quote:
Daarom juist.. maar ik kan me ook vergissen
![]()
Het is al laat..
----------
23:47 - "Eerst zien, dan geloven!"
Nicolaas is goedgehumeurd. âZo eerst maar even met een psycholoog praten, ben benieuwd of ik wel capabel genoeg ben voor deze beslissingâ, zegt hij sarcastisch. De Miljonairs doelt op zijn âeventueelâ vertrek van morgenvroeg. âOh, en ik pas de regels trouwens aan; ik ga gewoon roken hier in de woonkamer. Bevalt het je niet, dan is daar de deur!â, lacht Nicolaas al wijzend naar de voordeur. âHet maakt toch niet meer uit, morgen om 10.00 uur ben ik weg.â De dertiger heeft een grote grijns op zijn gezicht. âEerst zien, dan geloven!â, roept Natasia.
23:28 - Stephan heft zijn glas
De Miljonairs lijken tot rust te zijn gekomen. âLetâs partyâ, roept Stephan. âBart regel jij de spelcomputer?â Bart lacht: âRegel jij de karaoke set dan?â Stephan ontkurkt de champagne. âKom op met die glaasjesâ, roept hij. Het is Stephan gelukt, Nicolaas gaat de Villa verlaten. Maar Eveline is daar niet zo zeker van: âIk lach me kapot als hij blijft!â Geniet van je glaasje Stephan, want de feeststemming kan zomaar omslaanâŠ
23:10 - Duivels
âWat ik vanavond heb geleerd; ik kan niemand vertrouwen hier! Ik vind het heel naar, zonder geinâ, ratelt Natasia tegen haar mede-Miljonairs. âNu, word ik ook een f*cking duivel. Laat het spel maar beginnen!â Natasia kan er niet over uit dat Brian haar eerst vertelde dat hij voor het vertrek van Nicolaas zou stemmen en uiteindelijk tegen heeft gestemd. De vriendschap heeft een flinke deuk opgelopen. Of is het helemaal over?
22:55 - Eveline slijmt
âNicolaas, weet je wat ik nog even kwijt wilde?â, begint Eveline. âIk moet zeggen dat jij ondanks alles vanavond heel diplomatiek blijft. De mensen die jou wegstemden, gunden jou de 10.000 euro die jij als borg hebt ingelegd niet.â Bij een ontslagstemming is een Miljonairs zijn borg namelijk niet kwijt. Eveline zegt dat Brian, Bart en Nena tegen het vertrek hebben gestemd, omdat zij niet wilden dat Nicolaas bij zijn ontslag zijn borg van 10.000 euro terugkrijgt. âDe rest gunde jou het welâ, zegt ze lief.
22:33 - Spijt
Het gesprek in de keuken gaat voort. Nicolaas zoek zijn rivalen op. De beweegredenen van de Miljonairs komen weer ter sprake, maar uiteindelijk draait het toch om de drie âverradersâ. Natasia is duidelijk: âZe zijn f*cking hypocriet!â. Het aangekondigde mogelijke vertrek van Nicolaas heeft ook de Surinaamse aan het denken gezet: âIk heb er zoân spijt van.â âDat je Brian vertrouwde?â, vraagt Ilona? âNee, dat ik mijn lieve man en kindjes in de steek liet om hieraan mee te doen!â
22:18 - Groepsverdeling
De Miljonairs weten niet wat ze meemaken. âAls ik dit had geweten, had ik nooit aan dit spel meegedaan. Wilgo, wat heb ik je nu hard nodig!â, roept Natasia. Stephan valt haar bij: âItâs a crazy world!â Ilona zegt peinzend: âEr ontstaan nu groepjes.â Ilona, Stephan, Sylvia en Natasia zijn kwaad. Zij vinden het belachelijk dat zij hebben gezegd waarom Nicolaas volgens hen de Villa moet verlaten en Brian, Nena en Bart niet. Nicolaas, wat heb je je mede-Miljonairs aangedaan?
22:04 - Nicolaas schokt de Miljonairs
Maar dan verandert de zaak. Nicolaas laat van zich horen: âIk ga de Villa verlaten. Ik vind jullie allemaal hele lieve mensen, maar ik heb het gezien. Heb van een boel dingen genoten. Heb ook veel gezien, wat me niet bevalt. Daarbij heb ik een klein zoontje wie ik wil zien opgroeien. En ook twee mooie dochters en een lieve vrouw.â De Miljonairs schrikken zich een ongeluk. âBij dezen zeg ik; ik verlaat het huis! Geen twee miljoen en geen twintig miljoen is dit me waard. Maar ik heb me kapot gelachen hoor!â, zegt Nicolaas.
21:59 - De uitslag
Niemand gaat mee op het verzoek van Nicolaas. Daarom stemmen de Miljonairs één voor één voor of tegen het vertrek van Nicolaas. Angelique gaat het rondje af. Eveline, Stephan, Ilona, Natasia en Sylvia stemmen voor. Zij willen dus dat Nicolaas de Villa verlaat. Brian gooit roet in het eten: Hij stemt tegen! Het is duidelijk dat Nicolaas mag blijven. Bart en Nena geven toe dat zij ook tegen het vertrek van de Miljonair hadden gestemd. Nicolaas mag dus blijven!
21:53 - De stemming begint
De plasmaboy geeft aan dat de stemronde mag beginnen. Hij wenst de Miljonairs sterkte. Angelique vraagt wie een stemronde wil aanvragen op deze ontslagdag. Stephan reageert onmiddellijk: âIk vraag een stemronde aan voor Nicolaas.â âZijn er nog meer mensen die een stemming willen aanvragen?â, vraagt Angelique. Nicolaas vraagt ook een stemming aan: âIk stem ervoor dat Stephan de Villa verlaat. Hij heeft een hetze tegen mij opgezet. Ik denk niet dat ik veel medestanders heb, maar ik vraag het toch aan.â
21:29 - "Wat stem jij?"
Hectiek alom. De stemming gaat zo plaatsvinden. Het lijkt erop dat niemand nog zeker weet waarop hij gaat stemmen. Nena: âBrian, wat stem jij?â Brian moet haar het antwoord verschuldigd blijven. De Antilliaan zegt het Ă©cht nog niet te weten. De Miljonairs nemen plaats aan tafel. Let the game beginâŠ
http://eengoudenkooi.web-log.nl/
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)