abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:58:58 #101
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42778002
een paar andere feiten: Larry Silverstein verzekert WTC weken voor aanslag

Larry Silverstein tekent op 24 juli 2001, zes weken voor de aanslagen, een contract van 3,2 miljard dollar om het hele WTC-complex voor 99 jaar te huren. Het contract bevat een verzekering van 3,5 miljard dollar, specifiek voor terroristische aanslagen.
BusinessWeek suggereert een oververzekerd bedrag door op 5 oktober 2001, onder de kop "The Process of Creating a Ruin", een uitreksel te plaatsen uit het boek "Divided We Stand" van Eric Darton. Het fragment, daterend uit 1999, laat geen spaan heel van het WTC als een succesvol ondernemersobject. BusinessWeek:
"From an economic standpoint, the trade center -- subsidized since its inception -- has never functioned, nor was it intended to function, unprotected in the rough-and-tumble real estate marketplace."
Na de aanslagen dient Silverstein een claim in voor een vergoeding van 7 miljard dollar! Hij verzekerde zich weliswaar voor een bedrag van 3,5 miljard bij terroristische aanslagen, maar laat zijn advocaten bepleiten dat er sprake is van twee terroristische aanslagen: één op de noord- en één op de zuidtoren.

Verzekeringsmaatschappij Swiss Re heeft voor de rechter betoogd dat de WTC-aanslagen gezien moesten worden als één terroristische daad. Na een eerder voor Silverstein negatief vonnis, bepaalde een federale jury op 6 december 2004 dat inderdaad gesproken moet worden van een dubbele terroristische aanval. Door deze uitspraak lijkt Silverstein te kunnen uitzien naar een uitbetaling van 4,6 miljard dollar. Behalve Swiss Re zijn nog 23 verzekeringsmaatschappijen bij deze uitbetaling betrokken.
Silverstein's contract bevat tevens een clausule die hem het recht geeft om het WTC-centrum opnieuw op te bouwen (RealEstateJournal).
"There are weapons of mass destruction in Iraq!....." (George W Bush)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:00:11 #102
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42778045
Noodzakelijke renovatie Twin Towers

De Twin Towers waren toe aan een ingrijpende renovatie van honderden miljoenen dollars waarbij tonnen asbest moesten worden verwijderd. Dit was bekend bij aankoop door Silverstein en jarenlang een punt bij onder meer de Port Authority, die er op aandrong de gebouwen om wettelijke redenen (het asbest probleem) te slopen. Hoewel slopen door de havenautoriteit na een latere uitspraak werd verboden, bleek het tot aan 9/11 te kostbaar om de gebouwen van vloer tot vloer te ontmantelen.

http://www.waarheid911.nl/

woensdag 18 oktober 2006 @ 18:05:22 #103
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42778201
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:58 schreef echt_gaar het volgende:
een paar andere feiten: Larry Silverstein verzekert WTC weken voor aanslag
Even andersom beredeneren hé? Is Silverstein dom genoeg om in de wetenschap dat er een aanslag komt, nog een verzekering af te sluiten? Dat zou toch wel héél erg toevallig zijn, niet?

Als Silverstein het vantevoren had geweten, had 'ie natuurlijk niet nog eens de aandacht naar zichzelf getrokken door een nieuwe verzekering af te sluiten. Lo-gi-ca.
Ik ga naar huis.
pi_42778250
En wat nu?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42778315
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:06 schreef Apropos het volgende:
En wat nu?
Ik weet het. We gaan ''pull it'' er nog eens bijhalen !
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:10:36 #106
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42778347
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:09 schreef Apropos het volgende:
Ohja, waar Silverstein het hele complot nog eens openlijk op de Nationale televisie toegaf. . .
Ik ga naar huis.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:14:53 #107
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_42778458
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef mcDavid het volgende:
"Het was een gecontroleerde demolitie want er waren vrijwel geen brokstukken"
en even later:
"WTC7 is ingestort door vallende brokstukken"

Oh, en voor het gemak verwarren ze in de documentaire het vliegtuig dat ooit het Empire State Building ingevlogen is, de relatief kleine 2 (zuiger-)motorige B25:
[afbeelding]

Voor de monsterachtig grote 8-(straal-)motorige B52:
[afbeelding]
Dat heb ik ook eens in een topic aangehaald. Blijkt. dat dat in loose change second edition aangepast is. De maker had zich vergist doordat hij dislectisch is

Blijft natuurlijk wel, dat zijn argument kant noch wal raakt.
Horrible Cunt!
pi_42778777
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:00 schreef echt_gaar het volgende:

De Twin Towers waren toe aan een ingrijpende renovatie van honderden miljoenen dollars waarbij tonnen asbest moesten worden verwijderd. Dit was bekend bij aankoop door Silverstein en jarenlang een punt bij onder meer de Port Authority, die er op aandrong de gebouwen om wettelijke redenen (het asbest probleem) te slopen. Hoewel slopen door de havenautoriteit na een latere uitspraak werd verboden, bleek het tot aan 9/11 te kostbaar om de gebouwen van vloer tot vloer te ontmantelen.

Da's 3x de zelfde link. Handig!
Ik heb eens wat aangeklikt op die site, en kwam op het gedeelte van de pancake theory.

De makers van de site hebben de theorie blijkbaar niet goed begrepen. Het WTC was zo ontworpen dat de stalen vloerconstrucite voor de stijfheid van het gebouw zorgde. Die vloeren werden echter zacht. Daarmee was de stijfheid weg, met als gevolg dat de muren gingen zwabberen. Hierdoor ontstond de kettingreactie die de boel deed instorten.
Bovendien veroorzaakt kerosine niet zomaar een vuurtje. Kerosine verbrand extreem heet.

Ze trekken de vergelijking met een gebouw dat 24 uur gefikt heeft zonder in te storten. Dat gebouw in kwestie, was 37 verdiepingen hoog (ipv. 110) en bestond uit gewapend beton. Beton isoleert en behoud bovendien bij veel hogere temperaturen zijn stijfheid. De vloerconstructie van het WTC was van kaal staal.

Ook wordt gerept over een gigantische veiligheidsfactor bij het ontwerpen van bouwkundige projecten.
Maar juist bij wolkenkrabbers wordt die veiligheidsfactor kleiner genomen als bij andere bouwwerken, omdat het gewicht nogal een grote rol speelt.

Zomaar wat foutjes, die erin geslopen zijn door "gewoon logisch te denken" in plaats van een beetje deskundig te werk te gaan.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:28:16 #109
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42778818
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:05 schreef nietzman het volgende:

[..]

Even andersom beredeneren hé? Is Silverstein dom genoeg om in de wetenschap dat er een aanslag komt, nog een verzekering af te sluiten? Dat zou toch wel héél erg toevallig zijn, niet?

Als Silverstein het vantevoren had geweten, had 'ie natuurlijk niet nog eens de aandacht naar zichzelf getrokken door een nieuwe verzekering af te sluiten. Lo-gi-ca.
inderdaad je kan het van 2 kanten beredeneren, gelukkig wel. Het is maar hoe je het zelf invult en wat je zelf gelooft of niet.
pi_42779042
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:28 schreef echt_gaar het volgende:

[..]

inderdaad je kan het van 2 kanten beredeneren, gelukkig wel. Het is maar hoe je het zelf invult en wat je zelf gelooft of niet.
Precies.
Ik zie dan ook niet in waarom dit feit ter zake doet in het hele verhaal rond de aanslagen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:39:03 #111
158972 echt_gaar
denk na sukkel !
pi_42779115
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:26 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ze trekken de vergelijking met een gebouw dat 24 uur gefikt heeft zonder in te storten. Dat gebouw in kwestie, was 37 verdiepingen hoog (ipv. 110) en bestond uit gewapend beton. Beton isoleert en behoud bovendien bij veel hogere temperaturen zijn stijfheid. De vloerconstructie van het WTC was van kaal staal.
Over dat de wtc van kaal staal was. .....Staalbouw wordt veelvuldig gebruikt. Het skelet verzorgt dan de draagstructuur en dient als "bewapening" net als beton . Daarntegen, wordt er beton gebruikt ter afdekking van het staal en ten dienste van o.a. de geluidwerendheid. Het SKELET is idd van staal , maar voor de rest is het gewoon van beton. Het staal is omsloten door beton. De weerstand van een gebouw met een staalskelet en gestort met beton, zoals bij de wtc is vele malen groter dan een gebouw gestort met beton (betonskelet) en waarbij wapeningstaven dienst doen om de trek en drukbelastingen van een gebouw op te vangen.
pi_42779308
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Oh aub niet, het is mensen gewoon niet aan het verstand te brengen dat het geen gebruikelijke brandweer term is voor 'terugtrekken'.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:50:19 #113
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_42779398
STELLETJE TIEFUSVENTJES GA DOOD. Zo, dat is er even uit, kutcomplottheoriedenkers.

Ook zo leuk, mensen die je voor gek verklaren omdat ik geloof dat de vliegtuigen het WTC hebben doen instorten. Hallo, ik weet dat het instortte en het is aan jou om met onomkeerlijke bewijzen te komen dat Bush erachter zat.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:54:11 #114
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_42779501
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:00 schreef echt_gaar het volgende:

Wow, die site zet me echt aan het denken
pi_42779572
Wat zei silvertein:
quote:
We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it. And they made that decision to pull and we watched the building collapse
Laten we als eerste deze 2 zinnen eens vertalen:
quote:
We hebben zo vreselijk veel levens verloren, misschien is het het slimste om het op te blazen. En ze maakten de beslissing om het op te blazen en we zagen het gebouw instorten
Klinkt logisch, niet?

Ten eerste, de 2de zin, 'and they made that decision to pull and we watched the building collapse'.
To pull. Lijkt me niet echt een term om iets op te blazen. In context lijkt me het eerder een door silverstein gebruikte uitdrukking om terug te trekken.

Maar wat was ook alweer het hele verhaal?
quote:
I remember getting a call from the, er, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, "We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it. And they made that decision to pull and we watched the building collapse."
Dus de brandweercommandant belt om te zeggen dat ze het gebouw waarschijnlijk niet kunnen redden. En dan zou silverstein als antwoord geven dat ze dan het gebouw wegens het vreselijk vele levens wat verloren zijn op te blazen?

Echt, klinkt logisch. Not
pi_42779916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:57 schreef haaahaha het volgende:
Wat zei silvertein:
[..]

Laten we als eerste deze 2 zinnen eens vertalen:
[..]

Klinkt logisch, niet?

Ten eerste, de 2de zin, 'and they made that decision to pull and we watched the building collapse'.
To pull. Lijkt me niet echt een term om iets op te blazen. In context lijkt me het eerder een door silverstein gebruikte uitdrukking om terug te trekken.

Maar wat was ook alweer het hele verhaal?
[..]

Dus de brandweercommandant belt om te zeggen dat ze het gebouw waarschijnlijk niet kunnen redden. En dan zou silverstein als antwoord geven dat ze dan het gebouw wegens het vreselijk vele levens wat verloren zijn op te blazen?

Echt, klinkt logisch. Not
je kan ook zeggen:
We besloten om het gebouw op te blazen en er niet nog meer levens aan te verspillen om het te redden.
Edit: Het is trouwens niet vreemd dat de brandweer een gebouw omlaaghaald als het niet meer te redden valt, om omliggende gebouwen te beschermen.

Zelfs in deze context is het de verkeerde woordkeuze "we decided to pull the men out" "we diceded to pull the men" zou kloppen.
"we decided to pullt it" het is dat IT dat het em doet, HET, een ding, iets wat je niet zegt als je het over mensen hebt.
En als ze nu gewoon hadden gezegd 'tja sorry, verspreking' had ik er ook geen omkijken naar gehad, maar ze blijven volhouden dat het een gebruikelijke brandweerterm is, iets wat het dus niet is.

Uberhaubt klinkt het onlogisch dat de brandweercommandant silverstein op zou bellen voor 'command decisions', alsof silverstein zijn toestemming oid zou moeten geven.......
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_42780060
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:39 schreef echt_gaar het volgende:

[..]

Over dat de wtc van kaal staal was. .....Staalbouw wordt veelvuldig gebruikt. Het skelet verzorgt dan de draagstructuur en dient als "bewapening" net als beton .
Fout. de vloeren van het WTC waren van constructiestaal. Hier is inderdaad een isolerende laag overheen gespoten, maar dat maakt het nog geen gewapend beton. Bovendien was die isolatie op veel plaatsen afgebrokkeld en zeker niet meer toereikend. Het herstellen vond men echter te duur.
quote:
Daarntegen, wordt er beton gebruikt ter afdekking van het staal en ten dienste van o.a. de geluidwerendheid. Het SKELET is idd van staal , maar voor de rest is het gewoon van beton.
Ja en laat het skelet nou juist als doel hebben de boel overeind te houden he
quote:
Het staal is omsloten door beton. De weerstand welke weerstand van een gebouw met een staalskelet en gestort met beton, zoals bij de wtc
nee, het WTC is van staal met opgespoten beton.
quote:
is vele malen groter dan een gebouw gestort met beton (betonskelet) en waarbij wapeningstaven dienst doen om de trek en drukbelastingen van een gebouw op te vangen.
Ah, hier blijkt goed je ondeskundigheid. De bewapening is uitsluitend voor het opvangen van treksterkte. Beton is veel beter op druk te belasten dan staal.
pi_42780081
In de 2de zin heeft hij het over 'pull' zonder it. Gezien de context lijkt hij het over terugtrekken te hebben. Hij heeft het over het gebouw, 'het'. Pull it, terugtrekken uit 'het'.

...and they made that decision to pull...

...en ze maakten die beslissing om terug te trekken...

...maybe the smartest thing to do is pull it...

...misschien is het het slimste om uit het (gebouw) terug te trekken...
pi_42780180
oh dem, de brandweerman zei "it" i.p.v. "them". Ja nu hebben jullie me overtuigd. Het was een complot
pi_42780400
Het stereotype beeld van de conspiracy denkers wordt maar weer eens bevestigd. Geneuzel over details, maar de overduidelijke feiten worden voor het gemak vergeten. Er vlogen overduidelijk twee vliegtuigen in die torens, die daarna naar beneden denderden. Osama Bin Laden eiste namens Al-Qaeda verantwoordelijkheid voor de aanslag op. Hoe graag men ook zou willen dat stoute meneer Bush (of een andere verderfelijke kapitalist) achter de aanslag zat, het is gewoon niet zo.
Casting an evil eye on degenerates
pi_42780420
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Fout. de vloeren van het WTC waren van constructiestaal. Hier is inderdaad een isolerende laag overheen gespoten, maar dat maakt het nog geen gewapend beton. Bovendien was die isolatie op veel plaatsen afgebrokkeld en zeker niet meer toereikend. Het herstellen vond men echter te duur.
[..]

Ja en laat het skelet nou juist als doel hebben de boel overeind te houden he
[..]

nee, het WTC is van staal met opgespoten beton.
[..]

Ah, hier blijkt goed je ondeskundigheid. De bewapening is uitsluitend voor het opvangen van treksterkte. Beton is veel beter op druk te belasten dan staal.
Verbijsterend maar weer hoe makkelijk mensen zelf dingen invullen en aannemen, zonder zelf ook maar iets van kennis te bezitten.
pi_42780433
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:13 schreef haaahaha het volgende:
In de 2de zin heeft hij het over 'pull' zonder it. Gezien de context lijkt hij het over terugtrekken te hebben. Hij heeft het over het gebouw, 'het'. Pull it, terugtrekken uit 'het'.

...and they made that decision to pull...

...en ze maakten die beslissing om terug te trekken...

...maybe the smartest thing to do is pull it...

...misschien is het het slimste om uit het (gebouw) terug te trekken...
Nu draai je de zaken om, eerst de tweede zin vertalen naar wat jij wil en dan de eerste zin daarop aanpassen.
quote:
We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it.
We hebben zoveel levens verloren, mischien is het het verstandigst om het (gebouw) neer te halen.
quote:
And they made that decision to pull and we watched the building collapse.
En ze namen de beslissing om het neer te halen en we keken hoe het gebouw instorte.

een goede kennis van de Engelse taal is verreist natuurlijk. 'pull IT' = iets neerhalen 'pull OUT' = terugtrekken.
Laboro te salutante
pi_42780489
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:08 schreef BasOne het volgende:
Zelfs in deze context is het de verkeerde woordkeuze "we decided to pull the men out" "we diceded to pull the men" zou kloppen.
"we decided to pullt it" het is dat IT dat het em doet, HET, een ding, iets wat je niet zegt als je het over mensen hebt.
En als ze nu gewoon hadden gezegd 'tja sorry, verspreking' had ik er ook geen omkijken naar gehad, maar ze blijven volhouden dat het een gebruikelijke brandweerterm is, iets wat het dus niet is.
´´It´´ kan natuurlijk ook ´´firefighting´´ betekenen. Daar wel eens aan gedacht?
quote:
Uberhaubt klinkt het onlogisch dat de brandweercommandant silverstein op zou bellen voor 'command decisions', alsof silverstein zijn toestemming oid zou moeten geven.......
Maar dat de brandweer een gebouw opblaast is dan weer de normaalste zaak van de wereld, natuurlijk.
pi_42780508
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nu draai je de zaken om, eerst de tweede zin vertalen naar wat jij wil en dan de eerste zin daarop aanpassen.
[..]

We hebben zoveel levens verloren, mischien is het het verstandigst om het (gebouw) neer te halen.
[..]

En ze namen de beslissing om het neer te halen en we keken hoe het gebouw instorte.

een goede kennis van de Engelse taal is verreist natuurlijk. 'pull IT' = iets neerhalen 'pull OUT' = terugtrekken.
Ik dacht altijd dat terugtrekken to withdraw was.
pi_42780523
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:25 schreef Apropos het volgende:

Maar dat de brandweer een gebouw opblaast is dan weer de normaalste zaak van de wereld, natuurlijk.
lol
pi_42780540
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:16 schreef mcDavid het volgende:
oh dem, de brandweerman zei "it" i.p.v. "them". Ja nu hebben jullie me overtuigd. Het was een complot
Voor iemand waarvan Engels de moedertaal is het een verdomde slechte verspreking.
Laboro te salutante
pi_42780641
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja. De gemiddelde brandweerman heeft ruim voldoende explosieven op zak om een wolkenkrabber op te blazen. Bovendien kan hij deze in een kwartiertje installeren, op een dusdanige manier dat het gebouw rechtstandig in elkaar stort!

WTF, ik ga een sloopbedrijf beginnen en allemaal brandweerlieden aannemen! Want al mijn concurrenten hebben maanden voorbereiding nodig voor dit soort klusjes, en dan nog valt het gebouw altijd 1 kant op als het van beneden af opgeblazen wordt! Oh en mijn concurrenten hebben allerlei lastige vergunningen nodig om aan explosieven te komen. Brandweermannen zwemmen erin!
pi_42780675
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:26 schreef BasOne het volgende:

[..]

Voor iemand waarvan Engels de moedertaal is het een verdomde slechte verspreking.
Aan welke amerikaanse brandweerman heb je dat gevraagd?
pi_42780678
Prachtig ook hoe een gebouw als WTC 7 zo mooi naar beneden valt, terwijl branden en beschadigingen aan gelijksoortige gebouwen, de gebouwen wel bleven bestaan.

Prachtig ook hoe de Japanse ontwerper van het gebouw verklaart, dat het WTC gebouwd IS om instortingsgevaar te voorkomen wanneer er een vliegtuig naar binnen vliegt.

Mensen die alles geloven wat in de media staat of gebeurt
Die fokking conspiracy 911 hype
Bush
Talpa
pi_42780711
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:30 schreef Devlinsect het volgende:
Prachtig ook hoe een gebouw als WTC 7 zo mooi naar beneden valt, terwijl branden en beschadigingen aan gelijksoortige gebouwen, de gebouwen wel bleven bestaan.

Mensen die alles geloven wat in de media staat of gebeurt
Die fokking conspiracy 911 hype
Bush
Talpa
Had ie om moeten klappen dan?
pi_42780753
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:25 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat terugtrekken to withdraw was.
Withdraw, retreat, pull out, abandon synoniemen die ik zo ff kan bedenken, your point?
Laboro te salutante
pi_42780781
quote:
Prachtig ook hoe de Japanse ontwerper van het gebouw verklaart, dat het WTC gebouwd IS om instortingsgevaar te voorkomen wanneer er een vliegtuig naar binnen vliegt.
ja. een 737 ofzo. Niet een 747. En hij had geen rekening gehouden met de kerosine brand, alleen met de impact. Vertelde hij dat er ook bij?
pi_42780782
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Had ie om moeten klappen dan?

Gezien het feit dat hij er rijker is om geworden door het geld van de verzekering, zal hij zeker achteraf geklapt hebben en een flinke fles Crystal Platinum champagne op hebben gedronken.
pi_42780808
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:30 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Aan welke amerikaanse brandweerman heb je dat gevraagd?
FireJockey, Sput, Inferno

Niet dat die namen je iets zeggen, maar mensen die ik ben tegengekomen tijden MMORPG's
Laboro te salutante
pi_42780828
quote:
ohja, en hoevaak was het al eerder gebeurd dat er een 74 in een wolkenkrabber vloog?
pi_42780833
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:33 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij er rijker is om geworden door het geld van de verzekering, zal hij zeker achteraf geklapt hebben en een flinke fles Crystal Platinum champagne op hebben gedronken.
Het gebouw! Hij zakt 'perfect' recht naar beneden, dat wijst volgens jou op een controlled demolition (krijg het woord trouwens bijna m'n strot niet uit, maar goed). Ik vraag me af, wanneer toont de instorting van een gebouw aan dat ie niet door een controlled demolition in stort? Wanneer het gebouw om valt?
pi_42780839
Tenzij iemand me een lijst kan geven van alle gebouwen die in overleg met Silverstein zijn gesloopt, is het trouwens voor mij hoogst onaannemelijk dat ´ie op de hoogte was van jargon als ´´pull it´´.
pi_42780845
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:33 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ja. een 737 ofzo. Niet een 747. En hij had geen rekening gehouden met de kerosine brand, alleen met de impact. Vertelde hij dat er ook bij?
Een 737 vliegt op water? Oh nee, die heeft natuurlijk kleinere brandstoftanks waardoor er geen rekening is gehouden met impact + kerosine + smeltpunt staal etc.

Conspiracy 911 theorieën
Mensen die geloven wat ze zien en horen in de media
pi_42780854
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:34 schreef BasOne het volgende:

[..]
MMORPG's
Dat klinkt als een of andere obscuur IRC kanaal
pi_42780888
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:

Mensen geloven in een complottheorie omdat ze geen kennis van zaken hebben.
en zie hier de oorzaak ook al doe ik bouwkunde en heb ik er voor geleerd dan nog houden die mensen zonder enige kennis van zaken vol dat dat nooit kon gebeuren dat die torens instorten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42780897
Maar goed, als deze discussie een ding aantoont is het wel het geloof van bepaalde mensen dat het zien instorten van een gebouw gelijk is aan het zien van opnames van een executie.
pi_42780916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:50 schreef dubidub het volgende:
STELLETJE TIEFUSVENTJES GA DOOD. Zo, dat is er even uit, kutcomplottheoriedenkers.
pi_42780937
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja. De gemiddelde brandweerman heeft ruim voldoende explosieven op zak om een wolkenkrabber op te blazen. Bovendien kan hij deze in een kwartiertje installeren, op een dusdanige manier dat het gebouw rechtstandig in elkaar stort!

WTF, ik ga een sloopbedrijf beginnen en allemaal brandweerlieden aannemen! Want al mijn concurrenten hebben maanden voorbereiding nodig voor dit soort klusjes, en dan nog valt het gebouw altijd 1 kant op als het van beneden af opgeblazen wordt! Oh en mijn concurrenten hebben allerlei lastige vergunningen nodig om aan explosieven te komen. Brandweermannen zwemmen erin!
Zucht.
Nogmaals, ik vindt de verspreking van Silverstein vreemd, niet meer, niet minder.
Of ik geloof dat WTC7 opgeblazen is of niet, ik heb geen idee, geen mening over.

Maar als je het complot verder wil drijven:
Brandweercommandant krijgt van de CIA of een andere geheime dienst van de VS (ze hebben er iets van 33) de opdracht om mensen uit het gebouw te halen....
Volg je het nog of moet ik nog een half uur typen?

Ik zeg niet dat het zo gebeurt is, maar als je toch van een complot spreekt moet je alles meenemen, nee de brandweer heeft het niet opgeblazen.
Laboro te salutante
pi_42780945
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Een 737 vliegt op water? Oh nee, die heeft natuurlijk kleinere brandstoftanks waardoor er geen rekening is gehouden met impact + kerosine + smeltpunt staal etc.
hij had de verzwakking van het staal door de brand niet meegenomen in de berekeningen. Hoe vaak heb jij een vakwerk door moeten rekenen met de complexiteit van het WTC? en hoevaak ben je daarbij per-ongeluk iets vergeten?
quote:
Conspiracy 911 theorieën
Mensen die geloven wat ze zien en horen in de media
Nee man, dat vliegtuig dat erin vloog was gefotoshopt
pi_42780950
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:02 schreef BasOne het volgende:

[..]

Voor de meeste zaken is 'kennis' niet van belang, een vermogen om logisch na te denken daarintegen wel.
En dat je er gewoon overheen leest dat niet alle complot theoristen alles wat beweert wordt aannemen zegt ook al meer dan genoeg.
Je leest wat je wilt lezen, meer niet.
Een open geest en het vermogen om open te staan voor theorien die niet stroken met wat jij 'de waarheid' vindt is namelijk net zo belangrijk.

En nee, ik geloof ook niet elk facet van alle complot therien, een aantal zijn aanemelijker dan de officiele verklaring.
Maar meer dan dat, er zijn te veel 'toevalligheden' om bv 9/11 compleet af te doen als een terroristische aanval.
En dan heb ik het nog niet eens over het absurde onderzoeks raport, waar meer dingen niet in staan dan wel.
en daar zit je dus fout
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:39:27 #146
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_42780993
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en zie hier de oorzaak ook al doe ik bouwkunde en heb ik er voor geleerd dan nog houden die mensen zonder enige kennis van zaken vol dat dat nooit kon gebeuren dat die torens instorten
Je wilt niet weten hoe vaak mensen dat ook bij mij flikken. Het laat zien, dat die mensen absoluut niet van hun standpunt willen wijken.
Horrible Cunt!
pi_42781008
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Het gebouw! Hij zakt 'perfect' recht naar beneden, dat wijst volgens jou op een controlled demolition (krijg het woord trouwens bijna m'n strot niet uit, maar goed). Ik vraag me af, wanneer toont de instorting van een gebouw aan dat ie niet door een controlled demolition in stort? Wanneer het gebouw om valt?
Citaat:
Photo and video evidence of the collapse shows classic indications of a controlled demolition. The standard 'crimp' in the center-left top of the building and the subsequent 'squibs' of smoke as it collapses clearly represent explosive demolition.

Even Dan Rather, commenting on the collapse for CBS News said that the collapse was, "reminiscent of those pictures we’ve all seen too much on television before, where a building was deliberately destroyed by well placed dynamite to knock it down.”

Bron: http://www.prisonplanet.c(...)lversteinanswers.htm

pi_42781024
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Dat klinkt als een of andere obscuur IRC kanaal
Of je leeft wat meer mee met de wereld die internet heet.
Goed voor het kleine geval dat je het daadwerkelijk niet weet: Massive Multiplayer Online Role Playing Games MMORPG, zoals WoW om maar even de bekenste te noemen.
Laboro te salutante
pi_42781026
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:38 schreef BasOne het volgende:

Maar als je het complot verder wil drijven:
Brandweercommandant krijgt van de CIA of een andere geheime dienst van de VS (ze hebben er iets van 33) de opdracht om mensen uit het gebouw te halen....
Volg je het nog of moet ik nog een half uur typen?
Volgens mij is dat redelijk standaard werk van een brandweerman. Mensen uit een brandend gebouw halen.
Wel vaag wat die geheime dienst dat moet zeggen. Is dat ergens met een betrouwbare bron bevestigd?
pi_42781032
En nu nog seismologsch bewijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')