abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42756815
Hoi allen,

Ik zit het met het volgende probleem:
Ik woon sinds een jaar in een huis in Utrecht, alwaar ik een studio'tje huur (het huis bestaat uit 3 onzelfstandige studio's). Nu is het zo dat wij met enige regelmaat incasso-brieven krijgen op ons adres gericht aan onze huisbaas. De huisbaas woont echter helemaal niet op ons adres!

Mijn vraag is nu het volgende:
Stel dat er een deurwaarder voor onze deur komt staan, kan hij dan onze spullen meenemen?! Mijn huisgenoten en ik zullen dit uiteraard niet toelaten op het moment dat wij aanwezig zijn, maar gezien het feit dat wij gedrieen werken, kunnen ze best eens op een moment dat iedereen afwezig is langskomen. Kan een deurwaarder dan zomaar onze fietsen uit de schuur halen?! Kennelijk zijn ze van mening dat de huisbaas op ons adres woont namelijk..

Ik hoop dat iemand met een rechten-achtergrond hier iets zinnigs over kan zeggen..

Bvd!

PS: Bellen is niet mogelijk aangezien zijn tel nr is afgesloten..

[ Bericht 3% gewijzigd door -Bala- op 17-10-2006 23:31:06 (PS toegevoegd) ]
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:27:16 #2
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_42757278
Of je belt je huisbaas even om het hem mee te delen.
FCT
pi_42757314
Ja, dat heb ik er nog niet bij verteld.. Maar we hebben hem al 3 maanden niet gezien.. Zijn tel. nr is ook afgesloten..
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:29:25 #4
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_42757354
Hoe betaal je elke maand je huur?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:29:36 #5
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_42757365
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef -Bala- het volgende:
Ja, dat heb ik er nog niet bij verteld.. Maar we hebben hem al 3 maanden niet gezien.. Zijn tel. nr is ook afgesloten..
Wow, dat is vreemd.

Is het bij een instantie bekend dat huis bedoeld is voor verhuur?
FCT
pi_42757475
De huur wordt gewoon keurig elke maand door mij (en de huisgenoten ook) betaald dmv elektronische betalingsopdrachten (dus terug te vinden in de administratie)..

Bij de gemeente is bekend dat het hier een pand betreft met daarin 3 verschillende onzelfstandige woon-units..
pi_42757571
Ik zou de afzender van de brieven voorzien van het adres van je huisbaas
pi_42757791
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:36 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou de afzender van de brieven voorzien van het adres van je huisbaas
Goed idee, maar dat hebben we al eens eerder gedaan en uiteindelijk blijven die brieven toch bij ons binnenkomen..

Het is eigenlijk gewoon zo dat ik er geen f##k mee te maken wil hebben. Daarom ben ik ook benieuwd naar de mogelijkheden die een incasso-bureau heeft om bij ons schade te verhalen. Moet ik ze aangetekend laten weten dat de huisbaas hier niet woont en dat ze bij ons niet langs hoeven te komen?! Zoja, wie vergoedt die kosten dan (begrijp me niet verkeerd, eenmalig aangetekende kosten vind ik niet erg, maar we praten over meerdere brieven per jaar!!!).
pi_42758192
Open de brieven, en bel incasso bureau.....ookal wil je geen fuck mee te maken hebben, tis nu wel jullie probleem geworden en om geen verrassingen te krijgen zou ik toch gewoon bellen en zijn adres geven, bij iedere incassobrief
pi_42758219
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Open de brieven, en bel incasso bureau.....ookal wil je geen fuck mee te maken hebben, tis nu wel jullie probleem geworden en om geen verrassingen te krijgen zou ik toch gewoon bellen en zijn adres geven, bij iedere incassobrief
Ik denk dat ik dit ook maar gewoon moet doen.. Maar ik vroeg me af wat "the worst case scenario" was als we niet reageren.
pi_42758306
Je zal in ieder geval een brief krijgen wanneer ze beslag komen leggen ( ervaring mee )
pi_42758394
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je zal in ieder geval een brief krijgen wanneer ze beslag komen leggen ( ervaring mee )
Ah ok, er volgt dus sowieso eerst een aankondiging.. Wat ik me dus afvraag, mogen ze dus spullen meenemen waarvan je redelijkerwijze kunt zeggen dat ze niet allemaal van de huisbaas zijn?! Zo staan er bij ons in totaal 6 fietsen ofzo (van de 3 huisgenoten tezamen dus), kunnen ze die gewoon meenemen?! Volgens mij is er gerede grond om aan te nemen dat 1 persoon niet 3 racefietsen in verschillende formaten bezit.. (Misschien is dit geen goed voorbeeld, maar volgens mij is wel duidelijk wat ik bedoel)..

Ook zie ik doemscenario's van in beslagname van mijn PC voor me.. Kunnen ze dit maken?
pi_42759493
Zoals ik eerder al aangaf zou ik zodra een incassobureau jullie contact ivm beslaglegging oid hun vertellen dat die persoon niet ingeschreven staat op dat adres en hen zijn juiste adres geven, scheelt jullie problemen en zal hem motiveren om zijn schuldeisers te gaan betalen

Als er een deurwaarder komt bij jullie en jullie kunnen gewoon aantonen dat hij daar niet woont dan kan incassobureau een onderzoek instellen en zullen zij ontdekken dat hij idd niet woonachtig is op dat adres en zal er dus geen beslaglegging volgen.

Heb inmiddels genoeg ervaring ivm met een oudbewoner hier die behoorlijk wat problemen heeft achtergelaten en tot nu toe altijd op deze manier kunnen oplossen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 00:57:17 #14
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_42759791
De vorige bewoner van mijn huisje is ook een notoire wanbetaler. Was er hier door de politie uitgezet etc. Incassobureaus checken doorgaans bij de gemeente of iemand ergens nog ingeschreven staat. Bij mij was een belletje naar de gemeente voldoende om de oude bewoner hier uit te laten schrijven. Dat mag geloof ik helemaal niet, maar goed, toch bedankt aan de ambtenaar van de gemeente Groningen Kreeg daarna keurig een bevestigingsbrief.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 oktober 2006 @ 07:23:57 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42762028
Staat hij bij jullie ingeschreven? Dat kun je bij de gemeente checken. Officieel kun je hem niet uit laten schrijven, maar een verhuiskaartje naar de gemeente, met zijn correcte adres erop, werkt prima weet ik uit ervaring (spookinschrijving gehad - verhuiskaartje gestuurd met correcte adres - persoon keurig overgeschreven door gemeente).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42762034
In de gemeente Groningen kun je iemand uit laten schijven, dan zetten ze die persoon op 'onderzoek' en dan weten bedrijven ook dat hij niet meer daar woonachtig is
pi_42762087
Incassobureaus kunnen dreigen wat ze willen, maar da's slechts irritant. Pas als er een deurwaarder komt met een dagvaarding, dan moet je uitkijken. Dan moet ie voor de rechter verschijnen, komt natuurlijk niet opdagen, wordt bij verstek veroordeeld, en kan de rechter toestemming geven om beslag te leggen.

Alleen een belastingdeurwaarder heeft geen rechter nodig en mag 'zomaar' beslag leggen.
pi_42762241
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 07:24 schreef detulp050 het volgende:
In de gemeente Groningen kun je iemand uit laten schijven, dan zetten ze die persoon op 'onderzoek' en dan weten bedrijven ook dat hij niet meer daar woonachtig is
Dat is wel een goed plan als dat kan inderdaad. Het eerste wat die bureau's doen is een uitreksel uit de GBA aanvragen om het adres te verifieren.
pi_42762427
Een gerechtsdeurwaarder zou beslag kunnen leggen wanneer de huisbaas nog is ingeschreven. De deurwaarder zal hierbij echter niets meenemen, maar alleen opschrijven wat er staat. Wanneer een deurwaarder beslag gaat leggen zal hij dat doorgaans van te voren aankondigen, zodat je dus voldoende tijd hebt om hem te vertellen dat de huisbaas er niet meer woont.

Wanneer je brieven van deurwaarderskantoren ziet, even een belletje er aan wagen zou ik zeggen.
pi_42763087
enneuh, hoelang denk je nog gebruik te kunnen maken van GWL ? Wie zegt dat die incasso's niet van energiebedrijven zijn ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42763777
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:21 schreef Gompy58 het volgende:
enneuh, hoelang denk je nog gebruik te kunnen maken van GWL ? Wie zegt dat die incasso's niet van energiebedrijven zijn ?
dat klopt niet helemaal. Hij hoeft niet de GWL te betalen voor zijn huisbaas. De vorige bewoner van mijn chalet heeft ook niet haar GWL betaald, en het energie bedrijf dreigde mij ook af te sluiten. Nadat ik een copie van mijn id bewijs en mijn huurcontract verstuurd had, was dat leed ook geleden.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_42764037
Waar ik op doelde was;

Als de huur inclussief is dta d ehuisbaas de energienota moet betalen voor het betreffende adres. Indien hij dat niet doet draaien ze de knop op een gegeven ogenblik toch om lijkt mij. Ik vraag me af of het energiebedrijf er boodschap aan heeft dat dan huurders in het donker zitten.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42764168
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:16 schreef Gompy58 het volgende:
Waar ik op doelde was;

Als de huur inclussief is dta d ehuisbaas de energienota moet betalen voor het betreffende adres. Indien hij dat niet doet draaien ze de knop op een gegeven ogenblik toch om lijkt mij. Ik vraag me af of het energiebedrijf er boodschap aan heeft dat dan huurders in het donker zitten.
aangezien het zelfstandige woonruimten zijn, zullen ze dat zelf betalen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_42764362
Ik heb ook wel eens deurwaarders aan de deur gehad voor de vorige bewoner. We hebben vriendelijk uitgelegd dat die persoon al een jaar weg was. De deurwaarder vertelde ons toen dat we hem bij de gemeente uit moesten laten schrijven. Dat hebben we gedaan. Wij hadden er een brief van de huisbaas voor nodig, waar in stond dat die persoon er niet woonde. Daarna nooit meer last gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepster op 18-10-2006 10:43:31 ]
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:38:05 #25
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42764529
Een streep door jullie adres en 'RETOUR AFZENDER' op de envelop kalken.
Ik heb al een boek.
pi_42764705
Bizar genoeg trappen ze daar dus niet in. Volgens mij doen de meeste mensen die schulden hebben dat nl ook.

In het geval wat ik hierboven beschreef hebben we de post van een jaar (zolang had het huis leeggestaan) teruggestuurd, en het daarna ook nog een half jaarteruggestuurd. Het had geen enkel effect.
pi_42766474
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Bizar genoeg trappen ze daar dus niet in. Volgens mij doen de meeste mensen die schulden hebben dat nl ook.

In het geval wat ik hierboven beschreef hebben we de post van een jaar (zolang had het huis leeggestaan) teruggestuurd, en het daarna ook nog een half jaarteruggestuurd. Het had geen enkel effect.
Ook wij hadden dit probleem. De vorige bewoners waren ruim een half jaar voor wij het huis kochten door de verhuurder eruit gezet wegens huurachterstand etc.

Post terug sturen had geen nut, hebben wij ook ruim een half jaar gedaan, want de vaste zaken bleven bij ons aankomen. Dus op een gegeven moment post geopend om een contactpersoon van de afzender te achterhalen en die rechtstreeks gebeld. Dat heeft echt geholpen. Domste reactie kwam trouwens van het ministerie van Defensie. Sorry meneer we kunnen het adres van deze militair (zoon bleek beroeps te zijn want we kregen loonstroken) niet verwijderen want we hebben geen ander adres. Hallo dat is mijn probleem toch niet. HIJ WOONT HIER NIET.

Ze bleken het adres nog steeds actief als postadres te gebruiken. We kregen ongeveer 3 maanden geleden een hypotheekofferte met een (retour) kopie voorlopig koopcontract van de Rabobank thuis gestuurd bedoeld voor hun (zoon?). Na de Rabobank ook maar even de notaris gebeld. Die was "not amused" om het mild uit te drukken.

Ook kregen we 1-2 maanden geleden een aanmaning van een deurwaarder omdat ze 2 geisers huurden van een bedrijf. En daar was al 3 jaar niet meer voor betaald!

In het huis heeft nooit een geiser gehangen dus waar die dingen ergens hangen? Heb het bedrijf (niet de deurwaarder) gebeld met het verhaal. Reactie: Oh ze wonen er al 2 jaar niet meer. Vreemd nou goed dan zullen we de rekeningen maar afschrijven. Maar kunnen we de geisers terug halen?
NEE want die zijn er niet.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_42778087
Ok, ik trek de volgende conclusie:
Wij als huisgenoten staan in ons recht om de brieven te openen, daar de huisbaas telefonisch niet meer te bereiken valt.. Wij bellen naar de incasso-organisatie om het verhaal toe te lichten en hopen dat daarmee de kous af is..

Als ik het goed begrijp kunnen ze onze spullen niet wegnemen, aangezien de huisbaas niet officieel ingeschreven staat bij ons (we kunnen echter niet voorkomen dat hij dit wel gaat doen volgens mij, aangezien hij de eigenaar is van het pand, maar goed..).

Thanks all!
pi_42778205
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

aangezien het zelfstandige woonruimten zijn, zullen ze dat zelf betalen.
Hoo!!!!

Het zijn ONZELFSTANDIGE WOONRUIMTEN, dus de huisbaas dient dit te betalen.

Sh#t, moet ik me nu ook nog druk gaan maken om de verwarming deze winter?! ... :S
pi_42778410
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef -Bala- het volgende:
===> Dit is iets voor de politie, die is met een huichel zaakje bezig. Oplichters werken wel vaker met neppe adressen.

Daarnaast zou ik zeker even de moeite nemen een standaard antwoordje te schrijven op de computer, met een brief waarin je uitlegt dat de baas niet bij jullie woont, dat je niet weet waar hij is, en dat zij dat in elk geval weten bij die incassobureaus.

Check ook even bij de gemeente of hij ingeschreven staat.

Ik heb dan wel een rechtenachtergrond in de zin dat ik rechten studeer, maar dit leer je er niet. Dit is gewoon puur omdat ze mijn adres (en van mijn moeder) vroeger ook wel eens voor vergelijkbare praktijken hebben gebruikt. Nouja bij ons kwam de politie vanzelf aan de deur toen we de incassobureau's en bank terugschreven dat de persoon in kwestie er niet woonde, er nooit gewoond had, en we niet wisten waar die was. Heel vriendelijk gesprek gehad met de politie, 2 politiemannen met sokken met "politie" erop hehe. Kan je overigens wel een avond voor uittrekken, die blijven tot de kofife op is... Neuh maar gewoon dan moet je echt heeeeeeeel veel details geven in dat soort zaken want alles vinden ze belangrijk.
pi_42778530
Politie vind ik ook wel weer wat ver gaan. Het liefst bemoei ik me er namelijk gewoon zo min mogelijk mee.. Dit is een zaak tussen de huisbaas en het incasso-bureau.
pi_42778531
Ik zou liever schrijven dan bellen, liever aangetekend dan niet, en faxen met bevestiging als dat kan. Kopietjes van verzonden correspondentie bewaren. Als je belt, precieze tijd, datum, en inhoud van gesprek direct noteren (of opnemen als dat kan).

Stel nou overigens dat ze jullie fietsen meenemen, kun je die gewoon terugkrijgen, of de waarde althans. Nouja, in theorie. In de praktijk is het misschien handig om over een rechtsbijstandverzekering na te denken, omdat je er zelf lang niet altijd komt. Vaak gaan ze wel om hoor, vooral als je een beetje een juridische brief stuurt, maar als ze hun poot stijf houden is een rechtsbijstand verzekering geen luxe... Overigens dekken die voor de verzekering gebeurde dingen weer niet dus ik weet niet hoe zeer deze lopende kwestie nu van invloed is, eigenlijk zou die dat niet moeten zijn daar niet aan jullie gericht, maar verzekeringen proberen altijd onder betalen uit te komen... Is hun business nu eenmaal.
pi_42778644
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:17 schreef -Bala- het volgende:
Politie vind ik ook wel weer wat ver gaan. Het liefst bemoei ik me er namelijk gewoon zo min mogelijk mee.. Dit is een zaak tussen de huisbaas en het incasso-bureau.
Je bent op de hoogte van het begrip medeplichtigheid, faciliteren, dat soort dingen allemaal? Er wordt best wel hard aan getrokken in het recht als je voorzorgsmaatregelen had kunnen nemen maar dat niet hebt gedaan, dan ben je al heel snel voor schade aansprakelijk namelijk... En schade, dat is alles wat de ander maar geld kosten kan. Je hebt geen idee waar je huisbaas allemaal mee bezig is. Voor hetzelfde geld heeft hij 50 000 euro geleend. Zoals bij ons toen dus.

Eerst incassobureaus terugschrijven, waarschijnlijk schakelen die zelf wel de politie in, maar zo niet, nouja.
pi_42778756
Gewoon bellen naar die incassobureaus. Die zullen wel werken met contact-registratiesystemen, waarbij ze gespreksnotities maken bij dossiernummers.

Om dat nog te checken, kun je een dag later nog 's terugbellen, en vragen of men een goede notitie heeft gemaakt.

Aangetekende brieven, da's allemaal dure onzin voor zoiets. .
pi_42779026
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:26 schreef DennisMoore het volgende:
Gewoon bellen naar die incassobureaus. Die zullen wel werken met contact-registratiesystemen, waarbij ze gespreksnotities maken bij dossiernummers.

Om dat nog te checken, kun je een dag later nog 's terugbellen, en vragen of men een goede notitie heeft gemaakt.

Aangetekende brieven, da's allemaal dure onzin voor zoiets. .
Hmmm reken daar ook maar niet op... Als het ze niet uitkomt, kunnen ze helemaal niks vinden, mevrouw...

Nouja goed wij hadden het dan ook met een incassobureau die door tele2 werd ingeschakeld aan de stok, dat is misschien niet representatief (tele2 zijn echt boeven, hadden helemaal niks van hun ontvangen, mobiele abbonnement deed het namelijk niet en internetmodem hadden we na 2 maanden wel ontvangen maar dan zonder de vereiste gegevens erbij, maar hun boekten wel enkele maanden achter mekaar geld af met vage beloftes die ze nooit nakwamen).
pi_42798371
[..]

Hoo!!!!

Sh#t, moet ik me nu ook nog druk gaan maken om de verwarming deze winter?! ... :S
[/quote]

Daar had je nog niet aan gedacht? Tuurlijk bestaat het risico dat ie dit ook niet betaald heeft en jullie binnekort afgesloten worden...

Als ik jou was zou ik zorgen dat ik die huisbaas vond, zodat je iig kunt zorgen dat g/w/e geregeld is (misschien de huurprijs omlaag, dwz. servicekosten eraf, en dit zelf gaan regelen met je huisgenoten, om zeker te zijn dat het betaald wordt)
pi_42798627
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb dit ook eens gehad, maar dan van de vorige bewoner. Hij had zich niet uitgeschreven op dit adres en wilde dat ook niet doen. Toen heb ik de gemeente erachteraan gestuurd, die hebben hem toen uitgeschreven. Tevens heb ik dus ook eens zo'n brief opengemaakt omdat ik ook geen zin had dat ze mijn inboedel kwamen ophalen. Als ik kon aantonen dat die vorige bewoner hier niet meer woonde, was het probleem opgelost.
pi_42801663
Officieel mag je overigens de brieven niet openen geloof ik. Er zit briefgeheim op. Maar goed wat doe je bij een brief van een incassobureau op jou adres...
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:23:19 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42808397
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef FrankV34 het volgende:
Officieel mag je overigens de brieven niet openen geloof ik. Er zit briefgeheim op. Maar goed wat doe je bij een brief van een incassobureau op jou adres...
Retour afzender

Wij krijgen al sinds we in ons nieuwe huis wonen brieven van incassobureau's van de oude bewoner van ons oude huis. Nog nooit een deurwaarder gezien. Moeten ze niet proberen ook trouwens. Ik laat hem niet binnen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42808779
quote:
Ik heb wel eens gebeld met een gerechtsdeurwaarder omdat een oud-huisgenoot een vordering van hun kreeg. Ik moest toen wel hun brief openmaken van degene die ik aan de lijn kreeg omdat ze het dossiernummer wilden weten. Daarna op hun verzoek de brief teruggestuurd (mocht gewoon retour afzender op de envelop schrijven en zonder postzegel in de brievenbus gooien) en nooit meer iets van gehoord.
Misschien is het dus wel handig om te bellen met het incassobureau, dan weten ze dat de brief terugkomt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:36:48 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42808892
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:33 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gebeld met een gerechtsdeurwaarder omdat een oud-huisgenoot een vordering van hun kreeg. Ik moest toen wel hun brief openmaken van degene die ik aan de lijn kreeg omdat ze het dossiernummer wilden weten. Daarna op hun verzoek de brief teruggestuurd (mocht gewoon retour afzender op de envelop schrijven en zonder postzegel in de brievenbus gooien) en nooit meer iets van gehoord.
Misschien is het dus wel handig om te bellen met het incassobureau, dan weten ze dat de brief terugkomt.
Als een incassobureau niet eens op adres kunnen kijken welke zaak het betreft dan neem ik ze al helemaal niet serieus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42836446
quote:
Volgens mij heb je gelijk: het openen van zo'n brief mag niet ivm "briefgeheim". Maar zoals je zelf al aangeeft, wat moeten we dan?! We hebben de huisbaas geprobeerd te bellen, maar dat gaat dus niet meer. In het kader van zelfbescherming hebben we de brief dus maar open gemaakt!

Verder heb ik reeds contact gehad met de mensen van het incasso-bureau en ze vriendelijk mede gedeeld dat de geadresseerde niet bij ons woont.. Nu ga ik dit nog bevestigen middels een email / brief en dan hoop ik dat de kous voor ons af is!

Iig bedankt voor alle reacties, als er dit verhaal nog een staartje krijgt post ik dat wel weer..
pi_42836784
En evt over een week nog eens terugbellen om te controleren of ze je eerdere opmerking hebben genoteerd en op de hoogte zijn. ..
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:01:48 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_42865768
EN neem voor de zekerheid contact op met het bedrijf waar je GWL is geregeld om na te gaan of dat netjes betaald is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42867442
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:05 schreef -Bala- het volgende:

[..]

Hoo!!!!

Nee, want er geldt een energie-afsluitverbod voor periode 1 oktober - 1 april van dit jaar.

Verder > je huisbaas woont niet in jullie huis, dus het lijkt me logisch dat hij zelf een adres heeft. Als je dit adres hebt, geef het dan door aan de deurwaarder. Heb je het niet, pleeg dan sowieso ff een telefoontje naar de deurwaarder om aan te geven dat je huisbaas er niet woont. Een deurwaarder kan het adres nl. in onderzoek laten stellen bij de gemeente (bij sommige gemeenten kun je het ook zelf doen, maar in Rotterdam bijvoorbeeld lukt dit doorgaans niet). Verder zou ik me niet al te druk maken. Tot een beslaglegging op je spullen zal het niet komen, omdat je kan aantonen dat de spullen in huis van jou en je huisgenoten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')