quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:17 schreef Borreke het volgende:Als rogue kun je zowat al je gevechten uitkiezen dus hier heb je echt een huge voordeel mee
![]()
Laat ik hierop een voorbeeld geven: Als je bijvoorbeeld als Alliance rogue in een PVP server in stealth modus een horde speler ziet van ongeveer jezelfde level en nog maar een halve aantal hitpoints heeft, denk je misschien: ha, makkelijke prooi en mooi meegenomen als een Honorable Kill!
![]()
Maar als je dichterbij besluit te sluipen voor de kill, komt er opeens een hogere level horde speler op zijn zwakkere broeder af, helpt hem oplappen en blijft nog wat in de buurt hangen. Je kan dan heel dom doen en alsnog aanvallen, of je wacht af totdat de sterkere tegenstander weggaat en jouw prooi later in zijn eentje weer halfdood vecht en dan toeslaan oftewel 'ganken'.
Ik heb maar 4 keer gegankt, waarvan 3 succesvol. Een situatie was een hoogtepunt van geduld; 2 horde spelers, een orc warrior en een undead mage van elk 1 á 2 levels lager waren in mijn buurt terwijl ik stealthed was en voor mij nog te sterk in health om ze allebei te pakken. En er waren andere horde spelers in de buurt die minstens 5 levels hoger waren dan mijn rogue. Ik heb ze 5 minuten gevolgd op een afstandje in stealth mode en toen was eindelijk het moment dat ze teveel tegenstanders hadden gelokt en op 1/3 hun hitpoints waren beland. Ik hakte eerst de langs mij heen vluchtende mage die al bijna dood was neer en daarna de warrior die netjes zijn AI tegenstander afmaakte en ook probeerde weg te rennen. De rogue is zoals in vele RPGs een opportunist.
Hier verder voor deel #78