Voor het huis willen ze vermoedelijk een hypotheek.quote:
Naja we zijn allebei studenten die bij de AH werken, wonen nog thuis. Ik verdien ongeveer 400 euro in de maand. ik hou ongeveer 150 euro in de maand over, moet daarvan nog wel studiebetalen sport etcquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor het huis willen ze vermoedelijk een hypotheek.
Maar je hebt ook inboedel nodig.
En verder vinden banken het fijn, als ze een hypotheek verstrekken, dat je niet kan rood staan (en daarom wat gespaard hebt.)
Ik zou trouwens eerst eens kijken of je niet meer kan opsparen in de maand.
Zuiniger leven, abonnementen opzeggen, etc. Ik heb op een gegeven moment de bankafschriften erbij gepakt en alle onnodigheden opgeteld. Tijdschriften de deur uit, goedkoper mobiel abbo, goedkoper internet, minder onnodige zooi kopen (cd's, dvd's, etc).
En natuurlijk wil je graag genieten en kunnen leven. Maar als je nu kiest om snel en veel te sparen gedurende een paar jaar dan kan je daarna weer iets ruimer gaan leven.
Je kan er ook voor kiezen om dus een groter bedrag per maand apart te zetten maar dat je er wel wat van kan opnemen als het nodig is (reparatie auto ofzo).
Is een kwestie van het jezelf opleggen om er niet aan te komen als het niet nodig is.
Voor de rente hoef je het momenteel toch niet te doen...
Kan je misschien wat meer vertellen over jullie inkomen, leefsituatie, uitgaven?
En jij bent?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Naja we zijn allebei studenten die bij de AH werken, wonen nog thuis. Ik verdien ongeveer 400 euro in de maand. ik hou ongeveer 150 euro in de maand over, moet daarvan nog wel studiebetalen sport etc
Toch nog zeker 20% van een maandelijkse aflossing voor een gemiddelde startershypotheek.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:15 schreef Roellio het volgende:
Dat wordt wel even sparen voor dat huisje, 100 euro per maand.![]()
Alles wat ze nu sparen zijn ze straks minder kwijt aan hypotheek.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:43 schreef _.-SAF-._ het volgende:
1200 euro per jaar sparen. Als je voor een huisje wilt sparen, stel 120.000 euro kost dat huis.
Dan ben je 100 jaar lang bezig met het sparen?
meer info: http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=3305quote:Tijdens de looptijd van de SNS Spaarhypotheek lost u niet af. Maar via de levensverzekering spaart u exact het bedrag bij elkaar om aan het eind van de looptijd in één keer de hypotheekschuld af te lossen. Over de spaarpot die u met uw spaardelen opbouwt ontvangt u rente. Dit rentepercentage is even hoog als het hypotheekrentepercentage. Als u voortijdig overlijdt, keert de verzekering uit en wordt daarmee de lening afgelost.
Qua sparen hebben zij het maxisparen wat 4% rente per maand oplevert. Wel met een maximum van 250 euro wat je per maand wat je daarbij kunt storten geloof ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:02 schreef hardstylesage het volgende:
Ik zou idd ook SNS bank kiezen, die heeft op dit moment de hoogste rente meen ik.
Naja dit is wel handig, maar je bent in nederland voordeliger met een hypotheek, dus wij zoeken een rekening waarbij je gewoon kan sparen, en als we dan een huis willen kopen een hoop kunnen aanbetalen, zodat we niet met torenhoge maandlasten zitten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:59 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Misschien is een SNS-spaarhypotheek een idee? Via dat systeem los je af via de waarde van je levensverzekering.
[..]
meer info: http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=3305
quote:@Roellio, als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet. klein kind.
Lang niet iedereen heeft 1000 euro per maand over. Ik spaar ook maar 50 euro per maand. Boeiend straks bij mn hypotheek ga ik wel 10.000 extra lenen (afslossing 27 euro per maand) voor het in te richten en weet ik veel wat.
Als je na verloop van tijd 10.000 wil inleggen zullen ze het je waarschijnlijk afraden, zoveel lastenverlichting is het nu ook weer nietquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:16 schreef Veertjuh het volgende:
[..]
Tis idd gewoon een begin, alles wat je nu spaart, heb je straks minder nodig...
![]()
Maar wel een maandelijkse stortingsverplichting en bijstorten is niet mogelijk. Ik zou dan voor een iets lagere rente en meer vrijheid gaan. Op (relatief) lage bedragen maakt een half procentje meer of minder bijna niets uit. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:18 schreef Socios het volgende:
Dat wordt dus ASN Ideaalsparen of SNS Maxisparen. Beide levert je 4% rente op. Verder heb je geen opnamebeperkingen.
Dat is misschien zo.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:21 schreef Slasher het volgende:
[..]
Als je na verloop van tijd 10.000 wil inleggen zullen ze het je waarschijnlijk afraden, zoveel lastenverlichting is het nu ook weer niet
slimme jongenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:43 schreef _.-SAF-._ het volgende:
1200 euro per jaar sparen. Als je voor een huisje wilt sparen, stel 120.000 euro kost dat huis.
Dan ben je 100 jaar lang bezig met het sparen?
Ze willen sparen, nog geen hypotheekquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:59 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Misschien is een SNS-spaarhypotheek een idee? Via dat systeem los je af via de waarde van je levensverzekering.
[..]
meer info: http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=3305
Nou, ik weet niet wat jij denkt kwijt te zijn aan een fatsoenlijke inboedel, maar voor het geld dat zij sparen duurt het nog minimaal 5 jaar voordat ze een klein beetje een redelijke inboedel kunnen aanschaffen. Ik zou toch echt meer opzij zetten, ervan uit gaande dat ze allebei een baan hebben uiteraard.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor het huis willen ze vermoedelijk een hypotheek.
Maar je hebt ook inboedel nodig.
Nou sorry, maar met dat beetje wat jullie gaan sparen, zullen je hypotheek lasten echt niet enorm mee dalen hoor! (en ik kan het weten, heb net een huis gekocht)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:53 schreef oinkoink12 het volgende:
dat gaat wel lukken, maar het gaat er meer om dat alles wat we nu sparen, later van de hypo af kunnen, dus ook minde rmaandlasten
Waarom zo negatief? En verder zijn er nog steeds menen die gewoon kostgeld aan hun ouders betalen of een dure hobby hebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:19 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou sorry, maar met dat beetje wat jullie gaan sparen, zullen je hypotheek lasten echt niet enorm mee dalen hoor! (en ik kan het weten, heb net een huis gekocht)
Ik zou zeggen, spaar meer! Je schrijft dat je van je 400 euro per maand ongeveer 150 overhoudt voor je studie en sport en dergelijke, waar laat je de rest van je geld dan??? Ik bedoel, die overige 250 euro??? Volgens mij als je thuiswonend bent, kun je gemakkelijk de helft van je inkomen sparen, maar goed, tis maar net waar je voor kiest. En jullie gaan dus voor een 15 jaren plan.
In Drenthe of zo?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:51 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Dat sparen heeft sowieso geen zin. Je zult aan de hypotheek moeten. Een daarvoor moet één van jullie beiden gewoon goed gaan verdienen, 1600+ bruto in de maand met een vast contract om een redelijke woning te kunnen komen.
Lukt dit niet? Huur voor die paar honderd euro een leuk appartementje.
niet per definitie, er zijn voldoende betaalbare huurwoningen. Probleem is, je kan niet zomaar buiten je regio, dan zul je je moeten gaan inschrijven, of vrije sector gaan huren (zit ik zelf nu ook). Echter moet je met vrije sector een hoog maandsalaris hebben, gemiddeld 5 a 6x de rekenhuur. Rekensom: gemiddelde huurprijs 650 euro x 5 (modale factor) = ¤3250 salaris per maand, salaris van je partner wordt niet meegerekend, bij sommige wordt het partner salaris voor de helft meegerekend. Er zijn diverse particuliere huurcooperaties op internet.quote:
Ja als we extra sparen vangen we meer rente, die 50 euro pp was een minimum, ik wil idd soms wel meer kunnen sparenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:36 schreef Socios het volgende:
Ze willen 100 euro per maand sparen. Als je dat structureel doet, dan kun je dat beter doen op zo´n spaarrekening à 4%. Helpt ook om gedisciplineerd bezig te zijn. Mocht je later toch een groot bedrag ineens opzij willen zetten, dan kun je dat altijd weer op een andere spaarrekening kwijt tegen een wat lager rentepercentage.
zij zijn de eigenaar van Postkrediet en lenen.nl enzoquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:55 schreef oinkoink12 het volgende:
na een hoop uitzoeken zijn we bij deze bank uitgekomen
http://www.dsbbank.nl/sparen/internetsparen/
hier kan ik vrij inleggen, geen kosten etc. Geen vaste bedragen. en 3.3 %, is er iemand die nog bezwaar heeft of slechte ervaringen?
Wat houdt je tegen om 2 spaarrekeningen te nemen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:55 schreef oinkoink12 het volgende:
na een hoop uitzoeken zijn we bij deze bank uitgekomen
http://www.dsbbank.nl/sparen/internetsparen/
hier kan ik vrij inleggen, geen kosten etc. Geen vaste bedragen. en 3.3 %, is er iemand die nog bezwaar heeft of slechte ervaringen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |