Ja gelukkig niet de Postbank.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
als je niet wilt reargeren doe het dan ik niet. Maar oke, het blijft de klaagbank he
de mijne kunnen dat niet, moet ik dan van 80 euro in de maand mijn huur van E250, collegeld E125, ziektekosten E80 + nog boeken en m'n levensonderhoud betalen?quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:06 schreef Charliban het volgende:
wat maakt het uit of ik thuis mee moet betalen of dat mijn ouders het doen.
Zijn ook genoeg ouders die uitwonende kinderen sponseren
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
en ik woon dus meer dan 4 uur reizen van m'n ouders af, dus ik moet wel uit huis. kijk eens verder dan je eigen neus lang is....
nee, m'n ouders wonen in Friesland, bouwkunde kun je alleen in Delft of Eindhoven doen.....quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...
Wij laten iedere week een poetsvrouw komenquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !
Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
Nee, is het niet. En applausquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef Charliban het volgende:
Heb verder geen onderzoek gedaan maar vraag me af of het juridisch wel haalbaar is om verschil te maken op basis van je woonplaats.
bij ons komt om de paar weken de complexbeheerder de boel controleren. als het bij de 2e keuring (1e is natuurlijk nooit perfect) goed is krijg je aan het eind van het jaar wat servicekosten terug. kunnen wij weer wc papier, zonnebloemolie ed van kopenquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !
Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
En dat is natuurlijk een doorsnee studentenhuis geweest. De meeste studentenhuizen die ik ken hebben een keurig schoonmaakrooster waar iederen zich gewoon naar alle redelijkheid aan houdt en waar het dus gewoon schoon is. Verder is de keuze om uit huis te gaan geen rebelse actie, maar gewoon een ontwikkeling op weg naar volwassenheid, een stap die sommige mensen blijkbaar maar moeilijk kunnen maken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je ouders draaien voor meer kosten op is onzin. Als je uitwonend zou wonen zijn zij verplicht de ouderbijdrage te betalen, wat precies het bedrag is wat ze nu gemiddeld aan jou kwijt zijn voor gas/water/electriciteit/huur/eten/misbruik dus het klopt niet wat je zegt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:34 schreef Charliban het volgende:
Heb me totaal niet uitgelaten of de bedragen kostendekkend zijn, alleen het verschil vind ik onterecht. Verzekeringen moet ik ook gewoon betalen, gas en elektra moet ik ook gebruiken. ik moet ook eten dus zie niet in waarin anderen daarvoor gecompenseerd zouden moeten worden.
nu draaien mijn ouders gewoon voor meer kosten op.
Je zou zelfs kunnen stellen dat ik nu een kamer van mijn ouders gebruik, die ze anders hadden kunnen verhuren, maar dat gaat wel heel erg ver.
quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...
stufi is gewoon een afkorting?quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:40 schreef Charliban het volgende:
en ook nog even wat over het woord stufi.
Dat komt bij mij echt over als zo'n modelstudent die een beetje op kosten van de overheid teert.
Studiefinanciering kost de overheid giga veel geld en vind stufi (de mensen die dat woord gebruiken) zo dinigrerend klinken, alsof het heel vanzelfsprekend is.
nederland - kenniseconomiequote:Op zondag 22 oktober 2006 17:40 schreef Charliban het volgende:
Dat komt bij mij echt over als zo'n modelstudent die een beetje op kosten van de overheid teert.
Studiefinanciering kost de overheid giga veel geld en vind stufi (de mensen die dat woord gebruiken) zo dinigrerend klinken, alsof het heel vanzelfsprekend is.
Waarom zou dit niet haalbaar zijn?quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef Charliban het volgende:
Heb verder geen onderzoek gedaan maar vraag me af of het juridisch wel haalbaar is om verschil te maken op basis van je woonplaats.
quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:25 schreef Snuwerd het volgende:
Volgens mij krijgen je ouders kinderbijslag?
omdat het kul isquote:
KlaagbAAKquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
als je niet wilt reargeren doe het dan ik niet. Maar oke, het blijft de klaagbank he
precies, want ik heb niet eens recht op studiefinanciering.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:48 schreef Mustard_Man het volgende:
"GA WERKEN VOOR JE GELD" roepen ze dan.![]()
![]()
En toen was TS stil.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee, m'n ouders wonen in Friesland, bouwkunde kun je alleen in Delft of Eindhoven doen.....
Ohnee, toch niet. Hij gaat er voor het gemak niet op in, kan ook.quote:
Jongen, jij hebt duidelijk geen enkel benul van het onderwerp dat je hier zelf aansnijdt. Doe eens een economische studie en kom dan eens terug met die sommetjes die je nu uit je mouw schudt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:40 schreef Charliban het volgende:
Studiefinanciering kost de overheid giga veel geld
Ja da's klote. Ik zou ze wurgen in hun slaapquote:Op zondag 22 oktober 2006 18:48 schreef Mustard_Man het volgende:
ik hoor van enkelen dat ze dus die extra stufi krijgen omdat ze net doen alsof ze bij een oom/kennis wonen. en dat vind ik niet kunnen want ehhhh ik wil ook extra geld maar mijn ouders zouden zo'n scam nooit toestaan.![]()
"GA WERKEN VOOR JE GELD" roepen ze dan.![]()
![]()
Jaquote:Op zondag 22 oktober 2006 18:21 schreef loveli het volgende:
Vroeger kregen de ouders extra kinderbijslag als de kids studeerden.
De politiek vond dat de kids zelfstandiger moesten worden, daarom is de kindeerbijslag afgeschaft en stufi was geboren.
Wat gebeurde toen?
De OV-kaart werd ingevoerd. Stufi werd minder (maar dat kon een student bijlenen).
Middelbare scholieren kregen minder stufi.
De week/weekend-kaart werd ingevoerd. O ja, stufi ging ook naar beneden (handig, zo'n post waarop je kunt bezuinigen).
Stufi ging nog verder naar beneden.
Stufi werd omgezet in lening als men niet binnen X jaar was afgestudeerd.
Kortom, studenten worden opgezadeld met een hoge lening, of ze moeten een bijbaan nemen om de kosten te kunnen dekken. Zo maakt de politiek mensen zelfstandig.
Ik zie eigenlijk geen reden om in te gaan op de klacht van TS. Wees blij dat je geld krijgt.
Er zijn wel meer grote uitgaves die de overheid heeft gedaan en waar geen rendement van terrug te zien is.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:53 schreef Charliban het volgende:
leuke reacties allemaal maar niemand die mij het verschil nou echt duidelijk kan maken.
Een chronologische opsomming is leuk maar gaat er ook totaal niet op in.
Dat de investering in kennis zich over het algemeen terug verdient lijkt me wel duidelijk. kosten was wellicht niet het correcte woord. ben toch van mening dat het voor veel te veel mensen een vanzelfsprekendheid is. Het gaat om gigatische bedragen die de overheid investeert. Laat ik er dat dan van maken. Stufi is wellicht een afkorting maar hij wordt vaak denigrerend gebruikt.
Heb 1 reactie gezien om de student meer keuzevrijheid te geven. dat zou het beoogde doel zijn maar zie te vaak dat het gewoon is voor mensen die lekker op zich zelf gaan wonen drie straten verderop. Bij het verschil tussen uit en thuiswonend gaat men er van uit dat je totaal andere kosten maakt die een thuiswonende niet zou maken ten behoeve van een studie op afstand. En dat alleen op basis van een adrescheck.
Poeh, ja, en jij zal ook zoveel studenten kennen he. Er zijn 10.000en studenten die wel 100en kilometers van huis studeren dankzij de uitwonenden studiebeurs, en als je dat zo niet geloofd ga je op vrijdagavond maar eens in een trein staan...quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:53 schreef Charliban het volgende:
Heb 1 reactie gezien om de student meer keuzevrijheid te geven. dat zou het beoogde doel zijn maar zie te vaak dat het gewoon is voor mensen die lekker op zich zelf gaan wonen drie straten verderop. Bij het verschil tussen uit en thuiswonend gaat men er van uit dat je totaal andere kosten maakt die een thuiswonende niet zou maken ten behoeve van een studie op afstand. En dat alleen op basis van een adrescheck.
Wat ik niet snap, waarom ga jij niet op kamers, je krijgt toch immers meer geld dan? Want dat is je redenatie...quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:53 schreef Charliban het volgende:
leuke reacties allemaal maar niemand die mij het verschil nou echt duidelijk kan maken.
Een chronologische opsomming is leuk maar gaat er ook totaal niet op in.
Dat de investering in kennis zich over het algemeen terug verdient lijkt me wel duidelijk. kosten was wellicht niet het correcte woord. ben toch van mening dat het voor veel te veel mensen een vanzelfsprekendheid is. Het gaat om gigatische bedragen die de overheid investeert. Laat ik er dat dan van maken. Stufi is wellicht een afkorting maar hij wordt vaak denigrerend gebruikt.
Na wat zinloze reacties en een, volgens mij, foute opmerking over de ouderbijdrage (verbeter me als het niet zo is) nu iets waar ik wel even over na moest denken. Je zou na het lezen van mijn verhaal bijna denken dat ik gewoon geld laat liggen door niet op kamers te gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wat ik niet snap, waarom ga jij niet op kamers, je krijgt toch immers meer geld dan? Want dat is je redenatie...
Ik denk dat je toch het principe van ouderbijdrage beter moet bestuderen, aangezien dat al je vragen beantwoord zoals ik al eerder opmerkte. Deze komen ipv de kosten die de ouders nu voor je maken, oftewel, voor hun maakt het geen zak uit of je uit of thuis woont.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:08 schreef Charliban het volgende:
[..]
Na wat zinloze reacties en een, volgens mij, foute opmerking over de ouderbijdrage (verbeter me als het niet zo is) nu iets waar ik wel even over na moest denken. Je zou na het lezen van mijn verhaal bijna denken dat ik gewoon geld laat liggen door niet op kamers te gaan.
Waarom ben ik niet op kamers gegaan? Deze keuze was niet op financiele gronden gebaseerd, maar had andere redenen die niets toevoegen aan de discussie. Afgelopen jaar verbleef ik enige tijd in het buitenland en heb me verbaast over het feit hoeveel meer geld je ineens krijgt omdat je uitwonend bent. Als ik dan kijk naar de basis waarop dit gebaseerd is dan vind ik dat maar zeer mager.
Ik begrijp best dat op kamers leven duurder zou kunnen zijn, maar daar krijg je de vrijheid van het hebben van een eigen kamer voor terug. Daarnaast wordt verwacht dat mijn ouders nu voor meer kosten opdraaien dan wanneer ik op kamers zou wonen.
Je zou het ook omkunnen draaien door te stellen waarom je thuiswonenden moet korten omdat ze een goedkopere woonvoorziening hebben getroffen.
Het is allemaal zo makkelijk om te zeggen dat ze duurder uit zijn en daarom moet de overheid maar bijspringen. Das een keuze van de overheid. Maar ik wilde hem toch eens ter discussie stellen.
De meeste reacties hebben iets weg van paniekerigge studentjes die bang zijn gekort te worden zonder dat ze iets toevoegen aan de discussie.
niet meer dan je aan huur erbij krijgt...of je moet iets huren voor 180 euro of lager.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
En zoveel meer krijg je niet als je uitwonend bent, toch?
Ik geloof dat het 160 euro scheelt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
En zoveel meer krijg je niet als je uitwonend bent, toch?
Klaagbaak inderdaad.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
ikke welquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:51 schreef releaze het volgende:
Maak jij 700euro vaste lasten per maand TS?
je bent de drank vergetenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
Laten de uit huis woners es voor de gein hun totale vaste lasten kosten p/maand posten:
Ik: kom uit op 597,=
Voor:
Huur, Nuon, Ziekenfonds-premie, etensgeld, orange family internet, verzekering.
En dan ben ik nog aan de goedkope kant?
Mijn inkomen is 731,=
Wat ik wilde zeggen is dat het voor de ouderbijdrage nauwelijks uitmaakt of je uit of thuis woont (res. max. 227,77 en 209,17 euro)quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:51 schreef Grumpey het volgende:
ja, het gaat om het totaalbedrag hoor, niet op 1 onderdeel daarvan![]()
![]()
Helemaal mee eens. Daarom ben ik ook van mening dat het verschil tussen uit en thuiswonend nergens op slaat. Het is zo algemeen dat het strategische woonlocaties in de hand kan werken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:41 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik had vroeger uitwonende collega-studenten wier vader een pandje had gekocht, waar de studenten met wat collega's teerden op de extra gelden die hun ouders maandelijks overmaakten. Aan de andere kant had ik een kameraad die thuis bleef bij zijn weduwe-moeder en die met veel baantjes een forse bijdrage leverde aan de huishoudpot en zijn studie financierde.
Dit soort regelingen zijn zo algemeen dat er altijd profiteurs en slachtoffers zijn.
Je geeft je eigen antwoord al! de aanvullende beurs hoort bij de studiefinanciering, net als de ouderbijdrage. Je doet de hele tijd alsof alleen de basisbeurs dat isquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:55 schreef Charliban het volgende:
[..]
Wat ik wilde zeggen is dat het voor de ouderbijdrage nauwelijks uitmaakt of je uit of thuis woont (res. max. 227,77 en 209,17 euro)
Verder wil ik eigenlijk niet in gaan op bedragen.
[..]
Helemaal mee eens. Daarom ben ik ook van mening dat het verschil tussen uit en thuiswonend nergens op slaat. Het is zo algemeen dat het strategische woonlocaties in de hand kan werken.
Er is na mijn mening geen enkele reden om meer of minder te betalen op basis van een GBA.
Meer of minder betalen op basis van inkomen van de ouders en/of student lijkt me veel eerlijker. Dit gebeurt deels al op basis van de aanvullende beurs welke afhankelijk is van het inkomen van je ouders.
zo, wordt jij even (financieel) genaait door je ouders die teveel verdienen en jou geen cent geven. Overigens heb je juridisch het recht het geld te eisen van je ouders (nu snap ik dat dat wat cru is natuurlijk). Maar toch, wel raar dat je niet krijgt waar je recht op hebt van je ouders terwijl ze genoeg verdienen! (IMHO)quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:37 schreef Goldfishie het volgende:
Ouderbijdrage? Nou ik heb nooit een ouder bijdrage gehad en een aanvullende beurs daar verdienen ze te veel voor. Ik betaal alles zelf. Dus huur, boodschappen, schoolgeld etc.
quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Je ouders draaien voor meer kosten op is onzin. Als je uitwonend zou wonen zijn zij verplicht de ouderbijdrage te betalen, wat precies het bedrag is wat ze nu gemiddeld aan jou kwijt zijn voor gas/water/electriciteit/huur/eten/misbruik dus het klopt niet wat je zegt.
Jammer joh.
In het eerste bericht stel jij dat de extra kosten die ouders maken voor een thuiswonend kind min of meer gelijk staan aan de ouderbijdrage.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:41 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Je geeft je eigen antwoord al! de aanvullende beurs hoort bij de studiefinanciering, net als de ouderbijdrage. Je doet de hele tijd alsof alleen de basisbeurs dat isEn laat nou net die aanvullende beurs nivillerend werken, de basisbeurs ervoor zorgen dat mensen van ver weg toch overal kunnen studeren en de ouderbijdrage ervoor zorgen dat de ouders niet benadeeld worden....!
Alleen je punt mbt de huur kan in me nog iets bij voorstellen. De rest is gewoon onzin omdat thuiswonende studenten deze kosten ook gewoon moeten maken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:14 schreef Asmodean het volgende:
ik vind dat uitwonende studenten juist veel te weinig krijgen in verhouding tot thuiswonende studenten. Uitwonende studenten hebben alleen bij het betalen van hun kamer de stufi voor minstens een maand al wel nodig. Tel daar nog bij op dat zij zelf in hun levensonderhoud moeten voorzien, terwijl thuiswonende studenten thuis alles voorgeschoteld krijgen, en dan ook nog eens 80 euro per maand krijgen.
Het is voor veel mensen gewoon noodzakelijk om op kamers te gaan, aangezien een paar uur reizen per dag niet te doen is. Als ik geen kamer had gehad dan had ik 5 uur per dag moeten reizen, en de eerste colleges al moeten missen... ik vind het dus niet meer dan terecht dat je veel meer geld krijgt, en als het aan mij lag had het nog meer moeten zijn
Op welke kosten doel je? Ik ken een boel thuiswonende studenten, maar allen hoeven ze niet zelf hun eten te betalen. Om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef Charliban het volgende:
Alleen je punt mbt de huur kan in me nog iets bij voorstellen. De rest is gewoon onzin omdat thuiswonende studenten deze kosten ook gewoon moeten maken.
Dan ga je toch lenenquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:09 schreef Goldfishie het volgende:
Niet. Een hok waar een bed en een bureau in past kost 300 euro per maand. Gemiddeld. Dan komen je studie kosten er nog bij. Mijn ouders hebben niks gespaard voor studerende kinderen omdat ze met allebei geen afgemaakte mavo opleiding niet echt hadden verwacht dat hun dochter gymnasium zou gaan doen. En nu zeggen ze ja als je geen geld hebt ga je maar werken.
Ik ken helemaal geen thuiswonende studenten die dezelfde kosten moeten maken als uitwonende studenten..quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef Charliban het volgende:
Alleen je punt mbt de huur kan in me nog iets bij voorstellen. De rest is gewoon onzin omdat thuiswonende studenten deze kosten ook gewoon moeten maken.
Maar daar ben ik ook al eens eerder op in gegaan.
1500 :pquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:38 schreef Goldfishie het volgende:
Ja dat doe ik al. En das net genoeg met die lening erbij. Mijn college geld alleen al is over de 1000 euro per jaar.
Pardon? Wou jij zeggen dat studenten die 's avonds bij hun ouders komen eten zelf het voedsel moeten betalen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord....quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef Charliban het volgende:
Maar daar ben ik ook al eens eerder op in gegaan.
En natuurlijk gas, water en licht, televisie aansluiting en de vaste telefoonlijn waarmee gebeld wordt. allemaal keurig aan paps en mams terug betaald. Ik denk dat TS gewoon geen enkel benul heeft wat leven eigenlijk kost en dat hij zich rot zal schrikken mocht ie het ooit aandurven de grote sprong uit het ouderlijk nest te maken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:49 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Pardon? Wou jij zeggen dat studenten die 's avonds bij hun ouders komen eten zelf het voedsel moeten betalen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord....
Als je het hele topic had gelezen had je gelezen dat ik die 'sprong' inmiddels al wel eens heb gemaakt. Dan had je ook gelezen dat ik stelde dat ouders van thuiswonende kinderen meer moeten betalen omdat de kinderen thuis wonen en hiervoor niet gecompenseerd worden. Dan begrijp je wellicht ook waarom je geen mensen kent die thuis mee moeten betalen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En natuurlijk gas, water en licht, televisie aansluiting en de vaste telefoonlijn waarmee gebeld wordt. allemaal keurig aan paps en mams terug betaald. Ik denk dat TS gewoon geen enkel benul heeft wat leven eigenlijk kost en dat hij zich rot zal schrikken mocht ie het ooit aandurven de grote sprong uit het ouderlijk nest te maken.
Mmm.. Hele strenge rechtse ouders heb je dan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:17 schreef Goldfishie het volgende:
Ouders van kinderen worden genoeg gecompenseerd. Dat heet kinderbijslag al die jaren. En ze hebben zelf geneukt en wie neukt weet dat kinderen geld kosten. Eigen keuze dan. Hoezo ouders compenseren? Moeten ze hun tweede hypotheek maar in hun kinderen steken. De stinkerds van mij hebben een splinternieuwe kar en caravan gekocht en mij eens helpen met mn studie Ho maar...
Het lijkt mij veel belangrijker om dat tuig dat een uitwonende beurs vangt terwijl ze gewoon bij pappie en mammie wonen te wurgen. Kutstudentjes zeg, vraag me af wat ze met dat geld allemaal doen...quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:38 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja da's klote. Ik zou ze wurgen in hun slaap
(politiek correcte biznitches)
quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:40 schreef Charliban het volgende:
word boer kutfriesquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee, m'n ouders wonen in Friesland, bouwkunde kun je alleen in Delft of Eindhoven doen.....
Of je gaat werken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:26 schreef luukex het volgende:
Oud topic maar elk jaar weer actueel met mensen die aan een studie beginnen.
Vanmiddag heb ik met de IB groep gebeld met dezelfde vraag als de topic starter:
'de regering gaat er vanuit dat als de student thuiswonend is, deze geen enkele bijdrage heeft in het huishouden'
> En dus niet hetzelfde bedag iedere maand ontvangt als een uitwonend student.
zelf ben ik thuiswonend maar moet/wil ik wel aan alles mee betalen, mijn kosten zijn dus gelijk aan een uitwonend student. voor mij is het dus uiteindelijk duurder dan voor uitwonend studenten want ik krijg geen uitwonende beurs.
het is oncontroleerbaar of mensen hun eigen kind sponsoren, er zijn namelijk genoeg mensen die uitwonend ook op hun ouders teren. even oneerlijk dus als thuis wonen.
jammer dus dat er zoveel mensen in dit topic er vanuit gaan dat iedereen die thuis woont niet hoeft bij te dragen.
Voor mijn 18e kreeg mijn moeder nog kinderbijslag, nu krijgt mijn moeder niks meer en ik krijg niets extra's. er is dus een gat dat opgevangen moet worden.
blijkbaar wil de overheid dus stimuleren dat kinderen na hun 18e het huis uitgaan. raar vind ik, met de wooningnood.
er zijn dus nog maar twee opties. of ik moet per direct een kamer zoeken omdat thuis wonen onbetaalbaar is geworden. of ik schrijf me in bij mijn buurvrouw en vang een uitwonende beurs. dan veroorzaak ik geen onnodige drukte op de huizenmarkt.
vanzelfsprekend ben ik nu dus aan het werk om rond te komen met mijn kosten. Alleen is dit niet de bedoeling volgens de gemeente. daar hebben ze namelijk de goedkope studenten lening voor bedacht. onder het mom 'van nu leren later werken' ook kan ik moeilijk voltijd blijven werken als ik daarnaast een voltijd studie volg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef Stockton het volgende:
[..]
Of je gaat werken.
Je wist dat dit zou gebeuren, dus als je nu eens gespaard had!
quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is het niet. En applausje bent echt de eerste Nederlander sinds de invoering van de beurs die hierover nadenkt
HULDE!
nee hoor, daar ga jij vanuit, maar als ik zeg dat ik in alles mee betaal betaal ik ook echt in alles mee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:27 schreef Briseis het volgende:
Als thuiswonende kost je toch echt minder, want je ouders betalen dat internet abonnement, gas (om te koken), verzekeringen en alle andere vaste lasten toch. Eén extra persoon in een huishouden kost niet zoveel meer. Dat is een heel ander verhaal als die ene persoon een eigen huishoudentje opzet.
als je nou eens inhoudelijk op het topic in gaat.quote:
Ja, dat is gewoon zo. Sommigen hebben rijke ouders, anderen niet. Om het zoveel mogelijk te equaliseren zorgt de overheid dat iedereen met hersens kan studeren, zodat hij z'n eigen toekomst kan bouwen. Jij kiest er niet voor om op kamers te gaan, nou, dat moet je zelf weten. Je kunt ook lenen, zelfs daar heeft de overheid voor gezorgd. Ik snap dat het kut is dat je thuis moet mee betalen, maar dat is gewoon het leven. Ga op kamers, leer goed en zorg voor een goede baan en je hebt zo je lening afbetaald.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef luukex het volgende:
[..]
als je nou eens inhoudelijk op het topic in gaat.
waarom vind je hem dan een falertje? ik vind los gezien van of hij nou thuis alles voorgeschoteld krijgt wel een goed punt maakt.
Als de overheid zou equaliseren zouden ze dus iedereen geld moeten geven om rond te komen. En niet er vanuit gaan dat mensen die thuis wonen alles betaald krijgen en mensen die niet thuis wonen alles zelf moeten betalen. dat is geen gelijkheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:52 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon zo. Sommigen hebben rijke ouders, anderen niet. Om het zoveel mogelijk te equaliseren zorgt de overheid dat iedereen met hersens kan studeren, zodat hij z'n eigen toekomst kan bouwen. Jij kiest er niet voor om op kamers te gaan, nou, dat moet je zelf weten. Je kunt ook lenen, zelfs daar heeft de overheid voor gezorgd. Ik snap dat het kut is dat je thuis moet mee betalen, maar dat is gewoon het leven. Ga op kamers, leer goed en zorg voor een goede baan en je hebt zo je lening afbetaald.
en ik maar denken dat het klaagbaak wasquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
ik weet neie tof dit een reactie op mij is, maar zoals je hebt kunnen lezen werk ik al voor mijn geld. dit neemt niet weg dat sommige mensen werken en studeren haast onmogelijk kunnen combineren.quote:
Echt serieus. Hoe kortzichtig ben jij. Net alsof er allemaal ranzige studentenhuizen bestaan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Had je beter moeten rondzoeken, want ik weet dat je het sowieso ook in Rotterdam en Amsterdam kan doen, en waarschijnlijk in nog wel meer plaatsen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Als ik op jou reageer quote ik je wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:13 schreef luukex het volgende:
[..]
ik weet neie tof dit een reactie op mij is, maar zoals je hebt kunnen lezen werk ik al voor mijn geld. dit neemt niet weg dat sommige mensen werken en studeren haast onmogelijk kunnen combineren.
het is niet de bedoeling van de regering om mensen minder te laten studeren doordat het onmogelijk te betalen is.
toch geven ze minder geld aan thuiswonende.
Je bedoelt iets met lego op het HBO?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:39 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Had je beter moeten rondzoeken, want ik weet dat je het sowieso ook in Rotterdam en Amsterdam kan doen, en waarschijnlijk in nog wel meer plaatsen.
Ik geef je verder wel gelijk, maar dat je per se zo ver moet wonen is gelul.
500 eurotjes per maand bitch, uitwonend en aanvullende beurs. 0 euro leningquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Het enige wat wel echt gierig is, is dat als je ouders een laag inkomen hebben je veel meer krijgt omdat ze je niet zouden kunnen steunen.
Maar als je ouders gewoon normaal verdienen en ze wijgeren je extra te steunen heb je geen recht op extra geld
Oh en me huur is maar 230quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
500 eurotjes per maand bitch, uitwonend en aanvullende beurs. 0 euro lening
Ha-ha, jouw ouders legen prullenbakken op CS Zwolle.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat mag ook wel als je ondanks een jeugd in een pauperwijk alsnog in het hoger onderwijs terecht komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
Die extra euro's verhullen je sloeberafkomst niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |