abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:12:00 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42765394
Grand Prix of Brasil – Interlagos




Trackinfo:

Length: 4,309 km
Laps: 71
Total distance: 305,94 km


Grand Prix of Brasil - Interlagos

Het is lang geleden dat een seizoen tot aan de laatste race zo spannend is geweest. Ondanks de pech van Schumacher in Suzuka is het seizoen namelijk nog niet gelopen! De strijd om beide titels is namelijk nog niet beslist. Wordt het Schumacher of Alonso, wordt het Ferrari of Renault?

Natuurlijk lijkt Renault de beste papieren te hebben op zowel de constructeurs- als de rijderstitel. Het gevaar schuilt echter in een te conservatieve benadering. Schumacher en Ferrari kunnen maar 1 ding doen! Vol op de aanval.

Waar Renault een nieuwe motorspecificatie waarschijnlijk thuislaat heeft Ferrari een motor speciaal voor Brazilië in petto. Slechts 1 race hoeft deze mee te gaan, en 20.000 toeren lijkt haalbaar te zijn. Ook Cosworth mikt op een toertal van boven 20.000 gedurende de gehele race.

Het circuit van Interlagos was in 1973 voor het eerst gastheer van de Grand Prix van Brazilië. Vanwege achterstallig onderhoud verdween het circuit van de kalender in 1978 en tussen 1981 en 1990. Pas nadat Brazilië flink had geïnvesteerd in eht circuit, de pitstraat en het medisch centrum vond Ecclestone in 1990 weer dat Interlagos op de kalender thuishoorde.

Brazilië en Formule 1 lijken onlosmakelijk met elkaar verbonden. Natuurlijk is Ayrton Senna de meest bekende F1 coureur uit Brazilie, maar ook Nelson Piquet en Emerson Fittipaldi zijn Braziliaanse wereldkampioenen.


Enkele plaatjes



Nu lachen ze allebei nog, maar na dit weekend?





Schumacher special!

Stats

Geboren: 3 januari 1969 (Hurth, Duitsland)
Actief in de F1 sinds: 25 augustus 1991 (GP Belgie, Jordan-Ford, uitgevallen)
Aantal races gereden: 247*
Aantal pole positions: 68*
Aantal overwinningen: 91*
Aantal wereldkampioenschappen: 7x (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 en 2004)
Teams: Jordan-Ford (1991), Benetton (1991-1995) en Ferrari (1996 – 2006).

* ondervoorbehoud komende race

Schumacher, een tijdperk in de F1

Pas 4 jaar oud is Michael Schumacher als hij begint met karten. Al op zijn 15de en 16de wordt Schumacher Duits juniorenkampioen. Op zijn 16de wordt hij tevens 2e op het wereldkampioenschap karten.

Al op zijn 17de maakt Schumacher de overstap naar de seniorencompetitie. In zijn debuutjaar wordt hij 3e in zowel het Duits als het Europees kampioenschap. Het jaar daarop, Schumacher is pas 18!, wint hij beide titels. Hetzelfde jaar komt Schumacher ook nog eens uit in het Europees kampioenschap Formule Ford 1600, hier wordt Schumacher 2de in de eindstand.

In 1989 krijgt Schumacher een kans in het Formule 3 team van Willi Weber. Het eerste jaar eindigt Schumacher als 3de in het kampioenschap, om het jaar daarop de Duitse titel te veroveren. Hij wint dat jaar ook de belangrijke race in Macau. Buiten de F3 rijdt Schumacher in 1990 ook mee om het WK sportwagens waarin hij als 5de eindigt. In 1991 rijdt Schumacher in de DTM en wederom het WK sportwagens tot hij zijn debuut maakt in de Formule 1.

Tijdens de GP van Belgie vervangt Schumacher Bertrand Gachot die in de gevangenis zit. Hier is wel wat bluf van Willi Weber aan vooraf gegaan. Jordan had niet voldoende financiele middelen om een topper aan te trekken. Het werd dus een rookie met een flinke zak geld. Voor het bedrag van 150.000 euro kon Schumacher uiteindelijk instappen. Dit geld werd gesponsord door Mercedes, om een Duitse coureur in de F1 te laten debuteren.

Tijdens de kwalificatie doet Schumacher de wereld al versteld staan door het tempo wat hij laat zien. De eerste keer in de pit heeft hij ook meteen commentaar over de afstelling van de auto. De remschijven waren roodgloeiend en iedereen was bang dat Schumacher over de limiet zou gaan. De rustige reactie van Schumacher hierop getuigt echter van zijn talent.

Dit was meteen de laatste race van Schumacher in de Jordan. Na deze race test hij nog 1x op Silverstone om vanaf Monza in een Benetton-Ford te zitten. Tijdens de race in Mexico, 1992 beklimt Schumacher voor het eerst het podium. Tijdens de race in Belgie, 1992 wint Schumacher zijn eerste race.

1993 is ook nog niet het jaar van Schumacher. In Portugal weet hij zijn enige overwinning van dat jaar te halen. Het jaar erna is het echter anders….

In een Benetton weet Schumacher in 1994 maar liefst 8 overwinningen te behalen. Ondanks diskwalificaties en uitsluitingen weet Schumacher toch kampioen te worden. Dat daarvoor Damon Hill van de baan moest worden gereden staat iedereen nog vers in het geheugen.

In 1995 doet Schumacher het nog beter. Met maar liefst 9 overwinningen eist hij zijn 2de wereldtitel op. Na dit jaar besluit Schumacher om voor Ferrari te gaan rijden.

Ferrari, Schumacher en 1996. Een niet zo gelukkige combinatie die desondanks toch 3 overwinningen wist te behalen.

In 1997 doet Schumacher in zijn Ferrari echter tot de laatste race mee om de titel. De Ferrari is dat jaar een stuk betrouwbaarder. Na een crash met Villeneuve moet Schumacher de strijd staken waardoor Villeneuve de titel opeist. Schumacher zijn 2de plaats in het kampioenschap wordt afgenomen, zijn 5 overwinningen blijven echter staan.

Ook in 1998 doet Schumacher tot aan de laatste race mee om de titel. Niet omdat de Ferrari dat jaar uitblinkt in prestaties, maar meer door het talent van de Duitser zelf. Mika Hakkinen is dat jaar oppermachtig in zijn McLaren-Mercedes.

Wederom een moeilijk jaar voor Schumacher en Ferrari. Schumacher doet het aanvankelijk goed in de strijd met Hakkinen. Op Silverstone begeven de achterremmen van Schumacher het echter. Gevolg, een dubbele beenbreuk. Weer geen titel voor Schumacher. De voorlaatste race van het seizoen is Schumacher terug. Niet voor eigen succes maar om teamgenoot Irvine aan de titel te helpen, wat helaas niet lukt.

In 2000 vallen dan eindelijk alle puzzelstukjes op hun plaats. 3 overwinningen uit de eerste 3 races en het winnen van de laatste 4 races op rij bezorgen Ferrari en Schumacher de wereldtitel. In totaal wint Schumacher dat jaar 9 races, met evenzoveel pole-positions.

In 2001 bouwt Ferrari verder op het succes van 2000. Schumacher is nauwelijks te kloppen. Hij wisselt overwinningen af met 2de plaatsen. Al in Hongarije is Schumacher kampioen. Met maar liefst 123 punten in 1 seizoen.

Ferrari en Schumacher blijken ook in 2002 een niet te kloppen combinatie. Met maar liefst 144 punten wint Schumacher wederom de titel. Hij wint 11 van de 17 races en is al in Magny-Cours kampioen. Enige smet op dit seizoen zijn de teamorders van Ferrari in Oostenrijk en Amerika.

Ook in 2003 weet de Ferrari coureur de titel te pakken. Zo makkelijk als in voorgaande jaren gaat het echter niet. Tegenslagen in de eerste paar races zorgen ervoor dat Schumacher een inhaalrace moet maken. Uiteindelijk stelt Schumacher zijn 6de titel zeker met een 8ste plaats op Suzuka.

Een bliksemstart in 2004 maakt aan eenieder duidelijk dat Schumacher en Ferrari nog lang niet verzadigd zijn! Schumacher wint 12 van de eerste 13 races. Alleen de race in Monaco eindigt Schumacher zonder punten na een botsing, achter de safetycar, met Montoya. Op Spa pakt Schumacher zijn 7de, en tot op heden laatste, wereldtitel. Ondanks een mindere seizoenseinde, waarom zou je risico´s nemen als je reeds kampioen bent, haalt Schumacher het hoogste aantal punten ooit in 1 seizoen. 148 punten en 13 zeges in 1 seizoen is tot op heden een record.

De magie lijkt te zijn uitgewerkt als we naar het seizoen 2005 kijken. De nieuwe Ferrari wordt eerder dan gepland ingezet, maar ook dat levert geen successen op. Slechts 2 races weet Schumacher in de burut van Renault en McLaren te komen. Weliswaar weet Schumacher in Amerika te winnen, maar die race werd geboycot door Michelin.


De standen

Coureurs

1. F. Alonso – Renault – 126
2. M. Schumacher – Ferrari – 116
3. F. Massa – Ferrari – 70
4. G. Fisichella – Renault – 69
5. K. Raikkonen – McLaren – 61
6. J. Button – Honda – 50
7. R. Barrichello – Honda 28
8. JP. Montoya – McLaren – 26
9. N. Heidfeld – BMW – 23
10. R. Schumacher – Toyota – 20
11. P. de la Rosa – McLaren – 18
12. J. Trulli – Toyota – 15
13. D. Coulthard – Red Bull – 14
14. M. Webber – Williams – 7
15. J. Villeneuve – BMW – 7
16. R. Kubica – BMW – 6
17. N. Rosberg – Williams – 4
18. C. Klien – Red Bull – 2
19. V. Liuzzi – Torro Rosso – 1

Constructeurs

1. Renault – 195
2. Ferrari – 186
3. McLaren – 105
4. Honda – 78
5. BMW – 36
6. Toyota – 35
7. Red Bull – 16
8. Williams – 11
9. Scuderia Torro Rosso – 1


TV Tijden

20 oktober 2006
16.00 – 17.00 1e vrije training
19.00 – 20.00 2e vrije training

21 oktober 2006
16.00 – 17.00 3e vrije training
19.00 – 20.00 Kwalificatie Let op! Kwalificatie wordt uitgezonden op Veronica ipv SBS!

22 oktober 2006
19.00 – 21.00 Race

Live timing, klik hier!

Alonso na de race?





Bronnen: Formule1.nl, F1racing.nl en Google

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 18-10-2006 14:01:48 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42765819
Hulde Sanger! Mooie OP. Al duim ik voor een andere einde.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:33:36 #3
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42765947
Presences 249
GP started 247

--> 231 races klopt dus niet

Voor de rest mooie OP! Nu maar hopen dat Schumi een mooi afscheid krijgt door de race te winnen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:36:18 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42766008
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:33 schreef 4-elements het volgende:
Presences 249
GP started 247

--> 231 races klopt dus niet

Voor de rest mooie OP! Nu maar hopen dat Schumi een mooi afscheid krijgt door de race te winnen
Ik was inderdaad dit seizoen vergeten

Dan zit er trouwens nog ergens een telfoutje in, maar goed......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:42:52 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42766179
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:29 schreef Spooky4u het volgende:
Al duim ik voor een andere einde.
Ik eigenlijk ook....

Ik gun Schumi zijn 8ste titel wel.

Dit is hoe ik hoop dat de race gaat verlopen:

Schumi op pole, Massa op P2, Fisi op P3. Toyota en Honda en McLaren op P4 t/m P9. Alonso op P10. Bij de start zijn de Renaults goed weg (als altijd) maar Alonso ziet niet dat Trulli is stilgevallen. Alonso klapt er vol op. Vervolgens klapt DC achterop Alonso. Einde race Alonso.

Fisi is Schumi bij de start voorbij gegaan. Wat volgt is een langdurig gevecht tussen Fisi en Schumi waarbij ze om de beurten de leiding pakken met de 1 na de andere mooie inhaalactie. Massa ligt op de loer. 2 ronden voor het einde probeert Fisi Schumi uit te remmen, maar haalt de bocht niet. Helaas laat hij de motor afslaan. Schumi op 1, Massa op 2.

Dankzij de startcrash is Albers na de chaos op een mooie P4 terechtgekomen. Achter hem rijden diverse snellere rijders, maar Albers houdt zich goed breed. Doornbos is langzaamaan opgeklommen naar een knappe P5. Niemand komt Albers voorbij, ook niet tijdens de pitstops. Albers eindigt op een knappe P3 en Doornbops op een even zo knappe P4.

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 18-10-2006 12:43:46 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42766484
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook....

Ik gun Schumi zijn 8ste titel wel.

Dit is hoe ik hoop dat de race gaat verlopen:

Schumi op pole, Massa op P2, Fisi op P3. Toyota en Honda en McLaren op P4 t/m P9. Alonso op P10. Bij de start zijn de Renaults goed weg (als altijd) maar Alonso ziet niet dat Trulli is stilgevallen. Alonso klapt er vol op. Vervolgens klapt DC achterop Alonso. Einde race Alonso.

Fisi is Schumi bij de start voorbij gegaan. Wat volgt is een langdurig gevecht tussen Fisi en Schumi waarbij ze om de beurten de leiding pakken met de 1 na de andere mooie inhaalactie. Massa ligt op de loer. Laatste ronde pakt Schumi de leiding om niet meer weg te geven. Massa pakt Fisi in de laatste bocht.

Dankzij de startcrash is Albers na de chaos op een mooie P4 terechtgekomen. Achter hem rijden diverse snellere rijders, maar Albers houdt zich goed breed. Doornbos is langzaamaan opgeklommen naar een knappe P5. Niemand komt Albers voorbij, ook niet tijdens de pitstops. Albers eindigt op een knappe P4 en Doornbops op een even zo knappe P5.
Had in deze droomwereld van jou toevallig Fisi 2 ronden voor het einde uit kunnen vallen?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:59:24 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42766605
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:54 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Had in deze droomwereld van jou toevallig Fisi 2 ronden voor het einde uit kunnen vallen?
Lees de edit maar......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2006 @ 12:21:39 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_42767199
schumi 1, alonso plof, dennis blij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_42767382
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Lees de edit maar......
nah jah!
En wie wordt er dan derde?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:33:17 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42767507
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

nah jah!
En wie wordt er dan derde?
Tja, heb je toch je Spyker coureur op het podium, en een NL'er. Dus geen keuze maken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42767721
Ik zie Chris nog steeds 4e worden in je verhaal hoor.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:07 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42767795
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:41 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zie Chris nog steeds 4e worden in je verhaal hoor.
Nu weer ONTopic trouwens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42768031
waarschijnlijk al voorbij gekomen maar redelijk belangrijk dus here goes again:

http://www.formula1.nl/in(...)razilie_op_veronica/
quote:
Kwalificatie GP Brazilië op Veronica

Voor diegene die zaterdagavond afstemmen op de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië volgt hier een dienstmededeling. SBS heeft besloten dat de kwalificatie niet op SBS maar op Veronica uitgezonden zal worden. Reden daarvoor is de de uitzendtijd op zaterdag 21 oktober van 19.00 uur en de programmering op SBS6.

Eenmalig zal de kwalificatie daarom, net als vroeger, te zien zijn op Veronica. Het zal meteen de laatste kwalificatie zijn bij SBS Autosport. Vanaf volgend jaar zullen we weer moeten afstemmen op 1 van de RTL zenders.
Dat jullie even weten wat er dan zo belangrijk is dat het voorrang krijgt:
quote:
19:00 Lachen om homevideo's
20:00 Sterren dansen op het ijs: De finale
Ze doen een Verstappen ... stappen gewoon uit in de laatste ronden.
Calm down, please!
pi_42768884
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:54 schreef Googolplexian het volgende:
waarschijnlijk al voorbij gekomen maar redelijk belangrijk dus here goes again:

http://www.formula1.nl/in(...)razilie_op_veronica/
[..]

Dat jullie even weten wat er dan zo belangrijk is dat het voorrang krijgt:
[..]

Ze doen een Verstappen ... stappen gewoon uit in de laatste ronden.
Ik ben allang blij dat het dan op een andere zender te zien is. Dat valt me nog reuze mee.
Volgend jaar weer reclamekijken
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:02:28 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42770053
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:54 schreef Googolplexian het volgende:
-knip-
In de OP aangepast. Thanks, wist het nog niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:53:08 #16
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_42777787
Teringvette OP!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:20:12 #17
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42778596
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat het dan op een andere zender te zien is. Dat valt me nog reuze mee.
Volgend jaar weer reclamekijken
dan heb je teminste een pispauze tussen door

en geen edward, ik heb heimwee naar Ruud


en Schumacher's laatste Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42778684
De laatste race van Schumacher
Kampioen zal hij niet meer worden, maar ik hoop dat hij nog eenmaal een overwinning pakt.

Schumacher
pi_42779979
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:20 schreef WEST het volgende:

[..]

dan heb je teminste een pispauze tussen door

en geen edward, ik heb heimwee naar Ruud


en Schumacher's laatste Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
Hej WEST, voeg mij eens ff toe op MSN als je wil.
Of je moet snel je PM activeren.

Maar geef mij maar geen reclames en wanneer ik moet een sprint na de WC.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:40:37 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42781027
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:10 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Hej WEST, voeg mij eens ff toe op MSN als je wil.
Of je moet snel je PM activeren.

Maar geef mij maar geen reclames en wanneer ik moet een sprint na de WC.
done en pm is ook geactiveerd
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:45:55 #21
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42781234
Damn, te laat om Spooky4U te waarschuwen!

WEST op MSN toevoegen... Ai ai ai... Gij ongelukkige
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Trouwste user 2022 woensdag 18 oktober 2006 @ 20:13:17 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_42782285
Nu al legendarische race

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42783268
Ferrari
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_42783762
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:54 schreef Googolplexian het volgende:
waarschijnlijk al voorbij gekomen maar redelijk belangrijk dus here goes again:

http://www.formula1.nl/in(...)razilie_op_veronica/
[..]

Dat jullie even weten wat er dan zo belangrijk is dat het voorrang krijgt:
[..]

Ze doen een Verstappen ... stappen gewoon uit in de laatste ronden.
Die ik helaas zal moeten missen, maar wel hilarisch wat voor programma's SBS dan uitzend.
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat het dan op een andere zender te zien is. Dat valt me nog reuze mee.
Volgend jaar weer reclamekijken
Ben inderdaad benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hoop dat het niet al te erg wordt. Al zal ik er qua beeldkwaliteit wel wat op vooruit gaan. Bij mij op mijn kamer is SBS niet altijd helemaal 100%.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:14:11 #25
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42784693
en ik ben de gelukkige eigenaar van VIP kaarten
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')