abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42842550
Als het kan wil ik hier de ervaringen van jullie horen.

Ik zit namelijk met een kapotte xbox360. Nog binnen de garantie. En probeer vanaf 30-09 dat ding naar microsoft te sturen. Alles wat fout kan gaan blijkt fout te gaan. Een gemiddelde wachttijd van 60minuten of langer is normaal. Na 6x gebeld te hebben was dit wel duidelijk.

Hier het verhaal:

25-09 XBOX360 website, formulier ingevuld voor support. XBOX360 geeft 3 rode lampjes en doet niets meer.

30-09 Respons gehad via de mail. Hierin stonden een aantal acties die ik moest uitvoeren om er verifieren dat hij echt kapot was. Als het niet mocht baten moest ik ze opbellen via de normale support nummers. Hier had ik alleen geen tijd voor. Ik neem later wel contact met ze op.

08-10 XBOX360 support lijn gebeld. Een of andere vage medewerker aan de lijn die eerst mijn gegevens helemaal genoteerd had. Vervolgens wist hij me te vertellen dat ik nogmaals mijn gegevens moest geven aangezien "het systeem" het niet had opgeslagen. Systeem moest teruggestuurd worden naar Microsoft. Hiervoor had hij mijn email adres nodig want hun sturen een verzoek naar UPS. UPS stuurt mij een verzoek en UPS komt de xbox360 dan bij mij ophalen. Binnen 11 dagen heb ik hem terug wist de medewerker mij te vertellen. Binnen 24 uur moest ik een mail hebben.

09-10 Geen mail ontvangen. bleek dat de medewerker na 5x vragen, 3x spellen het niet goed ingevoerd. Zijn collega heeft het veranderd naar het goede adres. Hij heeft hem aan mij voorgelezen. En zoals hij het voorlas was het 1op1 met het adres wat ik had doorgegeven. Nogmaals ging hij een verzoek indienen bij UPS. Binnen 24 uur zou ik reactie krijgen.

11-10 Medewerker verteld dat ik voor de 3e keer geen email heb ontvangen. Deze heeft mijn gegevens gecontroleerd en zei dat het wel goed in het systeem stond. Hij vond het vreemd dat ik niets had gehad. Aangezien dit niet werkte moest ik het maar via de normale post laten lopen. Een andere keus was er gewoon niet. Ik met de medewerker nogmaals mijn adresgegevens gecontroleerd, alles stond er goed in.

13-10 Geen post ontvangen, medewerker vertelde dat dit 1 dag duurde (hooguit 2). Medewerker wist mij te vertellen dat er een technische storing was met de servers en dat de opdracht pas de 11e was verzonden naar UPS. Hooguit zou ik dus op de 14e mijn post ontvangen. Medewerker heeft wel genoteerd dat ik al 3x eerder had gebeld en dat de volgende keer geescaleerd moest worden.

17-10 Geen post ontvangen. Buitelandse jongen aan de lijn, sprak geen goed NL maar deed wel zijn best. Wilde alles nogmaals controleren, maar daar voelde ik niet zoveel voor. De gegevens zaten gewoon goed in het systeem. Dat was namelijk al 3x gecontroleerd. Vervolgens wilde hij de case in zijn geheel sluiten en opnieuw aanmaken. Toen werd ik boos en heb heel netjes gezegd dat ik het hier echt niet mee eens was. Ik wilde zijn supervisor wel even spreken want met de normale medewerkers kom ik er iig niet uit.

18-10 supervisor van MS aan de lijn gehad. Medewerker sprak heel erg gebrekkig engels en kon me eigenlijk niet helpen. Wilde de case sluiten en opnieuw aanmaken. Gezegd dat hij eerst maar eens moet achterhalen waarom mijn e-mail + post niet goed door wordt gestuurd vanuit UPS. Het opnieuw aanmaken van de case was namelijk al eens gebeurd. Supervisor zou binnen 2 dagen terugbellen om het een en ander te achterhalen.

20-10
Geen respons van supervisor. Heb zelf maar gebeld. Kreeg geluk bij een ongeluk een 2e lijns medewerker aan de lijn. Dit omdat ze een onderbezetting hebben op NL niveau. En deze heel goed nederlands sprekende jongen wist mij het volgende te vertellen:
- ze hadden mijn 360 geregistreerd als een normale xbox, dus xbox1.
- je hebt op xbox.nl een vinkje bij je naam staan dat je geen mail wilt ontvangen van MS. Dan krijg je ook geen mail.
Ik heb toch samen met deze gozer een nieuwe call aangemaakt. Hij heeft de instellingen goed gezet. Nu maar afwachten.

21-10 IK HEB MAIL! eindelijk kan hij opgestuurd worden.
Als je ook dit soort ongein heb vraag dan aan de medewerker of hij het 100% goed heeft ingevuld.
1. Niet geregistreerd als een oude xbox. Wel 100% een xbox360.
2. Vinkje bij je xbox.nl moet uit staan. Je moet dus wel info willen ontvangen van MS.
3. Laat die kerel je adres en mail gegevens zelf oplezen zodat je het kan controleren.

Succes allemaal! ik hoop echt dat dit jullie bespaard wordt want je wordt het zo f*cking moe van.

[ Bericht 12% gewijzigd door JiinX op 21-10-2006 09:49:08 (Update) ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:46:30 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42842653
Ik zit nu ongeveer op jouw stap van 11-10 Hopelijk wordt mij de rest bespaard, maar ik ga morgenochend maar weer een keertje bellen
pi_42842719
Hmmm gisteren gebeld met support nadat m'n 360 het had begeven, 3 uur naderhand een mailtje gehad met de instructies voor UPS en vandaag pakket bij UPS afgegeven.
Ik zal m'n verdere ervaringen hier ook wel posten, hoop dat het iets vlotter gaat dan bij jou.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_42845225
geen idee qua data:
Op een maandag gebeld dat mijn 360 stuk was, had na 5 minuten iemand aan de lijn en afgesproken dat woensdag mijn 360 werd opgehaald. Vrijdag ontvang ik een mailtje dat mijn 360 is ontvangen in Duitsland en een uurtje later belt mijn vriendin dat mijn 360 alweer is afgeleverd. Zondag het volgende mailtje ontvangen dat mijn 360 zo snel mogelijk weer wordt opgestuurd
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:15:20 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42845332
Ik word er ook een beetje moe van. Net weer gebeld, en degene die ik aan de lijn kan kon weinig wijs worden uit het hele verhaal, en ik moet dus teruggebeld worden door een medewerker die de 2e en 3e keer dat ik gebeld had me heeft geholpen. Echt geweldig
pi_42845428
Morgen ga ik bellen, ik ben benieuwd. Maar hopelijk sta ik nog in het systeem, paar maanden terug al een rotte xbox gehad die terug moest. En mn hdd gaat sowieso niet mee, aangezien mn dvd-drive gewoon gaar is
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
pi_42845571
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:15 schreef twi het volgende:
Ik word er ook een beetje moe van. Net weer gebeld, en degene die ik aan de lijn kan kon weinig wijs worden uit het hele verhaal, en ik moet dus teruggebeld worden door een medewerker die de 2e en 3e keer dat ik gebeld had me heeft geholpen. Echt geweldig
Die service gaat wel achteruit dan zeg. Vroeger was alles beter. Vorige keer bij mij: Ik had gebeld, volgende dag lag er een lege doos op de deurmat (opgevouwen) met adresstickers. 360 erin, UPS bellen en binnen 20 minuten stond die UPS guy voor de deur, ik schrok me rot
Terugkrijgen duurde wel wat langer, zaten 2 weekenden tussen maar al met al 12 dagen ofzo.

Maar al die horror stories die ik nu hoor....
pi_42845810
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:21 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

Die service gaat wel achteruit dan zeg. Vroeger was alles beter. Vorige keer bij mij: Ik had gebeld, volgende dag lag er een lege doos op de deurmat (opgevouwen) met adresstickers. 360 erin, UPS bellen en binnen 20 minuten stond die UPS guy voor de deur, ik schrok me rot
Terugkrijgen duurde wel wat langer, zaten 2 weekenden tussen maar al met al 12 dagen ofzo.

Maar al die horror stories die ik nu hoor....
Je moet nu ieder geval al zelf voor een geschikte doos zorgen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42845936
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:27 schreef Tain het volgende:

[..]

Je moet nu ieder geval al zelf voor een geschikte doos zorgen
Dat is niet het ergste, maar dat niet bepaald pro-actieve, servicegerichte, probleemoplossende gedrag van dat stelletje incompetente prutsers bij de helpdesk zelf, daar word ik droevig van
pi_42847796
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:31 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

Dat is niet het ergste, maar dat niet bepaald pro-actieve, servicegerichte, probleemoplossende gedrag van dat stelletje incompetente prutsers bij de helpdesk zelf, daar word ik droevig van
Dat vind ik wel vaag, tis een maandje of 2 a 3 geleden dat ik mijn 360 heb opgestuurd en toen werd ik echt prima geholpen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:34:19 #11
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42847924
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:30 schreef Tain het volgende:

[..]

Dat vind ik wel vaag, tis een maandje of 2 a 3 geleden dat ik mijn 360 heb opgestuurd en toen werd ik echt prima geholpen
Nou, mijn persoonlijke ervaring is dramatisch. En dan heb ik het ding nog niet eens op kunnen sturen.

Ik vind het echt prima als ik een maand moet wachten op het ding als hij eenmaal gerepareerd wordt, maar het niet kunnen versturen is verschrikkelijk frustrerend.
pi_42848913
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:34 schreef twi het volgende:

[..]

Nou, mijn persoonlijke ervaring is dramatisch. En dan heb ik het ding nog niet eens op kunnen sturen.

Ik vind het echt prima als ik een maand moet wachten op het ding als hij eenmaal gerepareerd wordt, maar het niet kunnen versturen is verschrikkelijk frustrerend.
Ik heb de stickers van ups niet afgewacht en heb m'n box bij UPS in Best gedropt. De jongen bij de balie zou zelf een sticker hiervoor maken en hem van daaruit versturen.
Misschien dat dat nog een optie is als er een UPS kantoor in de buurt zit?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:08:43 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42848992
Minstens een uur rijden, ook niet ideaal.
pi_42857532
Eindelijk kon ik hem opsturen, zie bericht 21-10. Hoop dat dit jullie bespaard blijft.
pi_42858065
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:08 schreef twi het volgende:
Minstens een uur rijden, ook niet ideaal.
Dat is niet echt een optie nee... UPS Best zit op de weg van m'n werk terug naar huis, dus dat is een mazzeltje voor mij. Heb namelijk nog geen sticker gezien tot nu toe.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:49:36 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42866828
Oke, mijn complete verhaal:

14/10 @ 21.00 - 's Avonds geprobeerd te bellen, geen geduld om lang aan de lijn te blijven. Een mailtje gestuurd met de klachten.

15/10 @ 14.00 - 's Ochtends toch maar gebeld. Na 20 minuten opgegeven. Vroeg in de middag nogmaals geprobeerd, en na zo'n 40 minuten had ik een Nederlandse medewerker. Deze heeft mij een referentienummer gegeven, en binnen 48 uur zou ik een email krijgen. Dit zou eigenlijk binnen een paar uur moeten aankomen, maar er waren vaak problemen, dus zou het maximaal 48 uur duren, anders moest ik terugbellen.

17/10 @ 11.00 - Teruggebeld, na 30 minuten wachttijd had ik een aan zijn accent te horen Franstalige medewerker aan de lijn. Deze zou mij de mail nogmaals versturen. Diverse keren mijn emailadres gespeld, zodat ik zeker wist dat deze klopte. Nu is Versatel niet de betrouwbaarste ISP, maar doorgaans krijg ik mijn email wel. Nogmaals 24 uur wachten dus, en anders terugbellen.

18/10 @ 9.00.01 - Na 2 minuten wachten had ik zowaar dezelfde medewerker aan de lijn. Ander emailadres doorgegeven en het zooitje nogmaals laten versturen.

19/10 @ 22.15 - Na 36 uur nog niks ontvangen. Na 24 uur dus ook niet, maar het duurde 12 uur voordat de helpdesk uberhaupt bereikbaar was. Dit maal een Nederlandse medewerker aan de lijn die mij wist te melden dat de Franse knakker het proces had geescaleerd en mij zou terugbellen. Wat mij bevreemde, aangezien hij op dit moment mijn telefoonnummer helemaal niet had (gevraagd). Aangezien mijn telefoonnummer dus helemaal niet bekend was, volgens de Nederlandse medewerker, heb ik mijn mobiele nummer gegeven. Het niet aankomen van de mail zou volgens hem komen omdat ik aan had gevinkt dat ik geen reclame wenste te ontvangen. Want natuurlijk, als je dat aanvinkt dan zeg je gelijk ook dat je geen belangrijke reparatie-labels wilt ontvangen! Ik zou dus teruggebeld gaan worden.

Overigens had ik tijdens die 12 uur ook nog een email gestuurd met de vraag of ze het niet nogmaals konden versturen. Nee, nee, ik moest echt bellen

20/10 @ 19.45 - Na 40 minuten wachttijd kreeg ik een aardige Duitse mevrouw aan de lijn die in redelijk Nederlands mij wist te helpen. Ze is druk bezig geweest en kwam twee keer bij me terug, met de melding dat ik a) gisteren al terug was gebeld (!!! ik had gisteren 15 minuten na het sluiten van de lijn pas iemand te pakken om mijn nummer te melden) en b) ze helaas niets kon doen en ik moest wachten totdat ik nogmaals gebeld zou worden. Na mijn telefoonnummer gecontroleerd te hebben en gemeld te hebben dat ik altijd wel bereikbaar was (ook op maandag? ja ook op maandag) besloot ik maar om nog even te wachten.

21/10 @ 17.15 - Net een Nederlandstalige medewerker gesproken, die heel vrolijk en met aardige humor m'n ietwat "ik-wacht-al-een-week-om-m'n-kutbox-te-versturen"-toon wist te kalmeren. Hij cancelde van alles en om verder maar niet moeilijk te doen heb ik daar maar geen probleem van gemaakt. Ook van de melding dat ik gisteren om 19:30 zou zijn gebeld heb ik maar geen probleem gemaakt, ondanks dat ik toen in de wachtrij stond van diezelfde klantenservice met mijn mobiele telefoon nog geen 30cm van me verwijderd. Het label wordt nu per post opgestuurd, ik had geen zin meer in nog meer aanklooien per email. Hopelijk is de post betrouwbaarder, en wordt het reparatieproces dus uiterlijk begin volgende week eindelijk in gang gezet.
pi_42869181
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:49 schreef twi het volgende:
Oke, mijn complete verhaal:

14/10 @ 21.00 - 's Avonds geprobeerd te bellen, geen geduld om lang aan de lijn te blijven. Een mailtje gestuurd met de klachten.

15/10 @ 14.00 - 's Ochtends toch maar gebeld. Na 20 minuten opgegeven. Vroeg in de middag nogmaals geprobeerd, en na zo'n 40 minuten had ik een Nederlandse medewerker. Deze heeft mij een referentienummer gegeven, en binnen 48 uur zou ik een email krijgen. Dit zou eigenlijk binnen een paar uur moeten aankomen, maar er waren vaak problemen, dus zou het maximaal 48 uur duren, anders moest ik terugbellen.
........................
Succes ermee, gaat precies dezelfde kant op als bij mij. Bij mij waren er 3 dingen niet goed zodat de mail niet doorkwam.
1. Hun hadden de xbox geregistreerd als xbox1. De oude xbox dus.
2. vinkje op de site stond aan, ik wilde dus niets ontvangen van MS.
3. Serienummer van mij xbox360 stond niet/niet goed in het systeem.

Nadat de medewerker dit allemaal in een nieuwe case had verwerkt kreeg ik de mail wel door.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:00:13 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42969783
26/10 @ 16.45 - Opnieuw gebeld, nadat er nog steeds geen labels zijn afgeleverd door een koerier. Weer een nieuw referentienummer gekregen, de labels zullen opnieuw worden toegestuurd. Wanneer ze er dinsdag nog niet zijn, gooi ik m'n X360 woensdag door de ramen bij 't hoofdkantoor van Microsoft.
pi_42970498
Mijn 360 staat sinds maandagochtend bij Microsoft in Deutschland zonder ooit labels te hebben ontvangen.
Benieuwd of ie ook daadwerkelijk gerepareerd wordt en of ik hem nog terug zie.
pi_43015993
Nou om deze topic toch maar positief te laten eindigen. Het volgende is er gebeurd:

Ik had de mail ontvangen met de ticket voor de UPS koerier. Afgelopen maandag was mijn xbox360 opgehaald. Donderdagmiddag had ik hem weer terug. Een "volgens mij" nieuwe xbox360.

Alles werkt weer en ben weer happy.
pi_43016077
Vlot gegaan bij jou dan... bij mij is de UPS status nog steeds:
Type: Pakket
Status: Afgeleverd
Afgeleverd op: 23/10/2006
9:59 's morgens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')