Ja gelukkig niet de Postbank.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:07 schreef Charliban het volgende:
als je niet wilt reargeren doe het dan ik niet. Maar oke, het blijft de klaagbank he
de mijne kunnen dat niet, moet ik dan van 80 euro in de maand mijn huur van E250, collegeld E125, ziektekosten E80 + nog boeken en m'n levensonderhoud betalen?quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:06 schreef Charliban het volgende:
wat maakt het uit of ik thuis mee moet betalen of dat mijn ouders het doen.
Zijn ook genoeg ouders die uitwonende kinderen sponseren
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
en ik woon dus meer dan 4 uur reizen van m'n ouders af, dus ik moet wel uit huis. kijk eens verder dan je eigen neus lang is....
nee, m'n ouders wonen in Friesland, bouwkunde kun je alleen in Delft of Eindhoven doen.....quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Je had ook dichterbij kunnen gaan studeren...
Wij laten iedere week een poetsvrouw komenquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !
Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
Nee, is het niet. En applausquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef Charliban het volgende:
Heb verder geen onderzoek gedaan maar vraag me af of het juridisch wel haalbaar is om verschil te maken op basis van je woonplaats.
bij ons komt om de paar weken de complexbeheerder de boel controleren. als het bij de 2e keuring (1e is natuurlijk nooit perfect) goed is krijg je aan het eind van het jaar wat servicekosten terug. kunnen wij weer wc papier, zonnebloemolie ed van kopenquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Mensen die uit huis wonen tijdens hun studie zijn van die wannebee "vrijbuiters". Beetje aan de buitenwereld laten zien van: Sow, hij/zij studeert en gaat al op kamers, hoe zelfstandig !
Persoonlijk vind ik het maar onhygienische rotzakken. Ooit eens in een studentenflat geweest, nooit meer. Tenzij je wil gaan koken op een fornuis waar de haren op groeien; de gang bezaaid is met fietsen; en er een lucht hangt waar een mortuarium nog een bloemenveld bij is.
En dat is natuurlijk een doorsnee studentenhuis geweest. De meeste studentenhuizen die ik ken hebben een keurig schoonmaakrooster waar iederen zich gewoon naar alle redelijkheid aan houdt en waar het dus gewoon schoon is. Verder is de keuze om uit huis te gaan geen rebelse actie, maar gewoon een ontwikkeling op weg naar volwassenheid, een stap die sommige mensen blijkbaar maar moeilijk kunnen maken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:26 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je ouders draaien voor meer kosten op is onzin. Als je uitwonend zou wonen zijn zij verplicht de ouderbijdrage te betalen, wat precies het bedrag is wat ze nu gemiddeld aan jou kwijt zijn voor gas/water/electriciteit/huur/eten/misbruik dus het klopt niet wat je zegt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:34 schreef Charliban het volgende:
Heb me totaal niet uitgelaten of de bedragen kostendekkend zijn, alleen het verschil vind ik onterecht. Verzekeringen moet ik ook gewoon betalen, gas en elektra moet ik ook gebruiken. ik moet ook eten dus zie niet in waarin anderen daarvoor gecompenseerd zouden moeten worden.
nu draaien mijn ouders gewoon voor meer kosten op.
Je zou zelfs kunnen stellen dat ik nu een kamer van mijn ouders gebruik, die ze anders hadden kunnen verhuren, maar dat gaat wel heel erg ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |