Hele weekend in Amsterdam geweest, allemaal leuk en aardig. Niets aan de hand. Leuk appartement met uitzicht over t IJ, lekker de stad in geweest, heerlijk gekookt en ga zo maar door. Vandaag nog even naar Artis geweest (wat een klote-dierentuin zeg, voetballen kunnen we niet in 010 maar in dierentuinen bouwen pwnen we Artis op alle fronten :’)) en lekker foto’s gemaakt.
Vervolgens met de trein naar huis....om half 6 ging m’n Intercity naar Arnhem, maar dat is handig! in één keer door en binnen dik een uurtje thuis. Vervolgens rijdt de trein langs Duivendrecht, langs een of andere grote betonnen hamburger en op weg richting Breukelen. Tot zover alles nog steeds goed, ik lekker aan t spelen met m’n nieuwe camera (400D
) en alles flex :’)
Vervolgens staat in eens de trein stil, ik de startkabels gezocht maar nergens een andere trein in de buurt. Alles weer terug gelegd en weer netjes gaan zitten. Vervolgens begint de NS-miep-in-de-luidspreker te zeggen dat er een kapotte goederentrein op het spoor staat en we er niet langs kunnen. Ah gelukkig niets ernstigs, ding even snel wegslepen met een ander loc en binnen een half uurtje weer weg, maar nee deze gedachtegang bleek niet echt te kloppen.
Volgens de NS-miep-in-de-luidspreker zou de vertraging enkele uren gaan duren en zou de Intercity terug rijden naar Duivendrecht, daar moesten we vervolgens overstappen op een stoptrein en dan nog een stoptrein en dan zouden we op Utrecht CS aankomen. Op goed geluk dan maar. Ondertussen waren we aangekomen op Duivendrecht en werd er omgeroepen dat de goederentrein weggesleept was en dat het treinverkeer weer erg langzaam op gang zou komen.
Ah goed nieuws dacht ik toen nog, maar zoals Jeremey Clarkson al zei tegen mensen die de Ariel Atom als een stuk speelgoed zien: You’d be wrong. Rekenen we even mee lieve kijkbuiskinderenen? Als er een Intercity binnenkomt met 5 wagons, die loopt helemaal leeg en moet vervolgens in een Sprinter van 3 wagons. Hoeveel komen we dan tekort? 2 wagons zegt u? Helaas, een Intercity heeft namelijk twee verdiepingen! En ja dat past er allemaal in. Vervolgens had deze trein nog meer vertraging omdat Greenpeace protesteerde, zoveel zoogdieren in zo’n kleine ruimte, het lijkt de bio-industrie wel!
Vervolgens kwam ik op een geniaal idee: Als de Sprinter van 18:54 prop vol zit en er komt om 18:59 een Intercity naar Arnhem, dan neem je gewoon de Intercity. Immers, het spoor is weer vrij, alles is weer vrijgegeven, dat wordt keihard crossen naar Arnhem! Fout dus, om onverklaarbare reden werd die Innercity opgeheven, kijk dat is service! Vervolgens kon ik nog wachten tot half zeven op de volgende Innercity, die naar goed gebruik uiteraard een minuut of 10 te laat kwam. Waarom? Weet ik het, omdat het de NS is ofzo
Uiteindelijk reed die Innercity wel goed door en was ik om een uurtje of 9 eindelijk thuis, een verdubbeling van de reistijd. Heerlijk! Daarom nog één laatste raad, een klein stukje advies, een soort van nieuw spreekwoord:
Opeens heb je het! Koop gewoon een auto, pauper!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)