ja maar dat zijn allemaal leasebakken!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Spamblik het volgende:
Ach, ik denk dat het wel meevalt.. Duitsers rijden ook altijd zo?
Bullshit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Alle leaserijders vergelijken met duitsersquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:22 schreef gateway het volgende:
[..]
ja maar dat zijn allemaal leasebakken!
.. het enige dat klopt aan je post is zo'n beetje de eerste zinquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
maar in duitsland lopen gewoon veel leasebakken! kan ik daar wat aan doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:26 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle leaserijders vergelijken met duitsers![]()
Wacht maar tot jij ooit lease rijdt
Haha, dat wou ik ook al posten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?![]()
+ je portemonnee in dat eerste gevalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Het is gevaarlijker voor je rijbewijs dan voor is auto!
Wacht even,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
meer vermogen misschienquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Wacht even,
ALs een 1300cc 140 km/h rijdt bij 5000 toeren.
Waarom rijdt een 2liter dan 185 km/h (tis maar voorbeeld) bij 5000 toeren?
Ze maken toch via toerental uiteindelijk dezelfde omwentelingen bij de wielen. Waarom draaien die wielen bij 2Liter dan sneller
Dat snap ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:08 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
meer vermogen misschiende 2 L hoeft bijv maar 3500-4000 toeren te maken om 140 te rijden.
omdat de toerenteller aangesloten is op de motor (voor de koppelling) en niet op de bandquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
Meer motorinhoud, waardoor de zuigers minder vaak op en neer moeten om hetzelfde aantal liters te verbranden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
Wat heeft een hoge kilometerstand bij een auto te maken met het eerder slijten door hoge toeren? Ik zie het verband niet, het is niet zo dat een auto met veel kilometers vaak op z'n staart getrapt is.quote:waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Wat een fokking bullshit. Noem maar eens een ding wat er moet gebeuren, en dan bedoel ik iets mechanisch...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
af en toe hoge toeren rijden kan wel..
maar niet elke kee of elke dag. is ook niet echt nodig.
het is aan hoe goed motor onderhoud is.
benzine motor haalt meestal rond 200.000km, kan verder tot 250dk. daarna moeten er veel gebeuren aan de motor.
Ik koop liever een auto die 200.000 km op de teller heeft netjes met onderhoudsboekjes die altijd snelwegverkeer heeft gezien dan eentje met 80.000 km die alleen maar stad heeft gezien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat heeft een hoge kilometerstand bij een auto te maken met het eerder slijten door hoge toeren? Ik zie het verband niet, het is niet zo dat een auto met veel kilometers vaak op z'n staart getrapt is.
Jongens jongens, niet zo gretig ..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
Wat heeft een hoge kilometerstand bij een auto te maken met het eerder slijten door hoge toeren? Ik zie het verband niet, het is niet zo dat een auto met veel kilometers vaak op z'n staart getrapt is.
Vind ik van niet, ik heb al ervaring met 2 luxe auto's.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
200.000 tov 80.000 is wellicht wat veel, maar met de essentie van je punt ben ik het zeker eens.
Als je hem in de hoge toeren in rijdt, raakt je auto daaraan gewend idd en dat merk je idd met een auto die rustig is ingereden. Maar dat heeft geen flikker er mee te maken of het goed of slecht is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:14 schreef TR08 het volgende:
Is het erg slecht? Nou ja, niet zo erg dat je blok er direct van kapot gaat. Maar als je flink wat kilometers zo rijdt ga je het verschil tussen jouw rijstijl en een rustige rijstijl wel duidelijk merken.
Wat voor belasting hebben je lagers dan te voortduren? Als de krukas etc goed gebalanceert zijn is dat bijna niets.. 64 keer niets is nog steeds vrij weinigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:14 schreef TR08 het volgende:
Lagerslijtage neemt toe met de derde macht van de belasting. De belasting (voor een groot deel door het omhoog en omlaag accelereren van je zuigers) neemt kwadratisch toe met je toerental.
Dus bij 2x zoveel toeren is de belasting voor het op en neer bewegen van je zuigers 4x zo hoog en je slijtage dus 64x zo hoog.
Mwoah,dat valt wel mee.Die auto waarmee oma reed moet je als het ware op nieuw in rijden.Eerst een hele lange rit om hem lekker warm te stoken en dan kun je hem af en toe best eens wat meer toeren laten draaien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Als je hem in de hoge toeren in rijdt, raakt je auto daaraan gewend idd en dat merk je idd met een auto die rustig is ingereden. Maar dat heeft geen flikker er mee te maken of het goed of slecht is.
Met een rustig in gereden auto ineens hoge toeren gaan rijden, dat is idd wel slecht. Daarom moeten jongeren ook geen autootjes van oude omaatjes kopen. Jongeren hebben nogal de neiging om een auto in de toeren te jagen en oma komt misschien net boven de 3000 toeren uit
Of je hebt zo'n oma die vergeet te schakelen, en in zn 3e versnelling 100km/h op de snelweg rijdtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Als je hem in de hoge toeren in rijdt, raakt je auto daaraan gewend idd en dat merk je idd met een auto die rustig is ingereden. Maar dat heeft geen flikker er mee te maken of het goed of slecht is.
Met een rustig in gereden auto ineens hoge toeren gaan rijden, dat is idd wel slecht. Daarom moeten jongeren ook geen autootjes van oude omaatjes kopen. Jongeren hebben nogal de neiging om een auto in de toeren te jagen en oma komt misschien net boven de 3000 toeren uit
nope, omdat het blok voor die toepassing wordt ontworpen, korte slag maakt veel gemakkelijker hogere toerenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:16 schreef Konijn het volgende:
ff vraagje, hoe zit het eigenlijk met een VTEC blok? Slijt dat blok dan niet sneller? Omdat er dan lekker veel power bij hoge toeren vrij komt?![]()
Harder slijten? Ja, die 1mm op 10 jaar oei da's erg!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mwoah,dat valt wel mee.Die auto waarmee oma reed moet je als het ware op nieuw in rijden.Eerst een hele lange rit om hem lekker warm te stoken en dan kun je hem af en toe best eens wat meer toeren laten draaien.
Maar altijd veel toeren maken is gewoon niet goed,dan slijt het toch harder.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:50 schreef TR08 het volgende:
Dus samenvattend:
-Kan de motor er tegen: Ja, mits je goed onderhoud pleegt.
-Rij je hem er mee stuk? nee.
-Slijt hij harder: Ligt aan je definitie van harder.
Wil je dat echt numeriek onderbouwd zien dan moet je bij een fabrikant oid vragen of je testresultaten van duurtesten mag zien, of zelf 2 blokken verschillend belasten tot het eerste groot onderhoud nodig is. Ik denk niet dat iemand daar hier tijd voor heeft.
Door de stad steeds optrekken is veel en veel schadelijker voor je auto dan 150 rijden op de snelweg.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:38 schreef Robin__ het volgende:
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik heb het idee dat door de stad racen en constant doortrekken in zn 1-2-3 veel slechter is dan op de snelweg rustig opklimmen naar 4000+ (mijn moeders auto maakt bij 120 al bijna 3500 toeren, en dat is toch echt de 'kruissnelheid' ofzo volgens het boekje dus vind 4000 al niet echt veel eigenlijk) Voor mn gevoel geef je de motor dan veel meer op zn lazer (zo klinkt het iig wel)
tr08, zo'n beetje alles heeft toch een natuurlijke frequentie (oid) (bv een betonnen plaat, als je er in het juiste tempo (frequentie) op springt veert het super makkelijk en ver door. Voor zo ver ik weet geld dit ook voor rotoren ed., heeft een auto motor dan ook een toerental waarbij de trillingen op hun piek zitten?
Ben geen monteur, just interested in auto techniek.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Robin__ het volgende:
Over mijn 2e vraag een idee? Jij was toch automonteur, of verwar ik je nu met iemand anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |