misschien dat de Cisco site wat meer info heeft, de Cisci ken ik nietquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien de zoekfunctie het niet doet weet ik niet of hier al eerder over is gepost. Dus,
Heeft iemand recentelijk (laatste twee jaar max) geprobeerd om door zelfstudie het CCNA examen te halen? Een cursus nemen is financieel niet haalbaar (en werkgever laten betalen is ook geen optie), maar als ik dit boek bestel
CCNA Cisco Certified Network Associate Study Guide (Exam 640-801) with CDROM door Richard Deal
en zelf hard studeer moet het ook kunnen hoop ik.
Ik zit sinds 1999 in de IT 9maar niet in de netwerk hoek), en wil meer IP/Netwerk gerelateerde dingen gaan doen, dus moet ik bijspijkeren. Wie heeft hetzelfde al geprobeerd? Ik heb het boek gekozen aan de hand van de Cisci site.
Als ik het goed begrijp wil jij netwerken begrijpen? dan is CCNA leuk om mee te beginnen ja, voor op je CV is het minder geschikt, het is een beetje standaard tegenwoordig..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien de zoekfunctie het niet doet weet ik niet of hier al eerder over is gepost. Dus,
Heeft iemand recentelijk (laatste twee jaar max) geprobeerd om door zelfstudie het CCNA examen te halen? Een cursus nemen is financieel niet haalbaar (en werkgever laten betalen is ook geen optie), maar als ik dit boek bestel
CCNA Cisco Certified Network Associate Study Guide (Exam 640-801) with CDROM door Richard Deal
en zelf hard studeer moet het ook kunnen hoop ik.
Ik zit sinds 1999 in de IT 9maar niet in de netwerk hoek), en wil meer IP/Netwerk gerelateerde dingen gaan doen, dus moet ik bijspijkeren. Wie heeft hetzelfde al geprobeerd? Ik heb het boek gekozen aan de hand van de Cisci site.
Maar om dat te kunnen doen/snappen lijkt me CCNA wel prettig aangezien ik nu dus niet in die hoek zit.quote:CCNP, CCDA, CCDP, network security daarintegen, daarmee onderscheid je je,.
Doe op het moment HBO niveau werk in de IT, moet dus wel lukken. En ik heb bij twee bedrijven gewerkt waar engels de voertaal was.quote:kreeg het op het mbo, het is kinderachtig simpel mits je goed technisch engels kunt:)
ben het toch niet met je eens dat CCNA moeilijke materie is. wanneer jij, zoals TS aangeeft, jezelf al een paar jaar op HBO niveau binnen de IT rondbeweegt, dan lijkt mij het een zeer haalbare situatie om ook met behulp van een aantal routersims, je CCNA te halen. ook lukt dit je binnen 2 keer, als je gemiddeld 3 keer doet over CCNA doe je toch iets niet goed als opleidingsinstituut. bij ons oip het bedrijf is het uitzondering als mensen, ook via zelfstudie, niet de eerste keer slagen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:26 schreef Bouddalain het volgende:
De een na laatste alinea bedoel je zeker?![]()
Het was als uitdaging bedoelt.
Wat jij wilt doen: CCNA als zelfstudie zonder voorafgaande kennis is gewoon moeilijk.
- En zeker geen "appeltje, eitje" -
Als je serieus bent, en serieus studeert mag je bij ons aankloppen voor hulp, we hebben een groot lab en we vinden het leuk om onze kennis te delen.![]()
Maar wel uitsluitend voor serieuze studenten. Niet voor stoere jongens die "eitje" roepen twee keer een proefopstelling uitproberen en dan dan zeggen: saai! Ik ga iets leukers (Microsoft) doen.
ccda is best wel handig, maar stelt om heel eerlijk te zijn ook niet zoveel voor. vond ccdp een stuk pittiger, network security is al helemaal kutquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:22 schreef Aresdreams het volgende:
Ik heb CCNA eerst 4 jaar gedaan gehad op het MBO... daarna het boek aangeschaft, ineens snapte ik veel meer van die stof... online stof is best lastig te lezen, in boekvorm is het goed te doen. Voor het CCNA examen raad ik wel aan wat te oefenen met de commando's voor routers (als die er nog inzitten).
Ik zelf ben nu bezig met CCDA, en vind dat toch iets pittiger dan CCNA, maar ook wel te doen...
IP verhaal is toch echt behoorlijk pittig en bestaat uit 60 uur theorie!!! (ook op MBO niveau jah)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:46 schreef The_Dogfather het volgende:
kreeg het op het mbo, het is kinderachtig simpel mits je goed technisch engels kunt:)
Dat geloof ik graag ja... Doel is ook om hierna CCVP te gaan doen en dan ff kijken wat ik daarna doe (CCNP en CCDP lijken me zeker wel interesant om mee door te gaan).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
ccda is best wel handig, maar stelt om heel eerlijk te zijn ook niet zoveel voor. vond ccdp een stuk pittiger, network security is al helemaal kut
het zijn sowieso 4 deelexamens, omdat CCNA uit 4 delen bestaat. maar aangezien cisco net is begonnen met 4.0 zijn de boeken nog slechts verkrijgbaar, veel e-studie dus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik op de Cisco site kijk kan ik het CCNA ook behalen door twee deelexmans af te leggen:
640-821 INTRO Introduction to Cisco Networking Technologies (INTRO)
640-811 ICND Interconnecting Cisco Networking Devices (ICND)
Iemand daar ervaring mee? Omdat ik het van de avonduren moet hebben qua leren zat ik over deze optie ook te denken. Bij het examanboek zit routersimulatie software zodat ik in elk geval virtueel kan oefenen. Maar omdat ik nu dus niet dagelijks met netwerken bezig ben lijkt dat deelexamen me een goed idee.
Het gaat in elk geval niet makkelijk worden, dat besef ik wel.
Ik doe zelf Aries atm (Cisco over 2 jaar pas) en ik vind het e-book echt vele malen fijner dan het echte boek...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:18 schreef freak1 het volgende:
[..]
het zijn sowieso 4 deelexamens, omdat CCNA uit 4 delen bestaat. maar aangezien cisco net is begonnen met 4.0 zijn de boeken nog slechts verkrijgbaar, veel e-studie dus.
wacht maar tot ze inhoudeljike vragen gaan stellen in versie 4 die wel in het boek van versie 3.1 zijn behandeld, maar niet in het e-curriculumquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:46 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ik doe zelf Aries atm (Cisco over 2 jaar pas) en ik vind het e-book echt vele malen fijner dan het echte boek...
CCNA is wel appeltje eitje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:56 schreef Crazy-M het volgende:
Ok ik doe Cisco via school (MBO)
en het is moeilijk, iedereen schildert het af als een appeltje eitje maar dat is het echt niet.
Ten eerste is het engels van een zeer hoge moeilijkheidsgraad. Heel technische.
Daarnaast moet je toch wel cisco kunnen beheersen, er worden wel simulators aangekaard maar zelfs die kunnen niet alles. Zo zijn er zelfs simulators die geen passwoords kunnen instellen.
Zelf studie:
Succes het is echt moeilijk en hulp achter de rug kan geen kwaad. Ook al enige kennis van netwerken is niet verkeerd. en tja, alleen al het subnetten en omrekenen van bits enzo is moeilijk te snappen.
Daarnaast is het praktijk gedeelte heel makkelijk gewoon commando`s in raggen. is echt simpel alleen de theory is moeilijk. Heel moeilijk
Dus uit dit verhaal denk jij dat mn engels dan ook maar matig is?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:30 schreef freak1 het volgende:
[..]
CCNA is wel appeltje eitje.
jouw probleem met CCNA is gebaseerd op een matig begrip van engels, en dan vooral de technische kant. dit maakt CCNA niet moeilijk, dit maakt jouw begrip van de engelse taal minder, en daarmee de stof moeilijk.
een degeleijke beheersing van de engelse taal lijkt mij voor een engelse studie/toetsing toch redelijk verplicht.
dat MBO's over het algemeen daar flink in verzaken, is algemeen bekend, maar nogmaals, die maakt CCNA dan niet meteen moeilijk.
Ben ik helemaal met je eens. Dat praktijkgeklooi met die routers vond ik ook maar niks. Verder moet je er inderdaad gewoon veel tijd insteken, je moet namelijk veel domme droge feiten kennen. Vooral bij CCNP was dit het geval en afentoe vroeg ik me af wat het nut was van het kennen van (in mijn ogen totaal niet significante) feitjes die je zonder problemen op kunt zoeken als je ze ooit eens nodig hebt. Juist hierdoor loop je het risico om de grote belangrijke lijnen uit het oog te verliezen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
@Crazy-M
Heeft helemaal gelijk. Persoonlijk vind ik alleen de praktijk lastig, de stof is makkelijk als je Engels goed is en een beetje tijd erin stopt.
ja ik ben bot omdat het gewoon zo is. CCNA is absoluut niet moeilijk, het probleem zit hem gewoon in de technische opbouw van het geheel, en het geven van dit soort boeken aan mensen die slechts een basis gedeelte engels hebben gehad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dus uit dit verhaal denk jij dat mn engels dan ook maar matig is?
Nu sorry, ik ken mensen uit amerika EN engeland die Cisco zelfs nog moeilijk vinden.
Natuurlijk moet je engels kunnen, maar het is en blijft moeilijk.
Het is voornamelijk de manier waarop ze hetbij Cisco uitleggen dat je er geen touw aan vast kan knopen.
Ze zeggen A, draaien er een heel verhaal omheen wat het duidelijk moet maken, maar uiteindelijk is het nog niet duidelijk. Net zoals met het subnet gedeelte wat erin zit, heb het 4 keer gelezen, snapte het nog niet, ik vraag 1 keer een medestudent om uitleg (aangezien leraar er ook niet veel van snapte en tevens niet bereikbaar was) en die legt het 1 keer goed uit. Daarna nog oefenopdracht bij de leraar en ik snapte het.
Het lezen en het begrijpen van cisco is gewoon k*t en moeilijk. En ik ken heel veel mensen die moeite hebben met Cisco. Maar ja zal dan wel komen omdat we volgens freak1 matig engels kunnen, en dat we maar MBO ers zijn.
Freak1, hopelijk snap je in je botte kop dat niet iedereen goed opgeleid is. Iedereen krijgt een basis engels, wat pas later meer technisch wordt. Iemand die technische engels kan zal er misschien beter door kunnen werken, maar als zelfs leraren het niet snappen, en engelse en amerikanen ook de engelse tekst van cisco moeilijk te begrijpen vinden, dan vraag ik me af of het probleem werkelijk komt door de MBO.
zou je die ook naar mij kunnen doorsturen, me mail staat in mn profiel.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:00 schreef teh_m0nkey het volgende:
Captain_Fabulous, moet je nog je dingus hebben?Kan het CCNA reader bundeltje wel doormailen.
Groeten,
Aap
quote:Op maandag 4 december 2006 15:27 schreef teh_m0nkey het volgende:
VerstuurdSorry dat het zolang duurde, geheugen als een zeef
![]()
Ik volg de officiële Cisco course v3.1 op school. Vind het echt niet moeilijk. Het is alleen veel stof. Als je gewoon de skill labs doet dan is het best goed te volgen. Volgens mij had ik CCNA 1-3 allemaal met een score van > 80% gehaald.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:24 schreef EggsTC het volgende:
Degene die zeggen "simpel" hebben een andere versie van CCNA gehad dan ik denk ik. Ik ben behoorlijk gedreven met PC's en netwerken, ook voordat ik die cursus kreeg. En het is echt geen "appeltje eitje". Misschien hadden jullie CCNA voor dummies ofzo
Wat houden die certificate exams dan in? Is dat 1 examen, of zijn dat 4 aparte examens voor ccna 1t/m 4?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:18 schreef Aresdreams het volgende:
de zelfstudie is wel aardig, maar het voorbereiden op het certificerings examen is andere koek.
daar heb ik 3 maanden lang het ccna boek van cisco press voor doorgespit.
moet zeggen dat de provesional examens makkelijker te volgen zijn/voorbereiden zijn.
Op school, maar het was grotendeels zelfstudie. Gewoon 87K hoofdstukken per semester. Allemaal van 4000 pagina's lang ofzo. Ik weet nog wel dat het HEEL veel was om te leren ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:12 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik volg de officiële Cisco course v3.1 op school. Vind het echt niet moeilijk. Het is alleen veel stof. Als je gewoon de skill labs doet dan is het best goed te volgen. Volgens mij had ik CCNA 1-3 allemaal met een score van > 80% gehaald.
Om half 12 heb ik zo de final van CCNA 4 en er moet wel iets erg vreemds gebeuren als ik die niet zou halen.
Heb jij die cursus met zelfstudie gedaan of op school?
Het CCNA examen bestaat uit 2 examens. De eerste is ICND1 (640-822) en de 2de is ICND2 (640-816 )quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:21 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Wat houden die certificate exams dan in? Is dat 1 examen, of zijn dat 4 aparte examens voor ccna 1t/m 4?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |