abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42811211
Zijn er nog andere belangrijke verschillen tussen gips en stucplaten behalve het formaat ? Is de een bijvoorbeeld beter te bevestigen ofzo? Wil namelijk het plafond en in de badkamer verlagen en spuiten. Ik heb begrepen dat je dan het beste stucplaten kunt gebruiken omdat die meer gewicht aan kunnen?? Klopt dit ?
pi_42812210
Ik dacht ook dat je die in een natte ruimte kan gebruiken, met normale gipsplaten gaat dat niet.
Rot signature
pi_42812332
Volgens mij kan je idd. beter stucplaten gebruiken bij vochtige ruimtes.
Leverancier van beide producten informeren?
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_42813224
Voor vochtige ruimtes moet je sowieso speciale gipsplaten gebruiken. Niet alle stucplaten zijn geschikt voor vochtige ruimtes volgens mij.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:25:01 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42813762
Stucplaten kunnen inderdaad meer gewicht dragen. De reden is overigens heel eenvoudig, omdat ze smaller zijn is de overspanning kleiner.

Wij hebben gewoon gipsplaten gebruikt, geen enkel probleem voor de spuiter. Bij mijn broer zijn stucplaten gebruikt wat ook geen enkel probleem was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42816748
Het ALLERgrootste verschil tussen gipsplaten en stucplaten is de kartonnen afwerking. Die is bij stucplaten geperforeerd waardoor het stucwerk er beter aan hecht. Stucplaten schroef je ook niet strak tegen elkaar aan, maar met een kleine kier. Met het stucen smeer je die dicht en dan hangt het sutcwerk als het ware aan de stucplaat.
pi_42827644
Wat marsepein zegt.
bovendien kan een stucplaat er beter tegen om een keer nat te worden (tijdens stucen) dan een gewone gipsplaat

Mocht je trouwens je plafond willen stucen, gebruik dan stucplaten, en houd tussen de platen een kier van 1 cm aan, dit smeren ze vol, en zo hangt je stucwerk aan je stucplaten
pi_42828129
bedankt voor info allen, ik ga voor stucplaten, thx!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:44:14 #9
65960 sanger
pi_42828352
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:28 schreef Burbujas het volgende:
bedankt voor info allen, ik ga voor stucplaten, thx!
Wil je het sdirect laten spuiten of eerst laten stuccen?

Als je het eerst laat stucen moet je de kier aanhouden. Laat je het spuiten niet.
pi_42828821
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Wil je het sdirect laten spuiten of eerst laten stuccen?

Als je het eerst laat stucen moet je de kier aanhouden. Laat je het spuiten niet.
ik was eigenlijk van plan meteen op de platen te laten spuiten.
Waarom zou iemand er voor kiezen om eerst te stucen en dan pas te laten spuiten?
Het moet er zo uit komen te zien:

Dan hoef ik toch niet eerst te stucen??
ik heb schaamteloos ff een foto uit jouw topic gepikt, vind je vast niet erg toch
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:30:44 #11
65960 sanger
pi_42829163
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:13 schreef Burbujas het volgende:

[..]

ik was eigenlijk van plan meteen op de platen te laten spuiten.
Waarom zou iemand er voor kiezen om eerst te stucen en dan pas te laten spuiten?
Het moet er zo uit komen te zien:

[afbeelding]

Dan hoef ik toch niet eerst te stucen??
Bij mijn broer namen ze het niet zo nauw met de onderlinge afstand van de schroeven. Hierdoor werd het plafond niet zo heel erg strak. Daar moest dus eerst gestuuct worden.

Overigens: als je het eerst laat stucen dan wordt het (als het goed is) wel net effe strakker dan wanneer je direct laat spuiten op de gips/stucplaat.

Bij ons zie je ze niet, maar als je erop let merk je wel dat de naadjes tussen de platen er zijn.
quote:
ik heb schaamteloos ff een foto uit jouw topic gepikt, vind je vast niet erg toch
Ik neem aan dat dit betekent dat je het mooi vindt geen probleem dus!
pi_42829231
Meestal is het handig eerst even aan de spuiter/stucadoor te vragen hoe hij het hebben wilt...sommigen hebben liever stucplaten, ander liever gips-platen. Zelf gooi ik gewoon overal gipsplaten op eigenlijk
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:40:02 #13
65960 sanger
pi_42829351
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:34 schreef kroegtijger het volgende:
Meestal is het handig eerst even aan de spuiter/stucadoor te vragen hoe hij het hebben wilt...sommigen hebben liever stucplaten, ander liever gips-platen. Zelf gooi ik gewoon overal gipsplaten op eigenlijk
Bij ons wilde hij liever gipsplaten hebben inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')