ja maar dat zijn allemaal leasebakken!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Spamblik het volgende:
Ach, ik denk dat het wel meevalt.. Duitsers rijden ook altijd zo?
Bullshit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Alle leaserijders vergelijken met duitsersquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:22 schreef gateway het volgende:
[..]
ja maar dat zijn allemaal leasebakken!
.. het enige dat klopt aan je post is zo'n beetje de eerste zinquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
maar in duitsland lopen gewoon veel leasebakken! kan ik daar wat aan doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:26 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle leaserijders vergelijken met duitsers![]()
Wacht maar tot jij ooit lease rijdt
Haha, dat wou ik ook al posten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?![]()
+ je portemonnee in dat eerste gevalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Het is gevaarlijker voor je rijbewijs dan voor is auto!
Wacht even,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
meer vermogen misschienquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Wacht even,
ALs een 1300cc 140 km/h rijdt bij 5000 toeren.
Waarom rijdt een 2liter dan 185 km/h (tis maar voorbeeld) bij 5000 toeren?
Ze maken toch via toerental uiteindelijk dezelfde omwentelingen bij de wielen. Waarom draaien die wielen bij 2Liter dan sneller
Dat snap ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:08 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
meer vermogen misschiende 2 L hoeft bijv maar 3500-4000 toeren te maken om 140 te rijden.
omdat de toerenteller aangesloten is op de motor (voor de koppelling) en niet op de bandquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
Meer motorinhoud, waardoor de zuigers minder vaak op en neer moeten om hetzelfde aantal liters te verbranden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |