ja maar dat zijn allemaal leasebakken!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Spamblik het volgende:
Ach, ik denk dat het wel meevalt.. Duitsers rijden ook altijd zo?
Bullshit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Alle leaserijders vergelijken met duitsersquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:22 schreef gateway het volgende:
[..]
ja maar dat zijn allemaal leasebakken!
.. het enige dat klopt aan je post is zo'n beetje de eerste zin Slijtage aan de draaiende delen in je motor is nihiel (hoe vaak hoor jij dat iemand zn zuigers en/of krukas moet vervangen voor het blok 'op' is?? deze zijn gewoon berekent op de krachten die er op komen te staan.. en anders breken ze wel, maar dat gebeurt ook nooit he) een 1.3 hoeft misschien zelfs minder hard te werken dan die 2.0 waar jij het over hebt, dit ligt nameljk aan de aerodynamica van je auto en vooral het gewicht.. (en ook nog de versnelling.. bizar lage toeren is ook niet goed voor je blok. Als je gas geeft bij 4000 toeren (in een niet al te hoge versnelling) levert de motor al een hoop vermogen, meer dan nodig om die snelheid te halen (op het moment dat je motor namelijk minder vermogen levert dan nodig is.. zakt je snelheid in/gaat ie niet harder) dus je versnelt.. doe je dit bij 1500 toeren gaat alles resoneren etc, dat voelt gewoon niet gezond aan (en het is een klote geluid)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
maar in duitsland lopen gewoon veel leasebakken! kan ik daar wat aan doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:26 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle leaserijders vergelijken met duitsers
Wacht maar tot jij ooit lease rijdt
Haha, dat wou ik ook al posten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Sinds wanneer houdt een kilometer teller dan bij hoeveel toeren er zijn gedraaid?
+ je portemonnee in dat eerste gevalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Het is gevaarlijker voor je rijbewijs dan voor is auto!
Wacht even,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:03 schreef x302 het volgende:
niet goed
hoe meer toeren hoe harder de zuigers op en neer moeten enz -> meer slijtage
in elke versnelling to 6000 toeren optrekken is slechter dan 'rustig' tot 3500 op te trekken en te schakelen.
zo'n 1300cc moet om 150km/u te halen veel harder werken dan een 2liter: dus meer op en neer = meer toeren.
waarom denk je dat een kilometerstand belangrijk is bij de aankoop van een auto? om te bepalen hoe versleten de motor is. Hoge toeren = vlugger versleten
meer vermogen misschien de 2 L hoeft bijv maar 3500-4000 toeren te maken om 140 te rijden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Wacht even,
ALs een 1300cc 140 km/h rijdt bij 5000 toeren.
Waarom rijdt een 2liter dan 185 km/h (tis maar voorbeeld) bij 5000 toeren?
Ze maken toch via toerental uiteindelijk dezelfde omwentelingen bij de wielen. Waarom draaien die wielen bij 2Liter dan sneller
Dat snap ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:08 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
meer vermogen misschien de 2 L hoeft bijv maar 3500-4000 toeren te maken om 140 te rijden.
omdat de toerenteller aangesloten is op de motor (voor de koppelling) en niet op de bandquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
Meer motorinhoud, waardoor de zuigers minder vaak op en neer moeten om hetzelfde aantal liters te verbranden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:11 schreef _.-SAF-._ het volgende:
[..]
Dat snap ik niet.
Want, stel als een band 5000 omwentelingen p.m moet maken om 150 km/h te halen, waarom zou het met een 2 liter de band dan ineens 3500 omwentelingen maken om 150 km/h te halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |