Ook wel aardig: vooraf werd hoog opgegeven van het onderzoek dat de UT ging doen (was trouwens Delft, niet Leiden), maar nu zijn "het maar een paar studentjes."quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:26 schreef Lamzak_ het volgende:
Screw loose change kijken, is het zo weer uit je
En dat van die ontploffingen, UT in Leiden heeft gecheckt wat dat was, is gewoon luchtdruk
Tevens als het gecontroleerd ontploft was, was het van onderaf ingezakt, wtc gaat gewoon van bovenaf
Iedereen die mogelijk op de hoogte was/is van het plaatsen van de explosieven houdt dan toevallig z'n bek, maar 1 persoon die in de kelder een enorme vuurbal van de explosieven heeft gezien klapt dan toevallig weer uit de stoel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:29 schreef Wombcat het volgende:
Ook leuk is het misbruik van statistiek: er wordt een (foute) berekening gemaakt, waar dan uit blijkt dat de kans astronomisch klein is dat het zo heeft kunnen gebeuren. Ten eerste is dat statistisch niet verantwoord, zodra er een kans is, kan het gebeuren. Ten tweede wordt daarbij dan buiten beschouwing gelaten dat de kans ook astronomisch klein dat men een plan maakt, en dat alles precies als een puzzel in elkaar valt. En de samenzweringstheorie hangt meestal af van kleine details die precies zo moeten gebeuren. De vliegtuigen moeten bv. in precies de goede verdiepingen vliegen, daarbij mogen de explosieven niet geraakt worden, de detonatoren ook niet. Vooraf mag niemand iets gemerkt hebben van het aanbrengen van de explosieven.
Dan heb je het pas over astronomisch kleine kansen.
50 getuigen bij het Pentagon die een vliegtuig hebben gezien, zijn niet relevant. Alleen die ene getuige die iets over een missile zegt wel. Dat diens uitspraak volledig uit de context wordt getrokken, wordt daarbij even terzijde gelaten. (En dat die getuige later nadrukkelijk heeft verklaard dat hij een vliegtuig heeft gezien, wordt niet vermeld). En dan maar beweren dat de feiten centraal staan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:33 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Iedereen die mogelijk op de hoogte was/is van het plaatsen van de explosieven houdt dan toevallig z'n bek, maar 1 persoon die in de kelder een enorme vuurbal van de explosieven heeft gezien klapt dan toevallig weer uit de stoel.
Complotgelovers bepraten op die manier hun eigen waarheid. Ze bewijzen hun eigen gelijk maar noemen dat feiten.
Ja, dit is dus typisch het geval van napraterij.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:44 schreef Devlinsect het volgende:
Laten ze foto's zien van de kapers van de vliegtuigen. Blijken het foto's van mensen te zijn die gewoon leven hier op de aardkloot en een keer in USA zijn geweest op vakantie.
Dat vind ik één van de meest opmerkelijke dingen.
He ja en hoe zouden ze daar nou bij komen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:09 schreef haaahaha het volgende:
Opmerkelijk in de 9/11 discussies vind ik dat complotgelovers het feit dat hun (complot)versie niet in de reguliere media verschijnt afdoen als dat de media door de overheid gecontroleerd wordt.
Op die manier is je eigen gelijk aantonen wel heel makkelijk en creeer je een sluitende cirkel.
origineel:quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:03 schreef Resonancer het volgende:
Over de 'onafhankelijke pers' zei John Swinton (de editor van The New York Times) in een speech voor de New York mediagroep het volgende;
"Er bestaat niet zoiets…. ….als een onafhankelijke pers. U weet het en ik weet het. Er is niet één van u die zijn eigen oprechte mening durft neer te schrijven, en wanneer u dit wel zou doen, dan weet u al op voorhand dat dit nooit gedrukt zal worden Ik word elke week betaald om mijn eerlijkste mening uit de krant te houden waarmee ik gerelateerd ben. Anderen onder u, verkrijgen dezelfde salarissen voor dezelfde zaken, en een ieder van u die zo stom is om toch ‘oprechte meningen’ neer te schrijven zou op straat worden gezet, en vervolgens naar een andere baan kunnen gaan zoeken. Wanneer ik het zou toestaan mijn oprechte meningen in één enkele oplage van mijn krant te laten verschijnen, zou ik binnen 24 uur mijn functie kwijtraken. De taak van de journalist is om de waarheid te vernietigen, om in z’n volledigheid te liegen, te verdraaien, te belasteren, te kruipen voor de voeten van Mammon (God van het geld), en het land te verkopen voor zijn dagelijks brood. U weet het en ik weet het, en wat een dwaasheid is deze toast op een onafhankelijke pers. Wij zijn de instrumenten en de slaven van de rijke mensen achter de schermen, wij zijn de marionetten, zij trekken aan de touwtjes en wij dansen. Onze talenten, onze mogelijkheden en onze levens zijn allemaal in het bezit van andere mensen. Wij zijn intellectuele hoeren."
bronnenquote:When asked to offer a toast at the annual dinner of the New York Press Club in 1953, John Swinton, the editor-in-chief of The New York Times, a man revered by his peers as the dean of his profession, rose to the occasion by finding the courage to make the following confession.
"There is no such thing as an independent press in America at this date of the world’s history. You know it and I know it. There is not one of you who dares to write your honest opinions, and if you did, you know beforehand that it would never appear in print.
"I am paid weekly for keeping my honest opinion out of the paper I am connected with. Others of you are paid similar salaries for similar things, and any of you who would be so foolish as to write honest opinions would be out on the streets looking for another job. If I allowed my honest opinions to appear in one issue of my paper, before twenty-four hours my occupation would be gone.
"The business of the journalist is to destroy the truth, to lie outright, to pervert, to vilify, to fawn at the feet of mammon, and to sell his country and his race for his daily bread. You know it and I know it, and what folly is this toasting an independent press?
"We are the tools and vassals of rich men behind the scenes. We are the jumping jacks; they pull the strings, and we dance. Our talents, our possibilities, and our lives are all the property of other men.
"We are intellectual prostitutes."
leg dat eens uit?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:44 schreef Devlinsect het volgende:
Laten ze foto's zien van de kapers van de vliegtuigen. Blijken het foto's van mensen te zijn die gewoon leven hier op de aardkloot en een keer in USA zijn geweest op vakantie.
Dat vind ik één van de meest opmerkelijke dingen.
Uitgebreid aan het bod geweest in bladen, tv programma's als ABC en CNN.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:46 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, dit is dus typisch het geval van napraterij.
Ja precies, maar dan niet noodzakelijk ook waar. Napraterij.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Uitgebreid aan het bod geweest in bladen, tv programma's als ABC en CNN.
en dus praat je dat maar na?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Uitgebreid aan het bod geweest in bladen, tv programma's als ABC en CNN.
Nee jou bronnen zijn zo geloofwaardig.. BBC vertelt natuurlijk de waarheidquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:02 schreef KroJo het volgende:
[..]
en dus praat je dat maar na?
dat is toch ontzettend dom, omdat je niet weet waar die berichten nu 'eigenlijk' over gingen, je zoekt ze niet eens op, maar je wil zogenaamd een punt maken bij je vooropgezette mening en roept dan loos en zonder dit zelf te checken dat die kapers niet geidentificeerd zouden zijn, nog in leven zouden zijn.
Dat is onwaar, de kapers zijn wél geidentificeerd, enkel waren bij een paar zijn ook wat twijfels, het kan zijn dat het daar gaat om gestolen identiteiten, of eventueel persoonsverwisseling met bestaande personen:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm
bij Waleed Al-Sherhi ging het om een naamsverwisseling met een zoon van en saoedische diplomaat, Wail Alshehri, die inderdaad als piloot in Bombay werkt, de vader van de Al-Sherhi broers is echter bekend en heeft bevestigd dat hij zijn zonen al 10 maanden niet gezien had, deze overgegaan waren naar het fundamentalistische geloof.
Je toont er vooral mee aan dat je slecht je bronnen checkt en je mening gebaseerd is op een ondoordachte, 'ja, maar ik heb ooit zoiets gezien op televisie, en dat leek wel mijn mening te bevestigen' ....
domheid, pure domheid als je je mening zo gaat vormen, op basis van het napraten van wat je op telvisie of het internet ziet en zonder zélf kritisch naar de bronnen te kijken.
Terwijl hij zelf deze bronnen aangeeft: ABC en CNNquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:11 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Nee jou bronnen zijn zo geloofwaardig.. BBC vertelt natuurlijk de waarheid![]()
Dit is wat ik veel mensen probeer duidelijk te maken. Als er die dag niks was gebeurd, dan had men veel "vreemde"feiten helemaal niet zo vreemd gevonden. Men maakt dat ervan omdat er iets gebeurd is. Ik zie dit zo vaak voorkomen op alle niveaus van de huidige samenleving. Zolang het goed gaat is er niks aan de hand en vindt men niks vreemd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:27 schreef haaahaha het volgende:
Zoals ik in het andere 9/11 topicje al post:
Het bepalen wat de us regering van te voren wist is wat mij betreft de discussie. Ik denk dat de regering zaken flink heeft onderschat, dat ze wel signalen binnenkregen maar dat ze daar niks tot zeer weinig mee hebben gedaan. Ik denk dat de us overheid niet tot in detail op de hoogte was van wat er stond te gebeuren.
En wat me daarbij altijd opvalt is dat men nu na 9/11 met de gebeurtenissen in het achterhoofd de situatie van voor 9/11 veroordelen.
Voorbeeld: de gemeente legt een nieuwe stoep aan, 1 tegel steekt uit, iemand geeft aan bij de gemeente dat een stoeptegel uitsteekt en dat daardoor ongelukken veroorzaakt kunnen worden, vervolgens valt pietje een dag later over de tegel, breekt z'n beide benen en een arm, en we gaan met z'n allen naar die gemeente en roepen dat de gemeente van te voren precies wist dat pietje z'n beide benen + arm zou breken, terwijl de gemeente van te voren (natuurlijk) nooit had kunnen weten welke verwondingen pietje zou oplopen. Wel dat er mogelijk iets zou kunnen gebeuren door die stoeptegel, dat wel.
De anti-conspiracy mensjes zijn helaas een reactie op de conspiracy mensjes. Wij zijn het zat, dat mensen ons proberen om te praten op basis van waardeloze argumenten. Ik kan bijna nergens meer heen tegenwoordig of iemand probeert mij te overtuigen. Ik verzet me daar tegen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:50 schreef RooieHoed het volgende:
Ik vind de anti-conspiracy mensjes even erg als de conspiracy mensjes
ja ze hebben vast ook verschillende offertes laten maken om het aan de goedkoopste uit te besteden!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:18 schreef Vampier het volgende:
[..]
Als je het outsourced naar India ... waarom niet?
En dus? Mag je er daarom niet over discusseren? Met zo'n insteek, ik snap niet wat je dan op een forum doet. Of discusseer jij puur enkel en alleen over onderwerpen waar je zelf bij was of waar jij zelf ervaring mee hebt en laat je topics waarbij je zelf geen ervaring hebt of zelf niet bij was maar waar je wel een mening over hebt of waarbij je je wel iets kunt voorstellen echt helemaal links liggen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:50 schreef RooieHoed het volgende:
Maar goed, zijn jullie er zelf bij geweest? Heb jij zelf gezien of het luchtdruk/explosieven/allah's hand was?![]()
Als je de moeite had genomen op die link te klikken en dat artikel te lezen, dan had je gelezen dat dat BBC artikel juist het 'nog steeds leven' van Waleed Al Shehri meldde..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:11 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
en een oud artikel van de site arabnews.comquote:The photographs quickly resolved the nonsense about surviving terrorists. According to Bradley, "all of this is attributable to the chaos that prevailed during the first few days following the attack. What we're dealing with are coincidentally identical names." In Saudi Arabia, says Bradley, the names of two of the allegedly surviving attackers, Said al-Ghamdi and Walid al-Shari, are "as common as John Smith in the United States or Great Britain."
Als er een of twee personen worden geïnterviewd die nog in leven zijn en op de foto staan als kaper 911, dan is er toch iets mis. Of met de foto's of er lopen hele enge dubbelgangers rond.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja precies, maar dan niet noodzakelijk ook waar. Napraterij.
Abdulaziz Alomariquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:00 schreef KroJo het volgende:
[..]
leg dat eens uit?
Welke foto's heb je het dan over en welke kapers zouden 'gewoon leven?'
Vlucht AA11: Mohammed Atta, Waleed al-Shehri, Wail al-Shehri, Abdulaziz al-Omari, Satam al-Suqami
Vlucht AA77: Hani Hanjour, Majed Moqed, Khalid al-Mihdhar, Nawaf al-Hazmi, Salem al-Hazmi
Vlucht UA93: Ziad Jarrah, Ahmed al-Haznawi, Ahmed al-Nami, Saeed al-Ghamdi
Vlucht UA175: Marwan al-Shehhi, Fayez Banihammad, Mohand al-Shehri, Hamza al-Ghamdi, Ahmed al-Ghamdi
precies, bronnen geven ze als cnn en bbc en beschouwen dat als waarheid. Geef mij maar de vrije pers zonder censuur en filters.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:11 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat de kapers het vliegtuig overmeesteren, vervolgens een instructieboek erbij pakken en dan pas kijken welke functie elk knopje en hendeltje heeft. Ze hebben vliegles gehad. Niet gevolgd in het nieuws destijds?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:16 schreef echt_gaar het volgende:
dan de bewijzen (ahum)
* In die zelfde koffer vond de FBI een instructieboek over hoe je een grote lijndienst vliegtuig moet besturen.
Vraag dan: Hoe moet je in hemelsnaam een vliegtuig gaan besturen als je het instructieboekje in je koffer laat liggen!!!
Is het paspoort het enige, maar dan ook het enige wat ze uit het puin hebben terug gevonden? OF, is het paspoort 1 van de zaken wat is teruggevonden in het puin maar is dit dermate belangrijk dat ze dit vermelden?quote:* Dan komt er een grote vangst, het paspoort van terrorist Mohammed Atta is gevonden op de plek van de aanslag op het WTC. Het paspoort heeft een bovennatuurlijke weg bewandeld; ten eerste heeft het een inslag met een enorme vuurzee als gevolg overleefd en is het hierin niet verbrand zoals dat wel het geval is met zijn drager. Dus op wonderbaarlijke wijze heeft het paspoort kunnen ontsnappen uit de kleding of eventueel koffer van de kaper om zich een weg uit de vuurzee te banen en daar ongeschonden uit te komen. Vervolgens heeft het paspoort zich een aantal blokken van de aanslag weg kunnen laten vliegen om daar zich op de grond neer te leggen geheel intact. Het paspoort hield ook niet van stof want hoewel de totale omgeving van stof vergeven was, lag het paspoort er stofvrij bij om gevonden te worden en de eigenaar ervan te identificeren als één van de kapers. Ja lieve kijkbuiskindertjes, de FBI had dan ook geluk met zo'n paspoort.
Kijk men weet niet precies of het paspoort het ENIGE is wat ze uit het puin hebben gevonden. Dus dan kan je helder gaan nadenken en je iets afvragen.quote:[b]
Is het paspoort het enige, maar dan ook het enige wat ze uit het puin hebben terug gevonden? OF, is het paspoort 1 van de zaken wat is teruggevonden in het puin maar is dit dermate belangrijk dat ze dit vermelden?
Dat is namelijk nogal een verschil. Jij laat het overkomen dat het paspoort het enige document is wat uit het puin van het wtc is tevoorschijn gekomen en dat dit nogal onmogelijk is. Maar als het nou blijkt dat het paspoort niet het enige document wat uit het puin is gekomen maar dat er talloze documenten uit het wtc (kantoorpapier etc etc etc) is gekomen, dan is het al een stuk minder onwaarschijnlijk dat ook het paspoort is teruggevonden.
Zo onwaarschijnlijk lijkt het me namelijk niet.
Men??? Jij weet dat niet. Da's nogal een verschil hoor. Jij doet net of het paspoort het enige document is wat is teruggevonden. Daarnaast doe je een aanname dat men niet weet of er meer is terug gevonden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:38 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Kijk men weet niet precies of het paspoort het ENIGE is wat ze uit het puin hebben gevonden.
Heb jij dan ooit op het nieuws gevonden dan dat er meerdere dingen zijn gevonden? > Nee > dus je weet het niet.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:41 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Men??? Jij weet dat niet. Da's nogal een verschil hoor. Jij doet net of het paspoort het enige document is wat is teruggevonden. Daarnaast doe je een aanname dat men niet weet of er meer is terug gevonden.
Met gasten als HAHAHAHAAHAH kun je het niet voorkomen nee.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:49 schreef tong_poh het volgende:
Draait het toch weer uit op een 9/11 complot discussie. Ik had het kunnen weten![]()
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:03 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Met gasten als HAHAHAHAAHAH kun je het niet voorkomen nee.
Ik geloof, dat echt gaar als eerste begon met het posten van sites en dat soort crap. Trouwens haahaha is harstikke welkom om in dit topic zijn gal te spuwen over paranoide schizofrenen complot gelovers.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:03 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Als er een topic over 911 is, dan kun jij het niet laten om NIET te posten. Dat bedoel ik gasterd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]![]()
Alsof ik de enige ben die inhoudelijk over 9/11 begint? Lekkere vent ben jij!
Eigenlijk wilde ik hier ophouden met lezen, maar je zet jezelf luttele tellen later zo kostelijk voor gek dat ik blij ben dat ik het niet gedaan heb.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:57 schreef BasOne het volgende:
Dat mensen in een complot theorie geloven komt omdat er geen redelijke 'tegen' theorie is.
Mensen geloven in een complottheorie omdat ze geen kennis van zaken hebben.quote:-JFK. Waarom een complot?
Hij werdt door 3 kogels geraakt uit 3!! verschillende richtingen, met maar 1 schutter?
9/11. Waarom een complot
( (terwijl er een aantal nog gewoon in leven zijn) en ga zo nog maar een uur door.
De enige punt die ze hebben is naar mijn mening: de amerikaans regering zijn een stel corrupte leugenaars. Dat dit meteen betekent, dat er er sprake van een komplot was , is natuurlijk niet het geval.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:24 schreef __droogkloot__ het volgende:
Zelfs ik vind dat ze een punt hebben, dan zal het wel zo zijn![]()
Dus wacht, tong_poh maakt een opmerking dat zijn topic toch uitloopt op een 9/11 discussie, jij zegt daarop dat je daar niet aan ontkomt met een gast als ik, ik zeg vervolgens dat ik niet de enige ben en ik het dus raar vind dat je het op mijn posts gooit, en vervolgens zeg je dat jij bedoelt dat ik in alle 9/11 discussies over het onderwep 9/11 discusseer????quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:15 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Als er een topic over 911 is, dan kun jij het niet laten om NIET te posten. Dat bedoel ik gasterd.
Mooie conclusie maak je, wat waar is. Jammer van de laatste regel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:33 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus wacht, tong_poh maakt een opmerking dat zijn topic toch uitloopt op een 9/11 discussie, jij zegt daarop dat je daar niet aan ontkomt met een gast als ik, ik zeg vervolgens dat ik niet de enige ben en ik het dus raar vind dat je het op mijn posts gooit, en vervolgens zeg je dat jij bedoelt dat ik in alle 9/11 discussies over het onderwep 9/11 discusseer????
Ik weet het wel, je bent gewoon aan het trollen.
hoe moet ik een opmerking als dit dan opvatten, met die gedachte dat er dus niks van klopt wat je daar zegt?quote:
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:03 schreef Devlinsect het volgende:
Wat ik zeg, is er een topic met het onderwerp 911 of het woord 911 komt erin voor, dan ben jij er in aanwezig.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:50 schreef haaahaha het volgende:
[..]
hoe moet ik een opmerking als dit dan opvatten, met die gedachte dat er dus niks van klopt wat je daar zegt?
[..]
Ja en dus? Oh, je bedoelt het als gewoon algemene opmerking, je bedoelt er natuurlijk helemaal niks mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:54 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat ik zeg, is er een topic met het onderwerp 911 of het woord 911 komt erin voor, dan ben jij er in aanwezig.
Dus het klopt wat ik daar zeg.
Groetjes.
Voor de meeste zaken is 'kennis' niet van belang, een vermogen om logisch na te denken daarintegen wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik hier ophouden met lezen, maar je zet jezelf luttele tellen later zo kostelijk voor gek dat ik blij ben dat ik het niet gedaan heb.
[..]
Mensen geloven in een complottheorie omdat ze geen kennis van zaken hebben.
Dat wil nog wel eens tegenvallen hoor, soms leidt logisch nadenken zonder kennis te hebben tot foute conclusies. Ik ben even kwijt hoe het precies zit, maar hiervoor is met licht een leuk voorbeeld.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:02 schreef BasOne het volgende:
[..]
Voor de meeste zaken is 'kennis' niet van belang, een vermogen om logisch na te denken daarintegen wel.
-knip-
Maar meer dan dat, er zijn te veel 'toevalligheden' om bv 9/11 compleet af te doen als een terroristische aanval.
Je hoeft geen kennis te hebben van houthakken, met gewoon logisch nadenken weet je dat je als je een boom omhakt dat ie valt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat wil nog wel eens tegenvallen hoor, soms leidt logisch nadenken zonder kennis te hebben tot foute conclusies. Ik ben even kwijt hoe het precies zit, maar hiervoor is met licht een leuk voorbeeld.
En wanneer zijn er precies teveel toevalligheden trouwens? En waarom zijn dat teveel toevalligheden?
Dat wel, het is jammer dat ik dat voorbeeld met licht niet meer precies weet, maar het is echt een heel leuk voorbeeld hoe logisch nadenken je op een dwaalspoor kan zetten als je geen inhoudelijke kennis hebt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:25 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je hoeft geen kennis te hebben van houthakken, met gewoon logisch nadenken weet je dat je als je een boom omhakt dat ie valt.
Integendeel, ik was aanvankelijk van mening dat JFK het slachtoffer was van een overheidscomplot. Dat geloof was eigenlijk vooral gebaseerd op een wat schreeuwerige pro-Garrison documentaire en wantrouwen jegens de Amerikaanse overheid in het algemeen (ingegeven door Iran-Contra, Watergate, het in dienst nemen van Duitse oorlogsmisdadigers enz.) en ik schaam me er enigzins voor. Juist door eens een blik te werpen op de finesses van die zogenaamde ''magische kogel-theorie'' ben ik daarvan afgeraakt. Bovendien bleek Kennedy helemaal niet zo'n bedreiging voor het ''establishment'' als ik in mijn jeugdige neiging tot heldenverering wel dacht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:02 schreef BasOne het volgende:
[..]
Voor de meeste zaken is 'kennis' niet van belang, een vermogen om logisch na te denken daarintegen wel.
En dat je er gewoon overheen leest dat niet alle complot theoristen alles wat beweert wordt aannemen zegt ook al meer dan genoeg.
Je leest wat je wilt lezen, meer niet.
Een open geest en het vermogen om open te staan voor theorien die niet stroken met wat jij 'de waarheid' vindt is namelijk net zo belangrijk.
En nee, ik geloof ook niet elk facet van alle complot therien, een aantal zijn aanemelijker dan de officiele verklaring.
Maar meer dan dat, er zijn te veel 'toevalligheden' om bv 9/11 compleet af te doen als een terroristische aanval.
En dan heb ik het nog niet eens over het absurde onderzoeks raport, waar meer dingen niet in staan dan wel.
NORAD lag niet compleet plat.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:25 schreef BasOne het volgende:
van NORAD dat compleet plat ligt
Nee hoor, de 20e, en niet zomaar:quote:tot de Bin Laden familie die het land uitgevlogen wordt op dezelfde dag
Dat is opmerkelijk, maar bepaald niet de eerste keer dat persoonlijk eigendom een vliegtuigongeluk doorstaat.quote:van een paspoort dat miraculeus de vernietiging van een vliegtuig en een wolkenkrabber overleeft
Ja, zo kun je met ''logisch nadenken'' heel wat ''eigenaardigheden'' aantreffen, natuurlijk.quote:tot telefoongesprekken met mobieltjes uit een vliegtuig op grote hoogte.
Gewoon een paar eigenaardigheden waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Daar maken ze altijd zwaar misbruik van trouwens!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:48 schreef Apropos het volgende:
Ja, zo kun je met ''logisch nadenken'' heel wat ''eigenaardigheden'' aantreffen, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |