Wow, dat is vreemd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef -Bala- het volgende:
Ja, dat heb ik er nog niet bij verteld.. Maar we hebben hem al 3 maanden niet gezien.. Zijn tel. nr is ook afgesloten..
Goed idee, maar dat hebben we al eens eerder gedaan en uiteindelijk blijven die brieven toch bij ons binnenkomen..quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:36 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou de afzender van de brieven voorzien van het adres van je huisbaas
Ik denk dat ik dit ook maar gewoon moet doen.. Maar ik vroeg me af wat "the worst case scenario" was als we niet reageren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Open de brieven, en bel incasso bureau.....ookal wil je geen fuck mee te maken hebben, tis nu wel jullie probleem geworden en om geen verrassingen te krijgen zou ik toch gewoon bellen en zijn adres geven, bij iedere incassobrief
Ah ok, er volgt dus sowieso eerst een aankondiging.. Wat ik me dus afvraag, mogen ze dus spullen meenemen waarvan je redelijkerwijze kunt zeggen dat ze niet allemaal van de huisbaas zijn?! Zo staan er bij ons in totaal 6 fietsen ofzo (van de 3 huisgenoten tezamen dus), kunnen ze die gewoon meenemen?! Volgens mij is er gerede grond om aan te nemen dat 1 persoon niet 3 racefietsen in verschillende formaten bezit.. (Misschien is dit geen goed voorbeeld, maar volgens mij is wel duidelijk wat ik bedoel)..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je zal in ieder geval een brief krijgen wanneer ze beslag komen leggen (ervaring mee
)
Dat is wel een goed plan als dat kan inderdaad. Het eerste wat die bureau's doen is een uitreksel uit de GBA aanvragen om het adres te verifieren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:24 schreef detulp050 het volgende:
In de gemeente Groningen kun je iemand uit laten schijven, dan zetten ze die persoon op 'onderzoek' en dan weten bedrijven ook dat hij niet meer daar woonachtig is
dat klopt niet helemaal. Hij hoeft niet de GWL te betalen voor zijn huisbaas. De vorige bewoner van mijn chalet heeft ook niet haar GWL betaald, en het energie bedrijf dreigde mij ook af te sluiten. Nadat ik een copie van mijn id bewijs en mijn huurcontract verstuurd had, was dat leed ook geleden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:21 schreef Gompy58 het volgende:
enneuh, hoelang denk je nog gebruik te kunnen maken van GWL ? Wie zegt dat die incasso's niet van energiebedrijven zijn ?
aangezien het zelfstandige woonruimten zijn, zullen ze dat zelf betalen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:16 schreef Gompy58 het volgende:
Waar ik op doelde was;
Als de huur inclussief is dta d ehuisbaas de energienota moet betalen voor het betreffende adres. Indien hij dat niet doet draaien ze de knop op een gegeven ogenblik toch om lijkt mij. Ik vraag me af of het energiebedrijf er boodschap aan heeft dat dan huurders in het donker zitten.
Ook wij hadden dit probleem. De vorige bewoners waren ruim een half jaar voor wij het huis kochten door de verhuurder eruit gezet wegens huurachterstand etc.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Bizar genoeg trappen ze daar dus niet in. Volgens mij doen de meeste mensen die schulden hebben dat nl ook.
In het geval wat ik hierboven beschreef hebben we de post van een jaar (zolang had het huis leeggestaan) teruggestuurd, en het daarna ook nog een half jaarteruggestuurd. Het had geen enkel effect.
Hoo!!!!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
aangezien het zelfstandige woonruimten zijn, zullen ze dat zelf betalen.
===> Dit is iets voor de politie, die is met een huichel zaakje bezig. Oplichters werken wel vaker met neppe adressen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef -Bala- het volgende:
Ja, dat heb ik er nog niet bij verteld.. Maar we hebben hem al 3 maanden niet gezien.. Zijn tel. nr is ook afgesloten..
Je bent op de hoogte van het begrip medeplichtigheid, faciliteren, dat soort dingen allemaal? Er wordt best wel hard aan getrokken in het recht als je voorzorgsmaatregelen had kunnen nemen maar dat niet hebt gedaan, dan ben je al heel snel voor schade aansprakelijk namelijk... En schade, dat is alles wat de ander maar geld kosten kan. Je hebt geen idee waar je huisbaas allemaal mee bezig is. Voor hetzelfde geld heeft hij 50 000 euro geleend. Zoals bij ons toen dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:17 schreef -Bala- het volgende:
Politie vind ik ook wel weer wat ver gaan. Het liefst bemoei ik me er namelijk gewoon zo min mogelijk mee.. Dit is een zaak tussen de huisbaas en het incasso-bureau.
Hmmm reken daar ook maar niet op... Als het ze niet uitkomt, kunnen ze helemaal niks vinden, mevrouw...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:26 schreef DennisMoore het volgende:
Gewoon bellen naar die incassobureaus. Die zullen wel werken met contact-registratiesystemen, waarbij ze gespreksnotities maken bij dossiernummers.
Om dat nog te checken, kun je een dag later nog 's terugbellen, en vragen of men een goede notitie heeft gemaakt.
Aangetekende brieven, da's allemaal dure onzin voor zoiets..
Heb dit ook eens gehad, maar dan van de vorige bewoner. Hij had zich niet uitgeschreven op dit adres en wilde dat ook niet doen. Toen heb ik de gemeente erachteraan gestuurd, die hebben hem toen uitgeschreven. Tevens heb ik dus ook eens zo'n brief opengemaakt omdat ik ook geen zin had dat ze mijn inboedel kwamen ophalen. Als ik kon aantonen dat die vorige bewoner hier niet meer woonde, was het probleem opgelost.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Open de brieven, en bel incasso bureau.....ookal wil je geen fuck mee te maken hebben, tis nu wel jullie probleem geworden en om geen verrassingen te krijgen zou ik toch gewoon bellen en zijn adres geven, bij iedere incassobrief
Retour afzenderquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef FrankV34 het volgende:
Officieel mag je overigens de brieven niet openen geloof ik. Er zit briefgeheim op. Maar goed wat doe je bij een brief van een incassobureau op jou adres...
Ik heb wel eens gebeld met een gerechtsdeurwaarder omdat een oud-huisgenoot een vordering van hun kreeg. Ik moest toen wel hun brief openmaken van degene die ik aan de lijn kreeg omdat ze het dossiernummer wilden weten. Daarna op hun verzoek de brief teruggestuurd (mocht gewoon retour afzender op de envelop schrijven en zonder postzegel in de brievenbus gooien) en nooit meer iets van gehoord.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef FrankV34 het volgende:
Officieel mag je overigens de brieven niet openen geloof ik. Er zit briefgeheim op. Maar goed wat doe je bij een brief van een incassobureau op jou adres...
Als een incassobureau niet eens op adres kunnen kijken welke zaak het betreft dan neem ik ze al helemaal niet serieusquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:33 schreef Andyvie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gebeld met een gerechtsdeurwaarder omdat een oud-huisgenoot een vordering van hun kreeg. Ik moest toen wel hun brief openmaken van degene die ik aan de lijn kreeg omdat ze het dossiernummer wilden weten. Daarna op hun verzoek de brief teruggestuurd (mocht gewoon retour afzender op de envelop schrijven en zonder postzegel in de brievenbus gooien) en nooit meer iets van gehoord.
Misschien is het dus wel handig om te bellen met het incassobureau, dan weten ze dat de brief terugkomt.
Volgens mij heb je gelijk: het openen van zo'n brief mag niet ivm "briefgeheim". Maar zoals je zelf al aangeeft, wat moeten we dan?! We hebben de huisbaas geprobeerd te bellen, maar dat gaat dus niet meer. In het kader van zelfbescherming hebben we de brief dus maar open gemaakt!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef FrankV34 het volgende:
Nee, want er geldt een energie-afsluitverbod voor periode 1 oktober - 1 april van dit jaar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:05 schreef -Bala- het volgende:
[..]
Hoo!!!!
Het zijn ONZELFSTANDIGE WOONRUIMTEN, dus de huisbaas dient dit te betalen.
Sh#t, moet ik me nu ook nog druk gaan maken om de verwarming deze winter?! ... :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |