Xil. dit is wel heel erg minimalistischquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:27 schreef Xilantof het volgende:
Nu met minimalistische OP!
heel goed...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:27 schreef Xilantof het volgende:
Nu met minimalistische OP!
Die op luchtbedden?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:28 schreef An24 het volgende:
We hadden het over extra lekkere sandwiches![]()
Omdat je het niet laten kanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:28 schreef HMaster-II het volgende:
Nog een postje voor het slapen gaan...![]()
Een luchtbed of vulling er voor Marjo?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Jah, ik zocht er dus nog eentje...
OP even aangepast!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:27 schreef Xilantof het volgende:
Nu met minimalistische OP en TT!
dat is beterquote:
Luchtbedvulling? Lucht dus?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Een luchtbed of vulling er voor Marjo?![]()
![]()
nouja...quote:
Vertel....waar kunnen we die vindenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:28 schreef An24 het volgende:
Deal! Voor aanmeldingen: zie mijn profiel voor emailadres.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:28 schreef An24 het volgende:
Ik heb plannen zat met die camera, maar kan er alleen vaak nix mee.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:46 schreef PdeHoog het volgende:
Hier is het ook tijd om Beethoven's 5e symphonie uit te zetten en nog even op de bank te relaxen met drank en IlseEindelijk eens voor 12-en naar bed
![]()
Dit weekend geen fotografische plannen helaasEn ik moet morgenavond ook nog ff oppassen
Goed begin van het weekend
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:48 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ik heb plannen zat met die camera, maar kan er alleen vaak nix mee.![]()
Kom maar op!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:53 schreef rudedeltadude het volgende:
Even een vraagje over fotografie dat ik geen topic waard vind. kan ik daarmee in dit topic terecht?
komti-iequote:
Heerlijke sandwich met tomaat, kaas, ham , witlof en paprika met duizendeilanden dressingquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:46 schreef freud het volgende:
[..]
Deal! Voor aanmeldingen: zie mijn profiel voor emailadres.
Jij hebt waarschijnlijk hele korte sluitertijden gebruikt. Dan staat alles stil, inclusief de achtergrond. De truc is om een sluitertijd te gebruiken die eigenlijk te lang is,. Dan volg je de auto met je lens, en drukt dan af. De auto is dan scherp, omdat je lens met dezelfde snelheid meebeweegt, maar de achtergrond niet. De techniek kan je op google wel vinden op termen zoals 'meetrekken'. Let wel op, dit is soms best lastig.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:06 schreef rudedeltadude het volgende:
komti-ie
ik ben 2 weken terug naar de Vierhouten Pallets Rally in Barneveld geweest.
Mijn foto's zijn bijna allemaal "te" scherp.
Foto's van anderen (vooral op GoT en op DPZ) zijn allemaal in de voorgrond (dus de auto) scherp en in de achtergrond onscherp.
Wat doe ik fout?
Heeft dit met mijn diafragma te maken ofzo?
Kweenie wat voor camera je hebt maar normaal gesproken ligt dat aan het diafragma.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:06 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
komti-ie
ik ben 2 weken terug naar de Vierhouten Pallets Rally in Barneveld geweest.
Mijn foto's zijn bijna allemaal "te" scherp.
Foto's van anderen (vooral op GoT en op DPZ) zijn allemaal in de voorgrond (dus de auto) scherp en in de achtergrond onscherp.
Wat doe ik fout?
Heeft dit met mijn diafragma te maken ofzo?
ok...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Inderdaad. Je moet een redelijk open diafragma gebruiken. Dat is handig bij rallyfoto's, dan heb je ook een snelle sluitertijd. Een andere optie is een lage sluitersnelheid en de camera meetrekken met de beweging. Dit is wat lastiger, levert echter betere beelden op.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:09 schreef prupke het volgende:
Heerlijke sandwich met tomaat, kaas, ham , witlof en paprika met duizendeilanden dressing![]()
Gewoon allerhande bewegende voorwerpen. De straat opgaan en fietsers, bromfietsers, auto's e.d. fotograferen als ze voorbijrijden. Gewoon oefenen, oefenen en oefenen. Het meetrekken moet een natuurlijke beweging doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:09 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
ok...
kan je me voorwerpen noemen waarbij ik kan oefenen?
anders mislukken al mijn rallyfoto's misschien bij de volgende rally (in twente in begin november)
Gewoon op de stoep gaan staan en de voorbij komende auto's fotograferen. Ooit ook eens gedaan de gezichten van de mensen in de auto's zijnquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon allerhande bewegende voorwerpen. De straat opgaan en fietsers, bromfietsers, auto's e.d. fotograferen als ze voorbijrijden. Gewoon oefenen, oefenen en oefenen. Het meetrekken moet een natuurlijke beweging doen.
Nog 2 tips op dat gebied:
-Stop niet met meetrekken op het moment dat je de foto maakt, maar blijf doordraaien.
-Draai vanuit de heup of de knieën, niet alleen met je armen. Dan draai je veel stabieler.
Thanks!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon allerhande bewegende voorwerpen. De straat opgaan en fietsers, bromfietsers, auto's e.d. fotograferen als ze voorbijrijden. Gewoon oefenen, oefenen en oefenen. Het meetrekken moet een natuurlijke beweging doen.
Nog 2 tips op dat gebied:
-Stop niet met meetrekken op het moment dat je de foto maakt, maar blijf doordraaien.
-Draai vanuit de heup of de knieën, niet alleen met je armen. Dan draai je veel stabieler.
wanneer gingen wij ook alweer trouwen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En dat is mijn hele eigen idee!
Goed hé!
Moet ik dan nog eerst iemand omleggen daaro?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:22 schreef fraubitch het volgende:
[..]
wanneer gingen wij ook alweer trouwen?![]()
De fotograaf zodat er geen bewijs is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Moet ik dan nog eerst iemand omleggen daaro?
een maar?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat let je Xil?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |