abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42880870
Mijn vriend en ik hebben min of meer besloten een korte pauze te nemen in onze relatie. De reden hiervoor is steeds vaker terugkomende onzinnige discussies, altijd via de telefoon. Als we elkaar zien gaat alles prima en is het echt heel erg leuk, dat is het vervelende. Maar we zien het allebei niet zitten om zo door te gaan. Nu kwam mijn vriend ermee om een soort van pauze in te lassen, om niet verder uit elkaar te groeien. Ergens ben ik het er wel mee eens. Als we nu doorgaan is de kans groot dat het allemaal zo doorgaat zoals het nu gaat of alleen maar erger wordt en het echt uitgaat. We houden heel veel van elkaar en daarom doen die discussies ook zo'n pijn, ookal gaan ze nergens over.

De omslag is ook best plotseling gekomen. Misschien moet ik er ook nog bij vertellen dat we elkaar de eerste maanden heel veel zagen (bijna elke avond en nacht, overdag werkten we wel allebei, dus we zagen elkaar niet 24/7) Dat ging allemaal prima, maar op een gegeven moment kregen we het allebei weer wat drukker buiten het werk om en zagen we elkaar minder. Prima, hadden we beide geen problemen mee. Maar op de een of andere manier kwamen toch die discussies steeds terug.

En dan nu die pauze... nu ik daar over begin krijg ik het gevoel van een steen op mijn maag. Het voelt niet lekker. Ik mis 'm nu al, terwijl het gisteravond besproken is. Het feit dat ik 'm niet zo even kan bellen of de mogelijkheid dat het uiteindelijk toch uit gaat, voelt vreselijk kut. En ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik mis hem. En vraag me nu weer af of ik dit wel wil.

Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn. Wat hield die pauze bij jullie in, hoe lang duurde het, zag je de relatie op dat moment als 'uit'? Spreek je elkaar niet of wel (maar dan misschien minder)? En hoe kwamen jullie eruit?

Ik hoop hier antwoorden te krijgen die me misschien helpen.
pi_42880928
quote:
kwam mijn vriend ermee om een soort van pauze in te lassen, om niet verder uit elkaar te groeien
Zeg maar dag met je handje; die ben je kwijt! !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42880955
Goede ervaring: 2 weken pauze, daarna was het definitief uit :-)

Over het algemeen hoor je dat pauzes leiden tot het beeindigen van de relatie. Het is ook logisch natuurlijk; je kunt gevoelens niet zomaar pauzeren. Gevolg is dat men in die tijd in ieder geval wel de rust heeft om eens goed na te denken.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_42880972
quote:
Maar op de een of andere manier kwamen toch die discussies steeds terug.
Daar ben je toch echt zelf ook bij hoor. Ik pieker er niet eens meer over om over allerlei pietluttigheden en weet ik wat al dies meer een of andere onzinnige discussie aan te gaan.

IN AFRIKA GAAN MENSEN DOOD VAN DE HONGER, AIDS, OORLOG ETC ETC, WTF BOEIT HET NOU DAT JE VRIEND BIJ HET UITRUIMEN VAN DE VAATWASSER DE KOFFIEKOPJES OP HET VERKEERDE PLANKJE HEEFT GEZET!!!!!!!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42881017
Pauzes zijn goed, dan doet het minder pijn als je later toch uit elkaar gaat (Lijkt me niet dat een pauze het probleem definitief oplost).
:)
pi_42881062
Volgens mij is het nooit goed een pauze in te lassen...
Jullie kunnen beter proberen er nieuw leven in te blazen..

Het kan nooit goed zijn een pauze in te lassen.. in een relatie..dat voelt niet goed
Je heb een relatie of je heb er geen..
Jullie zitten misschien in een tijdelijke dip en irriteren elkaar zo beetje

En daar moeten jullie uit zien te komen.
Misschien om elkaar minder te bellen daar waar de irritaties beginnen. en weer dingen voor jullie zelf gaan doen.Jullie letten gewoon volgens mij te veel op elkaar.
Salsa Española
pi_42881149
pauze is vaak de aanloop naar einde relatie
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_42881230
Van pauze komt afstel. Of zo.
pi_42881368
De grootste fout die men maakt is een pauze inlassen, hier lopen de meeste relaties op de klippen.
Eens goed praten met elkaar en als men dan niet tot een oplossing komt? Tja......
pi_42881502
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:55 schreef Spekkiemonster het volgende:
pauze is vaak de aanloop naar einde relatie
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:41:10 #11
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42882070
Vrij duidelijke zaken ben ik bang..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:41:56 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42882090
1 keer gedaan, toen weer een tijdje bij mekaar geweest, maar na een maand ofzo was het definitief uit.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_42882290
pauze werkt soms wel in die zin dat je elkaar vreselijk gaat missen en dan wil je elkaar weer terug, ben je even heel blij weer met elkaar, even dan dus, soms duurt dat maar een dag, en dan merk je dat alles weer net zo is als vóór de pauze.

als je pijn bij het lopen hebt, beslis je dan ook om maar niet meer te lopen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:04:26 #14
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42882672
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:49 schreef milagro het volgende:

Wat een vergelijking
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:06:25 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42882723
ik heb alleen ervaring met relatiestilte. goede noch slechte.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42882732
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:49 schreef milagro het volgende:
pauze werkt soms wel in die zin dat je elkaar vreselijk gaat missen en dan wil je elkaar weer terug, ben je even heel blij weer met elkaar, even dan dus, soms duurt dat maar een dag, en dan merk je dat alles weer net zo is als vóór de pauze.

Wat een vergelijking Ja, als ik mn poot gebroken heb, dan ga ik er de eerste paar weken niet vol op staan.

Ik heb er een goeie ervaring mee gehad. Je kunt mekaar even 2 maand los laten, dingen op een rijtje zetten, en daarna verder kijken.
pi_42882968
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:04 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
als je al weken pijn bij het lopen hebt, dan ga je toch kijken waarom je pijn hebt bij het lopen, of niet dan?

zo lastig is het niet, hoor.
een pauze nemen zonder te weten wat er nu precies mis is, waarom die ruzietjes steeds komen, gaat niet helpen.
pi_42883208
Een relatie heb je om samen problemen op te lossen die je in je eentje niet hebt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:45:47 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42884164
Julile hebben waarschijnlijk misplaatste verwachtingen van elkaar...

ik denk dat een pauze dan wel het meest naieve is wat je kan doen. praat het liever uit als volwassenen. nu gaan jullie beiden jullie kop in het zand steken totdat het zogenaamd "over" is. Verder gaan jullie nu apart nadenken over wat je wil ipv met elkaar , wellicht komen jullie misschien later weer bijelkaar maar dan komen dezelfde problemen geheid weer terug, aangezien je alleen maar je verwachtingen van die ander ietsjes heb bijgeschaaft.

verder vind ik dat pauzes in een relatie nogal egoistisch . je zegt eigenlijk;
ik hou niet genoeg van je etc, maar hou een optie op jou in het geval dat er niets beters voorbij komt.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_42884197
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:13 schreef milagro het volgende:

[..]

een pauze nemen zonder te weten wat er nu precies mis is, waarom die ruzietjes steeds komen, gaat niet helpen.
Nee, klopt. De eerste maanden was alles koek en ei, alleen maar leuk en lachen, geweldig! En na een tijdje... Ja, dan zie je dingetjes van elkaar die je storen. Wat dan weer uitmondt op kleine stomme discussietjes/ruzietjes. En waarom? Geen idee. Waar komen die ruzietjes vandaan? Ik weet het niet.
Als er iemand is die suggesties heeft. Natuurlijk snap ik dat niemand weet waarom ik ruzietjes heb met mijn vriend, maar misschien herkent iemand dit verschijnsel?
pi_42885143
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:46 schreef BalLon het volgende:

[..]

Nee, klopt. De eerste maanden was alles koek en ei, alleen maar leuk en lachen, geweldig! En na een tijdje... Ja, dan zie je dingetjes van elkaar die je storen. Wat dan weer uitmondt op kleine stomme discussietjes/ruzietjes. En waarom? Geen idee. Waar komen die ruzietjes vandaan? Ik weet het niet.
Als er iemand is die suggesties heeft. Natuurlijk snap ik dat niemand weet waarom ik ruzietjes heb met mijn vriend, maar misschien herkent iemand dit verschijnsel?
ik denk dat degene die de pauze voorstelt, het prima weet vaak, het waarom, maar het niet durft te zeggen en zo wat tijd koopt, om de moed te verzamelen, of in de hoop dat de andere partij dan die stap zet...
pi_42885218
tvp'tje

een pauze heeft volgens mij ook geen zin, dat neemt jullie problemen niet weg.
samen over praten, als het niet meer gaat dan gaat het niet meer.
hou je genoeg van hem om dit zo jaren vol te houden?
of doe je er (samen) wat aan...

[ Bericht 2% gewijzigd door on_the_mike op 22-10-2006 23:15:06 ]
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:18:22 #23
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42885504
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:13 schreef milagro het volgende:

[..]

als je al weken pijn bij het lopen hebt, dan ga je toch kijken waarom je pijn hebt bij het lopen, of niet dan?

Als ik pijn heb bij het lopen, ga ik naar een dokter. Die verteld me dan wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen. Bij een relatie gaat dat helaas niet zo makkelijk.
pi_42885646
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:18 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Als ik pijn heb bij het lopen, ga ik naar een dokter. Die verteld me dan wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen. Bij een relatie gaat dat helaas niet zo makkelijk.
zucht.....

een pauze nemen zonder over een mogelijke oorzaak te praten is niet anders dan weglopen van het probleem, het probleem voor je uitschuiven, tenminste als je nog verder wil met diegene.

als je wéét waarom je steeds ruzie hebt, dán zou ms een pauze zin hebben, als de reden bv is 24/7 op elkaar lip zitten.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:29:02 #25
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42885985
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:21 schreef milagro het volgende:

[..]

zucht.....

een pauze nemen zonder over een mogelijke oorzaak te praten is niet anders dan weglopen van het probleem, het probleem voor je uitschuiven, tenminste als je nog verder wil met diegene.

als je wéét waarom je steeds ruzie hebt, dán zou ms een pauze zin hebben, als de reden bv is 24/7 op elkaar lip zitten.
Haha, ik snap je punt wel hoor Ben het ook volledig met je eens. Alleen je vergelijking vond ik nergens op slaan
Kom nu maar weer van die kast af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')