quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:45 schreef Choices het volgende:Aangezien POL enkel interesse heeft in binnenlandse politiek zo bleek althans bij mijn vorig topic, weinig animo, en veel andere topics over binnenland. Alsof ze niet beseffen dat er geen 'binnenland' meer bestaat als zijnde een onafhankelijk concept, enorm veel wat gebeurt in het binnenland, omdat er zoveel gebeurt, zoals het gebeurt, in het buitenland.
Het is allemaal relatief. de grens kan je zelf neerleggen waar je die wilt. Zie ik mezelf als een 'bewoner van mijn huis' zijn jullie allemaal 'allochtonen', zie ik mezelf als een bewoner van Nederland, is de rest van de wereld "allochtoon"
Zie ik mezelf als een bewoner van het universum, dan zijn zelfs buitenaardse wezens uit een ander melkwegstelsel 'medelanders'
Zo zit het toch ook met dit soort dingen. Op veel gebieden hebben dingen die over een grens gebeuren wel degelijk op kortere of langere termijn ook effect binnen die grens, en dus is het 'binnenlands'
Alleen is het vervelende dat die grens niet de effecten tegenhoudt, maar vaak wèl de poging om het probleem op te lossen.
Zo ook met deze 'bill'. Zolang amerikanen in hun eigen land kunnen doen wat ze willen, kunnen wij op onze kop gaan staan, en verandert er niks... we hebben geen directe invloed, behalve met het eventuele onhandige gereedschap van sancties, verbroken betrekkingen en militair ingrijpen, wat gewoon onmogelijk is.
Was Amerika een klein prutstaatje met een speelgoed leger, dan was er allang ingegrepen
![]()
Protesten kunnen en moeten we wellicht laten horen, zodat ze nooit het kunnen doen met het idee'we wisten niet dat jullie het fout vonden'
Maar het beste wat we verder m.i. kunnen doen is hier, in ons eigen landje ervoor zorgen dat onze politici ons niet in dezelfde put gooien.
Op die manier zorgen we ervoor dat wat we daar fout vinden, ook daar blijft.
Zo kan ons land, en misschien Europa, een voorbeeld zijn van hoe het ook kan, zonder dat soort nare maatregelen. We volgen op dit moment gewoon teveel amerika blind, uit angst, hebzucht en loyaliteit.
Vroeger was Europa een bolwerk van rede, overleg en vrede. Veel meer een 'hoop voor de toekomst' dan Amerika ooit was.
Helaas gooien we dat steeds meer overboord voor de amerikaanse manier van "with US or against US, and then we'll get ya"
Goed voorbeeld doet soms goed volgen.... protesteren en dan vervolgens braaf meedoen waarschijnlijk niet.
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf" blijft een handige kreet.
of natuurlijk amerika abonneren op tele2 "the company that gets you small bills"