeld op dan moet je of kunnen lullen als Brugman, een kruiwagen hebben (stage!) of gewoon niet zeueren maar solliciteren op een baan waar ze geen 100 sollicitaties voor krijgen. Dan maak je gewoon meer kans en kan je werkervaring opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |