Maar dat kan doorschieten naar een overdreven uiting van tegenovergestelde gevoelens. Iemand die zich overdreven vrolijk voordoet is dikwijls diep ongelukkig. In de psychoanalyse heet dit reactieformatiequote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Dikke mensen kunnen onmogelijk gezellig zijn, aangezien overgewicht en zelfs een beetje aankomen in het algemeen, altijd een teken is dat iemand niet ok in zijn vel zit.
Dit vind ik echt kort door de bocht. Maar om het verwaarlozen te noemen en dat het niet mooi is om te zien... Ik ben het met je eens, zo denk ik er ook wel over. Maar niet iedereen. En ik word juist soms dunner als ik me erg derpi en ellendig voelquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:54 schreef SHE het volgende:
Reactie op beroepsgokker:
Surrreeeeee....dik zijn is genieten!!
Wat een kul, het beperkt je in je omgang met anderen ( geef je zelf toe )
Niemand vind het leuk om naar spek te kijken in de spiegel.
Mensen die zonder medische oorzaak dik worden, hebben zelfwaarde issues. Allemaal.
Wie dat ontkent is rijp voor een hoofddokter. Het is namelijk niet normaal om je lichaam zo te verwaarlozen.
Het is ongezond en niet mooi om te zien.
En nee, dna doel ik niet op die paar pondjes extra na kerst.
Ik denk dat dit wel de kern is ja.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:11 schreef SHE het volgende:
Echt blij word je van een gezond en mooi lichaam, en nu dat hoeft geen maatje model te zijn, maar gewoon het voor jouw bouw gezonde gewicht. Dat is mooi genoeg.
En met een gezond en mooi lichaam worstel je per definitie niet met je zelfbeeld? Heb je dan per definitie geen 'issues' waardoor je slecht in je vel zou zitten?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:11 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk, elk mens gaat anders met emotie om. De 1 krijgt geen hap door de keel, de ander vreet zich vol.
Maar ik ben er echt heilig van overtuigd, dat dikkerds die zonder medische oorzaak dik zijn geworden, worstelen met zelfbeeld issues.
Zo gezellig zijn ze dus niet, of het is fake.
Echt blij word je van een gezond en mooi lichaam, en nu dat hoeft geen maatje model te zijn, maar gewoon het voor jouw bouw gezonde gewicht. Dat is mooi genoeg.
Staat dat er?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En met een gezond en mooi lichaam worstel je per definitie niet met je zelfbeeld? Heb je dan per definitie geen 'issues' waardoor je slecht in je vel zou zitten?![]()
En dan kun je dus niet gezellig zijn?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Staat dat er?
Ik heb nergens gezegd dat mensen met een gezond en mooi lichaam geen issues hebben.
Er zijn seriemoordenaars met een geweldig lijf.
Ik zei dat dik worden, een reden heeft en die zit in je hoofd. Heeft alles met zelfliefde, of beter gezegd, het gebrek daaraan te maken.
Mensen die zo gezellig zijn omdat ze vinden dat ze het zo fantastisch met zichzelf getroffen hebben. Wat zijn die ergerlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:19 schreef SHE het volgende:
En ja, ik ben nog nooit iemand tegengekomen met eigenwaarde issues die retegezellig was.
Ze zijn of gesloten, of zo irritant extravert dat je er geen speld tussen krijgt.
( ik ben zelf die laatste )
nee hoor, ik denk dat dikke mensen gewoon mensen zijn. En dus soms stront chagerijnig en soms hartstikke gezellie.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:21 schreef sizzler het volgende:
Of zijn ze gezellig omdat wij de maatschappelijke verwachting hebben -geheel gebaseerd op vooroordelen- dat dikke mensen gezellig zijn? Onbewust benaderen we dikke mensen op voorhand al met de pretentie dat we met een gezellig iemand te maken hebben en daarom reageren dikke mensen dan ook maar gezellig.
och, breek me de bek niet open!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die zo gezellig zijn omdat ze vinden dat ze het zo fantastisch met zichzelf getroffen hebben. Wat zijn die ergerlijk.![]()
Laten we even wel wezen, die hele stelling van 'dikke mensen zijn gezellig' is gewoon grote, grote onzin. Dikke mensen zijn namelijk ook gewoon mensen, net als anderen, dus sommigen zijn gezellig, sommigen zijn chagrijnig en sommigen zijn soms het een en soms het ander. Sommigen gedragen zich zoals anderen verwachten dat ze zich zouden moeten gedragen en sommigen trekken zich van die verwachtingen niks aan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:21 schreef sizzler het volgende:
Of zijn ze gezellig omdat wij de maatschappelijke verwachting hebben -geheel gebaseerd op vooroordelen- dat dikke mensen gezellig zijn? Onbewust benaderen we dikke mensen op voorhand al met de pretentie dat we met een gezellig iemand te maken hebben en daarom reageren dikke mensen dan ook maar gezellig.
Self-fulfilling prophecy. Dat kan, maar aan de meningen hier te zien, vinden veel mensen het ook lelijk en vies, dus dat is dan ook een vooroordeel. En dan heb je dus 2 groepen dikke mensen. De verbitterde (die negatief bejegend worden) en de gezellige waarvan we de pretentie hebben dat ze gezellig zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:21 schreef sizzler het volgende:
mijn god, als maat 38-40 al mollig is!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:29 schreef Fawn het volgende:
[quote]Als vrouw vind ik wat molligere/wat stevigere/met rondingen vrouwen wel wat knuffelbaarder eruit zien (maat 38/40), maar die vrouwen zijn niet dik.
Ben je geirriteerd?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:31 schreef wendytje het volgende:
[..]
mijn god, als maat 38-40 al mollig is!
is maat 42 dan wel dik?
dikke mensen zijn gewoon mensen met meer vet.
en hoe dat vet er komt gaat jullie geen reet aan (ziekte, tevel eten, depri etc)
dikke mensen zijn niet viezer, schoner, luier, liever, gezelliger, chagerijniger en alles andere woorden dan mensen met minder vet.
jazeker ben ik geirriteerd, door alle vooroordelen hierquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ben je geirriteerd?
38 is zeker niet dik
40 is mollig
42 is volslank en daarboven begeef je je toch echt al op gevaarlijk gewicht.
Zware botten bestaan namelijk niet.
1,80 en maat 40/42 is verhoudingsgewijs even 'slank/dik/mollig' als 1.67 en maat 38. Wat ik er mee wil zeggen is dat je de maat wel in verhouding moet zien tot iemand zijn lengte.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ben je geirriteerd?
38 is zeker niet dik
40 is mollig
42 is volslank en daarboven begeef je je toch echt al op gevaarlijk gewicht.
Zware botten bestaan namelijk niet.
Bij mijzelf vind ik dat normaal tot mollig. Dat is mijn probleem ookquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:31 schreef wendytje het volgende:
[..]
mijn god, als maat 38-40 al mollig is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |