Tenzij je, zoals ik, geen belasting meer betaald in Nederland maar toch Nederlandse TV wilt kunnen zien. Ik download de .asf files, verhuis ze naar mijn Media Center PC, en bekijk ze lekker vanaf de bank.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 03:49 schreef The_Agency het volgende:
P.S. Aangezien het de publieke omroepen zijn, waar iedereen (de werkende mensen dan) belasting voor betaalt, lijkt het me niet direct illegaal (of tegen een policy) om dit te bespreken. Zie het als een videorecorder voor thuisgebruik, maar dan digitaal.
1 |
Top, ga ik proberenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:42 schreef NoBody122 het volgende:
Met mplayer werkt dit prima, je moet dan wel de "-dumpstream" optie meegeven op een command prompt
Voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Volgens mij is het wel legaal hoor. Ik vind het een beetje hetzelfde als TiVo.. Tv beelden mag je gewoon opnemen, waarom zou dat anders zijn als dezelfde beelden via internet worden uitgezonden?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:47 schreef Godlike02 het volgende:
Volgens mij is het ook niet geheel de bedoeling.
Anders hadden ze wel een download knop gemaakt bij de streams.
Het is en blijft copyrighted materiaal.
Ik zal het voor de zekerheid nog ff overleggen met mijn collega;s maar ik verwacht niet dat het gaat veranderen.
De policy van FOK! loopt niet altijd geheel gelijk met de wetgeving.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:24 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel legaal hoor. Ik vind het een beetje hetzelfde als TiVo.. Tv beelden mag je gewoon opnemen, waarom zou dat anders zijn als dezelfde beelden via internet worden uitgezonden?
Stel nou, ik heb MINE van KPN. Mag ik die beelden dan ook niet opnemen?
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:47 schreef Loohcs het volgende:
Windows media recorder doet 't volgens mij nog steeds. Alleen haalt dat programma een uitzending niet snel binnen, maar moet je 'm echt helemaal opnemen. Dus als een programma een uur duurt, duurt 't ook een uur voordat je 't op je HD hebt staan. Wat dat betreft waren de Realplayer bestanden met Streambox sneller binnen te halen, maar volgens mij hebben ze op uitzendinggemist.nl steeds meer Windows media bestanden staan.
quote:Waarom streamen de omroepen niet in meer RealPlayer-formaat?
Omroep.nl begrijpt de bezorgdheid rond de berichtgeving dat Uitzending Gemist per 1 september 2006 niet meer in Real-formaat streamt. Het gebruik van Real-streams is onder de 20% gedaald en daalt nog steeds. Daardoor is het voor de omroepen een erg kostbare zaak geworden om RealPlayer te blijven ondersteunen. De reeds in Real-archiveerde uitzendingen blijven na de genoemde datum gewoon opvraagbaar.
De publieke omroep is niet van plan om alleen maar in het Windows Media-formaat te blijven streamen en we zullen dan ook uitzendingen aan gaan bieden in het MPEG4 open standaard. Zo hopen we toch een breder publiek te kunnen bedienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |