abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 03:49:12 #1
93483 The_Agency
For King & Country
pi_42761627
Ik gebruikte eerst altijd het programma Net Transport (werkte perfect en de stream werd in het originele formaat 'gesaved') hiervoor... maar sinds een tijdje (paar maanden?) werkt het niet meer.
Althans, het LIJKT in eerste instantie wel te werken, maar Net Transport blijkt 'steken' bij een bepaalde 'block' (kunnen ook meerdere 'blocks' zijn en op verschillende plaatsen overigens).

Ik vermoed dat dit komt door een beveiliging.

Weet iemand een manier om toch streams van uitzendinggemist te downloaden/rippen ? Graag uit eigen ervaring, niet 'van horen zeggen' ajb.
Tips worden zeer op prijs gesteld

P.S. Aangezien het de publieke omroepen zijn, waar iedereen (de werkende mensen dan) belasting voor betaalt, lijkt het me niet direct illegaal (of tegen een policy) om dit te bespreken. Zie het als een videorecorder voor thuisgebruik, maar dan digitaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Agency op 18-10-2006 03:56:14 ]
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 05:24:02 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42761820
Bij mij werkt het ook opeens niet meer, maar dat heeft volgens mij een andere reden.
ik blijf het even volgen..
pi_42761854
Ja leuk
  woensdag 18 oktober 2006 @ 06:04:30 #4
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42761864
Deed dit voorheen ook, werkt ook hier niet meer.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 18 oktober 2006 @ 06:30:02 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42761897
HiDownload werkt nog wel - ik download nu een aflevering van Spoorloos bijvoorbeeld. De uitzending van Maandagavond in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 oktober 2006 @ 06:33:47 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42761901
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 03:49 schreef The_Agency het volgende:
P.S. Aangezien het de publieke omroepen zijn, waar iedereen (de werkende mensen dan) belasting voor betaalt, lijkt het me niet direct illegaal (of tegen een policy) om dit te bespreken. Zie het als een videorecorder voor thuisgebruik, maar dan digitaal.
Tenzij je, zoals ik, geen belasting meer betaald in Nederland maar toch Nederlandse TV wilt kunnen zien. Ik download de .asf files, verhuis ze naar mijn Media Center PC, en bekijk ze lekker vanaf de bank.

In principe ben ik volgens mij illegaal bezig, maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Spellchecker woensdag 18 oktober 2006 @ 07:42:20 #7
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_42762139
Met mplayer werkt dit prima, je moet dan wel de "-dumpstream" optie meegeven op een command prompt

Voorbeeld:
1mplayer mms://topstreams.omroep.nl/tv/vara/mooiweerdeleeuw/bb.20060917.asf -dumpstream
Tevens -purist.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:03:58 #8
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_42762839
....kan aan mij liggen, maar ik vind de streams van uitzendinggemist.nl niet om aan te zien...
Causaliteit....dat is 't.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:06:40 #9
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_42762883
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 07:42 schreef NoBody122 het volgende:
Met mplayer werkt dit prima, je moet dan wel de "-dumpstream" optie meegeven op een command prompt

Voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Top, ga ik proberen
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_42762931
Verder is het natuurlijk wel illegaal die streams te rippen. Je argument dat je er belasting voor betaald slaat op kaas: je mag dan dus ook te hard rijden omdat je wegenbelasting zou betalen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:15:28 #11
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42762999
Vind ik onzinnig. Je mag het toch ook van TV opnemen?
Ik heb al een boek.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:21:52 #12
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_42763089
is niks mis mee hoor.... het is hetzelfde idee als een videorecorder inderdaad. Dus gewoon rippen.
Alleen rippen klinkt zo illegaal

OT: het is te lang geleden dat ik dat heb gedaan, ik deed dat voorheen ook met NetTransport... maar ik lees hier net dat dat niet meer werkt...

tvp dus
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_42763479
Volgens mij is het ook niet geheel de bedoeling.
Anders hadden ze wel een download knop gemaakt bij de streams.
Het is en blijft copyrighted materiaal.

Ik zal het voor de zekerheid nog ff overleggen met mijn collega;s maar ik verwacht niet dat het gaat veranderen.
pi_42767988
Zwaar overleg!
Ik heb twee blauwe ogen (niet van geboorte) en we gaan weer gezellig verder.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:19:29 #15
93483 The_Agency
For King & Country
pi_42768735

Dank voor het heropenen. Toch binnen de Fok! policy? De vergelijking met een digitale videorecorder was dus zo gek nog niet

@maartena: heb trouwens het programma HiDownload geprobeerd inmiddels en het werk uitstekend, bedankt voor deze (gouden) tip
pi_42768882
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:47 schreef Godlike02 het volgende:
Volgens mij is het ook niet geheel de bedoeling.
Anders hadden ze wel een download knop gemaakt bij de streams.
Het is en blijft copyrighted materiaal.

Ik zal het voor de zekerheid nog ff overleggen met mijn collega;s maar ik verwacht niet dat het gaat veranderen.
Volgens mij is het wel legaal hoor. Ik vind het een beetje hetzelfde als TiVo.. Tv beelden mag je gewoon opnemen, waarom zou dat anders zijn als dezelfde beelden via internet worden uitgezonden?

Stel nou, ik heb MINE van KPN. Mag ik die beelden dan ook niet opnemen?
Big dick.
pi_42769155
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel legaal hoor. Ik vind het een beetje hetzelfde als TiVo.. Tv beelden mag je gewoon opnemen, waarom zou dat anders zijn als dezelfde beelden via internet worden uitgezonden?

Stel nou, ik heb MINE van KPN. Mag ik die beelden dan ook niet opnemen?
De policy van FOK! loopt niet altijd geheel gelijk met de wetgeving.
Of het legaal of illegaal is weet ik dus niet en kan je beter navragen in WGR.

In dit geval was ik alleen nieuwsgierig naar de FOK! policy en niet naar de wetgeving.
De rest van de discussie zouden we beter kunnen doen in DIG Fb ofzo
pi_42769601
Windows media recorder doet 't volgens mij nog steeds. Alleen haalt dat programma een uitzending niet snel binnen, maar moet je 'm echt helemaal opnemen. Dus als een programma een uur duurt, duurt 't ook een uur voordat je 't op je HD hebt staan. Wat dat betreft waren de Realplayer bestanden met Streambox sneller binnen te halen, maar volgens mij hebben ze op uitzendinggemist.nl steeds meer Windows media bestanden staan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:53:35 #19
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42769784
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:47 schreef Loohcs het volgende:
Windows media recorder doet 't volgens mij nog steeds. Alleen haalt dat programma een uitzending niet snel binnen, maar moet je 'm echt helemaal opnemen. Dus als een programma een uur duurt, duurt 't ook een uur voordat je 't op je HD hebt staan. Wat dat betreft waren de Realplayer bestanden met Streambox sneller binnen te halen, maar volgens mij hebben ze op uitzendinggemist.nl steeds meer Windows media bestanden staan.
quote:
Waarom streamen de omroepen niet in meer RealPlayer-formaat?

Omroep.nl begrijpt de bezorgdheid rond de berichtgeving dat Uitzending Gemist per 1 september 2006 niet meer in Real-formaat streamt. Het gebruik van Real-streams is onder de 20% gedaald en daalt nog steeds. Daardoor is het voor de omroepen een erg kostbare zaak geworden om RealPlayer te blijven ondersteunen. De reeds in Real-archiveerde uitzendingen blijven na de genoemde datum gewoon opvraagbaar.

De publieke omroep is niet van plan om alleen maar in het Windows Media-formaat te blijven streamen en we zullen dan ook uitzendingen aan gaan bieden in het MPEG4 open standaard. Zo hopen we toch een breder publiek te kunnen bedienen.
Ik heb al een boek.
  Spellchecker woensdag 18 oktober 2006 @ 20:37:23 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_42783265
als je trouwens legaal muziek/dvd's mag kopiëren voor thuisgebruik, dan zie ik niet in waarom dat met omroep.nl streams niet zou mogen
Tevens -purist.
pi_42952353
sjiek en hendig deze tools.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')