abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42890764
Ik vind het onterecht dat je als uitwonend zoveel meer studiebeurs krijgt. Wat maakt het nou uit of je in een studentenhuis met een huishouden mee doet of dat je dat thuis doet. Heb verder geen onderzoek gedaan maar vraag me af of het juridisch wel haalbaar is om verschil te maken op basis van je woonplaats.
Begrijp me niet verkeerd. Als ik uit huis ga zal ik er ook echt wel gebruik van maken. (hypocriet of niet) maar ik zie niet in waarom de overheid het moet sponseren dat je uit huis gaat wonen
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:04:16 #2
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_42890807
Moet je thuis meebetalen aan de huur/hypotheek en het eten ofzo?
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_42890885
wat maakt het uit of ik thuis mee moet betalen of dat mijn ouders het doen.
Zijn ook genoeg ouders die uitwonende kinderen sponseren
pi_42890934
als je niet wilt reargeren doe het dan ik niet. Maar oke, het blijft de klaagbank he
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:39 #5
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_42891068
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
als je niet wilt reargeren doe het dan ik niet. Maar oke, het blijft de klaagbank he
Ja gelukkig niet de Postbank.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_42891135
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:06 schreef Charliban het volgende:
wat maakt het uit of ik thuis mee moet betalen of dat mijn ouders het doen.
Zijn ook genoeg ouders die uitwonende kinderen sponseren
de mijne kunnen dat niet, moet ik dan van 80 euro in de maand mijn huur van E250, collegeld E125, ziektekosten E80 + nog boeken en m'n levensonderhoud betalen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:15:46 #7
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42891257
uhm, de opmerking van je is behoorlijk kansloos en egocentrisch.

Misschien moet je eens beginnen met toegeven dat anderen in situaties zitten waarbij de kosten hoger liggen dan bij jezelf. En dat ze relatief gezien dus hetzelfde krijgen als jij krijgt. Dat het dus niet oneerlijk is, maar juist eerlijk. Daarna mag je weer terugkomen.
pi_42891270
en ik woon dus meer dan 4 uur reizen van m'n ouders af, dus ik moet wel uit huis. kijk eens verder dan je eigen neus lang is....
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42891387
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
en ik woon dus meer dan 4 uur reizen van m'n ouders af, dus ik moet wel uit huis. kijk eens verder dan je eigen neus lang is....
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:20:24 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_42891441
Beetje erg debeile openingspost TS. Als je niet meer bij je ouders woont zijn heb je nu eenmaal veel meer kosten dan dat je nog gewoon thuis woont. Dus dit verschil moet enigsinds gecompenseerd worden zodat mensen niet gedwongen worden om een studie dicht bij huis te volgen.
pi_42891468
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...
nee, m'n ouders wonen in Friesland, bouwkunde kun je alleen in Delft of Eindhoven doen.....
pi_42891607
En momenteel is de uitwonende beurs in veel gevallen niet eens dekkend voor de huur, die veel studenten toch echt zelf moeten betalen hoor, lang niet iedereen wordt gesponsored door paps en mams.

En het uit huis wonen levert de meeste studenten bepaalde vaardigheden op, verantwoordelijkheidsgevoel, met geld omgaan, etc waar de samenleving beter van wordt.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:25:55 #13
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42891644
Huur gas elektra en etensgeld.
Dat is samen al meer dan dat extraatje dat je krijgt of niet?

TS krijgt vast al zijn eten bereid en al voor zijn neus gescoteld elke dag en betaald er niet aan mee.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42891647
Volgens mij krijgen je ouders kinderbijslag?
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:26:30 #15
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_42891662
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !

Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_42891684
gewoon een baan zoeken en kappen met zeuren
Do not fear the Terror, Fear Tom
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:28:06 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_42891725
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !

Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
Wij laten iedere week een poetsvrouw komen
Het is dus best schoon bij ons in huis, niet zo schoon als thuis. Ik durf er echter wel met blote voeten in te lopen
pi_42891742
uitwonend is gewoon veel duurder, ook al krijg je meer stufi
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42891796
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef Charliban het volgende:
Heb verder geen onderzoek gedaan maar vraag me af of het juridisch wel haalbaar is om verschil te maken op basis van je woonplaats.
Nee, is het niet. En applaus je bent echt de eerste Nederlander sinds de invoering van de beurs die hierover nadenkt

HULDE!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42891855
quote:

bij ons komt om de paar weken de complexbeheerder de boel controleren. als het bij de 2e keuring (1e is natuurlijk nooit perfect) goed is krijg je aan het eind van het jaar wat servicekosten terug. kunnen wij weer wc papier, zonnebloemolie ed van kopen

prima systeem.
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42891961
quote:

En dat is natuurlijk een doorsnee studentenhuis geweest. De meeste studentenhuizen die ik ken hebben een keurig schoonmaakrooster waar iederen zich gewoon naar alle redelijkheid aan houdt en waar het dus gewoon schoon is. Verder is de keuze om uit huis te gaan geen rebelse actie, maar gewoon een ontwikkeling op weg naar volwassenheid, een stap die sommige mensen blijkbaar maar moeilijk kunnen maken.
pi_42892000
Heb me totaal niet uitgelaten of de bedragen kostendekkend zijn, alleen het verschil vind ik onterecht. Verzekeringen moet ik ook gewoon betalen, gas en elektra moet ik ook gebruiken. ik moet ook eten dus zie niet in waarin anderen daarvoor gecompenseerd zouden moeten worden.
nu draaien mijn ouders gewoon voor meer kosten op.

Je zou zelfs kunnen stellen dat ik nu een kamer van mijn ouders gebruik, die ze anders hadden kunnen verhuren, maar dat gaat wel heel erg ver.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:36:07 #23
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42892051
De huur alleen al is een goede reden
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42892080
wat een slimme vraag ook he..

omdat je als uitwonende meer lasten hebt?
huur, voedsel, electriciteit/water/gas en noem maar op..

of betaal je thuis mee?
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:39:10 #25
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42892169
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:34 schreef Charliban het volgende:
Heb me totaal niet uitgelaten of de bedragen kostendekkend zijn, alleen het verschil vind ik onterecht. Verzekeringen moet ik ook gewoon betalen, gas en elektra moet ik ook gebruiken. ik moet ook eten dus zie niet in waarin anderen daarvoor gecompenseerd zouden moeten worden.
nu draaien mijn ouders gewoon voor meer kosten op.

Je zou zelfs kunnen stellen dat ik nu een kamer van mijn ouders gebruik, die ze anders hadden kunnen verhuren, maar dat gaat wel heel erg ver.
Je ouders draaien voor meer kosten op is onzin. Als je uitwonend zou wonen zijn zij verplicht de ouderbijdrage te betalen, wat precies het bedrag is wat ze nu gemiddeld aan jou kwijt zijn voor gas/water/electriciteit/huur/eten/misbruik dus het klopt niet wat je zegt.

Jammer joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')