abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42791791
Ik probeer me te orienteren waar ik rekening mee moet houden met een een 100% aflossingsvrije hypotheek.
Ik begrijp dat er maar enkele instelligen zijn die tot 100% gaan, en het gros gaat tot 70%.
Is er een lijstje met degenen die tot 100% gaan?

De meesten willen naast simpele rente ook een andere constructie (google heb ik al opgegeven, met het woord hypotheek erin) Levensverzekering is populair naar het schijnt.

Als ik nu een simpele hypotheek neem van 200.000 100% aflosingvrij, tegen 4.5%, dan is dat per jaar 9000 / 12 is een brutolast van 750, wat voor de meesten een nettolast van ongeveer 435. Het gaat mij dan vooral om de bijkomende constructies die ze verzinnen. Hoe kan ik ze het beste begrijpen om tot een echte duidelijke totale maandlast komen. (behalve weken kapotgooien aan offertes aanvragen en vergelijken) Waar moet ik doorheen leren prikken, wat moet ik vermijden etc? Tips?
If you're so smart, how come you ain't rich?
pi_42792886
wil niet moeilijk doen maar je moet of erg veel geld verdienen of iemand hebben die met je mee doet anders krijg je dat bedrag nog niet eens
het heeft iets met je bruto inkomen op jaar basis te maken en dat keer 4.5 of zo en dat is wat je zonder problemen zou kunnen lenen
de rente hangt af van wat voor soort vorm je neemt en wat je er allemaal bij afsluit ga je voor nhg dan wordt je rentepercentage al wat lager en je kunt ook vragen naar een hybride hypotheek je hoeft niet perse te beleggen
maar kan wel hierdoor daalt het rente % ook al mee
meer weet ik er niet van vind het ook allemaal erg ingewikkeld
pi_42793812
Het bedrag wat ik nodig heb of de berekening van de maximale hypotheek staat buiten mijn vragen.
Dit heb ik allemaal al doorgerekend. (ik ben geen starter maar een doorgroeier)

Als ik wegsites afga met berekeningen, waggeld het tussen die 750 en 1200 bruto, en ik will leren hoe ik de constructies moet herkennen en lezen zeg maar.

Is er een instelling die 100% leent, liefst zonder levensverzekering, desnoods met maar dan wel de berekening duidelijk aangeeft wat de bruto maandlasten totaal zijn?
pi_42797957
Yeb, de rabo.

Ik zit er met 100% aflossingsvrij en een zeer helder plaatje van m'n lasten. Geen verzekering etc, helemaal niks noppes nada
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42799965
Ik ben ooit eens naar de Hypotheker gestapt en daar bleek dat je om 100% te kunnen krijgen naar wat andere hypotheekverstrekkers moest kijken dan de bekende.
Het voordeel van zaken zoals de Hypotheker is dat ze kijken welke hypotheekverstrekker voor jouw het gunstigste is maar je moet niet vergeten dat de hypotheker er ook aan wil verdienen dus ga niet over 1 nacht ijs.

Kijk maar eens op internet zou ik zeggen, ze hebben nu juist een verhaal over tot wel 128% aflossingsvrij.

http://www.hypotheker.nl/(...)gelijk+Hypotheek.htm
Audaces fortuna juvat
pi_42801162
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:45 schreef hestertje het volgende:
de rente hangt af van wat voor soort vorm je neemt en wat je er allemaal bij afsluit ga je voor nhg dan wordt je rentepercentage al wat lager en je kunt ook vragen naar een hybride hypotheek je hoeft niet perse te beleggen
maar kan wel hierdoor daalt het rente % ook al mee
NHG kun je alleen maar krijgen als je inkomen aan bepaalde voorwaarden voldoet, en je kunt dan maar de helft van de aankoopwaarde aflossingsvrij nemen. Dus bij 100% aflosasingsvrij heb je geen NHG.
pi_42810656
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:35 schreef Gompy58 het volgende:
Yeb, de rabo.

Ik zit er met 100% aflossingsvrij en een zeer helder plaatje van m'n lasten. Geen verzekering etc, helemaal niks noppes nada
Dus de voorbeeldberekening "Als ik nu een simpele hypotheek neem van 200.000 100% aflosingvrij, tegen 4.5%, dan is dat per jaar 9000 / 12 is een brutolast van 750" kan dus wel degelijk? Danke (ik dacht al dat ik gek werd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')