Van Wikipedia:
Naar aanleiding van de beschuldigingen verzocht GroenLinks minister van Justitie Piet Hein Donner te laten onderzoeken of het CRI-document werkelijk bestond, en of Pormes tegen zijn partij had gelogen over zijn eventuele betrokkenheid. In juni besloot de partij bovendien tot een eigen onderzoek door een commissie van twee personen met ervaring inzake justitie- en politieonderzoeken. Deze onderzoekscommissie rapporteerde eind november 2005 aan het partijbestuur van Groenlinks dat er voldoende feiten zijn om aannemelijk te maken dat Pormes aan het trainingskamp in Jemen heeft deelgenomen. Het partijbestuur heeft de conclusies van de commissie overgenomen en Pormes gevraagd zijn zetel in de eerste kamer op te geven.
Lijkt me duidelijk. Overigens heeft iedere partij zo zijn rotte appels, de ene partij is er alleen wat openlijker over dan de ander. Zo zou je je ook kunnen verbazen over het punt dat Pim Fortuyn met minderjarige Marrokaanse jochies sex heeft gehad en dus pedofiel was maar nog steeds als een God wordt aanbeden. Groen Links heeft in ieder geval telkens consequent, zodra iemand idd een fout verleden bleek te hebben die na een onderzoek en een stemming er uit gegooid. Als je die houding vergelijkt met die van de VVD, die al bij de aanstelling van Ayaan Hirshi Ali wist dat ze had gelogen bij haar naturalisatie, maar later dit feit zoveel mogelijk probeerde te verbergen, dan kies ik liever voor een partij die dit soort zaken niet in de doofpot probeert te stoppen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.